Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Delta / KLM, waarom zoveel prijsverschil op zelfde vlucht?
- ovide
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Delta / KLM, waarom zoveel prijsverschil op zelfde vlucht?
Ben aan het plannen voor mijn maart/april trip en natuurlijk is de door mij uitgezochte reis van een paar weken terug nu bij KLM op de site nu ruim 200,- euro duurder. Vraag 1 is wanneer dit soort boevenpraktijken eens worden aangepakt, maar dat is een andere discussie.
Als ik kijk naar mijn reisschema
Amsterdam > Los Angeles 10-3-2013
Fort Myers > New York 30-3-2013
New York > Amsterdam 2-4-2013
Dan ben ik bij KLM 1028,- kwijt voor deze ticket maar dezelfde vlucht door Delta kost maar 846,- terwijl het dezelfde vlucht is.
Wat is daar nu de verklaring voor?
Andere vraag, kan ik wel mijn flying-blue kaart gebruiken bij Delta? Ze zijn toch partners?
thanks
Als ik kijk naar mijn reisschema
Amsterdam > Los Angeles 10-3-2013
Fort Myers > New York 30-3-2013
New York > Amsterdam 2-4-2013
Dan ben ik bij KLM 1028,- kwijt voor deze ticket maar dezelfde vlucht door Delta kost maar 846,- terwijl het dezelfde vlucht is.
Wat is daar nu de verklaring voor?
Andere vraag, kan ik wel mijn flying-blue kaart gebruiken bij Delta? Ze zijn toch partners?
thanks
'05 NYC (3d)
'06 LA (4d)
'06 NY > LA 20Kkm (3mnd)
'07 FL > TN (19d)
'08 NYC (5d)
'08 NYC > SEA (24d)
'09 SEA > NYC (26d)
'10 ORL > MIA (17d)
'11 SF > LA (17d)
'11 CHI > GR (14d)
'12 LA > LV > SF (14d)
'13 LA > FL (23d)
'06 LA (4d)
'06 NY > LA 20Kkm (3mnd)
'07 FL > TN (19d)
'08 NYC (5d)
'08 NYC > SEA (24d)
'09 SEA > NYC (26d)
'10 ORL > MIA (17d)
'11 SF > LA (17d)
'11 CHI > GR (14d)
'12 LA > LV > SF (14d)
'13 LA > FL (23d)
Re: Delta / KLM, waarom zoveel prijsverschil op zelfde vluch
Gewoon de goedkoopste boeken en je verder niet druk maken. Want we weten allemaal dat niks is wat het lijkt in de vliegticketwereld.
- ovide
- Amerikafan
'05 NYC (3d)
'06 LA (4d)
'06 NY > LA 20Kkm (3mnd)
'07 FL > TN (19d)
'08 NYC (5d)
'08 NYC > SEA (24d)
'09 SEA > NYC (26d)
'10 ORL > MIA (17d)
'11 SF > LA (17d)
'11 CHI > GR (14d)
'12 LA > LV > SF (14d)
'13 LA > FL (23d)
'06 LA (4d)
'06 NY > LA 20Kkm (3mnd)
'07 FL > TN (19d)
'08 NYC (5d)
'08 NYC > SEA (24d)
'09 SEA > NYC (26d)
'10 ORL > MIA (17d)
'11 SF > LA (17d)
'11 CHI > GR (14d)
'12 LA > LV > SF (14d)
'13 LA > FL (23d)
- Njit
- Amerika-expert
- Partner van: SpaceAce
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
wat een stemmingmakerij zeg. Ooit gehoord van Vraag en Aanbod? Een paar weken was de vraag minder en de tickets dus goedkoper. En nu zijn ze dus duurder. Dat is altijd al zo geweest en speelt bij élke maatschappij.ovide schreef:Ben aan het plannen voor mijn maart/april trip en natuurlijk is de door mij uitgezochte reis van een paar weken terug nu bij KLM op de site nu ruim 200,- euro duurder. Vraag 1 is wanneer dit soort boevenpraktijken eens worden aangepakt, maar dat is een andere discussie.
Bij KLM kun je overigens een optie nemen op een vlucht:
Toch netjes van die boeven...Meer bedenktijd nodig?
Neem een optie op een vlucht en een tarief voor maximaal 14 dagen.
Voor EUR 15,00
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
- ovide
- Amerikafan
Stemmingmakerij? Valt wel mee volgens mij hoor.
Vraag en aanbod lijkt me ook sterk in dit geval, want:
vlucht van Florida naar Ams kost 793,- en heeft een tussenstop in NYC
als ik dan 2 dagen NYC er tussen plak (en ja ik heb gechecked wat de vlucht van FL naar AMS kost 2 dagen later, is zelfs goedkoper met 732,-)
dan kost die vlucht opeens 1027,- terwijl dit een paar weken terug nog niet zo was.
Maar goed ik zal wel de zoveelste zijn die daar over klaagt en een nieuw topic op dit forum er over start....
Vraag en aanbod lijkt me ook sterk in dit geval, want:
vlucht van Florida naar Ams kost 793,- en heeft een tussenstop in NYC
als ik dan 2 dagen NYC er tussen plak (en ja ik heb gechecked wat de vlucht van FL naar AMS kost 2 dagen later, is zelfs goedkoper met 732,-)
dan kost die vlucht opeens 1027,- terwijl dit een paar weken terug nog niet zo was.
Maar goed ik zal wel de zoveelste zijn die daar over klaagt en een nieuw topic op dit forum er over start....
'05 NYC (3d)
'06 LA (4d)
'06 NY > LA 20Kkm (3mnd)
'07 FL > TN (19d)
'08 NYC (5d)
'08 NYC > SEA (24d)
'09 SEA > NYC (26d)
'10 ORL > MIA (17d)
'11 SF > LA (17d)
'11 CHI > GR (14d)
'12 LA > LV > SF (14d)
'13 LA > FL (23d)
'06 LA (4d)
'06 NY > LA 20Kkm (3mnd)
'07 FL > TN (19d)
'08 NYC (5d)
'08 NYC > SEA (24d)
'09 SEA > NYC (26d)
'10 ORL > MIA (17d)
'11 SF > LA (17d)
'11 CHI > GR (14d)
'12 LA > LV > SF (14d)
'13 LA > FL (23d)
Yield pricing
waarschijnlijk zit het vliegtuig volgens klm normen sneller vol dan verwacht.
- US-fanboy
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 25
Als je 't boeven vindt dan vlieg je toch met een andere maatschappij ?
Dan begin je zelf direkt met aanpakken. Anders heeft 't hele klagen hier geen zin en is het inderdaad stemmingmakerij.
Of je neemt de boot
Dan begin je zelf direkt met aanpakken. Anders heeft 't hele klagen hier geen zin en is het inderdaad stemmingmakerij.
Of je neemt de boot
-
Bennogr
- Amerika-expert
Toen Northwest Airlines nog bestond (en ik nog in St. Paul, MN woonde) heeft een zeer deskundig persoon mij eens verteld dat er bij Northwest (en waarschijnlijk alle luchtvaartmaatschappijen) een speciale afdeling was waar mensen dag en nacht zaten te jongleren met kaartjesprijzen. Die prijzen werden acht keer per dag veranderd, drie keer per dag op zaterdag en zondag.
Je kunt het dus treffen. Of niet.
Je kunt het dus treffen. Of niet.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
- ovide
- Amerikafan
Met de boot... Dat doen we als ik 70 ben
Maar wat jij zegt geloof ik van harte
Ik weet zelfs uit eigen ervaring dat er op ip adres verschil in prijs is....
Maar wat jij zegt geloof ik van harte
Ik weet zelfs uit eigen ervaring dat er op ip adres verschil in prijs is....
'05 NYC (3d)
'06 LA (4d)
'06 NY > LA 20Kkm (3mnd)
'07 FL > TN (19d)
'08 NYC (5d)
'08 NYC > SEA (24d)
'09 SEA > NYC (26d)
'10 ORL > MIA (17d)
'11 SF > LA (17d)
'11 CHI > GR (14d)
'12 LA > LV > SF (14d)
'13 LA > FL (23d)
'06 LA (4d)
'06 NY > LA 20Kkm (3mnd)
'07 FL > TN (19d)
'08 NYC (5d)
'08 NYC > SEA (24d)
'09 SEA > NYC (26d)
'10 ORL > MIA (17d)
'11 SF > LA (17d)
'11 CHI > GR (14d)
'12 LA > LV > SF (14d)
'13 LA > FL (23d)
KLM is altijd al duurder geweest voor Nederlanders (hoorde jaren geleden al van een Engelsman dat hij altijd de beste prijzen vond bij KLM, toen was KLM voor ons nog veel duurder dan nu). Maar zolang je via Delta wel voordeliger kunt boeken vind ik dat ook prima. Regelmatig zijn het shared codes dus eindig je in hetzelfde toestel.
Ik wens geen deel uit te maken van een forum waar tips hoe voorwaarden en regels te omzeilen en de boel te belazeren blijkbaar gewoon toegestaan zijn, dus mij zien jullie hier niet meer.
- ovide
- Amerikafan
Dank voor de KLM wereldweken!
3 rechtstreekse vluchten
10-3 AMS > LAX
29-3 TAMPA > DETROIT
01-4 DETROIT > AMS
€700,-
dus opgelost! (en geboekt!)
3 rechtstreekse vluchten
10-3 AMS > LAX
29-3 TAMPA > DETROIT
01-4 DETROIT > AMS
€700,-
dus opgelost! (en geboekt!)
'05 NYC (3d)
'06 LA (4d)
'06 NY > LA 20Kkm (3mnd)
'07 FL > TN (19d)
'08 NYC (5d)
'08 NYC > SEA (24d)
'09 SEA > NYC (26d)
'10 ORL > MIA (17d)
'11 SF > LA (17d)
'11 CHI > GR (14d)
'12 LA > LV > SF (14d)
'13 LA > FL (23d)
'06 LA (4d)
'06 NY > LA 20Kkm (3mnd)
'07 FL > TN (19d)
'08 NYC (5d)
'08 NYC > SEA (24d)
'09 SEA > NYC (26d)
'10 ORL > MIA (17d)
'11 SF > LA (17d)
'11 CHI > GR (14d)
'12 LA > LV > SF (14d)
'13 LA > FL (23d)
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
En iedereen weer blij! 
Dit is zeker mogelijk, let wel op dat Delta Skymiles leden eerder kans maken op een upgrade dan Flying Blue leden. Met je Flying Blue kaart (vanaf gold niveau) kun je ook gratis gebruik maken van de lounge op de luchthaven, dit geldt alleen voor de internationale vlucht niet op de binnenlandse vlucht.ovide schreef:Andere vraag, kan ik wel mijn flying-blue kaart gebruiken bij Delta? Ze zijn toch partners?
-
Radarlove
- Amerikafan
- Partner van: Evie
- Aantal x V.S. bezocht: 0
Late reactie, maar als luchtvaartpro toch een woordje uitleg.
- KLM is een maatschappij van oudsher met enige standing, Delta niet. Dat is het eerste prijsverschil.
- Niets zo ingewikkeld als de berekeningsformules van luchtvaartmaatschappijen, zelfs de mensen van ticketing kunnen dit niet volgen; de computer bepaalt o.a. volgens vraag en aanbod, routepopulariteit, gegeven seizoen (hoog/middel/laag), prognose bezetting, historiek bezetting...
- Je hebt meer dan economy en business aan boord; iedere klasse is nog eens onderverdeeld in subklassen (restricted, semi-flex en flex), en deze subklassen worden ook nog eens in prijscategorieën opgesplitst. Zo heb je op 1 toestel tot een twintigtal vliegklassen, waarbij bijvoorbeeld "Y" de letter is die full-fare economy aanduidt (onbeperkt wisselen, wijzigen, cancellen) en "C" hetzelfde voor de business class. Maar, andere lettercodes duiden andere prijscategorieën aan binnen eenzelfde klasse. "K" bijvoorbeeld als ik me niet vergis staat voor een fully restricted en aldus zowat het goedkoopste economyticket. Nu, per vlucht wordt bepaald dat er slechts een maximum aantal stoeltjes verkocht worden van de "goedkopere" letters. Immers, een toestel vullen met enkel de allergoedkoopste tarieven is net hetzelfde als beter de boeken neerleggen want je vliegt met dik verlies.
- Dan heb je de menselijke aard, die jaagt op "deals". Met andere woorden, de goedkoopste tickets, beperkt in hoeveelheid, worden het meest nagejaagd door de passagiers, en logischerwijs gaan deze er dus eerst uit. Stel, je vraagt vandaag een prijs op van een ticket voor 2 pax, met zoekopdracht "economy" en "goedkoopste". De site geeft je een prijs van 600 euro per persoon. Wat de site niet vermeldt, is dat dit bijvoorbeeld "K"-klasse is, en evenmin dat dit bijvoorbeeld de laatste 2 tickets zijn in deze prijsklasse. Niemand doet dit, enkel http://www.vliegtarieven.nl geeft meestal aan hoeveel tickets nog beschikbaar zijn aan deze prijs, hiermee zeggen ze technisch dus "in de klasse van deze lettercode". Morgen ga je opnieuw kijken, maar inmiddels hebben al 6 mensen ook "de goedkoopste tickets" voor deze vlucht aangekocht, of "K"-klasse is uitverkocht en je zit nu in bijvoorbeeld "N"-klasse. De site vermeldt dit niet, maar geeft nu de prijs weer voor deze nieuwe letterklasse met identiek dezelfde zetels en identiek dezelfde service en beperkingen, maar bijvoorbeeld 5 procent duurder dan de vorige klasse. Je krijgt dus een opgaaf van 630 euro.
- De gouden regel wanneer je de goedkoopste tickets wil reserveren, hoe later de aankoop, hoe duurder het ticket.
- MAARRE... Net zoals iedere handelaar doen ALLE luchtvaartmaatschappijen met de regelmaat promo's, niet omdat ze hun klanten zo graag zien, wel omdat er een periode van het jaar aanbreekt met relatief weinig boekingen die binnenkomen en aldus weinig cash-flow, essentieel om hun benzine te kunnen blijven betalen. Dus, dan beslist de maatschappij om bijvoorbeeld 20 procent korting toe te kennen op alle klassen. Kijken we terug naar het voorbeeld van daarnet, het ticket is net wat duurder geworden, want we zijn van "K" naar "N" opgeschoven, maar nu komt er een promotie, en kost dat ticket plotseling maar 504 euro ipv 630 euro. Hierdoor lijkt het dus dat men met de voeten van de passagier speelt, want eerst wat duurder, dan weer goedkoper, ... Maar dat is het niet. Een ticket in "K" kost namelijk tijdens de promotie nog maar 480 euro, alleen zijn deze tickets al uitverkocht nog voor de promotie en krijg je deze niet te zien.
- Een goeie algemene tip: plan uw reis naar de VS tijdens dit kalenderjaar voor volgend kalenderjaar, en boek steeds BEGIN JANUARI van het jaar. Geen kalmere periode op het jaar na de feestdagen en al het geld dat er door is gevlogen, geen grotere kortingen te vinden dan op dat moment. Ik heb bijvoorbeeld op 2 januari mijn tickets geboekt bij British Airways, die stonden plots 25 procent lager dan de dag ervoor...
Een zeer lang en gedetailleerd verhaal om kort te zeggen: dit zijn geen boevenpraktijken, dit zijn legitieme handelspraktijken. Op een goedkoop ticket verdient een maatschappij NIETS, en verliest mogelijk zelfs enkele euro, maar die tickets zorgen voor de cashflow en betalen mee de benzine, en zijn vanuit een bedrijfseconomisch perspectief dus belangrijk. Je moet bijgevolg wel het aantal goedkope tickets beperken om niet failliet te gaan. De winstposten zitten bij full fare economy, business en first, en daarom vechten alle maatschappijen voor deze passagiers (vertreklounges, aankomstlounges, spa-behandelingen tijdens transfers, uitgebreid ontbijten, lunchen en dineren voor en na de vlucht, uitgebreide gourmetmaaltijd aan boord, lie-flat bedden, snackbuffet, massagefuncties op uw stoel, fasttrack lanes, ...).
Meer moet daar niet achter gezocht worden. Een bijkomende tip (die zeker opgaat voor reizen naar de VS), is dat wanneer 1 maatschappij een promo start, anderen met enkele dagen vertraging doorgaans wel volgen. De VS is druk beconcurreerd, en net omwille van die noodzaak voor de cashflow kijken al de maatschappijen op diezelfde trajecten naar elkaar.
- KLM is een maatschappij van oudsher met enige standing, Delta niet. Dat is het eerste prijsverschil.
- Niets zo ingewikkeld als de berekeningsformules van luchtvaartmaatschappijen, zelfs de mensen van ticketing kunnen dit niet volgen; de computer bepaalt o.a. volgens vraag en aanbod, routepopulariteit, gegeven seizoen (hoog/middel/laag), prognose bezetting, historiek bezetting...
- Je hebt meer dan economy en business aan boord; iedere klasse is nog eens onderverdeeld in subklassen (restricted, semi-flex en flex), en deze subklassen worden ook nog eens in prijscategorieën opgesplitst. Zo heb je op 1 toestel tot een twintigtal vliegklassen, waarbij bijvoorbeeld "Y" de letter is die full-fare economy aanduidt (onbeperkt wisselen, wijzigen, cancellen) en "C" hetzelfde voor de business class. Maar, andere lettercodes duiden andere prijscategorieën aan binnen eenzelfde klasse. "K" bijvoorbeeld als ik me niet vergis staat voor een fully restricted en aldus zowat het goedkoopste economyticket. Nu, per vlucht wordt bepaald dat er slechts een maximum aantal stoeltjes verkocht worden van de "goedkopere" letters. Immers, een toestel vullen met enkel de allergoedkoopste tarieven is net hetzelfde als beter de boeken neerleggen want je vliegt met dik verlies.
- Dan heb je de menselijke aard, die jaagt op "deals". Met andere woorden, de goedkoopste tickets, beperkt in hoeveelheid, worden het meest nagejaagd door de passagiers, en logischerwijs gaan deze er dus eerst uit. Stel, je vraagt vandaag een prijs op van een ticket voor 2 pax, met zoekopdracht "economy" en "goedkoopste". De site geeft je een prijs van 600 euro per persoon. Wat de site niet vermeldt, is dat dit bijvoorbeeld "K"-klasse is, en evenmin dat dit bijvoorbeeld de laatste 2 tickets zijn in deze prijsklasse. Niemand doet dit, enkel http://www.vliegtarieven.nl geeft meestal aan hoeveel tickets nog beschikbaar zijn aan deze prijs, hiermee zeggen ze technisch dus "in de klasse van deze lettercode". Morgen ga je opnieuw kijken, maar inmiddels hebben al 6 mensen ook "de goedkoopste tickets" voor deze vlucht aangekocht, of "K"-klasse is uitverkocht en je zit nu in bijvoorbeeld "N"-klasse. De site vermeldt dit niet, maar geeft nu de prijs weer voor deze nieuwe letterklasse met identiek dezelfde zetels en identiek dezelfde service en beperkingen, maar bijvoorbeeld 5 procent duurder dan de vorige klasse. Je krijgt dus een opgaaf van 630 euro.
- De gouden regel wanneer je de goedkoopste tickets wil reserveren, hoe later de aankoop, hoe duurder het ticket.
- MAARRE... Net zoals iedere handelaar doen ALLE luchtvaartmaatschappijen met de regelmaat promo's, niet omdat ze hun klanten zo graag zien, wel omdat er een periode van het jaar aanbreekt met relatief weinig boekingen die binnenkomen en aldus weinig cash-flow, essentieel om hun benzine te kunnen blijven betalen. Dus, dan beslist de maatschappij om bijvoorbeeld 20 procent korting toe te kennen op alle klassen. Kijken we terug naar het voorbeeld van daarnet, het ticket is net wat duurder geworden, want we zijn van "K" naar "N" opgeschoven, maar nu komt er een promotie, en kost dat ticket plotseling maar 504 euro ipv 630 euro. Hierdoor lijkt het dus dat men met de voeten van de passagier speelt, want eerst wat duurder, dan weer goedkoper, ... Maar dat is het niet. Een ticket in "K" kost namelijk tijdens de promotie nog maar 480 euro, alleen zijn deze tickets al uitverkocht nog voor de promotie en krijg je deze niet te zien.
- Een goeie algemene tip: plan uw reis naar de VS tijdens dit kalenderjaar voor volgend kalenderjaar, en boek steeds BEGIN JANUARI van het jaar. Geen kalmere periode op het jaar na de feestdagen en al het geld dat er door is gevlogen, geen grotere kortingen te vinden dan op dat moment. Ik heb bijvoorbeeld op 2 januari mijn tickets geboekt bij British Airways, die stonden plots 25 procent lager dan de dag ervoor...
Een zeer lang en gedetailleerd verhaal om kort te zeggen: dit zijn geen boevenpraktijken, dit zijn legitieme handelspraktijken. Op een goedkoop ticket verdient een maatschappij NIETS, en verliest mogelijk zelfs enkele euro, maar die tickets zorgen voor de cashflow en betalen mee de benzine, en zijn vanuit een bedrijfseconomisch perspectief dus belangrijk. Je moet bijgevolg wel het aantal goedkope tickets beperken om niet failliet te gaan. De winstposten zitten bij full fare economy, business en first, en daarom vechten alle maatschappijen voor deze passagiers (vertreklounges, aankomstlounges, spa-behandelingen tijdens transfers, uitgebreid ontbijten, lunchen en dineren voor en na de vlucht, uitgebreide gourmetmaaltijd aan boord, lie-flat bedden, snackbuffet, massagefuncties op uw stoel, fasttrack lanes, ...).
Meer moet daar niet achter gezocht worden. Een bijkomende tip (die zeker opgaat voor reizen naar de VS), is dat wanneer 1 maatschappij een promo start, anderen met enkele dagen vertraging doorgaans wel volgen. De VS is druk beconcurreerd, en net omwille van die noodzaak voor de cashflow kijken al de maatschappijen op diezelfde trajecten naar elkaar.
- ovide
- Amerikafan
Bedankt voor je goede en duidelijke uitleg.
Nogmaals ben ik heel erg blij met mij geboekte resultaat voor slechts 700,- heb ik nu 3 rechtstreekse vluchten waarvan alleen de binnenlandse door Delta wordt uitgevoerd, maar dan wel weer WiFi aan boord heeft....
Groet uit Friesland
nog maar 12 dagen, dan gaan we!
Nogmaals ben ik heel erg blij met mij geboekte resultaat voor slechts 700,- heb ik nu 3 rechtstreekse vluchten waarvan alleen de binnenlandse door Delta wordt uitgevoerd, maar dan wel weer WiFi aan boord heeft....
Groet uit Friesland
nog maar 12 dagen, dan gaan we!
'05 NYC (3d)
'06 LA (4d)
'06 NY > LA 20Kkm (3mnd)
'07 FL > TN (19d)
'08 NYC (5d)
'08 NYC > SEA (24d)
'09 SEA > NYC (26d)
'10 ORL > MIA (17d)
'11 SF > LA (17d)
'11 CHI > GR (14d)
'12 LA > LV > SF (14d)
'13 LA > FL (23d)
'06 LA (4d)
'06 NY > LA 20Kkm (3mnd)
'07 FL > TN (19d)
'08 NYC (5d)
'08 NYC > SEA (24d)
'09 SEA > NYC (26d)
'10 ORL > MIA (17d)
'11 SF > LA (17d)
'11 CHI > GR (14d)
'12 LA > LV > SF (14d)
'13 LA > FL (23d)
-
Radarlove
- Amerikafan
- Partner van: Evie
- Aantal x V.S. bezocht: 0
Een mooi addendum bij mijn betoog van gisteren (uit: Express.be dd 26 februari 2013):
"Als je de jaarlijkse winsten van de Amerikaanse luchtvaartindustrie optelt van 1948 tot nu kom je tot een totaal van minus 32 miljard dollar."
"Als je de jaarlijkse winsten van de Amerikaanse luchtvaartindustrie optelt van 1948 tot nu kom je tot een totaal van minus 32 miljard dollar."
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 0 Reacties
- 3362 Weergaves
-
Laatste bericht door ClaireVHaut
-
- 19 Reacties