Wij hebben gister de little wild horse canyon gelopen! Erg mooie wandeling tussen hoge muren en leuk om over rotsen heen te klauteren.
Toen we op de terugweg waren hoorde we opeens keihard een soort donder, alsof het ging onweren...we schrokken ons dood! Wat bleek...10 meter verder was het 1 grote stofwolk en er waren een aantal rotsen naar beneden gevallen...toen schrokken we nog meer!!
Gebeurt dit vaker in dit soort canyons? Ik dacht dat dat soort dingen alleen gebeurde als het echt slecht weer was...niet bij 28 graden in september...of ben ik nu een beetje naief !
2007 Florida
2011 Zuid-Westen standaard rondje LA - LA
2012 Seattle - Denver - New York
2014 In de planning een rode rotsen rondje!
Ja, ik moet zeggen dat ik in canyons met mijn kinderen altijd een metertje of 5 van de rand weg blijf. Het kan natuurlijk altijd mis gaan en soms heb je het niet eens in de gaten of je op een overhang staat (extra linke soep). In Amerika staan nou eenmaal niet overal hekjes waar je ze wel zou verwachten, dus je kunt altijd maar beter het zekere voor het onzekere nemen.
Owh wij waren er gister ook en hoorde inderdaad donder, we dachten al... Waren die rotsen aan het begin of het einde van de trail?
Gelukkig waren jullie niet ietsje verder... Engeltje op jullie schouders
je ziet tijdens de wandeling wel vaker rotsen liggen. Je moet zelfs onder een door lopen of over een heen klimmen in het begin ! Maar je zult zoiets op je hoofd krijgen?! was het op een smal stuk? http://maudluuk.files.wordpress.com/201 ... .jpg?w=645
ik weet niet goed hoe je een foto plaatst maar hierboven mijn dochter via de de officiele ingang van de wandeling.
en hier nig meer gevallen rotsen http://maudluuk.files.wordpress.com/201 ... .jpg?w=645
Dit gebeurt continue, al eeuwenlang... met en zonder regen... de wind en regen zorgt inderdaad voor het proces.
het is altijd oppassen, je moet niet vergeten dat je in de natuur rond loopt en niet in een pretpark. Dit vergeten veel toeristen uit landen zoals Nederland waar alles perfect geregeld is. Wel leuk om dat zo live te zien trouwens!!
sinds 1995 in totaal 62 keer naar de USA gevlogen and more to go...)
Last: Texas (Oct. 2018)
Next: Florida (Feb 2019)
Next: Utah (April 2019)
Love to drive off-road 4x4, Fly in a Piper Cherokee, Ride in a Jeep Cherokee and enjoy the desert..
CherokeeWarrior schreef:Dit gebeurt continue, al eeuwenlang... met en zonder regen... de wind en regen zorgt inderdaad voor het proces.
het is altijd oppassen, je moet niet vergeten dat je in de natuur rond loopt en niet in een pretpark. Dit vergeten veel toeristen uit landen zoals Nederland waar alles perfect geregeld is. Wel leuk om dat zo live te zien trouwens!!
Leuk?! Zo'n reaktie vind ik dan eigenlijk weer meer passen bij die pretpark-toerist...
Wij hebben tijdens de afdaling in de Grand Canyon (Bright Angel Trail) ook een mini-steenlawine meegemaakt.
Het onweerde en regende toen ook, na een lange droge periode.
Die wandeling hebben we maar snel opgegeven
Wij waren er van de zomer, moet er niet aan denken die vallende rotsen, eigenlijk hou je alleen rekening met evt. flash floods. In Yosemity hadden wij een aantal jaren terug een wegafsluiting door een rotsverschuiving over de weg en volgens mij las ik dit vorig jaar in een reisverslag bij Zion dat er plots een rots inzakte op de weg, je zal er idd maar net rijden of lopen
Ik ben daar vorig jaar verdwaald. Heb ver de cayon in gelopen en op de terug weg een verkeerde afslag genomen. Kwam er later achter dat ik de grote ronde heb gelopen. Ik was daar niet op voorbereid. Echt een eng moment. Heb daar toen m'n statief achter gelaten omdat ik lichtelijk in paniek was, geen water meer had en ik niet wist hoever ik nog moest lopen.
je kan er inderdaad een rondje lopen via de Bell Canyon. Altijd goed voorbereiden is de boodschap.
Nou, vandaag stond die ook op ons programma (niet gelopen, zie blog) maar wij zouden zeker en vast niet alleen komen te staan zijn...
The views and comments posted in these fora are personal and do not necessarily represent the those of the Management of AllesAmerika.com Forum.
The Management of AllesAmerika.com Forum does not, under any circumstances whatsoever, accept any responsibility for any advice, or recommentations, made by, or implied by, any member or guest vistor of AllesAmerika.com Forum that results in any loss whatsoever in any manner to a member of AllesAmerika.com Forum, or to any other person.
Furthermore, the Management of AllesAmerika.com Forum is not, and cannot be, responsible for the content of any other Internet site(s) that have been linked to from AllesAmerika.com Forum.