Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Mexico gevaarlijk?
Mexico gevaarlijk?
Hallo,
Op het moment zit ik in californie (carpinteria, vlakbij Santa Barbarbara) en ben ik bezig met een 5 maandse stage. Ik ben hier nu al 3 maanden en heb er al heel wat tripjes opzitten (Las Vegas, LA, San Fransisco) Als ik klaar ben wil ik een grote trip maken door grand canyon yosemite park, SF en dan 101 terug naar carpinteria en dit alles op de motor (yamaha v-star).
Maar aangezien dar nog even duurt wil ik graag nog een trip naar San diego maken en als t kan ook naar mexico. Heeft er iemand ervaring met mexico? ik hoor slechte verhalen maar dat zijn vaak mensen die dat dan weer via via gehoord hebben.. Nadeel is wel dat ik alleen reis en op de motor, dus misschien kwetsbaarder?
Nu mijn vraag kan een 21 jarige jongen relatief veilig de grens oversteken naar mexico?
Op het moment zit ik in californie (carpinteria, vlakbij Santa Barbarbara) en ben ik bezig met een 5 maandse stage. Ik ben hier nu al 3 maanden en heb er al heel wat tripjes opzitten (Las Vegas, LA, San Fransisco) Als ik klaar ben wil ik een grote trip maken door grand canyon yosemite park, SF en dan 101 terug naar carpinteria en dit alles op de motor (yamaha v-star).
Maar aangezien dar nog even duurt wil ik graag nog een trip naar San diego maken en als t kan ook naar mexico. Heeft er iemand ervaring met mexico? ik hoor slechte verhalen maar dat zijn vaak mensen die dat dan weer via via gehoord hebben.. Nadeel is wel dat ik alleen reis en op de motor, dus misschien kwetsbaarder?
Nu mijn vraag kan een 21 jarige jongen relatief veilig de grens oversteken naar mexico?
Re: Mexico gevaarlijk?
Volgens mij is vooral het grensgebied met de USA heel gevaarlijk.
- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
Tha, definieer 'relatief'. De grensgebieden zijn inderdaad berucht vanwege de drugsoorlogen, en dan moet je je afvragen of je een risico wilt lopen ja of nee. Enkele jaren terug zijn we in Texas bij Laredo de brug te voet overgegaan, en hebben in
Nuevo Laredo rondgelopen zonder onveilig te voelen. Echter, in de afgelopen jaren is het geweld behoorlijk toegenomen in die gebieden, evenals de corruptie.
Hou er overigens rekening mee dat je (bij de Mexicaanse grens kan het vaak) een aparte verzekering voor je motor zult moeten afsluiten, omdat de Amerikaanse verzekeringen niet geldig zijn in Mexico. Daartoe dient de motor en je Amerikaanse verzekering ook op jouw naam te staan als bewijs dat de motor van jou is en je 'm niet Mexico inbrengt on te verkopen. Je kunt dus niet even een motor van iemand anders lenen. Wellicht wist je dit al, maar ik dacht, gooi het toch maar even hier in het topic...
Nuevo Laredo rondgelopen zonder onveilig te voelen. Echter, in de afgelopen jaren is het geweld behoorlijk toegenomen in die gebieden, evenals de corruptie.
Hou er overigens rekening mee dat je (bij de Mexicaanse grens kan het vaak) een aparte verzekering voor je motor zult moeten afsluiten, omdat de Amerikaanse verzekeringen niet geldig zijn in Mexico. Daartoe dient de motor en je Amerikaanse verzekering ook op jouw naam te staan als bewijs dat de motor van jou is en je 'm niet Mexico inbrengt on te verkopen. Je kunt dus niet even een motor van iemand anders lenen. Wellicht wist je dit al, maar ik dacht, gooi het toch maar even hier in het topic...
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik kwam toevallig dit net tegen op CNN - aangezien ik Nuevo Laredo noemde: 9 found hanging from Mexican bridge.
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik hoorde hier onlangs nog een reportage op de radio die zei dat het geweld tegen toeristen ook echt is toegenomen in de luxe resorts. Dit naar aanleiding van een dame die in elkaar geklopt is in de lift van het 5* Hotel Riu Emerald Bay resort in Mazatlan. De dame heeft meer dan een maand in het ziekenhuis gelegen en moet nog een lange revalidatie en veel ingrepen ondergaan.
Het probleem is ook dat daar ook ernstige vragen had bij het politie onderzoek (ze hebben iemand opgepakt, houden vast dat dat de dader is, maar er zijn getuigen die dat ontkennen...). De zogenaamde dader zou door de politie gedwongen geweest zijn om een schuldbekentenis te ondertekenen, omdat men asap een dader wou berechten om aan te tonen dat het best wel veilig is. (sic)
Uit een recent artikel:
Het is relatief goedkoop, en dan nemen mensen wat 'ongemakken' op de koop toe.
(maar ik zou zelf naar Cuba gaan, en niet naar Mexico)
Het probleem is ook dat daar ook ernstige vragen had bij het politie onderzoek (ze hebben iemand opgepakt, houden vast dat dat de dader is, maar er zijn getuigen die dat ontkennen...). De zogenaamde dader zou door de politie gedwongen geweest zijn om een schuldbekentenis te ondertekenen, omdat men asap een dader wou berechten om aan te tonen dat het best wel veilig is. (sic)
Uit een recent artikel:
http://www.cbc.ca/news/world/story/2012 ... anada.htmlThe tourism board official also pointed out that Mexico is a large country and most of the violence — particularly that connected to President Felipe Calderon's war against drug cartels — is localized.
"What occurs in the border towns with the U.S. is one thing that is totally different to what occurs in destinations like Cancun, Cozumel, Merida, Vallarta," Lopez Negrete said.
Lopez Negrete and Gloria Guevara, the Mexican tourism secretary, recently travelled to Calgary and Vancouver to address reports of violence against tourists, including the recent murders of two B.C. residents and the beating of a Calgary woman who was staying at a five-star resort in Mazatlan.
Lopez Negrete said tourism officials wanted to reach out to their partners and talk to Canadians, knowing an incident like the attack in Mazatlan "can tarnish the entire country."
But he doesn't expect Canadians will be deterred by the reports of violence against tourists.
Het is relatief goedkoop, en dan nemen mensen wat 'ongemakken' op de koop toe.

(maar ik zou zelf naar Cuba gaan, en niet naar Mexico)
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Er zijn plekken in Mexico waar je gewoon veilig bent. Echter jij bent op de motor en dan zou je door minder veilig gebied moeten rijden. Vliegen geen optie? 

- goldenhills
- Amerika-expert
Het is een beetje off-topic, maar kun je vertellen wat je ervaring was met het kopen en verzekeren van een motor als buitenlandse 21-jarige? Daar komen regelmatig vragen over langs op dit forum. Misschien kun je in je andere topic wat vertellen.
Wat meer on-topic: over Mexico hoor je uitlopende verhalen, waarvan sommige niet erg geruststellend. Ik zou persoonlijk lekker door de VS tuffen, daar is ook erg veel moois te zien. BTW, heb je Big Sur / Nacimiento-Fergusson Road al gedaan? En je zult in de directe omgeving van Carpinteria ook leuk kunnen toeren, in de heuvels daar.
En ken je deze site? http://www.pashnit.com/motoroads.htm
Tegenwoordig wel betaald, maar wel de inverstering waard denk ik.
Wat meer on-topic: over Mexico hoor je uitlopende verhalen, waarvan sommige niet erg geruststellend. Ik zou persoonlijk lekker door de VS tuffen, daar is ook erg veel moois te zien. BTW, heb je Big Sur / Nacimiento-Fergusson Road al gedaan? En je zult in de directe omgeving van Carpinteria ook leuk kunnen toeren, in de heuvels daar.
En ken je deze site? http://www.pashnit.com/motoroads.htm
Tegenwoordig wel betaald, maar wel de inverstering waard denk ik.
Laatst gewijzigd door goldenhills op 09 mei 2012, 23:59, 1 keer totaal gewijzigd.
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Geweld heb je overal, ook in de VS, maar ik zou me als jongere op een motor niet erg veilig voelen net over de grens met Mexico. Mijn oudste en ik zijn in 2010 en 2011 naar respectievelijk Puerto Vallarta en Los Cabos geweest en hebben ons geen moment onveilig gevoeld. Daarentegen voelden mijn man en ik ons 23 jaar geleden al niet prettig in Tijuana net over de grens met San Diego. Daar komt nog bij dat het grensgebied niet bepaald mooi te noemen valt, dus ik zou me, zoals Goldenhills schrijft, op de VS concentreren en Mexico voor een andere vakantie houden.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik zou de grens niet overgaan. Niks bijzonders daar vond ik. Ik zou mijn tijd beter besteden.
- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
Het is inderdaad ook niet zo dat heel Mexico onveilig is. Feit is echter wel dat de grensgebieden bijzonder berucht zijn, en dat er veel geweld rondom drugsbendes plaatsvindt. En je hoeft dan niet eens zelf bewust uitgezocht te worden als slachtoffer, je kunt ook een onschuldige toevallige voorbijganger zijn.DejaVu schreef:Er zijn plekken in Mexico waar je gewoon veilig bent. Echter jij bent op de motor en dan zou je door minder veilig gebied moeten rijden. Vliegen geen optie?
Als je naar Mexico wilt, zou ik inderdaad eens kijken naar goedkope vluchten, om zo op je motor het grensgebied te kunnen vermijden.
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
Heb familie wonen in San Diego. Zelf in het verleden vaak met hun Mexico in geweest. Tegenwoordig gaan zij niet meer ivm de grote onveiligheid met name in de grensstreken.
Maar goed je vraag is of je relatief veilig de grens kunt oversteken op een motor. Dat zeker wel....de grensovergang is wel veilig. Het gaat meer om de gebieden eromheen en het achterland.
Maar goed je vraag is of je relatief veilig de grens kunt oversteken op een motor. Dat zeker wel....de grensovergang is wel veilig. Het gaat meer om de gebieden eromheen en het achterland.
- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
Tja, je gaat natuurlijk niet alleen voor de grensovergang, hè, dus ik denk dat de vraag meer impliceert dan specifiek de grens 

Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
Antwoord hierop is absoluut ja. Direct na de grens is het zeer sterk de vraag in hoeverre het nog veilig is. Maar dat hebben anderen ook al gezegd.stefanrox schreef:Nu mijn vraag kan een 21 jarige jongen relatief veilig de grens oversteken naar mexico?
- Jostravels
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Volgens mij kan je voor een zacht prijsje vanuit het zuiden van Amerika naar Yucatan vliegen: wel veilig en heel erg leuk om geweest te zijn.
Zoveel te zien zo weinig tijd: waarheen gaat de volgende reis?!
2008: Zuidwest-USA
2011: New York & het diepe zuiden
2008: Zuidwest-USA
2011: New York & het diepe zuiden
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 14 Reacties
- 2486 Weergaves