Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Groot bedrag overmaken naar de VS

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
JVA78
Amerika-ontdekker

Groot bedrag overmaken naar de VS

Bericht door JVA78 »

Om een RV aan te kopen zou ik een groot bedrag moeten kunnen overmaken naar de VS. (ongeveer 10000 dollar)

Wat raden jullie aan?

Cash meenemen? Lijkt mij niet echt veilig
Via de bank?

Andere opties?

Alvast bedankt!
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Groot bedrag overmaken naar de VS

Bericht door ned in MO »

Als mijn klanten iets voor een groot bedrag aanschaffen (meer dan $2000) dan doen ze dat meestal met een internationale bank wire.
Als je echter geld moet sturen naar iemand en dan maar hopen dat je de boel krijgt kun je of met paypal betalen of zelf gaan of iemand in Amerika de betaling laten doen
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Als je >$10,000 in de US of Canada brengt, moet je dat, in het kader van de 'Currency and Foreign Transaction Reporting Act' (vooraf) aangeven bij U.S. Customs and Border Protection. Kwestie van het witwassen van geld tegen te gaan (is me uitgelegd).
Niet dat het mij lijkt dat ze veel doen met dat papierke (ik heb er in het kader van onze immigratie een aantal keren eentje in moeten vullen en heb er nooit iets van gehoord of gezien), maar kwestie van de gewaarschuwde man...
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Even een link naar een artikel met meer info:
http://www.customsandinternationaltrade ... e-airport/
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
6foot6
Amerika-expert

Bericht door 6foot6 »

JVA78 schreef:(ongeveer 10000 dollar)

Cash meenemen? Lijkt mij niet echt veilig
Zolang niemand het weet loop je weinig risico
kastelke schreef:Als je >$10,000 in de US of Canada brengt, moet je dat, in het kader van de 'Currency and Foreign Transaction Reporting Act' (vooraf) aangeven bij U.S. Customs and Border Protection.
Voor $9999,99 hoeft dat niet, wel alles bij elkaar optellen, dus ook je € en yen.
... maar dat is natuurlijk mijn persoonlijke opvatting
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer