Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis leopold1964: Planning New York 7 augustus - 13 augustus

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
leopold1964
Amerika-ontdekker

Reis leopold1964: Planning New York 7 augustus - 13 augustus

Bericht door leopold1964 »

Hallo allemaal!
7 Augustus is het zo ver! Samen met mijn zoon van 16 jaar gaan we naar NEW YORK!
Nu heb ik alvast een planning gemaakt die we min of meer toch willen opvolgen.
Graag zou ik jullie mening hierover willen en nog wat informatie.
Iemand die misschien nog leuke plekjes kent? Heb ik iets over het hoofd gezien dat we zeker moeten zien?
We gaan een CityPass aanschaffen dus proberen we ook veel met de pas te doen :)
We vliegen met Brussels Airlines en logeren in het New York City Z hotel.

7 augustus:
12:30 Landen op JFK
- Airtrain nemen naar Jamaica station en erna met de metro naar hotel.
15:30 Inchecken hotel + verfrissen + even skypen.
- Wandeling door central park
- Apple store bezoeken
- Winkelen voor snoepjes en drank.
- Times square eerste impressive + iets eten.
- Staten island ferry nemen rond zonsondergang.

8 augustus:
- Circle line cruise van 3 uur rond Manhatten OF Statue cruise naar Liberty/Ellis Island
- Wandeling door Financial District
1) The Wall Street Bull
2) The Alexander Hamilton U.S. Custom House
3) Fraunces Tavern Museum
4) Stone Street
5) The Federal Reserve Bank of New York
6) 23 Wall Street
7) 40 Wall Street
8) Federal Hall National Memorial
9) The New York Stock Exchange
10) Trinity Church
- 9/11 memorial bezoeken (niet naar binnen)
- China Town en Little Italy bezoeken.
- ‘s avonds naar de Brooklyn bridge (misschien Brooklyn bridge park)

9 augustus:
- Bekijken verschillende bezienswaardigheden:
1) Bryant park
2) NY library
3) Grand Central Terminal
4) Chrysler Building
5) St. Patricks Cathedral
6) Flatiron building
- Top Of The Rock building bezoeken
- Relaxen op High Line park
- Brooklyn bridge park relaxen
- Times Square uitbundig bezoeken

10 augustus:
- American Museum of Natural History
- Uitbundige wandeling central park + relaxen.

11 augustus:
- Shoppen
- Relaxen
- Empire state building by night

12 augustus:
- Bezoeken Roosevelt Island met de gondelbaan
- The Metropolitan Museum of Art
- Times Square chillen

13 augustus:
- Ontbijten en koffer pakken
- Als er nog tijd over is laatste keer naar Times Square
- Metro naar Jamaica station en dan Airtrain naar JFK.
- 17.00 vlucht naar Brussel.

We hebben nog enkele vraagjes:

- Wat is het interessantste Circle line cruise van 3 uur rond Manhatten OF Statue cruise naar Liberty/Ellis Island? We weten niet welke we hier moeten kiezen. Bij de Circle line moeten we wel nog 4$ per persoon bijbetalen, maar dat doen we graag als het de moeite waard is.
- We weten niet precies waar Litlle Italy, China town, Meatpacking district, SOHO enzo ligt, iemand die ons hier mee kan helpen? Graag zouden we dit ook nog in de planning steken.
- Iemand die supermarkten weet liggen?
mtl
Amerika-expert

Re: Planning New York 7 augustus - 13 augustus

Bericht door mtl »

Behoorlijk vol programma. Met name op de aankomstdag zou ik het rustig aan doen.
leopold1964
Amerika-ontdekker

mtl schreef:Behoorlijk vol programma. Met name op de aankomstdag zou ik het rustig aan doen.
Zo vol is het toch ook weer niet? We gaan proberen dit allemaal te doen voor zover het haalbaar is natuurlijk. Relaxen moet ook kunnen.
De 1ste dag vind ik meevallen, met wandelen door central park bedoel ik niet heel central park maar gewoon een 30-tal minuutjes rustig wandelen, erna even de apple shop bezoeken, even shoppen voor wat lekkers en dan op times square rondhuppelen :)
En dan rustig met de metro naar battery park om daar op een bootje te zitten.
Mads2010
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Mads2010 »

De eerste dag zou ik wegstrepen, althans geen echte plannen maken. Supermarkten zijn er in diverse wijken, reken op extreem hoge prijzen. Nog een paar tips: fietsen huren en lekker langs de Hudson en door het Central Park fietsen. Volgens mij ontbreekt de helicoptertour. Wij hebben dit op de laatste dag gedaan en dat was, ondanks de hoge prijs, het geld meer dan waard! Echt een once-in-a-lifetime-experience!
eddiemike
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door eddiemike »

Ik heb er in mei een weekje gezeten en het was fantastisch! Nu ben ik 2 keer naar het Empire State Building geweest,1x 'smorgens en 1x 's avonds...'s morgens loop je overal zo door en ben je zo boven maar 's avonds is het er druk en duurt het lang voor je boven bent! Wat de prijzen in de supermarkten betreft....die vond ik best meevallen,vergelijkbaar met hier eigenlijk behalve snoepgoed.
Die helicoptervlucht zou ik zeker doen! Naar alle waarschijnlijkheid staat er in je hotel een rekje met coupons,neem die mee en,ook al is het van een ander helicopter bedrijf,je krijgt de korting (ik wel in ieder geval)

Have Fun!
leopold1964
Amerika-ontdekker

Bedankt voor de behulpzame reacties!
Die helitour zouden we ook zeer graag doen, maar gaat voor een andere keer zijn als we naar new york gaan :)
leopold1964
Amerika-ontdekker

Zojuist ook plekjes gereserveerd om het 9/11 memorial te bekijken, ik dacht dat het vrij was voor het publiek, niet dus haha :)
leopold1964
Amerika-ontdekker

Iemand nog tips voordat we vertrekken? :)
Kokopelli
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 25
Contacteer:

Bericht door Kokopelli »

"Circle line cruise van 3 uur rond Manhatten OF Statue cruise naar Liberty/Ellis Island"
We hebben beide gedaan, maar voor een eerste keer in NY zou ik toch kiezen voor Liberty/Ellis Island. Vond het toch erg indrukwekkend om het beeld zo van dichtbij te zien. Ook Ellis Island vonden wij zeer de moeite waard.
Cirle Line Cruise is ook ergl leuk hoor, wij hebben 'm gedaan bij zonsondergang, erg mooi. Maar ja dat was in april (gaat de zon natuurlijk eerder onder :wink: )

Op 9 aug ligt High Line park een beetje uit de buurt van de overige dingen die je wilt gaan doen. Maar het is wel zeker de moeite waard om te doen. Zeker met mooi weer is het erg leuk om daarover heen te lopen. Aansluitend kun je nog een stuk Meatpacking District meenemen.

Misschien heb je nog iets aan ons verslag van april (zie onderschrift)
In 2025 weer naar Florida.
Reisverslag Zuidwesten September 2024 >
reisverslagen
Ger1965
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door Ger1965 »

Leuk om schema van jou te lezen. Ik ga van 3-11 aug met mijn dochter van 17 naar NY en heb nog helemaal niets. Dacht te kunnen vertrouwen op boekje 100% NY. Gelukkig lange reis en ga dan maar schema maken. we gaan ook nog door naar Miami en daar heb ik nog zelfs geen hotel :wink: .
Vraag: welke lijn van JFK naar Manhattan en dan door naar Long Island. Niet ver over de Queensboro Bridge zitten Wij met ons hotel. Ook enig idee hoe lang wij hierover doen? En duidelijk waar we een enkeltje moeten kopen? Wij komen 's avonds aan dus weekkaart wil ik de volgende dag pas kopen.
Hoe zit dat met kaartjes voor 9/11 al via internet bestellen?
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Ik neem aan dat je Long Island City bedoelt? Long Island is iets anders dan Long Island City. Om met de metro in Long Island City te komen vanuit JFK zul je eerst richting Manhattan moeten. Waar je moet overstappen hangt af bij welk metrostation je hotel ligt. Er is maar één lijn vanuit JFK/Howard Beach.
eddiemike
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door eddiemike »

Nee hoor...wanneer je land op JFK neem je de Air Train (meen 5 dollar te betalen wanneer je het station verlaat) naar Jamaica station...vanaf daar met de metro naar Queens Plaza (stopt volgens mij iedere metro die downtown gaat) dat is vlak bij Long Island City,lijkt mij zelfs te lopen maar je kan vanuit Queens Plaza ook nog een metro pakken naar Long Island City....wat die metro zo kost weet ik niet,ik had al een weekkaart in Nederland geregeld
soren
Amerika-ontdekker

Bericht door soren »

Inderdaad klopt.

Wij logeren van 23/08 - 31/08 in Howard Johnson Inn Long Island City Queens en gaan ook via Airtrain Jamaica naar ons hotel.

Groeten,
leopold1964
Amerika-ontdekker

Bedankt voor de reacties.
Ons hotel is ook in Queens gelegen, we logeren in het NYC Z hotel. Ook met de air train naar jamaica station en dan de metro, kaartjes kun je gewoon op de luchthaven zelf kopen denk ik?
Kaartjes voor de 9/11 memorial heb ik via de website gereserveerd ( is gratis ).
Indien jullie nog leuke tips hebben mogen jullie het altijd laten weten!
Ger1965
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis leopold1964: Planning New York 7 augustus - 13 augu

Bericht door Ger1965 »

Inmiddels gearriveerd en idd heel eenvoudig vanaf JFK. Je wordt doorverwezen naar Airtrain en gaat richting Jamaica. Pas daar moet je een ticket kopen van 5 dollar pp. Je kan bij de automaat direct een enkeltje kopen naar metrostation. Kost 2 dollar pp. Wij moesten naar Queens Plaza en vanaf de douane tot in ons hotel (5 min lopen vanaf Queens Plaza) duurde een uur. Best snel dus. Vandaag eerste dag en even wennen aan metro. Werkt iets onduidelijker dan Parijs vind ik maar voordeel is hier minder lang onder de grond en niet zo diep. Onze planning verliep heel anders maar niet minder gedaan: een tocht met Staten Island Ferry (gratis en vaart langs Vrijheidsbeeld), naar Ground Zero (moet nog kaartjes bestellen), Broadway en 5th Ave afgelopen en op Empire Statebuilding geweest. Erg mooi. Ik heb gisteren eerst een citypass gekocht gewoon via internet. Kunnen dus nog 5 activiteiten inplannen. Als ik nog een tip heb hoor je dat maar voor nu zou ik het niet weten. Fijne vakantie en wie weet komen we elkaar tegen :). Gr.
leopold1964
Amerika-ontdekker

Leuk dat je het naar je zin hebt!
Duurde het maar 1uurtje om tot je hotel te geraken? Dat is wel erg snel, zelfs te snel voor ons omdat we pas mogen inchecken vanaf 15.00u en we landen om 12.35u haha.
Ik moet nog 2 dagen wachten en dan is het zo ver! :D
tosca
Amerika-expert

Bericht door tosca »

Je mag ook nog wel minimaal 1 uur rekenen voor immigratie, dus maak je maar geen zorgen ;)
leopold1964
Amerika-ontdekker

tosca schreef:Je mag ook nog wel minimaal 1 uur rekenen voor immigratie, dus maak je maar geen zorgen ;)
Oh komt nog goed dan :)
Nog iets dat ik niet begrijp, als ik richting USA ga krijg ik in het vliegtuig een formulier waar ik de waarde van mn goederen die naar Amerika mee gaan moet aangeven, hoe kan ik dit bepalen? Of wat bedoelen ze hier mee? :)
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Alleen goederen die in Amerika achterblijven. :wink:

Ik zit momenteel in New York en het is vooral heel warm en benauwd met temperaturen tussen 25 en 30 graden.

Hoe lang het duurt voordat je door immigratie en douane bent hangt ervan af. Gisteren in Newark zat er bij mij bijna anderhalf uur tussen het moment dat ik uit de vliegtuig stapte en het moment dat ik in de trein naar New York Penn stapte. Moet wel zeggen dat er tegelijkertijd vliegtuigen uit Amsterdam, Belfast, Manchester en Parijs landden. Later kwamen er wel meer immigratie beambten bij zodat de rij sneller ging.
leopold1964
Amerika-ontdekker

Bedankt voor de info! En inderdaad, het weer is niet best. Maar het kon altijd erger! :)
Ik heb ook net men boardingpasses uitgeprint zodat ik zeker genoeg tijd heb op de luchthaven aangezien ik nu niet meer hoef in te checken! :thumbup:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer