Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Visa, Beurs, Housing
Visa, Beurs, Housing
Hallo allemaal,
In januari ga ik een half jaar naar New York om stage te lopen, daarom heb ik een aantal vragen.
Ten eerste:
Moet je de sponsor voor een J-1 visum vinden in samenspraak met de organisatie waar je stage gaat lopen?
Welke sponsoren zijn eventueel aan te raden?
Hoelang duurt het ongeveer tot het moment van aanvraag (vanuit de VS) tot dat je hem in handen hebt?
Overigens heb ik al eens eerder een J-1 visum gehad, maar het DS-2019 formulier werd toen vanuit de organisatie geregeld.
Wat betreft de beurzen, ik ken de website beursopener.nl en heb de beurzen als bekeken waar ik eventueel voor in aanmerking kom.
Wat is jullie ervaring hiermee? Welke beurzen zijn gemakkelijker te krijgen en hoeveel krijg je gemiddeld?
Wat betreft housing, hebben jullie nog goede tips om een kamer te krijgen in New York? Ik ken Craigslist en easyroommates.com. Zouden jullie Hoboken of Jersey City als een goed alternatief zien?
Alvast bedankt!
Groetjes Roos
In januari ga ik een half jaar naar New York om stage te lopen, daarom heb ik een aantal vragen.
Ten eerste:
Moet je de sponsor voor een J-1 visum vinden in samenspraak met de organisatie waar je stage gaat lopen?
Welke sponsoren zijn eventueel aan te raden?
Hoelang duurt het ongeveer tot het moment van aanvraag (vanuit de VS) tot dat je hem in handen hebt?
Overigens heb ik al eens eerder een J-1 visum gehad, maar het DS-2019 formulier werd toen vanuit de organisatie geregeld.
Wat betreft de beurzen, ik ken de website beursopener.nl en heb de beurzen als bekeken waar ik eventueel voor in aanmerking kom.
Wat is jullie ervaring hiermee? Welke beurzen zijn gemakkelijker te krijgen en hoeveel krijg je gemiddeld?
Wat betreft housing, hebben jullie nog goede tips om een kamer te krijgen in New York? Ik ken Craigslist en easyroommates.com. Zouden jullie Hoboken of Jersey City als een goed alternatief zien?
Alvast bedankt!
Groetjes Roos
-
- Amerika-expert
Re: Visa, Beurs, Housing
Hoboken en Jersey City zijn goed als je niet al te ver van een Path treinhalte af zit en als je baan in Manhattan ook in de buurt ligt van een Path station (gaat maar tot de 34e straat, Penn Station).
Als je goedkoper uit wilt zijn, is wellicht een eind in Brooklyn, Queens of de Bronx een alternatief. Mijn zoon deelde een appartement op 161 en Broadway, was in een half uur downtown en betaalde (met z'n drieen) ongeveer $2000 in de maand.
Staten Island kan ook, maar de pontjes van Manhattan gaan na 11 uur 'savonds maar 1 keer per uur.
Als je goedkoper uit wilt zijn, is wellicht een eind in Brooklyn, Queens of de Bronx een alternatief. Mijn zoon deelde een appartement op 161 en Broadway, was in een half uur downtown en betaalde (met z'n drieen) ongeveer $2000 in de maand.
Staten Island kan ook, maar de pontjes van Manhattan gaan na 11 uur 'savonds maar 1 keer per uur.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Voor housing kan ik je International House New York aanraden. http://www.ihouse-nyc.org/s/707/start.aspx De website ziet er heel saai uit, maar daar wonen is alles behalve saai.
Je moet je aanmelden en bent niet zeker van een plekje, maar met een goede brief moet het lukken.
Nog 2 nachtjes slapen en dan verhuis ik er (voor de 2e keer) zelf naar toe
Groetjes, Dorijn
Je moet je aanmelden en bent niet zeker van een plekje, maar met een goede brief moet het lukken.
Nog 2 nachtjes slapen en dan verhuis ik er (voor de 2e keer) zelf naar toe

Groetjes, Dorijn
Dankjullie wel voor jullie reacties! Heb er veel aan.
Ik ga nu die website bekijken, ben benieuwd.
Heel veel plezier en een goede reis Dorijn85!!
Ik ga nu die website bekijken, ben benieuwd.
Heel veel plezier en een goede reis Dorijn85!!

Misschien is het handig te vertellen voor welke beurzen je in aanmerking komt. Hoeveel je gemiddeld krijgt zou je moeten kunnen terugvinden in de informatie op de site of anders via sites van de betreffende fondsen.roos24 schreef: Wat betreft de beurzen, ik ken de website beursopener.nl en heb de beurzen als bekeken waar ik eventueel voor in aanmerking kom.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht