Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis toontje14 : Rondreis SF - LV - LA - SF
Reis toontje14 : Rondreis SF - LV - LA - SF
Beste forumgenoten,
Wat een geweldige site om je reis naar Amerika te plannen! Wij (drie vrienden) gaan over een kleine twee weken voor de eerste keer naar Amerika / Californie. Hieronder treffen jullie ons(zelf samengestelde) reisschema. Graag jullie tips, opmerkingen en antwoorden op onze vragen! Hartelijk dank!
Zo 21 okt Aankomst
’s Avonds aankomst: Hotel Comfort Inn and Suites San Francisco Airport North
Ma 22 okt Auto oppikken en vertrek richting Lake Tahoe
SF-Lake Tahoe (south) 3.30u; 184 miles
In de middag kunnen we Lake Tahoe verkennen. Mogelijkheden zijn (afhankelijk van het weer):
- Mountainbike (schijnt prachtig te zijn en goed te kunnen);
- een rit rond het meer maken en met de Heavenly Valley Aerial Tram naar boven, om te genieten van een schitterend uitzicht over de bergtoppen en het meer.
- wandeling maken bij Emerald Bay. Dat schijnt mooi te zijn. Emerald bay is de meest gefotografeerde plek van amerika
- boot huren en over meer varen
- virginia city (oude westernstad) bezoeken
Di 23 okt Lake Tahoe
Lake Tahoe-Bodie (schijnt mooi spookstadje te zijn)-Lee Vining- en door naar Yosemite village via Tioga Pass: 4.30u 319 km/198 miles.
Overnachten van 23 okt op 24 okt in Yosemite Village, zodat we de volgende dag optimaal van het park kunnen genieten.
Wo 24 okt Yosemite NP
Einde van de middag rijden we richting Lee Vining. Daar blijven we overnachten, omdat de reis op donderdag dan korter wordt.
Do 25 okt Lee Vining richting Death Valley
Van Lee Vining naar Stovepipe Wells (Death Valley NP)
Vrij 26 okt Death Valley en door naar Las Vegas
Stovepipe Wells - Furnace Creek - Las Vegas
Za 27 okt Las Vegas
Feestje?! Lijkt me wel ja. We willen naar een club met een goede DJ, maar schrikken van de prijzen (ca $ 70 p.p.). Heeft iemand tips? Het is ook Halloween-weekend? Heeft iemand tips voor een feest?
Zo 28 okt Vertrek Las Vegas incl. Hoover Dam
Las Vegas-Zion (zuid ingang): 3u; 260 km/163 miles (NB 1 uur later in Utah)
Dan nog wel via Hoover Dam:
The Strip-Hoover Dam 37 mile; 1 uur.
Hoover Dam-Zion: 190 mile; 3.45u
(is via west en noordzijde Lake Mead; kan ook weer via LV)
Springdale lijkt ons een goede plek om te overnachten en is een goede uitvalsbasis voor Zion NP.
Ma 29 okt Zion NP
Overnachten in Springdale (afstand de volgende dag naar Bryce Canyon is relatief kort)
Di 30 okt Onderweg naar Bryce Canyon
Geen shuttle bus meer eind oktober
Van Springdale (zuid ingang Zion) naar ingang Bryce: 2u; 141 km/88 miles
De National Park Service raden aan om tijdens het bezoek aan Bryce Canyon eerst de complete weg af te rijden naar het einde en dan pas te stoppen voor attracties. Alle uitzichtpunten liggen namelijk aan dezelfde kant (rechts) van de weg.
Overnachten in of bij Bryce: Iemand tips?
Wo 31okt Bryce Canyon
Do 1 nov Lake Powell & Antilope Canyon
Van Bryce via Page naar Tusayan (door Grand Canyon) 6 uur (284 mile; Highway 89)
Van Page naar Tusayan (door Grand Canyon): 3 uur (140 mile)
Red Feather lodge Hotel/Motel Tusayan: op 1 mile van South entrance
Vrij 2 nov Grand Canyon Helicoptervlucht
Maverick 1-888-261-4414 $264 voor 50 min
Papillon 1-888-635-7272 $242(imperial air tour)/258 (grand kingdom)
Iemand tips voor een helikoptervlucht?
Za 3 nov Grand Canyon en vervolgens naar Palm Springs/LA
Tusayan-Palm Springs-LA: 9u; 515 miles
Via Lake Havasu en Joshua Tree National Park
Zo 4 nov LA
Wedstrijd LA Lakers!! Na de wedstrijd willen we nog ergens een biertje drinken in de buurt van het stadion. Heeft iemand tips? Ook voor een goede plaats om te overnachten?
Ma 5 nov Vertrek naar SF over Pacific Coast Highway (1)
Ruim 440 mile; 8.30 u
Di 6 en wo 7 nov SF
Wat een geweldige site om je reis naar Amerika te plannen! Wij (drie vrienden) gaan over een kleine twee weken voor de eerste keer naar Amerika / Californie. Hieronder treffen jullie ons(zelf samengestelde) reisschema. Graag jullie tips, opmerkingen en antwoorden op onze vragen! Hartelijk dank!
Zo 21 okt Aankomst
’s Avonds aankomst: Hotel Comfort Inn and Suites San Francisco Airport North
Ma 22 okt Auto oppikken en vertrek richting Lake Tahoe
SF-Lake Tahoe (south) 3.30u; 184 miles
In de middag kunnen we Lake Tahoe verkennen. Mogelijkheden zijn (afhankelijk van het weer):
- Mountainbike (schijnt prachtig te zijn en goed te kunnen);
- een rit rond het meer maken en met de Heavenly Valley Aerial Tram naar boven, om te genieten van een schitterend uitzicht over de bergtoppen en het meer.
- wandeling maken bij Emerald Bay. Dat schijnt mooi te zijn. Emerald bay is de meest gefotografeerde plek van amerika
- boot huren en over meer varen
- virginia city (oude westernstad) bezoeken
Di 23 okt Lake Tahoe
Lake Tahoe-Bodie (schijnt mooi spookstadje te zijn)-Lee Vining- en door naar Yosemite village via Tioga Pass: 4.30u 319 km/198 miles.
Overnachten van 23 okt op 24 okt in Yosemite Village, zodat we de volgende dag optimaal van het park kunnen genieten.
Wo 24 okt Yosemite NP
Einde van de middag rijden we richting Lee Vining. Daar blijven we overnachten, omdat de reis op donderdag dan korter wordt.
Do 25 okt Lee Vining richting Death Valley
Van Lee Vining naar Stovepipe Wells (Death Valley NP)
Vrij 26 okt Death Valley en door naar Las Vegas
Stovepipe Wells - Furnace Creek - Las Vegas
Za 27 okt Las Vegas
Feestje?! Lijkt me wel ja. We willen naar een club met een goede DJ, maar schrikken van de prijzen (ca $ 70 p.p.). Heeft iemand tips? Het is ook Halloween-weekend? Heeft iemand tips voor een feest?
Zo 28 okt Vertrek Las Vegas incl. Hoover Dam
Las Vegas-Zion (zuid ingang): 3u; 260 km/163 miles (NB 1 uur later in Utah)
Dan nog wel via Hoover Dam:
The Strip-Hoover Dam 37 mile; 1 uur.
Hoover Dam-Zion: 190 mile; 3.45u
(is via west en noordzijde Lake Mead; kan ook weer via LV)
Springdale lijkt ons een goede plek om te overnachten en is een goede uitvalsbasis voor Zion NP.
Ma 29 okt Zion NP
Overnachten in Springdale (afstand de volgende dag naar Bryce Canyon is relatief kort)
Di 30 okt Onderweg naar Bryce Canyon
Geen shuttle bus meer eind oktober
Van Springdale (zuid ingang Zion) naar ingang Bryce: 2u; 141 km/88 miles
De National Park Service raden aan om tijdens het bezoek aan Bryce Canyon eerst de complete weg af te rijden naar het einde en dan pas te stoppen voor attracties. Alle uitzichtpunten liggen namelijk aan dezelfde kant (rechts) van de weg.
Overnachten in of bij Bryce: Iemand tips?
Wo 31okt Bryce Canyon
Do 1 nov Lake Powell & Antilope Canyon
Van Bryce via Page naar Tusayan (door Grand Canyon) 6 uur (284 mile; Highway 89)
Van Page naar Tusayan (door Grand Canyon): 3 uur (140 mile)
Red Feather lodge Hotel/Motel Tusayan: op 1 mile van South entrance
Vrij 2 nov Grand Canyon Helicoptervlucht
Maverick 1-888-261-4414 $264 voor 50 min
Papillon 1-888-635-7272 $242(imperial air tour)/258 (grand kingdom)
Iemand tips voor een helikoptervlucht?
Za 3 nov Grand Canyon en vervolgens naar Palm Springs/LA
Tusayan-Palm Springs-LA: 9u; 515 miles
Via Lake Havasu en Joshua Tree National Park
Zo 4 nov LA
Wedstrijd LA Lakers!! Na de wedstrijd willen we nog ergens een biertje drinken in de buurt van het stadion. Heeft iemand tips? Ook voor een goede plaats om te overnachten?
Ma 5 nov Vertrek naar SF over Pacific Coast Highway (1)
Ruim 440 mile; 8.30 u
Di 6 en wo 7 nov SF
Re: Reis toontje14 : Rondreis SF - LV - LA - SF
Hallo,
heb een vertaalslag gemaakt:
21 okt / 01. Reis naar SanFran
22 okt / 02. SanFran - South Lake Tahoe
23 okt / 03. South Lake Tahoe - Yosemite Village (Bodie+Tioga Pass)
24 okt / 04. Yosemite Village - Lee Vining
25 okt / 05. Lee Vining - Stovepipe Wells (Death Valley)
26 okt / 06. Stovepipe Wells - Las Vegas
27 okt / 07. Las Vegas
28 okt / 08. Las Vegas - Springdale (Hoover Dam)
29 okt / 09. Springdale (Zion)
30 okt / 10. Springdale - Bryce
31 okt / 11. Bryce Canyon
01 nov / 12. Bryce - Tusayan (Lake Powell / Antelope Canyon / Grand Canyon)
02 nov / 13. Tusayan (Grand Canyon)
03 nov / 14. Tusayan - Los Angeles (Lake Havasu / Joshua Tree)
04 nov / 15. Los Angeles
05 nov / 16. Los Angeles - SanFran (Highway 1)
06 nov / 17. San Fran
07 nov / 18. San Fran - Huis
19 nov / 19. Huis
klopt dit?
Wat 'aan'merkingen.
- Lake Tahoe zou ik overslaan voor een 1e amerikareis, die ruimte kan je goed gebruiken.
- Dan hoef je ook niet heen en weer te crossen over de Tioga Pass op dag 3 en 4
- een overnachting in Death Valley. Hulde!
- een overnachting in Springdale + 1 volle dag voor Zion. Prima!
- overnachting bij Bryce: BEST WESTERN PLUS Bryce Canyon Grand Hotel, of BEST WESTERN PLUS Ruby's Inn.
- volle dag in Bryce. Een lange wandeling? Anders zou ik die dag ergens anders gebruiken. B.v. een overnachting in Page.
- dag 12 is eigenlijk 'waanzin'. En dan sla je Horseshoe Bend nog over.
- een volle dag in Grand Canyon voor alleen een helicoptervlucht lijkt me wat overbodig. Of staat er nog een afdalinkje in de canyon gepland?
- Grand Canyon - LA is al een hele lange dag. Je hebt geen of nauwelijks tijd voor 't prachtige Joshua Tree.
- LA - San Fran over highway 1. Hier heb je 2 volle dagen voor nodig. Over de snelweg is 't al een uurtje of 8 rijden.
heb een vertaalslag gemaakt:
21 okt / 01. Reis naar SanFran
22 okt / 02. SanFran - South Lake Tahoe
23 okt / 03. South Lake Tahoe - Yosemite Village (Bodie+Tioga Pass)
24 okt / 04. Yosemite Village - Lee Vining
27 okt / 07. Las Vegas
30 okt / 10. Springdale - Bryce
31 okt / 11. Bryce Canyon
01 nov / 12. Bryce - Tusayan (Lake Powell / Antelope Canyon / Grand Canyon)
02 nov / 13. Tusayan (Grand Canyon)
03 nov / 14. Tusayan - Los Angeles (Lake Havasu / Joshua Tree)
04 nov / 15. Los Angeles
05 nov / 16. Los Angeles - SanFran (Highway 1)
06 nov / 17. San Fran
07 nov / 18. San Fran - Huis
19 nov / 19. Huis
klopt dit?
Wat 'aan'merkingen.
- Lake Tahoe zou ik overslaan voor een 1e amerikareis, die ruimte kan je goed gebruiken.
- Dan hoef je ook niet heen en weer te crossen over de Tioga Pass op dag 3 en 4
- een overnachting in Death Valley. Hulde!
- een overnachting in Springdale + 1 volle dag voor Zion. Prima!
- overnachting bij Bryce: BEST WESTERN PLUS Bryce Canyon Grand Hotel, of BEST WESTERN PLUS Ruby's Inn.
- volle dag in Bryce. Een lange wandeling? Anders zou ik die dag ergens anders gebruiken. B.v. een overnachting in Page.
- dag 12 is eigenlijk 'waanzin'. En dan sla je Horseshoe Bend nog over.
- een volle dag in Grand Canyon voor alleen een helicoptervlucht lijkt me wat overbodig. Of staat er nog een afdalinkje in de canyon gepland?
- Grand Canyon - LA is al een hele lange dag. Je hebt geen of nauwelijks tijd voor 't prachtige Joshua Tree.
- LA - San Fran over highway 1. Hier heb je 2 volle dagen voor nodig. Over de snelweg is 't al een uurtje of 8 rijden.
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Ik sluit mij aan bij bovenstaande. Vanaf Dag 12 wordt het echt haastig en echt heel lange rijdagen zitten ertussen. Ik zou lake Tahoe ook laten zitten en gelijk naar Yosemite gaan en daar dan meerdere nachten blijven. Er is daar zoveel te zien en te doen.
We zijn er bijna! Maar nog niet helemaal.
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Tusayan - LA of Palm springs via lake havasu en joshua tree is ook een hele lange rit hoor, vergis je daar niet in. Ik zou het uiterlijk tot Palm Springs doen. Vooral als je onderweg ook nog eens wil uitstappen.
Highway 1 moet je in 2 of 3 dagen doen en niet in 1 dag. Of je moet alles vanuit de auto willen bekijken, maar dat raad ik je zeker niet aan. Dan zou je in 1 dag van LA naar Monterey ofo kunnen rijden. Het beste lijkt mij LA - Morro Bay/San Simeon/Cambria en de dag erna naar SF, dan doe je het in 2 dagen en is het nog flink rijden, maar dan heb je nog ergens de tijd voor.
Ik zou ook Lake Tahoe laten vallen, maar als je bv highway 1 in 2 dagen wilt doen en je evt nog ergens anders aanpassingen moet maken zou dat wel eens voor een dag SF gewisseld moeten worden.
Dan zou je zowiets krijgen:
21 okt / 01. Reis naar San Francisco
22 okt / 02. San Francisco - Yosemite village
23 okt / 03. Yosemite
24 okt / 04. Yosemite Village - Lee Vining (bodie + mono lake)
27 okt / 07. Las Vegas
30 okt / 10. Springdale - Bryce Canyon
31 okt / 11. Bryce - Tusayan (Lake Powell / Antelope Canyon / Grand Canyon)
01 nov / 12. Tusayan (Grand Canyon)
02 nov / 13. Tusayan - Palm Springs (Lake Havasu / Joshua Tree)
03 nov / 14. Palm Springs - LA
04 nov / 15. Los Angeles - Morro Bay (highway 1)
05 nov / 16. Morro Bay - San Francisco (Highway 1)
06 nov / 17. San Francisco
07 nov / 18. San Francisco - Huis
19 nov / 19. Huis
Dag 11 heb ik wel mn twijfels over en je hebt op dag 14 2 uur minder voor LA, omdat je uit Palm Springs moet komen.
Misschien dat je op het einde van dag 9 voor zonsondergang al naar Bryce moet rijden en dag 10 al op het einde van de dag naar Page, zodat je een volle dag in Page kunt doorbrengen. Daar is ook genoeg te beleven. Je komt eigenlijk net 1 of 2 dagen te kort om iets meer rust erin te brengen, maar daar is wrs niets aan te doen.
Rond LA live, waar het staples center is, liggen wat meer conventiecenters en er ligt voor de ingang van het staples center een plein waar wat barretjes en eettentjes zijn. Vooral de ESPN bar leek mij een enorme zuiptent te zijn
Parkeerplekken zijn wel te vinden, alleen moet je even goed rondrijden. Het zag er mij uit alsof ze in elke 200m verder van LA live af 5 dollar goedkoper werden. Wij stonden op een parkeerplaats op Overton Street, een zijstraatje net onder het viaduct van de 110 bij West Olympic Blvd. voor 10 dollar totaal. Er staan bij evenementen mannetjes met vlaggetjes bij allerlei parkeerplaatsen, sommige willen je wel helpen met een plekje.
Highway 1 moet je in 2 of 3 dagen doen en niet in 1 dag. Of je moet alles vanuit de auto willen bekijken, maar dat raad ik je zeker niet aan. Dan zou je in 1 dag van LA naar Monterey ofo kunnen rijden. Het beste lijkt mij LA - Morro Bay/San Simeon/Cambria en de dag erna naar SF, dan doe je het in 2 dagen en is het nog flink rijden, maar dan heb je nog ergens de tijd voor.
Ik zou ook Lake Tahoe laten vallen, maar als je bv highway 1 in 2 dagen wilt doen en je evt nog ergens anders aanpassingen moet maken zou dat wel eens voor een dag SF gewisseld moeten worden.
Dan zou je zowiets krijgen:
21 okt / 01. Reis naar San Francisco
22 okt / 02. San Francisco - Yosemite village
23 okt / 03. Yosemite
24 okt / 04. Yosemite Village - Lee Vining (bodie + mono lake)
27 okt / 07. Las Vegas
30 okt / 10. Springdale - Bryce Canyon
31 okt / 11. Bryce - Tusayan (Lake Powell / Antelope Canyon / Grand Canyon)
01 nov / 12. Tusayan (Grand Canyon)
02 nov / 13. Tusayan - Palm Springs (Lake Havasu / Joshua Tree)
03 nov / 14. Palm Springs - LA
04 nov / 15. Los Angeles - Morro Bay (highway 1)
05 nov / 16. Morro Bay - San Francisco (Highway 1)
06 nov / 17. San Francisco
07 nov / 18. San Francisco - Huis
19 nov / 19. Huis
Dag 11 heb ik wel mn twijfels over en je hebt op dag 14 2 uur minder voor LA, omdat je uit Palm Springs moet komen.
Misschien dat je op het einde van dag 9 voor zonsondergang al naar Bryce moet rijden en dag 10 al op het einde van de dag naar Page, zodat je een volle dag in Page kunt doorbrengen. Daar is ook genoeg te beleven. Je komt eigenlijk net 1 of 2 dagen te kort om iets meer rust erin te brengen, maar daar is wrs niets aan te doen.
Rond LA live, waar het staples center is, liggen wat meer conventiecenters en er ligt voor de ingang van het staples center een plein waar wat barretjes en eettentjes zijn. Vooral de ESPN bar leek mij een enorme zuiptent te zijn

- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik zou ook Lake Tahoe overslaan. Voor de GC zul je moeten reserveren als je in het park wilt zitten (en dat lijkt me zeer aan te raden, anders blijft er van de korte dag al helemaal niets over) en voor Yosemite ook, maar verder zou ik het open laten. Bryce (kan met 1 overnachting) kan sneeuw hebben.
Ik vind 2 nachten GC erg mooi en aan te raden. Oktober is een prima maand om een (deel van) de Bright Angel Trail of south Kaibab Trail te doen.
Marianne
Ik vind 2 nachten GC erg mooi en aan te raden. Oktober is een prima maand om een (deel van) de Bright Angel Trail of south Kaibab Trail te doen.
Marianne
Hoi!
Hartelijk dank voor jullie opmerkingen. Ik heb juist mooie verhalen gehoord over Lake Tahoe, maar nu ik dit zo lees moeten we toch maar overwegen om direct naar Josemite NP te gaan. Het is zeker een hele trip in krap 3 weken en het schrappen van Lake Tahoe geeft ruimte.
@ Arno:
Dank voor je vertaalslag en dank voor je tips! Volgens mij geef je een juiste vertaling van ons reisschema.
Uit je reactie maak ik op dat 1 hele dag in Bryce wat lang is. Wij hebben geen plannen voor een lange wandeling. Goed idee om dag 11 dan ook te benutten om naar Page te rijden en daar te overnachten.
Dat biedt ons ook de mogelijkheid om dag 12 te ‘ontlasten’.
@ PSVWally:
Dank voor je tips en de aanpassingen in ons reisschema.
De HW1 gaan we naar aanleiding van jullie opmerkingen zeker niet in 1 dag doen.
@ Martin & Marianne:
De overnachting in GC gaan we reserveren. Dank!
Voor Vegas hebben we inmiddels twee nachten (6 – 8 okt) Monte Carlo gereserveerd. En voor Death Valley hebben we in Stovepipe Wells een overnachting vastgelegd. We hebben verder kaartjes voor de Lakers op 4 november, maar verder willen we (afgezien van GC) op dit moment nog niks vastleggen, zodat we flexibel kunnen blijven.
Ik ga jullie opmerkingen met mn vrienden bespreken! Nogmaals dank!
Hartelijk dank voor jullie opmerkingen. Ik heb juist mooie verhalen gehoord over Lake Tahoe, maar nu ik dit zo lees moeten we toch maar overwegen om direct naar Josemite NP te gaan. Het is zeker een hele trip in krap 3 weken en het schrappen van Lake Tahoe geeft ruimte.
@ Arno:
Dank voor je vertaalslag en dank voor je tips! Volgens mij geef je een juiste vertaling van ons reisschema.
Uit je reactie maak ik op dat 1 hele dag in Bryce wat lang is. Wij hebben geen plannen voor een lange wandeling. Goed idee om dag 11 dan ook te benutten om naar Page te rijden en daar te overnachten.
Dat biedt ons ook de mogelijkheid om dag 12 te ‘ontlasten’.
@ PSVWally:
Dank voor je tips en de aanpassingen in ons reisschema.
De HW1 gaan we naar aanleiding van jullie opmerkingen zeker niet in 1 dag doen.
@ Martin & Marianne:
De overnachting in GC gaan we reserveren. Dank!
Voor Vegas hebben we inmiddels twee nachten (6 – 8 okt) Monte Carlo gereserveerd. En voor Death Valley hebben we in Stovepipe Wells een overnachting vastgelegd. We hebben verder kaartjes voor de Lakers op 4 november, maar verder willen we (afgezien van GC) op dit moment nog niks vastleggen, zodat we flexibel kunnen blijven.
Ik ga jullie opmerkingen met mn vrienden bespreken! Nogmaals dank!
Toontje,
Death Valley uitrijden via zuiduitgang, Shoshone, en niet via Pahrump, anders sla je de mooiste stukken over.
Tickets in Vegas: kijk eens op tix4tonight, zij bieden last minute tickets aan voor zeer goede prijzen.
Wij verbleven voor Bryce in Panguitch, op zo'n 45 min rijden. Veel beterkoop.
Tusayan zou ik overslaan wegens niets te zien en veel te duur. Zoek een kamer in Williams enkele mijl verder: een leuk cowboy stadje waar iets te beleven valt.
Prettige vakantie!
Death Valley uitrijden via zuiduitgang, Shoshone, en niet via Pahrump, anders sla je de mooiste stukken over.
Tickets in Vegas: kijk eens op tix4tonight, zij bieden last minute tickets aan voor zeer goede prijzen.
Wij verbleven voor Bryce in Panguitch, op zo'n 45 min rijden. Veel beterkoop.
Tusayan zou ik overslaan wegens niets te zien en veel te duur. Zoek een kamer in Williams enkele mijl verder: een leuk cowboy stadje waar iets te beleven valt.
Prettige vakantie!
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Williams ligt een behoorlijk eind rijden van de GC; zeker als het zo vroeg donker is, is dat niet handig; in het donker nog een eind moeten rijden is niet fijn. Hetzelfde geldt voor Bryce: de uren vlak na zonsopgang en voor zonsondergang zijn het mooist, dus ik zou zo dicht mogelijk bij het park gaan zitten. Misschien hebben jullie iets aan mijn 2011-verslag, toen was ik er in september.
Marianne
Marianne
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Williams een enkele mijl verder dan Tusayan? Het ligt 85 km verderop! En dan zou hij de volgende dag voor de helivlucht nog eens 2x 85 km op en neer gaan rijden? Dat is 255 km omrijden voor een goedkoper bed. De benzinetank telt ook mee he!Tusayan zou ik overslaan wegens niets te zien en veel te duur. Zoek een kamer in Williams enkele mijl verder: een leuk cowboy stadje waar iets te beleven valt.
- guido09
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 7
- Contacteer:
Misschien heb je wat aan onze route die we in april/mei 2013 gaan doen:
dag 1 28-apr zondag Aankomst los angeles
dag 2 29-apr maandag Los Angeles
dag 3 30-apr dinsdag Vertrek van LA -> Palm Springs
dag 4 1-mei woensdag vertek Palm Springs -> lake havasu (via Joshua tree )
dag 5 2-mei donderdag vertrek lake havasu -> Grand Canyon NP (via kingman-route66)
dag 6 3-mei vrijdag Grand Canyon NP
dag 7 4-mei zaterdag vertrek van GCNP -> via Monument Valley -> Page (mon. Valley optioneel)
dag 8 5-mei zondag Page (antelope canyon, horshoe bend, lake powell)
dag 9 6-mei maandag vertrek van Page -> Bryce Canyon
dag 10 7-mei dinsdag Vertrek Bryce Canyon -> St. George via Dixie Forest ( voor bezoek Zion Park)
dag 11 8-mei woensdag Zion National Park
dag 12 9-mei donderdag vertrek van St. George -> Las Vegas (via valley of fire)
dag 13 10-mei vrijdag Las Vegas
dag 14 11-mei zaterdag Las Vegas
dag 15 12-mei zondag Vertek Las Vegas -> Ridgecrest
dag 16 13-mei maandag Vertrek Ridgecrest -> Mariposa (yosemite)
dag 17 14-mei dinsdag Yosemite National Park
dag 18 15-mei woensdag Vertrek Mariposa -> San Francisco
dag 19 16-mei donderdag San francisco
dag 20 17-mei vrijdag San francisco
dag 21 18-mei zaterdag vertrek San Francisco -> San Simeon
dag 22 19-mei zondag vertrek San Simeon -> LA
dag 23 20-mei maandag vertrek naar huis
En anders pik je het beste er maar uit...
dag 1 28-apr zondag Aankomst los angeles
dag 2 29-apr maandag Los Angeles
dag 3 30-apr dinsdag Vertrek van LA -> Palm Springs
dag 4 1-mei woensdag vertek Palm Springs -> lake havasu (via Joshua tree )
dag 5 2-mei donderdag vertrek lake havasu -> Grand Canyon NP (via kingman-route66)
dag 6 3-mei vrijdag Grand Canyon NP
dag 7 4-mei zaterdag vertrek van GCNP -> via Monument Valley -> Page (mon. Valley optioneel)
dag 8 5-mei zondag Page (antelope canyon, horshoe bend, lake powell)
dag 9 6-mei maandag vertrek van Page -> Bryce Canyon
dag 10 7-mei dinsdag Vertrek Bryce Canyon -> St. George via Dixie Forest ( voor bezoek Zion Park)
dag 11 8-mei woensdag Zion National Park
dag 12 9-mei donderdag vertrek van St. George -> Las Vegas (via valley of fire)
dag 13 10-mei vrijdag Las Vegas
dag 14 11-mei zaterdag Las Vegas
dag 15 12-mei zondag Vertek Las Vegas -> Ridgecrest
dag 16 13-mei maandag Vertrek Ridgecrest -> Mariposa (yosemite)
dag 17 14-mei dinsdag Yosemite National Park
dag 18 15-mei woensdag Vertrek Mariposa -> San Francisco
dag 19 16-mei donderdag San francisco
dag 20 17-mei vrijdag San francisco
dag 21 18-mei zaterdag vertrek San Francisco -> San Simeon
dag 22 19-mei zondag vertrek San Simeon -> LA
dag 23 20-mei maandag vertrek naar huis
En anders pik je het beste er maar uit...

- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Hou er wel rekening mee dat je vanuit mariposa zowieso 1,5u moet rijden voor je in yosemite village bent...en in april/mei kan er nog wel eens iets afgesloten worden of evt nog gesloten zijn (glacier point of mariposa grove bijvoorbeeld).
Ik vond overigens vegas binnenrijden vanaf de 160 na pahrump wel een leuke rit. Vooral het laatste half uur voor Vegas als je het al vanuit de heuvels ziet liggen is heel apart. De rest vd rit tussen Death Valley en Vegas vond ik ook weinig interessant.
Ik vond overigens vegas binnenrijden vanaf de 160 na pahrump wel een leuke rit. Vooral het laatste half uur voor Vegas als je het al vanuit de heuvels ziet liggen is heel apart. De rest vd rit tussen Death Valley en Vegas vond ik ook weinig interessant.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 19 Reacties
- 2198 Weergaves
-
Laatste bericht door jojostravelusa
-
- 6 Reacties