Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

extra bagage inchecken & handbagage

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Plaats reactie
laura_
Amerika-newbie

extra bagage inchecken & handbagage

Bericht door laura_ »

Hoi allemaal,

Ik ben Laura en momenteel studeer ik in Amerika. Helaas is dit avontuur over 2 weken voorbij en moet ik terug naar Nederland haha. Shoppen was hier mijn favoriete bezigheid en dus de kleding uit 1 koffer ongeveer verdriedubbeld. Ik heb dus een extra koffer gekocht, omdat het goedkoper is om dat mee te nemen dan 23 kg op te sturen.
Nu hoorde ik dus als je van te voren incheckt, dat het dan nog goedkoper is om een extra koffer in te checken? Weet iemand of dit zo is? Ik vlieg trouwens met continental/united.

Verder moet ik overstappen op Newark. Op de heenvlucht moesten wij zelf onze bagage meenemen en verderop weer op een band droppen. Zouden wij dit weer moeten doen of wordt het dit keer wel automatisch gedaan? Ik hoor hier verschillende verhalen over. Uiteraard ga ik dit nog wel even navragen op de luchthaven.

Verder heb ik een kleine trolley. 30 cm breed en 42 cm in de lengte en 15 cm in de hoogte. De toegestane afmetingen voor carry on zijn 23 x 35 x 56 cm. Nu heb ik hier een vrij grote backpack die ik als personal item zou willen meenemen. Hier doe ik dan me laptop in, opladers, wat te eten voor onderweg, wat boeken en een vrij groot kussen, maar die gaat eerst in een spacebag. (indien ik geen pakketje naar huis hoef te sturen en ik nog wat kleine dingen overhoud, gaan die er ook in. De trolley zit vol met souvenirs en een paar schoenen. De afmeting van deze rugzak zijn 52 cm x 33 cm x 19 cm. En er past 34 liter in! Ik ben eigenlijk niet van plan om deze tas helemaal vol te doen, dus de afmetingen zullen wel wat minder zijn (tenzij het precies zou uitkomen en ik dus geen pakketje zou moeten sturen). Zouden ze dit toestaan? Het zit zo dat die rugzak, qua afmetingen waarschijnlijk in het rek bovenin moet, maar de trolley is zo klein dat ik verwacht dat deze desnoods onder de stoel kan. Je zou het zo kunnen zien dat ik de rugzak als carry on wil en de trolley als personal item. Ik vraag me dus af of dit toegestaan zou worden. Als ik namelijk zie wat sommige amerikanen meesleuren aan handbagage. Die trolleys zijn net wat kleiner als mijn check in bagage.

Verder hebben wij hier wel een koffer weegschaal. Iemand enig idee of die meestal goed rekenen of dat die 1/2 kilo minder wegen?

Verder heb ik geloof ik geen vragen meer. Wie weet komen deze nog in loop van deze 2 weken. Maar als mensen mij kunnen helpen met bovenstaande problemen, zou dat erg fijn zijn!

Groetjes,
Laura
Hockey
Amerika-expert

Re: extra bagage inchecken & handbagage

Bericht door Hockey »

Heb je deze vragen al gesteld bij de luchtvaartmaatschappij zelf?
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

http://www.united.com/CMS/en-US/travel/ ... ry-On.aspx

Het lijkt me duidelijk. De maximale afmeting van beide bagagestukken is 23x35x56 cm OF 114 cm omtrek. Jouw beide bagagestukken voldoen aan deze vereiste en het zou dus geen probleem moeten zijn om ze allebei mee te nemen als handbagage.

Wat betreft je vraag over het vooraf inchecken: even navragen bij de maatschappij. Als het mogelijk is, zou ik trouwens altijd online inchecken.

Hoe het gaat bij het overstappen kun je het beste even ter plekke navragen. Hoe het op de heenweg ging, levert geen garantie dat het het op de terugweg ook weer zo zal gaan. Niks zo grillig als luchthavens....

Wat betreft je weegschaal: ik zou sowieso een marge aanhouden van een kilo ofzo.
laura_
Amerika-newbie

Bericht door laura_ »

aha oke, bedankt!

Je mag dus eigenlijk 2 stukken handbagage meenemen? Een heet alleen carry on en de andere een persoonlijk item haha.
Dat scheelt misschien wel een pakketje naar huis sturen namelijk haha.

Inchecken kan ik alleen 24 uur van te voren doen. Dus zal dan wel kijken wat betreft die koffer. Ik snap nooit zo goed welke voordelen dat online inchecken heeft? Je koffers zal je uiteindelijk toch nog apart moeten inchecken dan toch?

op de heenweg moesten we zelf onze koffers overzetten, maar hoorde verschillende mensen als je in amerika overstapt op de weg terug het wel voor je wordt geregeld. maar zeker weten, zal je het toch pas als jehet gevraagd hebt haha. Is per maatschappij weer verschillend natuurlijk.

Alvast bedankt voor de vraag te beantwoorden over de handbagage.
Jasmino
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

Op weg naar huis hoef je je koffers niet op te halen op de luchthaven bij de tussenlanding, dat hoeft alleen op de heenreis. De reden daarvoor is dat je op de Point of Entry in Amerika je koffers door de douane moet. Op de terugweg speelt dat niet.
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill

Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer