THx...

Dat vonden wij wel lachwekkend. Zo namen we de taxi van het Metro Station terug naar ons hotel. En de taxi chauffeur scheurde echt als een gek op de weg. Hij reed in onze ogen heel roekeloos. Maar hij stopte dus keurig bij ieder stopbord, zelfs op de secundaire weg naar ons hotel, waar je op kilometer afstand al kan zien dat er geen verkeer aankomt.wiepster schreef:Ook als er een stopbord staat, rood bord met witte streep horizontaal, altijd stoppen, ook al komt er niets aan.
Hahaha, dat heb ik me ook afgevraagd. Afgelopen jaar tijdens mijn stage was ik veel onderweg. Die man waarmee ik ging stopte bij IEDER stopbord. Toen ik vertelde dat ik dat nooit doe (als ik zie dat er niks aan komt) werd ik aangekeken alsof ik iets heel engs zeiSandy schreef: Toen wij zelf die weg reden, was het al 's avonds laat (kwamen we van Petra/VS vandaan) en reden we achter een andere bestuurder en die stopte ook keurig bij ieder stopbord. Terwijl er niets aankwam. (en er stond op dat stuk niet één, maar een hoop stopborden). Ik vraag me ook af, waarom is dat eigenlijk. Zijn Amerikanen zo goed afgericht in het verkeer of zouden er net flitspalen gestaan hebben op die bewuste weg?
[/color]
1e keer dat ik in de States was, was ik in Idaho op een airforce basis, toen heb ik "rijles"gekregen op z'n amerikaans van Rod, ik vond dat zo idioot voor elk stopbord stoppen...hij werd boos als ik op z'n europees/nederlands rondreed en legde ook uit dat de boete's heel hoog waren, vooral op de basis...hij reed zelf altijd behoorlijk hard hier op de Nederlandse wegen, vond het dan ook wel erg overdreven..zijn "nieuwe"rijstijl...phillybilly schreef: Toen ik vertelde dat ik dat nooit doe (als ik zie dat er niks aan komt) werd ik aangekeken alsof ik iets heel engs zeiIk vroeg ook of er op gecontroleerd werd.......vertelde die man doodleuk: soms ligt er politie in de berm (of achter een struik) en als je niet stopt voor een stopbord kost dat een heleboel geld..... tsssss hahaha
Tijdens mijn verblijf hebben ze dan ook iedere keer als IK de bestuurder was moeten zeggen: You have to stop there!!!!! * zucht *
bart.drapier schreef:1e keer dat ik in de States was, was ik in Idaho op een airforce basis, toen heb ik "rijles"gekregen op z'n amerikaans van Rod, ik vond dat zo idioot voor elk stopbord stoppen...hij werd boos als ik op z'n europees/nederlands rondreed en legde ook uit dat de boete's heel hoog waren, vooral op de basis...hij reed zelf altijd behoorlijk hard hier op de Nederlandse wegen, vond het dan ook wel erg overdreven..zijn "nieuwe"rijstijl...
Ja, en daarna ga je gewoon mee in de wijzers van de klok. Dus: eerst diegene die eerst aangekomen is, en nadien met de wijzers van de klok mee volgen.wiepster schreef:Bij een kruispunt altijd stoppen, wie het eerst aankomt , gaat ook het eerst weer rijden??
Helemaal mee eensenger003 schreef:ik weet niet of jullie het weten, maar ook in Nederland is het verplicht om te stoppen bij een stopbord, ook al komt er niets aan.(en ook al ligt er geen agent op de loer).
Dat heten verkeersregels, en die wordt je geacht te kennen.
Hoezo? Zijn er ook belgen met een rijbewijs???Dat kan ik me haast niet voorstellenbart.drapier schreef:......gewoon belgisch rijbewijs telt daar toch ??? hoop ik ....
Sandy schreef: Je mag altijd rechtsaf, tenminste rechtsaf hoeft niet te stoppen bij een stoplicht (misschien dat dit niet altijd geldt op een kruispunt).
Inderdaad officieel is het bij gelijke aankomst degene van rechts, die voorrang heeft. Meestal wordt het echter een driftig gezwaai van "ga jij maar", "nee joh, ik laat jou wel voor", waarna beide auto's tegelijk gaan rijdenkastelke schreef:Ja, en daarna ga je gewoon mee in de wijzers van de klok. Dus: eerst diegene die eerst aangekomen is, en nadien met de wijzers van de klok mee volgen.wiepster schreef:Bij een kruispunt altijd stoppen, wie het eerst aankomt , gaat ook het eerst weer rijden??
Dat is tenminste hoe ik het begrepen had.