Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Tips gevraagd over Hawaii

Als je vraag over Hawaii gaat, kun je hem hier plaatsen.
Plaats reactie
slierop
Amerika-newbie

Tips gevraagd over Hawaii

Bericht door slierop »

Wie heeft er tips voor mij over Hawaii. Wij gaan in september a.s. 3 weken daar naar toe. We blijven 5 dagen op Oahu en gaan vervolgens island hoppen. Voor de eerste 5 dagen hebben we al een hotel geboekt via Hotwire. Als we daar zijn dan boeken we wel weer verder naar de eilanden Maui enz. Welke eilanden zijn de moeite waard? Hoor graag de tips. Alvast bedankt en :thumbup: Groetjes, Sylvia
Ruud2004
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: Hawaii

Bericht door Ruud2004 »

Ik heb een voorgevoel dat jouw vraag gaat verhuizen naar het topic waar deze thuishoort Sylvia. Daar je trouwens behoorlijk wat info vinden.

Note mod :Inderdaad. Topic verplaatst naar het Hawaii subforum.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
jolanxyz
Amerika-expert

Re: Tips gevraagd over Hawaii

Bericht door jolanxyz »

We zijn op Big Hawaii geweest en vonden het Volcanoes NP erg indrukwekkend, vergeet vooral niet om de avondschemering mee te pikken. Actieve lavastromen lichten dan op. Ook de onderwaterwereld is erg mooi om te zien, we hebben o.a. morenen en schildpadden gezien. Via SnorkelBob kun je je spullen huren en krijg je ook een kaartje mee met alle goede plekjes en een overzicht van de vissen en dieren die je kan tegenkomen. Verder zijn we nog naar de waterval geweest, ik ben even kwijt hoe deze heet. Maar die was ook mooi om te zien.
Q-BiC
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Bericht door Q-BiC »

Als je 3 weken gaat en je 5 dagen op Oahu blijft en dan gaat island hoppen, kan je je misschien baseren op onze reis vorig jaar. Die bestond uit 5 nachten Big Island, 4 Maui, 3 Kauai & 5 Oahu. Da's respectievelijk 4+3+2+4 volle dagen op elk eiland + een transfer-dag tussenin + de internationale vluchten; dat was in totaal 19 dagen van huis.
Tip: als je letterlijk 21 dagen van huis wil zijn, zou ik (o.a.) 1 dag langer op Maui & 1 dag langer op Kauai blijven want die vonden wij net iets te kort.

Zie hier: http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... 20&t=31784 en dan meer concreet vanaf hier: http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... 42#p576942

Alle eilanden zijn de moeite waard en het is lastig ze te rangschikken. Maui & Kauai vond ik paradijselijker. Big Island is kaler en groter, maar uniek owv het observatory op Mauna Kea en natuurlijk Kilauea. Maui is uniek alleen al owv de prachtige Road to Hana, en Haleakala. Kauai is uniek owv de Na Pali coast en de zogenaamde "Grand Canyon of the Pacific". Oahu is uniek owv Waikiki, Pearl Harbor en bv Kualoa Ranch waar veel series & films werden opgenomen.

Voor meer info lees je best o.a. mijn reistopic eens door. Ik heb er ook een klein verslagje ingezet. Foto's in men signature (Oahu nog (steeds) niet af :P ).

Veel kijk- en leesgenot :)
USA '06: NYC // USA '09: Denver - San Francisco // USA '10: Phoenix - Las Vegas // USA '11: Hawaii
USA '12: Denver - Denver // USA/CND '13: Seattle - Denver // Iceland '14 // USA/CND '16: Seattle - Seattle // USA '18: Denver - Denver
Blog // Photo Album
migeye
Amerika-newbie

Bericht door migeye »

Wij hebben ook 3 weken geboekt,

4 nachten Ohau, 5 nachten Maui, 6 nachten Kauai en nog 5 nachten op Big Island.

Op die manier denken we deze 4 eilanden voldoende te kunnen verkennen voor onze eerste vakantie naar Hawaii.

gr,

Ron
knijntje
Amerika-newbie

Bericht door knijntje »

Wij hebben vorig jaar in september 2 weekjes Hawaii gedaan: Oahu, Maui en the Big Island.
Zelf vond ik Maui met de Haleakala en road to Hana echt wel een hoogtepunt. We hebben ook een dagtripje gemaakt naar Molokai, van Leuven zijnde wilden we toch eens zien wat die Pater Damiaan daar te zien kreeg.
The Big Island vond ik geweldig omdat je daar de lavalandschappen kan zien, en wat zo een vulkaanuitbarsting doet met de natuur. Wij hebben daar een helicoptervlucht gedaan over de actieve vulkaan, maar ook naar de mooie watervallen in het tropische gedeelte van het eiland.
Wat ook zeker een must op the Big Island is, is green beach. Dichtbij het meest zuidelijke punt van USA ligt een olivine strand.
Vergeet vooral de manta rays niet!

Op Maui hadden we een een B&B (Garden Gate) in de buurt van Lahaina gereserveerd die ik echt de moeite vond prijs kwaliteit gezien.
Medicine, the only profession that labors incessantly to destroy the reason for its existence – James Bryce
RobGT
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door RobGT »

Hallo,

Wij zijn twee keer op Hawaii (the Big Island) geweest. De eerste keer was tijdens onze wereldreis in 2006; we waren toen 5 dagen op het eiland Hawaii.
In 2007 zijn we er voor 4 weken terug gegaan, we zijn toen op Oahu, Kauai en Hawaii geweest.
Lees voor ideeën onze reisverslagen op onze website http://www.geocruiser.nl/reis.htm

We wensen je een fantastische vakantie toe. :thumbup:

Rob en Nettie
Maak je dromen waar ...... leef nu.
www.GeoCruiser.nl
marj-kroon
Amerika-newbie

Bericht door marj-kroon »

Q-Bic ik ga zeker even op je site kijken! Wij zijn van plan om in 2013 naar Hawaii te gaan en dan The Big Island, Maui en Kauai te doen.
Vind het moeilijk om te zeggen hoe lang ik op een eiland moet verblijven en hoeveel hotels per eiland te nemen.
tips hierover hoor ik ook graag.
guinevere
Amerika-expert

Bericht door guinevere »

Hangt er van af hoe lang je op vakantie gaat; je raakt met island hopping ook tijd kwijt dus daar moet je wel rekening mee houden.

Big Island is best groot dus als je het hele eiland wil verkennen kan je het beste tenminste 2 verschillende overnachtingsplaatsen kiezen.
Afbeelding
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer