Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Overstappen in Houston. Hoe werkt het en heb ik genoeg tijd?
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Overstappen in Houston. Hoe werkt het en heb ik genoeg tijd?
Voor mijn volgende reis heb ik zowel op de heenreis als de terugreis een tussenlanding in Houston. Dit is de eerste keer dat ik reis met een tussenlanding en dat ik moet overstappen. Het is me allemaal nog niet echt duidelijk hoe dit precies in zijn werking gaat en hoe veel tijd ik nodig heb.
Heen heb ik een tussentijd van 3:45 uur. Dit lijkt mij wel genoeg toch? Maar hoe werkt het principe? Ik kom aan in Houston op terminal E en moet naar C. Heb gelezen dat ik dan ergens mijn koffer in moet leveren en vervolgens door Customs ga en dan moet ik weer naar de nieuwe terminal gaan?
Terug heb ik maar 50 minuten de tijd om van Terminal C naar Terminal E te komen. Is dit voldoende tijd? Hier hoef ik niks met mijn koffer te doen? Gewoon het vliegtuig uit en zo snel mogelijk proberen naar de nieuwe gate in Terminal E te gaan, zonder ergens mijn koffer op te halen?
Graag jullie tips, want terug vliegt er maar 1 toestel per dag van Houston naar Amsterdam, dus als ik hem mis wordt het daar overnachten tot ik met een volgende vlucht mee kan.
Heen heb ik een tussentijd van 3:45 uur. Dit lijkt mij wel genoeg toch? Maar hoe werkt het principe? Ik kom aan in Houston op terminal E en moet naar C. Heb gelezen dat ik dan ergens mijn koffer in moet leveren en vervolgens door Customs ga en dan moet ik weer naar de nieuwe terminal gaan?
Terug heb ik maar 50 minuten de tijd om van Terminal C naar Terminal E te komen. Is dit voldoende tijd? Hier hoef ik niks met mijn koffer te doen? Gewoon het vliegtuig uit en zo snel mogelijk proberen naar de nieuwe gate in Terminal E te gaan, zonder ergens mijn koffer op te halen?
Graag jullie tips, want terug vliegt er maar 1 toestel per dag van Houston naar Amsterdam, dus als ik hem mis wordt het daar overnachten tot ik met een volgende vlucht mee kan.
Re: Overstappen in Houston. Hoe werkt het en heb ik genoeg t
Ik kwam in december terug uit Phoenix en miste mijn verbinding ook, door vertraging. In principe kun je heel soepel overstappen, het is wel even een wandeling, maar goed te doen en 50 minuten is genoeg......... als alles op tijd vliegt!
In mijn geval werd ik overgeboekt via London Heathrow. Nog gekeken of er een upgrade beschikbaar was, maar helemaal niets. Men gaf aan dat de vertraging door het weer was. Dit was niet zo, het kwam door het te laat aankomen van het toestel in Phoenix uit Newark (volg je het nog....). De vlucht van Newark naar Phoenix had echter tegenwind en dat had de vertraging tot gevolg.
Om een lang verhaal kort te maken, flink gemopperd en gezeurd, gezwaaid met de frequent flyer pas, maar uiteindelijk maar een sub gegeten en wat gedronken en rustig afgewacht.
In mijn geval werd ik overgeboekt via London Heathrow. Nog gekeken of er een upgrade beschikbaar was, maar helemaal niets. Men gaf aan dat de vertraging door het weer was. Dit was niet zo, het kwam door het te laat aankomen van het toestel in Phoenix uit Newark (volg je het nog....). De vlucht van Newark naar Phoenix had echter tegenwind en dat had de vertraging tot gevolg.
Om een lang verhaal kort te maken, flink gemopperd en gezeurd, gezwaaid met de frequent flyer pas, maar uiteindelijk maar een sub gegeten en wat gedronken en rustig afgewacht.
- lyan
- Amerikakenner
- Partner van: laguna62
- Aantal x V.S. bezocht: 28
- Contacteer:
Op de heenweg moet eerst door de immigrations, die controleren of je erin mag, ook nemen ze daar vingerafdrukken en een foto. Dan haal je je koffer op en daarmee loop je door de douane. direct daarna geef je je koffer weer af. Vervolgens naar de volgende gate. Meer dan 3 uur zou ruim voldoende moeten zijn.
Terug heb je maar 50 minuten, maar geen koffer en douanegedoe en je kan zo doorlopen naar de volgende gate. Dus als je geen vertraging heb is dit meer dan voldoende!
Terug heb je maar 50 minuten, maar geen koffer en douanegedoe en je kan zo doorlopen naar de volgende gate. Dus als je geen vertraging heb is dit meer dan voldoende!
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 90
Bij de terugweg moet je niet door security. Terminal C en E zijn verbonden met elkaar. Het is alleen zéééér ver stappen, als je wat pech hebt met de gate.
sinds 1989 : +/- 50 businesstrips naar Phoenix, +/- 25 businesstrips naar Houston, 1 rondreis Canadese Rockies, 4 rondreizen SouthWest, 1 rondreis US Rockies, 1 verblijf Orlando, plus nog enkele businesstrips (Washington, Minneapolis, LA, New Orleans)
- lyan
- Amerikakenner
- Partner van: laguna62
- Aantal x V.S. bezocht: 28
- Contacteer:
In 50 minuten red je wel 5 kilometer, zo groot is het hele vliegveldgebouw niet eens 

- Ruud2004
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 16
Leuk topic, wij stappen ook over in Houston (CO59) en hadden op de heenweg naar LAX 1.40 min overstaptijd. Naar LAX zelfde vluchtnummer, wel ander vliegtuig. Net even in mijn reservering gekeken en er is nog maar 40min van over. (terug trouwens 46 min) Wel apart, geen berichtje gehad. Loop deze week wel even bij ze langs.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2018 NO Canada/USA
-
- Amerikakenner
- Contacteer:
Oke, ik begrijp dus dat we op de terugweg bij het overstappen gewoon moeten proberen om zo snel mogelijk het vliegtuig uit te komen en dan lopen richting de juiste gate. 50 minuten is hier lang zat voor. alleen wel jammer dat we niet even iets te eten kunnen halen bij Wendy;s of Fuddruckers dan, maar goed. 50 minuten moet goed gaan komen dus. ik kijk op de heenweg ook eerst even hoe het lopen is en wat het handigst is. Ben al iets gerust gestelder 

- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Zullen de 84hokjes van customs ook ooit eens allemaal bezet zijn? In de nieuwe E terminal?
- Ruud2004
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 16
Vandaag even langs gelopen bij Continental. Die 40min in Houston bleek inderdaad wat te kort (onzin zelfs). Mijn heenvlucht werd keurig veranderd, nu via Newark met 1.15 uur overstaptijd. Ook niet echt veel, maar ik ben daar niet om NY te bekijken. Volgens de dames van CO, prima te doen. En anders maar niet, dan boeken ze ons maar om.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2018 NO Canada/USA
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2018 NO Canada/USA
- jaspernts
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 1
Dat laatste over douanegedoe is niet helemaal waar..lyan schreef:Op de heenweg moet eerst door de immigrations, die controleren of je erin mag, ook nemen ze daar vingerafdrukken en een foto. Dan haal je je koffer op en daarmee loop je door de douane. direct daarna geef je je koffer weer af. Vervolgens naar de volgende gate. Meer dan 3 uur zou ruim voldoende moeten zijn.
Vorig jaar nog, ben ik in Houston overgestapt op de terugweg en had ik ook 50 minuten de tijd (vluchten waren op tijd).
Je moet eerst weer door immigrations (wel in de transit rij stappen natuurlijk), het duurt weliswaar minder lang omdat ze je vingerafdrukken e.d. al hebben.
Maar toen werd ik er daarna door een douanier uit gepikt en moest ik mijn handbagage laten checken, daarnaast wilde hij ook weten wat ik kwam/ging doen, of ik werkte, voor welke voetbalclub ik was enz. enz.
Kans is natuurlijk niet zo groot dat je eruit wordt gepikt door de douane, maar daarna moest ik alsnog door de bekende poortjes waar een vrij lange rij stond... Uiteindelijk, na een heel stuk gerend te hebben, stapte ik als allerlaatste het vliegtuig in, terwijl iedereen al klaar zat in het vliegtuig.
Wat betreft m'n koffer: daar zat een 'in transit' sticker op dus die werd automatisch doorgelabeld en hoefde ik me niet druk om te maken. Toen ik eindelijk op m'n plek zat langs het raam, zag ik dat mijn felgroene koffertje het vrachtruim in werd geladen. Het duurde nog zeker 20 minuten tot het luik van het vrachtruim weer dicht was, maar ik kon alleen maar denken: gelukkig ik het gehaald!
Het levert zeker stress op en ik denk dat ik er zeker 40 minuten over gedaan heb..
O, ja één voordeel: je koffer gaat er als laatste in, maar komt er dus als eerste weer uit. M.a.w.: bij de bagageband op Schiphol hoefde ik niet eens te wachten.
- Harry
- Amerika-expert
- Partner van: jaha
- Aantal x V.S. bezocht: 26
- Contacteer:
Ik heb zo'n vermoeden dat je van buiten de VS bent gekomen, als je eerst een binnenlandse vlucht hebt in de VS kom je echt geen immigrations tegen hoor.
- jaspernts
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 1
Klopt.. Ik kwam uit Mexico.Harry schreef:Ik heb zo'n vermoeden dat je van buiten de VS bent gekomen, als je eerst een binnenlandse vlucht hebt in de VS kom je echt geen immigrations tegen hoor.
Waarschijnlijk heb je gelijk, dan weet je zeker dat het je in 50 minuten gaat lukken!

-
- Amerika-expert
Hou er ook rekening mee dat die 50 minuten gerekend worden vanaf het moment dat het vliegtuig land op Houston. Dat het vliegtuig nog best even op de baan kan staan tot er ruimte is bij een gate of dat het lang kan duren voor de deuren opengaan wordt niet meegerekend. M'n man belt me altijd als hij geland is maar soms duurt het dan nog een half uur (soms zelfs langer!) voor hij ook echt het vliegtuig uit kan.
-
- Amerikakenner
- Contacteer:
Op de heenweg heb ik hopelijk genoeg tijd om alvast even te kijken hoe we op de terugweg moeten lopen, zodat ik al van te voren weet wat ik moet gaan doen.
Gewoon goed doorlopen en dan moet het hopelijk wel te doen zijn. Ik ben benieuwd
Gewoon goed doorlopen en dan moet het hopelijk wel te doen zijn. Ik ben benieuwd

- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Wat ik me wel afvraag is hoelang het nou eigenlijk vliegen is van Houson naar LA?
Mijn vlucht is ook gewijzigd en ik was midden in de nacht toen de mail binnenkwm (en ik op mijn telefoon ook nog ging kijken wie er nou midden in de nacht berichten gaat sturen) blij dat de vlucht eerder vertrok, maar nu keek ik eens goed en zie dat ik eigenlijk gewoon rond dezelfde tijd, of net iets later aankom. Ruim een half uur langer vliegen maakt het verschil Amsterdam - Eindhoven, zal dat gewoon met een andere route te maken hebben, of is dat gewoon omdat eigenlijk 3/4jaar van te voren nog niet kan weten op welke tijden er precies gevlogen wordt?
(het grijze is de oude vluchttijd, dat in kleur de nieuwe)

Mijn vlucht is ook gewijzigd en ik was midden in de nacht toen de mail binnenkwm (en ik op mijn telefoon ook nog ging kijken wie er nou midden in de nacht berichten gaat sturen) blij dat de vlucht eerder vertrok, maar nu keek ik eens goed en zie dat ik eigenlijk gewoon rond dezelfde tijd, of net iets later aankom. Ruim een half uur langer vliegen maakt het verschil Amsterdam - Eindhoven, zal dat gewoon met een andere route te maken hebben, of is dat gewoon omdat eigenlijk 3/4jaar van te voren nog niet kan weten op welke tijden er precies gevlogen wordt?
(het grijze is de oude vluchttijd, dat in kleur de nieuwe)

- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Persoonlijk zou ik niet blij zijn met de vlucht van Continental via Newark. Die gaat met de veel kleinere 757 en vliegt toch minder prettig dan de 767 naar Houston is mijn ervaring. Een van de redenen dat ik dit jaar bewust koos voor de vlucht via Houston.Ruud2004 schreef:Vandaag even langs gelopen bij Continental. Die 40min in Houston bleek inderdaad wat te kort (onzin zelfs). Mijn heenvlucht werd keurig veranderd, nu via Newark met 1.15 uur overstaptijd.
Houston is overigens een prettige luchthaven om op te vliegen. Om onduidelijke redenen duurde het allemaal wat langer bij immigrations maar gelukkig had ik ruim voldoende tijd. In tegenstelling tot een medepassagier die ik ontmoette in het vliegtuig. Zij had maar 1 uur overstap naar Albuquerque en redde het dan ook niet. Ik had zelfs nog een vlucht eerder naar Denver kunnen nemen. Toen ik daar 's avonds aankwam stond mijn koffer al naast de band, die was met de vlucht eerder al aangekomen.

Roland
-
- Amerikakenner
- Contacteer:
Jullie denken wel dat 1 uur overstaptijd op de terugweg voldoende is?
-
- Amerikakenner
- Contacteer:
Mooi, zal proberen me geen zorgen meer hier over te maken 
Op de heenweg hebben we meer tijd, is er veel te doen daar op de luchthaven?
Misschien winkeljes met NASA en cowboyspullen of zo?

Op de heenweg hebben we meer tijd, is er veel te doen daar op de luchthaven?
Misschien winkeljes met NASA en cowboyspullen of zo?
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 14 Reacties
- 2926 Weergaves
-
Laatste bericht door harryh
-
- 11 Reacties