Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Waar kan je het best je dollars halen?
Waar kan je het best je dollars halen?
Waar kan je het best je dollars halen? Gwk, schiphol of gewoon uit ATM in VS?
Op site van gwk krijg je vandaag voor €1,- $1,21,- als ik echter op dollarkoers.nl kijk krijg je $1,31.
Op site van gwk krijg je vandaag voor €1,- $1,21,- als ik echter op dollarkoers.nl kijk krijg je $1,31.
- DVDGuy
- Amerika-expert
- Partner van: Krabbegat
- Aantal x V.S. bezocht: 7
Re: Dollars
Ik zou ze, afhankelijk van wat je per keer aan je bank moet betalen, mondjesmaat uit de ATM halen; goedkoper is om Cash back te vragen in winkels waar je komt.
Voor de eerste nood, kun je op Schiphol bijv. 100 dollar pinnen.
Voor de eerste nood, kun je op Schiphol bijv. 100 dollar pinnen.
Oke, heb geen opname kosten voor pinnen uit ATM.
Cashback is ook goeie tip, dank je
Cashback is ook goeie tip, dank je
Maar de Amerikaanse bank waar jij pint rekent vaak wel kosten (een paar $).Matt2 schreef:Oke, heb geen opname kosten voor pinnen uit ATM.
Ow goed dat je dat zegt. Zal ik daar rekening mee houden
-
- Amerika-expert
$2 tot $3 per keer als je met een Nederlandse ING pinpas geld uit de muur haalt hier in de VS is vrij standaard. Maar de ING berekt de dagkoers en dat maakt het een stuk gunstiger om een ATM in de VS te gebruiken dan geld wisselen in Nederland.
Vraag even bij je bank na wat hun regelingen zijn en of ze ook de dagkoers gebruiken. En zo niet, of ze dan een dubbeltje aftrekken van elke euro die je omruilt.
Vraag even bij je bank na wat hun regelingen zijn en of ze ook de dagkoers gebruiken. En zo niet, of ze dan een dubbeltje aftrekken van elke euro die je omruilt.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Grenswisselkantoor, goh, ik wist niet eens dat dat nog bestond
Ik kan me al niet meer herinneren wanneer ik voor het laatst ergens geld ben gaan wisselen. Op iedere luchthaven zijn pinautomaten en je moet toch wel naar hele ongewone landen reizen om die dingen niet overal tegen te komen. Zo even een greep van landen waar ik de twee a drie jaar was: Polen, Tsjechie, Kroatië, Egypte, Mexico, VS, nergens problemen gehad. Goed, je betaalt een paar euro provisie, maar niet iets om wakker van te liggen. Zo lang je maar niet met de credit card gaat pinnen, blijven de kosten heel beperkt.

Ik kan me al niet meer herinneren wanneer ik voor het laatst ergens geld ben gaan wisselen. Op iedere luchthaven zijn pinautomaten en je moet toch wel naar hele ongewone landen reizen om die dingen niet overal tegen te komen. Zo even een greep van landen waar ik de twee a drie jaar was: Polen, Tsjechie, Kroatië, Egypte, Mexico, VS, nergens problemen gehad. Goed, je betaalt een paar euro provisie, maar niet iets om wakker van te liggen. Zo lang je maar niet met de credit card gaat pinnen, blijven de kosten heel beperkt.
DamrakMatt2 schreef:Waar kan je het best je dollars halen?
http://www.pottchange.com/rates/
http://www.lorentzchange.com/AMS/ExchangeRatesAms2.php
en er zijn er nog twee
... maar dat is natuurlijk mijn persoonlijke opvatting
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Idd op het damrak, heb daar vorig jaar een goede deal kunnen doen.
Wisselde € 2000 tegen een koers toen van 1,41. Terwijl op dezelfde dag bij een GWK er een koers kwam uitrollen van 1.31 oplichters, scheelde me 200 dollar haha
Wisselde € 2000 tegen een koers toen van 1,41. Terwijl op dezelfde dag bij een GWK er een koers kwam uitrollen van 1.31 oplichters, scheelde me 200 dollar haha
-
- Amerika-ontdekker
Is het niet beter als j gewoon bij de bank gaat wisselen? Of krijg je dan ook minder voor je geld, ik woon in belgie dus even naar Amsterdam rijden om geld te wisselen zit er ook niet in 

- jmvdc
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Bij stevens bank in antwerpen krijg je een goede koers. Neem wel die in de Vestingsstraat, die op de Keyserlei is duurder!
Hier is het altijd goedkoper dan bij je bank.
Hier is het altijd goedkoper dan bij je bank.
-
- Amerika-ontdekker
We wonen in Maasmechelen ( Limburg ) dus Antwerpen ligt niet echt voor de deur...
- Iris_1982
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 35
- Contacteer:
Re: Waar kan je het best je dollars halen?
Ik pin altijd gewoon op de luchthaven van aankomst, in welk land ik ook ben
Begrijp nooit dat mensen al stapels geld bij een GWK gaan omwisselen tegen hele ongunstige koersen en met extra kosten.
Je kunt op vrijwel elke luchthaven ter wereld gewoon geld pinnen
Dollars pin ik dus in de USA, Vietnamese Dong in Vietnam
Vaak staan er bij de kofferbanden al pinautomaten, heb je meteen iets te doen als je op je bagage wacht
Begrijp nooit dat mensen al stapels geld bij een GWK gaan omwisselen tegen hele ongunstige koersen en met extra kosten.
Je kunt op vrijwel elke luchthaven ter wereld gewoon geld pinnen
Dollars pin ik dus in de USA, Vietnamese Dong in Vietnam

Vaak staan er bij de kofferbanden al pinautomaten, heb je meteen iets te doen als je op je bagage wacht

Blog: http://www.eyerisphotography.nl
Reisverslag: http://irisgoesny.waarbenjij.nu" en http://irisgoessanfran.wordpress.com/"
Reisverslag: http://irisgoesny.waarbenjij.nu" en http://irisgoessanfran.wordpress.com/"
-
- Amerika-ontdekker
Maar aan welke koers pin je dan?
En pinnen kost ook geld.

En pinnen kost ook geld.
Geen idee, maar als je een halve dag zoet bent met uitzoeken waar je het goedkoopst uit bent en dan vervolgens dat ook nog moet gaan regelen, dan ben je imho niet handig aan het bezuinigen. Op die 100 dollar (ofzo) maakt het allemaal niet zoveel uit. Of wil je een paar duizend dollar meenemen ofzo?
Zoals iemand anders al terecht opmerkte: als je in de US bij de eerste beste supermarkt cashback vraagt, dan betaal je niks.
Zoals iemand anders al terecht opmerkte: als je in de US bij de eerste beste supermarkt cashback vraagt, dan betaal je niks.
- Duikertje1990
- Amerika-ontdekker
Wat is cashback?
4 aug - 6 sep 2010: CA, NV, UT, AZ, OR, WA (+ NJ, NY)
14 juni - 11 aug 2012: Florida naar Californië naar Hawaii naar Denver
- Isis
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Cash back:
Dat je extra geld pint zeg maar. Hier in NL kan het soms ook. Je kunt dan boven op je boodschappen een bedrag pinnen of het bedrag van $26,78 afronden naar $100.
Wij pinnen eigenlijk altijd ter plaatse. Je krijgt de dagkoers (die valt soms ook tegen) en je betaald opname kosten (soms dus niet) dan wel een toeslag. Ik zou dat gewoon even navragen. Wij nemen per keer altijd wat meer mee dan we hier doen vanwege de kosten. Veel dingen kun je daar gewoon pinnen of met CC afrekenen.
Als je kijkt naar aankoop en verkoop koersen weet je dat je bij opname van Dollars (vaak alleen nog op hoofdkantoren van banken in de regio en na bestellen) een slechte deal krijgt.
Volgens mij blijft de Dollar nu rond de €1,- = $1,30 of andersom $1 = € 0,76
Dat je extra geld pint zeg maar. Hier in NL kan het soms ook. Je kunt dan boven op je boodschappen een bedrag pinnen of het bedrag van $26,78 afronden naar $100.
Wij pinnen eigenlijk altijd ter plaatse. Je krijgt de dagkoers (die valt soms ook tegen) en je betaald opname kosten (soms dus niet) dan wel een toeslag. Ik zou dat gewoon even navragen. Wij nemen per keer altijd wat meer mee dan we hier doen vanwege de kosten. Veel dingen kun je daar gewoon pinnen of met CC afrekenen.
Als je kijkt naar aankoop en verkoop koersen weet je dat je bij opname van Dollars (vaak alleen nog op hoofdkantoren van banken in de regio en na bestellen) een slechte deal krijgt.
Volgens mij blijft de Dollar nu rond de €1,- = $1,30 of andersom $1 = € 0,76
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
Als je je credit card of pinpas door het apparaat haalt om af te rekenen, krijg je de vraag of je cash back wilt. Meestal heb je opties variërend van $10, $20, $40, enz. Je selecteert dan hoeveel je wilt, en dan druk je op OK voor het totale bedrag. De cashier krijgt dan in zijn/haar scherm te zien dat je cash back wilt, en hoeveel je wilt. Een handige manier om te 'pinnen', dus.
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
- Duikertje1990
- Amerika-ontdekker
Ah oke, dat ga ik zeker doen dan. 2 jaar geleden had ik gewoon $1500 bij de rabobank aangevraagd.
4 aug - 6 sep 2010: CA, NV, UT, AZ, OR, WA (+ NJ, NY)
Handig om te weten van dat cashback.
Ik ga van te voren ook wat geld halen om de eerste dag(en) door te komen bij pottchange.
Hoeveel zouden jullie van te voren halen?
De koers gaat niet echt lekker nu, is al weer onder 1.30. Had gehoopt dat hij een beetje zou gaan stijgen als we op vakantie gaan maar zit er niet echt in..
Ik ga van te voren ook wat geld halen om de eerste dag(en) door te komen bij pottchange.
Hoeveel zouden jullie van te voren halen?
De koers gaat niet echt lekker nu, is al weer onder 1.30. Had gehoopt dat hij een beetje zou gaan stijgen als we op vakantie gaan maar zit er niet echt in..
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 9 Reacties
- 8190 Weergaves
-
Laatste bericht door Yareth
-
- 2 Reacties