Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Overnachten Stovepipe Wells
-
- Amerika-ontdekker
Overnachten Stovepipe Wells
Beste allemaal,
Op 29 september willen wij graag in Death Valley overnachten.
Nu heb ik op het forum gelezen dat Stovepipe Wells een prima optie is.
Ik wil dit graag gaan boeken, maar kan ik dit boeken als ik alleen een tent heb? of maakt dit niet uit? (zie hieronder)
RV 40 ft.
All RV sites are pull throughs. The full hookup features water, sewer, 30 and 50 amp electric.
Bedankt.
Op 29 september willen wij graag in Death Valley overnachten.
Nu heb ik op het forum gelezen dat Stovepipe Wells een prima optie is.
Ik wil dit graag gaan boeken, maar kan ik dit boeken als ik alleen een tent heb? of maakt dit niet uit? (zie hieronder)
RV 40 ft.
All RV sites are pull throughs. The full hookup features water, sewer, 30 and 50 amp electric.
Bedankt.
- knop
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Re: Overnachten Stovepipe Wells
Ik heb vorig jaar in Stovepipe Wells geen tenten gezien, of een plek waar je kan kamperen.
Echter heb ik in Death Valley genoeg campsites gezien, waar je gratis mag kamperen. Hier vind je enkel prullenbakken en een waterkraan.
Echter heb ik in Death Valley genoeg campsites gezien, waar je gratis mag kamperen. Hier vind je enkel prullenbakken en een waterkraan.
Laatst gewijzigd door knop op 27 aug 2012, 22:46, 3 keer totaal gewijzigd.
Groet,
Frans
Frans
- bedeve
- Amerika-expert
Ik vind je vraagstelling onduidelijk.
Wil je in Stovepipe Wells een kamer / cabin boeken?
Of zoek je naar een kampeerplek.?
Het voorbeeld wat je geeft betreft een camperplek
Wil je in Stovepipe Wells een kamer / cabin boeken?
Of zoek je naar een kampeerplek.?
Het voorbeeld wat je geeft betreft een camperplek
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
-
- Amerika-ontdekker
We zijn inderdaad op zoek naar een kampeerplek (alleen tent).
Hebben jullie nog alternatieven waar je nu al kan reserveren?
Die gratis plekken waar zijn die, is dit makkelijk te vinden?
Hebben jullie nog alternatieven waar je nu al kan reserveren?
Die gratis plekken waar zijn die, is dit makkelijk te vinden?
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Voor de nationale parken is de NPS-site altijd het eerste waar je zou moeten kijken: zie http://www.nps.gov/deva/planyourvisit/camping.htm
Bij elk park vind je op de NPS-site (links onder park tools) ook een kaart van het park waarop de campgrounds staan aangegeven.
Marianne
Bij elk park vind je op de NPS-site (links onder park tools) ook een kaart van het park waarop de campgrounds staan aangegeven.
Marianne
Tegenover Stovepipe Wells, dus aan de kant van de benzinepomp zit wel een campground als ik me goed herinner.
- Montyrulezz
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Hmmm wij blijven ook overnachten in Stovepipe Wells, maar hebben een kamer bij het motel geboekt.
2006: 2 weken Fl. - 2008: 3 weken LA- SF
2009: 3 weken Fl. - 2012: 4 weken LA- LA
2013: 1 week New York - 2014: 3 weken New Orléans - Panhandle - Florida
2015: Florida - 2017: rondje LV - LV
2018: 1 week Weston en 1 week Orlando
2019: 3 weken LA - LA
2009: 3 weken Fl. - 2012: 4 weken LA- LA
2013: 1 week New York - 2014: 3 weken New Orléans - Panhandle - Florida
2015: Florida - 2017: rondje LV - LV
2018: 1 week Weston en 1 week Orlando
2019: 3 weken LA - LA
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Lijkt mij ook wel zo verstandig.
@PatrickSharon: De camping bij SPW is eind september nog niet open volgens het schema op de NPS-site. Waar heb je die informatie over de RV sites vandaan gehaald? Reserveren is niet mogelijk en ook niet nodig.
Marianne

@PatrickSharon: De camping bij SPW is eind september nog niet open volgens het schema op de NPS-site. Waar heb je die informatie over de RV sites vandaan gehaald? Reserveren is niet mogelijk en ook niet nodig.
Marianne
Als je wel tentcamping zou ik dat in Panamint Springs doen. Heb je ook nog schaduw. Bij SPW is alleen een kale vlakte IIRC
- hekkie
- Amerika-expert
- Partner van: Jhek
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
Wij hebben vorig jaar ook een paar nachten in Panamint Springs gestaan met de tent. Prima camping, zelfs met wifi. Beter als bij Stove Pipe Wells. Neem alleen voldoende proviand mee want boodschapjes doen aan de overkant is erg duur. Ook voor de benzine betaal je de hoofdprijs.
Gr. Marjan
20 USA-reizen:
20 USA-reizen:
- Allard
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 6
- Contacteer:
@PatrickSharon:
Wij vonden SPW maar een troosteloze omgeving om je tent op te zetten. De Furnace Creek en Texas Spring Campgrounds zijn veel aantrekkelijker. Probleem is dat de Furnace Creek Campground dit jaar gesloten was i.v.m. revisie. Ik heb geen idee hoe lang dit nog duurt. Op de site staat dat ze vanaf 8 augustus weer reserveringen aannemen. Indien deze campground nog steeds gesloten is dan is de nabijgelegen Texas Spring Campground waarschijnlijk permanent "vol". Ik zou maar even bellen voor de duidelijkheid. SPW gaat pas in oktober open.
Wij vonden SPW maar een troosteloze omgeving om je tent op te zetten. De Furnace Creek en Texas Spring Campgrounds zijn veel aantrekkelijker. Probleem is dat de Furnace Creek Campground dit jaar gesloten was i.v.m. revisie. Ik heb geen idee hoe lang dit nog duurt. Op de site staat dat ze vanaf 8 augustus weer reserveringen aannemen. Indien deze campground nog steeds gesloten is dan is de nabijgelegen Texas Spring Campground waarschijnlijk permanent "vol". Ik zou maar even bellen voor de duidelijkheid. SPW gaat pas in oktober open.
Wij zijn net een week terug uit de USA. Hebben ook overnacht in het hotel van Stovepipe Wells.
Inderdaad is daar een soort van campground. Kaal en leeg. Toch v.n.l gericht op het parkeren van mobilehomes leek het. Er stond niemand.
Op dat moment had ik daar ook niet met mijn tentje willen staan. 47 graden... is een temperatuur waarin je toch wel graag in een ruimte bent met airco.
Wellicht zijn de gemiddelden in september iets lager.. maar ik zou je aanraden een nachtje in het hotel te slapen. Het is niet overdreven luxe. Geen tv bijvoorbeeld, eenvoudige kamer.
En lekker zwemmen in het warme water van het kleine zwembad. Wij vonden het echt prachtig Death Valley. (Zabriskies point is ook de moeite waard om even te bekijken wanneer je evt. door gaat richting Vegas.)
Inderdaad is daar een soort van campground. Kaal en leeg. Toch v.n.l gericht op het parkeren van mobilehomes leek het. Er stond niemand.
Op dat moment had ik daar ook niet met mijn tentje willen staan. 47 graden... is een temperatuur waarin je toch wel graag in een ruimte bent met airco.
Wellicht zijn de gemiddelden in september iets lager.. maar ik zou je aanraden een nachtje in het hotel te slapen. Het is niet overdreven luxe. Geen tv bijvoorbeeld, eenvoudige kamer.
En lekker zwemmen in het warme water van het kleine zwembad. Wij vonden het echt prachtig Death Valley. (Zabriskies point is ook de moeite waard om even te bekijken wanneer je evt. door gaat richting Vegas.)
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Hieronder onze ervaring met D.V. , wij eden er door midden juni.
"Een minpuntje was voor ons Death Valley, niet zozeer omdat we het niet mooi vonden, het is een zéér speciaal landschap maar wel omdat we met de planning die we gemaakt hadden moesten overnachten in DV in een verzengende hitte ! 47 graden in de schaduw om 19 h 's avonds. En niettegenstaande ik op voorhand aangegeven had dat we hier beter hotelkamer in Stovepipe wells konden boeken hadden we dit niet meer gedaan en de campground van Stovepipe Wells geboekt ! Toen we daar aankwamen was het eerste wat we checkten natuurlijk wel of er nog availibilty voor kamers was !!!
Neen dus ... We hebben de camper achtergelaten voor wat het was, airco volle bak, alles dicht en zijn zelf dan maar in de taverne/restaurant gegaan om wat te drinken, iets te eten, dan rond 21 h even met de kindjes gaan zwemmen in het warme water. Even de temperatuur gecheckt onder het afdakje daar rond 22h en nog steeds 43 graden. We wilden liever niet in de camper en zijn dan nog maar wat biertjes gaan drinken in de taverne vh hotel tot er daar ook bijna geen mens meer zat en dan zijn we maar naar de camper afgedruipt
Zeer tegen onze zin, dus dat nooit meer ... "
Groetjes, Christa
"Een minpuntje was voor ons Death Valley, niet zozeer omdat we het niet mooi vonden, het is een zéér speciaal landschap maar wel omdat we met de planning die we gemaakt hadden moesten overnachten in DV in een verzengende hitte ! 47 graden in de schaduw om 19 h 's avonds. En niettegenstaande ik op voorhand aangegeven had dat we hier beter hotelkamer in Stovepipe wells konden boeken hadden we dit niet meer gedaan en de campground van Stovepipe Wells geboekt ! Toen we daar aankwamen was het eerste wat we checkten natuurlijk wel of er nog availibilty voor kamers was !!!

Groetjes, Christa
Corfou,Egypte,Tenerife,Portugal,Turkije,Thailand,N-India,Nepal,Z-India,Malediven,NY+LA-LV-SF,Tunesië,Cuba,Isla Margarita,Laos,Vietnam,Cambodja,Canada (BC+Stewart/Hyder),Bali,Midwest,Z. Afrika,ZW USA,Schotland,Fr.Alpen, Namibië,New Mexico/Arizona,Z. Afrika
Death Valley zou je m,oeten bezoeken in maart/april of october/november. In de zomer is DV de heetste plek op aarde.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 1 Reacties
- 1061 Weergaves
-
Laatste bericht door jojostravelusa
-
- 1 Reacties