Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Denny's en Wendy's en andere fastfoodketens
-
Speakingtongues
- Amerikakenner
Denny's en Wendy's en andere fastfoodketens
Als je in de V.S. op vakantie bent moet je minimaal 1 of meerder keren bij Denny's of Wendy's gaan ontbijten, brunchen of lunchen.
De Nederlander ontbijt meestal op zijn werk of thuis, maar de Amerikaan gaat dikwijls ontbijten bij zo'n fastfood keten. Danny's is wel een van de populairste voor ontbijt en je vindt ze dan ook overal in elke stad of dorp in elke staat. Voor 6 a 7 dollar heb je ontbijt met onbeperkt die drank die ze hier Coffee noemen. Je moet nooit vergeten te tippen natuurlijk, want iedere horecamedewerker hier moet meer van zijn of haar tips leven dan van het salaris. Het is hier dan ook bijna verplicht om overal zo'n 10 a 15% fooi te geven.
Anyway ik ben vandaag bij Danny's gaan brunchen, want ik had niet ontbeten en om 11 uur kreeg ik wel zeer erge honger. Ik ben toen naar de dichtst bijzijnde Denny's hier in Plantation gereden, vlakbij de Sawgrass Mall en daar een light ontbijt besteld. Anyway wat men hier light noemt zijn 2 gebakken eieren, een dikke plak honingham, 2 pancakes met Strawberry Siroop ernaast. Een klodder soort boter erop en dus onbeperkt Coffees erbij. Heerlijk voor zo'n keer per maand. Als je ECHT wil ontbijten moet je de Grand SLAM SLUGGER of de ALL AMERICAN SLAM bestellen. Of wat dacht je van een "A 13 oz. tender T-Bone steak* served with two eggs*, hash browns or grits and bread", als ontbijt.
De Nederlander ontbijt meestal op zijn werk of thuis, maar de Amerikaan gaat dikwijls ontbijten bij zo'n fastfood keten. Danny's is wel een van de populairste voor ontbijt en je vindt ze dan ook overal in elke stad of dorp in elke staat. Voor 6 a 7 dollar heb je ontbijt met onbeperkt die drank die ze hier Coffee noemen. Je moet nooit vergeten te tippen natuurlijk, want iedere horecamedewerker hier moet meer van zijn of haar tips leven dan van het salaris. Het is hier dan ook bijna verplicht om overal zo'n 10 a 15% fooi te geven.
Anyway ik ben vandaag bij Danny's gaan brunchen, want ik had niet ontbeten en om 11 uur kreeg ik wel zeer erge honger. Ik ben toen naar de dichtst bijzijnde Denny's hier in Plantation gereden, vlakbij de Sawgrass Mall en daar een light ontbijt besteld. Anyway wat men hier light noemt zijn 2 gebakken eieren, een dikke plak honingham, 2 pancakes met Strawberry Siroop ernaast. Een klodder soort boter erop en dus onbeperkt Coffees erbij. Heerlijk voor zo'n keer per maand. Als je ECHT wil ontbijten moet je de Grand SLAM SLUGGER of de ALL AMERICAN SLAM bestellen. Of wat dacht je van een "A 13 oz. tender T-Bone steak* served with two eggs*, hash browns or grits and bread", als ontbijt.
MY FACEBOOK / Kom op de koffie in Alberquerque New Mexico en neem aub stroofwafels mee.
Wat dacht je van dit ontbijtje bij Ihop?
Ik kon niet kiezen dus nam de combo: Scrambled eggs, bacon & Hash Browns. En een French toast met aardbeien en slagroom. Ik liet natuurlijk de helft staan en was de hele dag proppie vol!

Ik kon niet kiezen dus nam de combo: Scrambled eggs, bacon & Hash Browns. En een French toast met aardbeien en slagroom. Ik liet natuurlijk de helft staan en was de hele dag proppie vol!

Laatst gewijzigd door Sandy op 03 mar 2006, 19:10, 4 keer totaal gewijzigd.
Sandy
Met alle respect, maar ik vind Denny's nou niet de meest gezellige/leuke/lekkere plaats om te ontbijten. Ik ben dan wel niet op veel verschillende plekken geweest maar vond iig zaken als Bob Evans en First Watch wel beter dan Denny's. Ook hoor ik goede verhalen over Panera Bread. Ik zou dan ook niet speciaal naar een Denny's op zoek gaan als ik ergens was...maarja wie ben ik 
-
Speakingtongues
- Amerikakenner
Niet voor de gezelligheid of lekker eten
Je moet er niet heen gaan omdat het eten zo lekker is of omdat ze nou geweldige koffie hebben . En zeker niet voor een gezellige sfeer. maar gewoon om de V.S. ECHT te proeven. Daar zit de gewone amerikaan met heel zijn gezin op zondagmorgen te ontbijten. Of komt de werkman een koffie halen.
Ik kan in zo'n tent uren zitten en mensen kijken. Vooral die mensen die je bedienen, die gewoon echt arm zijn dikwijls en vaak ook dik en toch zo hun best doen om jou goed te bedienen zodat je minimaal 1 dollar of zo achter laat voor ze. That's is just America.
Ik kan in zo'n tent uren zitten en mensen kijken. Vooral die mensen die je bedienen, die gewoon echt arm zijn dikwijls en vaak ook dik en toch zo hun best doen om jou goed te bedienen zodat je minimaal 1 dollar of zo achter laat voor ze. That's is just America.
MY FACEBOOK / Kom op de koffie in Alberquerque New Mexico en neem aub stroofwafels mee.
-
Dennis
- AllesAmerika.com Webmaster
- Contacteer:
In die zeldzame gevallen dat ik een ontbijt in een restaurant eet, doe ik dat bij Bob Evans. Tot mijn schaamte (??) moet ik toegeven dat ik bij sommige ketens zoals Denny's hier nog nooit wat gegeten heb, ontbijt of anderszins. (Sonic boycot ik al helemaal, want daar hoef je niet eens uit je auto te stappen om je eten geserveerd te krijgen.)
Bob Evans is erg lekker maar je moet er niet te vaak gaan eten - dat heeft echt wel invloed op je gewicht. Even off-topic over koffie, bij mij op het werk hebben ze een pot "gewone" koffie staan (slap spul) en een pot die als label heeft "tuff stuff" (en bijna net zo sterk is als Nederlandse koffie).
Bob Evans is erg lekker maar je moet er niet te vaak gaan eten - dat heeft echt wel invloed op je gewicht. Even off-topic over koffie, bij mij op het werk hebben ze een pot "gewone" koffie staan (slap spul) en een pot die als label heeft "tuff stuff" (en bijna net zo sterk is als Nederlandse koffie).
-
CaroLine
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Toen we in 2004 in Palm Springs waren zochten we een restaurantje voor ons avondeten. We kwamen terecht bij een Mexicaans restaurant maar de kaart was beperkt en er stond ook werkelijk niets op wat de kinderen lustten. Ondanks dat we het heel vervelend vonden bestelden we alleen iets te drinken en vertrokken toen (we hebben wel een behoorlijke fooi achtergelaten).
De enige plek waar we toen nog terecht konden was Denny's. Ik bestelde toen nachos (zesty) en was verkocht. Wat is dit heerlijk!!!!! Ik heb thuis geprobeerd het na te maken maar het smaakt nooit zo als in de VS.
Op internet heb ik al gekeken of het nog op de kaart staat en ik verheug me alweer op deze zomer!
De enige plek waar we toen nog terecht konden was Denny's. Ik bestelde toen nachos (zesty) en was verkocht. Wat is dit heerlijk!!!!! Ik heb thuis geprobeerd het na te maken maar het smaakt nooit zo als in de VS.
Op internet heb ik al gekeken of het nog op de kaart staat en ik verheug me alweer op deze zomer!
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Re: Denny's en Wendy's
In een fastfoodrestaurant moet je niet tippen volgens mijSpeakingtongues schreef: Je moet nooit vergeten te tippen natuurlijk, want iedere horecamedewerker hier moet meer van zijn of haar tips leven dan van het salaris. Het is hier dan ook bijna verplicht om overal zo'n 10 a 15% fooi te geven.
- phillybilly
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Ik was nog geen uur op Texaanse bodem toen ik bij Sonic kwam (mijn gastgezin had erg lang op het vliegveld gewacht en had erge honger)Marby schreef:Nee zeg, maar Sonic is toch wel super-Amerikaans? Dat is een DRIVE-IN!!! :hilarious:Dennis schreef:Sonic boycot ik al helemaal, want daar hoef je niet eens uit je auto te stappen om je eten geserveerd te krijgen.
Margaret
Ik was 24 uur onderweg geweest en viel om van de slaap.....maar wel geweldig om meteen zo amerikaans een drive-inn in te gaan
Was ook nog best lekker ook, hahaha. De enige fastfood die ik lekker vind is MC Donalds. Burger King, KFC, Taco Bell vind ik allemaal niet lekker....Denny's of Wendy's ken ik niet.
Ben wel een enorme SUBWAY-fan. Das echt een aanrader als je lekker wilt ontbijten of lunchen
- vana
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
Wij tippen altijd bij Denny's en I-Hop. Daar wordt je persoonlijk bediend. Bij Mac Donalds doen we het niet (alleen de "Change")Rob schreef:In een fastfoodrestaurant moet je niet tippen volgens mij
Marjon
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Dan wel maar ls je het zelf moet halen bij Mac D, Burger K, Wendy's enz niet.vana schreef:Wij tippen altijd bij Denny's en I-Hop. Daar wordt je persoonlijk bediend. Bij Mac Donalds doen we het niet (alleen de "Change")Rob schreef:In een fastfoodrestaurant moet je niet tippen volgens mij
Marjon
Wedy's heeft trouwens een van de betere hamburgers naar ons idee.
Rob
-
CaroLine
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Rob schreef:In een fastfoodrestaurant moet je niet tippen volgens mijSpeakingtongues schreef: Je moet nooit vergeten te tippen natuurlijk, want iedere horecamedewerker hier moet meer van zijn of haar tips leven dan van het salaris. Het is hier dan ook bijna verplicht om overal zo'n 10 a 15% fooi te geven.
Lees "De achterkant van de Amerikaanse droom" en je tipt met heel veel plezier.
Ik heb nu één keer bij Taco Bell gegeten maar dat was meteen ook de laatste keer (alhoewel...misschien moet ik ze nog een kans geven). Dat kwam echt niet in de buurt van mexicaans eten. Chipotle is in dat opzicht vele malen beter. Hoewel hun burrito's vaak nét iets te groot zijn. Panda Express vind ik ook ok. Veel lekkerder dan de Mac e.d.phillybilly schreef:De enige fastfood die ik lekker vind is MC Donalds. Burger King, KFC, Taco Bell vind ik allemaal niet lekker....Denny's of Wendy's ken ik niet.
- hekkie
- Amerika-expert
- Partner van: Jhek
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
Onze allereerste kennismaking in Amerika met fastfood was ook bij Taco Bell ergens in San Diego. Het was niet te eten en nadien zijn we hier dan ook nog nooit weer geweest (misschien moet ik ze ook nog een kans geven?....)Arjen schreef: Ik heb nu één keer bij Taco Bell gegeten maar dat was meteen ook de laatste keer (alhoewel...misschien moet ik ze nog een kans geven). Dat kwam echt niet in de buurt van mexicaans eten.
Marjan
Gr. Marjan
20 USA-reizen:
20 USA-reizen:
- phillybilly
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Voor mij was Taco Bell ook echt éénmalig.....ik had een salade en een Taco....beide niet te *****Arjen schreef:Ik heb nu één keer bij Taco Bell gegeten maar dat was meteen ook de laatste keer (alhoewel...misschien moet ik ze nog een kans geven).
Ach, ieder zijn eigen smaak he.....gelukkig zijn er mensen die het wel lekker vinden, anders waren ze wel al lang failliet
hekkie schreef:Onze allereerste kennismaking in Amerika met fastfood was ook bij Taco Bell ergens in San Diego. Het was niet te eten en nadien zijn we hier dan ook nog nooit weer geweest (misschien moet ik ze ook nog een kans geven?....)
Marjan
Misschien nog een kans ja...maar het was bij ons zó slecht...een burrito gevuld met een soort van papje bestaande uit vlees en saus, groenten nergens te bekennen, dat ik denk dat als het iets beter wordt, het nog niet te eten is
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Denny's in Palm Springs
Ik vergeet nooit meer de Denny's in Palm Springs: op 6 mei 2002 hebben we daar ontbijt op. Géén idee meer wat we gegeten hebben, maar ik belde daar buiten bij de telefooncel mijn moeder.De enige plek waar we toen nog terecht konden was Denny's.
Ik had haar net aan de lijn, toen ze zei: 'stil even, ... o hemel, Pim Fortuyn is neergeschoten ...' Het was toen net na 9 uur in de ochtend in Palm Springs, dus bijna 'live' kregen wij het nieuws uit Nederland. Pas de volgende ochtend, toen we weer belden, hoorden we dat het fataal was afgelopen.
Toen wij op zaterdag in de rij stonden om in te checken op SFO waren er nog veel mensen die dachten dat het om een grap ging ...
Groetjes,
Monique
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Vreselijk, fast food, blech! Alleen als er absoluut geen alternatief is, wat mij betreft! Arby's en Wendy's vind ik dan het best. Wij eten eigenlijk alleen maar op vakantie ontbijt buitenshuis en dan het liefst bij niet keten restaurants, hoewel ik de multi grain pancakes van IHOP wel lekker vind. Ik hou helemaal niet van vet eten, dus dat limiteert de keuze bij dat soort restaurants enorm.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 6 Reacties
- 3454 Weergaves
-
Laatste bericht door houstonwehaveaproblem
-
- 5 Reacties