Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Denny's en Wendy's en andere fastfoodketens

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Speakingtongues
Amerikakenner

Denny's en Wendy's en andere fastfoodketens

Bericht door Speakingtongues »

Als je in de V.S. op vakantie bent moet je minimaal 1 of meerder keren bij Denny's of Wendy's gaan ontbijten, brunchen of lunchen.
De Nederlander ontbijt meestal op zijn werk of thuis, maar de Amerikaan gaat dikwijls ontbijten bij zo'n fastfood keten. Danny's is wel een van de populairste voor ontbijt en je vindt ze dan ook overal in elke stad of dorp in elke staat. Voor 6 a 7 dollar heb je ontbijt met onbeperkt die drank die ze hier Coffee noemen. Je moet nooit vergeten te tippen natuurlijk, want iedere horecamedewerker hier moet meer van zijn of haar tips leven dan van het salaris. Het is hier dan ook bijna verplicht om overal zo'n 10 a 15% fooi te geven.
Anyway ik ben vandaag bij Danny's gaan brunchen, want ik had niet ontbeten en om 11 uur kreeg ik wel zeer erge honger. Ik ben toen naar de dichtst bijzijnde Denny's hier in Plantation gereden, vlakbij de Sawgrass Mall en daar een light ontbijt besteld. Anyway wat men hier light noemt zijn 2 gebakken eieren, een dikke plak honingham, 2 pancakes met Strawberry Siroop ernaast. Een klodder soort boter erop en dus onbeperkt Coffees erbij. Heerlijk voor zo'n keer per maand. Als je ECHT wil ontbijten moet je de Grand SLAM SLUGGER of de ALL AMERICAN SLAM bestellen. Of wat dacht je van een "A 13 oz. tender T-Bone steak* served with two eggs*, hash browns or grits and bread", als ontbijt.
MY FACEBOOK / Kom op de koffie in Alberquerque New Mexico en neem aub stroofwafels mee.
Sandy
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Sandy »

Wat dacht je van dit ontbijtje bij Ihop?

Ik kon niet kiezen dus nam de combo: Scrambled eggs, bacon & Hash Browns. En een French toast met aardbeien en slagroom. Ik liet natuurlijk de helft staan en was de hele dag proppie vol!

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Sandy op 03 mar 2006, 19:10, 4 keer totaal gewijzigd.
Sandy
Arjen
Amerikafan

Bericht door Arjen »

Met alle respect, maar ik vind Denny's nou niet de meest gezellige/leuke/lekkere plaats om te ontbijten. Ik ben dan wel niet op veel verschillende plekken geweest maar vond iig zaken als Bob Evans en First Watch wel beter dan Denny's. Ook hoor ik goede verhalen over Panera Bread. Ik zou dan ook niet speciaal naar een Denny's op zoek gaan als ik ergens was...maarja wie ben ik :)
Speakingtongues
Amerikakenner

Niet voor de gezelligheid of lekker eten

Bericht door Speakingtongues »

Je moet er niet heen gaan omdat het eten zo lekker is of omdat ze nou geweldige koffie hebben . En zeker niet voor een gezellige sfeer. maar gewoon om de V.S. ECHT te proeven. Daar zit de gewone amerikaan met heel zijn gezin op zondagmorgen te ontbijten. Of komt de werkman een koffie halen.
Ik kan in zo'n tent uren zitten en mensen kijken. Vooral die mensen die je bedienen, die gewoon echt arm zijn dikwijls en vaak ook dik en toch zo hun best doen om jou goed te bedienen zodat je minimaal 1 dollar of zo achter laat voor ze. That's is just America.
MY FACEBOOK / Kom op de koffie in Alberquerque New Mexico en neem aub stroofwafels mee.
Erika
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 17
Contacteer:

Bericht door Erika »

wij hebben een i-hop direct naast ons hotel in los angeles staan dus kunnen we gelijk de proef op de som nemen.voordeel een denny's en een mcdonalds op 100 meter afstand gaat ook wel lukken denk ik.
erika
Dennis
AllesAmerika.com Webmaster
Contacteer:

Bericht door Dennis »

In die zeldzame gevallen dat ik een ontbijt in een restaurant eet, doe ik dat bij Bob Evans. Tot mijn schaamte (??) moet ik toegeven dat ik bij sommige ketens zoals Denny's hier nog nooit wat gegeten heb, ontbijt of anderszins. (Sonic boycot ik al helemaal, want daar hoef je niet eens uit je auto te stappen om je eten geserveerd te krijgen.)

Bob Evans is erg lekker maar je moet er niet te vaak gaan eten - dat heeft echt wel invloed op je gewicht. Even off-topic over koffie, bij mij op het werk hebben ze een pot "gewone" koffie staan (slap spul) en een pot die als label heeft "tuff stuff" (en bijna net zo sterk is als Nederlandse koffie).
Dennis

AllesAmerika.com webmaster
AllesAmerika.com homepage | Lees de forumregels
Marby
Amerikafan

Bericht door Marby »

Dennis schreef:Sonic boycot ik al helemaal, want daar hoef je niet eens uit je auto te stappen om je eten geserveerd te krijgen.
Nee zeg, maar Sonic is toch wel super-Amerikaans? Dat is een DRIVE-IN!!! :hilarious:

Margaret
CaroLine
Amerika-expert

Bericht door CaroLine »

Toen we in 2004 in Palm Springs waren zochten we een restaurantje voor ons avondeten. We kwamen terecht bij een Mexicaans restaurant maar de kaart was beperkt en er stond ook werkelijk niets op wat de kinderen lustten. Ondanks dat we het heel vervelend vonden bestelden we alleen iets te drinken en vertrokken toen (we hebben wel een behoorlijke fooi achtergelaten).
De enige plek waar we toen nog terecht konden was Denny's. Ik bestelde toen nachos (zesty) en was verkocht. Wat is dit heerlijk!!!!! Ik heb thuis geprobeerd het na te maken maar het smaakt nooit zo als in de VS.
Op internet heb ik al gekeken of het nog op de kaart staat en ik verheug me alweer op deze zomer!
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Re: Denny's en Wendy's

Bericht door Rob »

Speakingtongues schreef: Je moet nooit vergeten te tippen natuurlijk, want iedere horecamedewerker hier moet meer van zijn of haar tips leven dan van het salaris. Het is hier dan ook bijna verplicht om overal zo'n 10 a 15% fooi te geven.
In een fastfoodrestaurant moet je niet tippen volgens mij
phillybilly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door phillybilly »

Marby schreef:
Dennis schreef:Sonic boycot ik al helemaal, want daar hoef je niet eens uit je auto te stappen om je eten geserveerd te krijgen.
Nee zeg, maar Sonic is toch wel super-Amerikaans? Dat is een DRIVE-IN!!! :hilarious:

Margaret
Ik was nog geen uur op Texaanse bodem toen ik bij Sonic kwam (mijn gastgezin had erg lang op het vliegveld gewacht en had erge honger)
Ik was 24 uur onderweg geweest en viel om van de slaap.....maar wel geweldig om meteen zo amerikaans een drive-inn in te gaan :D
Was ook nog best lekker ook, hahaha. De enige fastfood die ik lekker vind is MC Donalds. Burger King, KFC, Taco Bell vind ik allemaal niet lekker....Denny's of Wendy's ken ik niet.
Ben wel een enorme SUBWAY-fan. Das echt een aanrader als je lekker wilt ontbijten of lunchen :!:
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Rob schreef:In een fastfoodrestaurant moet je niet tippen volgens mij
Wij tippen altijd bij Denny's en I-Hop. Daar wordt je persoonlijk bediend. Bij Mac Donalds doen we het niet (alleen de "Change")

Marjon
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

vana schreef:
Rob schreef:In een fastfoodrestaurant moet je niet tippen volgens mij
Wij tippen altijd bij Denny's en I-Hop. Daar wordt je persoonlijk bediend. Bij Mac Donalds doen we het niet (alleen de "Change")

Marjon
Dan wel maar ls je het zelf moet halen bij Mac D, Burger K, Wendy's enz niet.
Wedy's heeft trouwens een van de betere hamburgers naar ons idee.
Rob
CaroLine
Amerika-expert

Bericht door CaroLine »

Rob schreef:
Speakingtongues schreef: Je moet nooit vergeten te tippen natuurlijk, want iedere horecamedewerker hier moet meer van zijn of haar tips leven dan van het salaris. Het is hier dan ook bijna verplicht om overal zo'n 10 a 15% fooi te geven.
In een fastfoodrestaurant moet je niet tippen volgens mij

Lees "De achterkant van de Amerikaanse droom" en je tipt met heel veel plezier.
Arjen
Amerikafan

Bericht door Arjen »

phillybilly schreef:De enige fastfood die ik lekker vind is MC Donalds. Burger King, KFC, Taco Bell vind ik allemaal niet lekker....Denny's of Wendy's ken ik niet.
Ik heb nu één keer bij Taco Bell gegeten maar dat was meteen ook de laatste keer (alhoewel...misschien moet ik ze nog een kans geven). Dat kwam echt niet in de buurt van mexicaans eten. Chipotle is in dat opzicht vele malen beter. Hoewel hun burrito's vaak nét iets te groot zijn. Panda Express vind ik ook ok. Veel lekkerder dan de Mac e.d.
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Arjen schreef: Ik heb nu één keer bij Taco Bell gegeten maar dat was meteen ook de laatste keer (alhoewel...misschien moet ik ze nog een kans geven). Dat kwam echt niet in de buurt van mexicaans eten.
Onze allereerste kennismaking in Amerika met fastfood was ook bij Taco Bell ergens in San Diego. Het was niet te eten en nadien zijn we hier dan ook nog nooit weer geweest (misschien moet ik ze ook nog een kans geven?....)

Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
phillybilly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door phillybilly »

Arjen schreef:Ik heb nu één keer bij Taco Bell gegeten maar dat was meteen ook de laatste keer (alhoewel...misschien moet ik ze nog een kans geven).
Voor mij was Taco Bell ook echt éénmalig.....ik had een salade en een Taco....beide niet te *****
Ach, ieder zijn eigen smaak he.....gelukkig zijn er mensen die het wel lekker vinden, anders waren ze wel al lang failliet :wink:
Arjen
Amerikafan

Bericht door Arjen »

hekkie schreef:Onze allereerste kennismaking in Amerika met fastfood was ook bij Taco Bell ergens in San Diego. Het was niet te eten en nadien zijn we hier dan ook nog nooit weer geweest (misschien moet ik ze ook nog een kans geven?....)

Marjan

Misschien nog een kans ja...maar het was bij ons zó slecht...een burrito gevuld met een soort van papje bestaande uit vlees en saus, groenten nergens te bekennen, dat ik denk dat als het iets beter wordt, het nog niet te eten is :( Geef je geld dan maar uit bij Chipotle :)
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Denny's in Palm Springs

Bericht door nieuwenoord »

De enige plek waar we toen nog terecht konden was Denny's.
Ik vergeet nooit meer de Denny's in Palm Springs: op 6 mei 2002 hebben we daar ontbijt op. Géén idee meer wat we gegeten hebben, maar ik belde daar buiten bij de telefooncel mijn moeder.

Ik had haar net aan de lijn, toen ze zei: 'stil even, ... o hemel, Pim Fortuyn is neergeschoten ...' Het was toen net na 9 uur in de ochtend in Palm Springs, dus bijna 'live' kregen wij het nieuws uit Nederland. Pas de volgende ochtend, toen we weer belden, hoorden we dat het fataal was afgelopen.

Toen wij op zaterdag in de rij stonden om in te checken op SFO waren er nog veel mensen die dachten dat het om een grap ging ...

Groetjes,
Monique
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Vreselijk, fast food, blech! Alleen als er absoluut geen alternatief is, wat mij betreft! Arby's en Wendy's vind ik dan het best. Wij eten eigenlijk alleen maar op vakantie ontbijt buitenshuis en dan het liefst bij niet keten restaurants, hoewel ik de multi grain pancakes van IHOP wel lekker vind. Ik hou helemaal niet van vet eten, dus dat limiteert de keuze bij dat soort restaurants enorm.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
CaroLine
Amerika-expert

Bericht door CaroLine »

Dat zijn van die momenten die je nooit meer vergeet.
Ik vergeet nooit meer die middag van 11 september 2001.
Ik weet nog precies waar ik was, wat ik deed en hoe ik me toen voelde.
Maar dat geldt natuurlijk voor de meeste van ons.
Carola
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer