Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Zo, eindelijk de route klaar
Zo, eindelijk de route klaar
Ik lees al een tijdje mee om me te verdiepen in alle info over Amerika, en Californie in het bijzonder. Nu ben ik eindelijk zo ver dat ik 2 leuke routes heb samengesteld. We gaan in september trouwens.
Hebben jullie nog tips voor de indeling? We willen de reis niet langer maken, maar een andere indeling kan altijd.
En daarna moeten we toch echt gaan kiezen...
Trip 1:
1 maandag 11-9-2006 aankomst L.A.
2 dinsdag LA -> San Diego LA rondtoeren
3 woensdag San Diego - Palm Springs Seaworld
4 donderdag Palm Springs- Sedona
5 vrijdag Sedona -> Flagstaff --> Tusayan (Grand Canyon)
6 zaterdag Grand Canyon
7 zondag via Williams/Kingman/Hooverdam -> Las Vegas
8 maandag Las Vegas -> Death Valley (-> Mammoth Lakes)
9 dinsdag Mammoth Lakes -> Tioga Pass -> Yosemite
10 woensdag Yosemite
11 donderdag Yosemite -> San Francisco
12 vrijdag San Francisco
13 zaterdag San Francisco - Monterey
14 zondag Monterey - San Simeon
15 maandag San Simeon - Anaheim Universal Studios
16 dinsdag Anaheim Disneyland
17 woensdag Anaheim (-> LA airport) Adventure california
18 donderdag (Anaheim ->) LA airport - Huis
19 vrijdag Huis
En dit is trip 2:
1 maandag 11-9-2006 aankomst Las Vegas
2 dinsdag Las Vegas
3 woensdag Las Vegas ->Bryce -> Zion
4 donderdag Bryce -> Grand Canyon
5 vrijdag Grand Canyon
6 zaterdag Grand Canyon -> Death Valley
7 zondag Death Valley -> Yosemite
8 maandag Yosemite
9 dinsdag Yosemite -> San Francisco
10 woensdag San Francisco
11 donderdag San Francisco -> Monterey
12 vrijdag Monterey -> San Simeon/ of Los Angeles
13 zaterdag San Simeon/ of Los Angeles ->San Diego
14 zondag San Diego -> Anaheim Seaworld
15 maandag Anaheim Disney
16 dinsdag Anaheim California Adventure
17 woensdag Anaheim -> Los Angeles Airport Disney/ California Adventure
18 donderdag Los Angeles Airport -> Huis
19 vrijdag Huis
Hebben jullie nog tips voor de indeling? We willen de reis niet langer maken, maar een andere indeling kan altijd.
Trip 1:
1 maandag 11-9-2006 aankomst L.A.
2 dinsdag LA -> San Diego LA rondtoeren
3 woensdag San Diego - Palm Springs Seaworld
4 donderdag Palm Springs- Sedona
5 vrijdag Sedona -> Flagstaff --> Tusayan (Grand Canyon)
6 zaterdag Grand Canyon
7 zondag via Williams/Kingman/Hooverdam -> Las Vegas
8 maandag Las Vegas -> Death Valley (-> Mammoth Lakes)
9 dinsdag Mammoth Lakes -> Tioga Pass -> Yosemite
10 woensdag Yosemite
11 donderdag Yosemite -> San Francisco
12 vrijdag San Francisco
13 zaterdag San Francisco - Monterey
14 zondag Monterey - San Simeon
15 maandag San Simeon - Anaheim Universal Studios
16 dinsdag Anaheim Disneyland
17 woensdag Anaheim (-> LA airport) Adventure california
18 donderdag (Anaheim ->) LA airport - Huis
19 vrijdag Huis
En dit is trip 2:
1 maandag 11-9-2006 aankomst Las Vegas
2 dinsdag Las Vegas
3 woensdag Las Vegas ->Bryce -> Zion
4 donderdag Bryce -> Grand Canyon
5 vrijdag Grand Canyon
6 zaterdag Grand Canyon -> Death Valley
7 zondag Death Valley -> Yosemite
8 maandag Yosemite
9 dinsdag Yosemite -> San Francisco
10 woensdag San Francisco
11 donderdag San Francisco -> Monterey
12 vrijdag Monterey -> San Simeon/ of Los Angeles
13 zaterdag San Simeon/ of Los Angeles ->San Diego
14 zondag San Diego -> Anaheim Seaworld
15 maandag Anaheim Disney
16 dinsdag Anaheim California Adventure
17 woensdag Anaheim -> Los Angeles Airport Disney/ California Adventure
18 donderdag Los Angeles Airport -> Huis
19 vrijdag Huis
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Moeilijk inderdaad!
Beide routes hebben voor- en nadelen.
Ik heb een voorkeur voor de tweede route omdat je daar ook Bryce en Zion meeneemt, maar ik vind wel dat je er te weinig tijd voor uittrekt. Als je voor die parken gaat, neem dan een dag minder in LA.
De rit van de GC naar Death Valley is behoorlijk lang, je moet dan erg vroeg vertrekken wil je nog een stukje avond in Death Valley mee kunnen nemen (door de kleuren en schaduwen is DV in de avond en ochtend op z'n mooist). In september zal de zon tegen 19.00 uur onder gaan, houd daar rekening mee (en niet alleen daar, het is in de parken en op verlaten wegen niet plezierig om in het donker te rijden wegens kans op overstekend wild).
Bij de eerste route vind ik de tijd in San Diego nogal krap. Ik begrijp dat Seaworld hoog op het verlanglijstje staat. Maar om op één dag naar Seaworld te gaan en dan nog naar Palm Springs te rijden lijkt me erg veel. Palm Springs is misschien niet zo ver maar het kan bij San Diego en LA erg druk zijn op de weg.
Jullie zouden ook kunnen kiezen voor een begin- en eindpunt en verder gewoon zien hoe het loopt. Reserveren is niet nodig. Maar zelfs als je gereserveerd hebt kun je vaak kosteloos annuleren als je het een dag van te voren doet.
Marianne
Beide routes hebben voor- en nadelen.
Ik heb een voorkeur voor de tweede route omdat je daar ook Bryce en Zion meeneemt, maar ik vind wel dat je er te weinig tijd voor uittrekt. Als je voor die parken gaat, neem dan een dag minder in LA.
De rit van de GC naar Death Valley is behoorlijk lang, je moet dan erg vroeg vertrekken wil je nog een stukje avond in Death Valley mee kunnen nemen (door de kleuren en schaduwen is DV in de avond en ochtend op z'n mooist). In september zal de zon tegen 19.00 uur onder gaan, houd daar rekening mee (en niet alleen daar, het is in de parken en op verlaten wegen niet plezierig om in het donker te rijden wegens kans op overstekend wild).
Bij de eerste route vind ik de tijd in San Diego nogal krap. Ik begrijp dat Seaworld hoog op het verlanglijstje staat. Maar om op één dag naar Seaworld te gaan en dan nog naar Palm Springs te rijden lijkt me erg veel. Palm Springs is misschien niet zo ver maar het kan bij San Diego en LA erg druk zijn op de weg.
Jullie zouden ook kunnen kiezen voor een begin- en eindpunt en verder gewoon zien hoe het loopt. Reserveren is niet nodig. Maar zelfs als je gereserveerd hebt kun je vaak kosteloos annuleren als je het een dag van te voren doet.
Marianne
- hekkie
- Amerika-expert
- Partner van: Jhek
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
Re: Zo, eindelijk de route klaar
Hallo Lotte,Lotte schreef:... Nu ben ik eindelijk zo ver dat ik 2 leuke routes heb samengesteld. We gaan in september trouwens.
Ik heb je 2 routes eens bestudeerd en mijn voorkeur gaat uit naar route 2 omdat deze meer variatie biedt doordat je dan ook twee prachtige parken in Utah bezoekt. De "color country" mag je eigenlijk niet missen op een trip naar Amerika.
Ik wil hierbij aantekenen dat de rit onder punt 6 van Grand Canyon naar Death Valley veel te lang is n.m.m. om in één keer te doen, 626 km. Ik zie net dat Marianne hier ook al iets over zegt.
De rit om de Grand Canyon zou je ook nog andersom kunnen doen, door bijv. eerst van Las Vegas naar de Grand Canyon te gaan en daarna naar Bryce en Zion. Van Zion naar Death Valley is 450 km en dus makkelijk te rijden op één dag.
Gr. Marjan
Gr. Marjan
20 USA-reizen:
20 USA-reizen:
Bedankt voor de reacties tot nu toe!
Ik ben nu bezig om hotels erbij te zoeken, en de kosten in kaart te brengen. Zodat ik ze op die manier ook kan vergelijken. Ik leg het liefst de hotels vast van te voren, maar dat zien we nog wel.
Ik had in eerste instantie Seaworld willen laten vervallen, maar aan de andere kant wil ik er toch ook wel geweest zijn. Maar dat is ook het geval met Bryce en Zion. Lastig hoor, ik wil het liefst veel langer!
Ik zal inderdaad Grand Canyon en Bryce/Zion omdraaien, dat is logischer. En wat betreft San Diego ga ik nog even dubben.
Ik ben nu bezig om hotels erbij te zoeken, en de kosten in kaart te brengen. Zodat ik ze op die manier ook kan vergelijken. Ik leg het liefst de hotels vast van te voren, maar dat zien we nog wel.
Ik had in eerste instantie Seaworld willen laten vervallen, maar aan de andere kant wil ik er toch ook wel geweest zijn. Maar dat is ook het geval met Bryce en Zion. Lastig hoor, ik wil het liefst veel langer!
Ik zal inderdaad Grand Canyon en Bryce/Zion omdraaien, dat is logischer. En wat betreft San Diego ga ik nog even dubben.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht