Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Geen internationaal rijbewijs nodig. (zuidwesten)
Geen internationaal rijbewijs nodig. (zuidwesten)
Wij zitten sinds zaterdag in USA en hebben een auto gehuurd. Ik wil ff meegeven dat het NIET nodig is een extra internationaal rijvergunning aan te schaffen. Dit hebben ze ons bij het autoverhuurbedrijf toch verteld. Dit is GEEN geldig rijBEWIJS!!!!
Onze gemeente zei dat het verplicht was om zo iets europees aan te schaffen, maar dat is dus geldklopperij!!
mvg
Onze gemeente zei dat het verplicht was om zo iets europees aan te schaffen, maar dat is dus geldklopperij!!
mvg
Laatst gewijzigd door markro op 04 sep 2012, 08:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel ter verduidelijking aangepast.
Reden: Titel ter verduidelijking aangepast.
- Frasi
- Amerika-expert
- Partner van: mezelf
- Aantal x V.S. bezocht: 18
- Contacteer:
Re: Rijbewijs
De meesten van ons op dit forum reizen al jaren zonder het door de ANWB (In Nederland) uitgegeven "Internationale Rijbewijs"
Het nieuwe reguliere rijbewijs op credit-card formaat is Europees en meertalig. Ik heb nog niet meegemaakt dat het ergens geweigerd wordt. Ik gebruik mijn rijbewijs vaak als identificatie als ik ergens met CC betaal: geen enkele winkelbediende die dit weigert.
Het is al vaker op dit forum genoemd: het "Internationale Rijbewijs" lijkt pure geldklopperij van de ANWB.
Het nieuwe reguliere rijbewijs op credit-card formaat is Europees en meertalig. Ik heb nog niet meegemaakt dat het ergens geweigerd wordt. Ik gebruik mijn rijbewijs vaak als identificatie als ik ergens met CC betaal: geen enkele winkelbediende die dit weigert.
Het is al vaker op dit forum genoemd: het "Internationale Rijbewijs" lijkt pure geldklopperij van de ANWB.

https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
- markro
- Moderator
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Re: Rijbewijs
johan1962: dank voor deze melding en verder een fijne vakantie gewenst.
* Note als mod:
Over het internationaal rijbewijs is al vaak geschreven op het forum, er bestaan al meerdere topics over, zoals bijvoorbeeld:
http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... 2&p=710989
* Note als mod:
Over het internationaal rijbewijs is al vaak geschreven op het forum, er bestaan al meerdere topics over, zoals bijvoorbeeld:
http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... 2&p=710989
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht