Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
wijziging KLM/Delta wat zou jij doen?
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 4
wijziging KLM/Delta wat zou jij doen?
In juni gaan mijn man en ik met onze 2 kinderen van dan 2jaar en 14 maanden naar amerika.
We gaan vanaf brussel naar Phoenix met een overstap in Atlanta.
Nu is onze eerste vlucht vanaf Brussel en uur verlaat waardoor we in Atlanta nog maar 1:20 overstap tijd hebben.
Op de site van delta stond dat we dit waarschijnlijk niet gingen halen en we contact op moesten nemen.
Dit hebben we dus net gedaan en daaruit kwamen de volgende alternatieven:
-Vanaf Brussel naar Amsterdam daar 3 uur wachten dan naar mineapolis waar we een overstaptijd hebben van 1:30 (jaja 10 minuten meer) en dan 1 uur later dan geplant aankomen in Phoenix.....of,
-Vanaf brussel naar JFK daar zes uur wachten en uiteindelijk 3 uur later dan geplant aankomen in Phoenix.
Wat zouden jullie doen? De eerste optie lijkt mij sowieso onzin. Een extra overstap waardoor je 2keer achter elkaar bijna 3 uur moet wachten voor 10 minuten extra overstaptijd in Amerika. Het lijkt mij dat als het erg druk is en we het niet zouden redden in 1:20 die 10 minuten extra ook niet uitmaken.
Bij de 2de optie vind ik het 6 uur wachten in JFK nou niet zo prettig met 2 kleintjes die misschien al moe zijn van de eerste vlucht en dan nog 6 uur op een vluchthaven moeten wachten, en de laate aankomst in Phoenix ben ik ook niet zo blij mee.
Als ik bij de originele vlucht blijf en ik mis de aansluiting dan gaan ze daar kijken wat er mogelijk is en zit ik misschien heel lang vast op Atlanta.
Ik vroeg me af of iemand hier misschien ervaring heeft met deze situatie en wat de mogelijkheden zijn.
Moet ik hiermee akkoord gaan of kan ik nog dingen eisen dat ze met een beter alternatief komen?
Hopelijk kan iemand me hier helpen want ik zit hier behoorlijk te stressen!!!
We gaan vanaf brussel naar Phoenix met een overstap in Atlanta.
Nu is onze eerste vlucht vanaf Brussel en uur verlaat waardoor we in Atlanta nog maar 1:20 overstap tijd hebben.
Op de site van delta stond dat we dit waarschijnlijk niet gingen halen en we contact op moesten nemen.
Dit hebben we dus net gedaan en daaruit kwamen de volgende alternatieven:
-Vanaf Brussel naar Amsterdam daar 3 uur wachten dan naar mineapolis waar we een overstaptijd hebben van 1:30 (jaja 10 minuten meer) en dan 1 uur later dan geplant aankomen in Phoenix.....of,
-Vanaf brussel naar JFK daar zes uur wachten en uiteindelijk 3 uur later dan geplant aankomen in Phoenix.
Wat zouden jullie doen? De eerste optie lijkt mij sowieso onzin. Een extra overstap waardoor je 2keer achter elkaar bijna 3 uur moet wachten voor 10 minuten extra overstaptijd in Amerika. Het lijkt mij dat als het erg druk is en we het niet zouden redden in 1:20 die 10 minuten extra ook niet uitmaken.
Bij de 2de optie vind ik het 6 uur wachten in JFK nou niet zo prettig met 2 kleintjes die misschien al moe zijn van de eerste vlucht en dan nog 6 uur op een vluchthaven moeten wachten, en de laate aankomst in Phoenix ben ik ook niet zo blij mee.
Als ik bij de originele vlucht blijf en ik mis de aansluiting dan gaan ze daar kijken wat er mogelijk is en zit ik misschien heel lang vast op Atlanta.
Ik vroeg me af of iemand hier misschien ervaring heeft met deze situatie en wat de mogelijkheden zijn.
Moet ik hiermee akkoord gaan of kan ik nog dingen eisen dat ze met een beter alternatief komen?
Hopelijk kan iemand me hier helpen want ik zit hier behoorlijk te stressen!!!
onze reis in 2012 http://huwelijksreisamerika2012.wordpress.com/
- MattRob
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 65
- Contacteer:
Re: wijziging KLM/Delta wat zou jij doen?
Ja, dat is inderdaad wel een beetje jammer. Is het een alternatief om vanuit Amsterdam een iets latere vlucht naar JFK te nemen (volgens mij gaan er 4 vluchten per dag), en zo de overstap van 6uur vermijden/verkorten ? Wellicht dat ze daar aan mee willen werken, al zullen ze vermoed ik wel hard vasthouden aan de vertrekplaats Brussel. Alternatief is om eens te kijken of er andere goedkope vluchten zijn en de reis dan te annuleren (als dat kan volgens de condities). Alleen is het wel zo dat dit soort wijzigingen natuurlijk best nog een keer kunnen plaatsvinden en ook bij andere maatschappijen. Heb je ook naar Delta Customer Service in de US (of beter: India ....) gebeld, die zijn nog wel eens wat flexibeler. En gewoon noemen dat 1:20 (en 1:30) met kleine kinderen niet te doen is, net als 6uur. Dat helpt wellicht. Succes !
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
- Doockles
- Amerika-expert
- Partner van: Pietro
Is er vanuit Atlanta maar 1 vlucht naar Phoenix nadat jullie daar geland zijn? Kan je snel even nakijken op de website van Delta zelf.
Ik veronderstel dat jullie de vlucht van 11:15 hebben nu in Brussel? Of is het die dat verlaat is? (Hoop ik niet want die hebben wij.
)
Ik veronderstel dat jullie de vlucht van 11:15 hebben nu in Brussel? Of is het die dat verlaat is? (Hoop ik niet want die hebben wij.

Onze reisverslagen:
2008: Phoenix - San Francisco
2010: Phoenix - Las Vegas
2011: Phoenix - Las Vegas
2012: Denver - Las Vegas
-
- Amerikakenner
nee we hebben de vlucht van 11:15 maar dat was eerst 10:30. We hadden ook al voorgesteld om het eerste stukje brussel amsterdam over te slaan maar dan moet alles omgeboekt worden en word de reis een stuk duurder. (ja je betaald meer voor minder vliegen).
Ik zat achteraf ook nog te denken om te vragen voor een latere vlucht in atlanta maar dacht dat dit misschien niet kon omdat ze er zelf niet mee gekomen zijn terwijl het de makkelijkste oplossing lijkt.
Ik zat achteraf ook nog te denken om te vragen voor een latere vlucht in atlanta maar dacht dat dit misschien niet kon omdat ze er zelf niet mee gekomen zijn terwijl het de makkelijkste oplossing lijkt.
- Harry
- Amerika-expert
- Partner van: jaha
- Aantal x V.S. bezocht: 26
- Contacteer:
Ik snap eerlijk gezegd het probleem niet zo, er zijn na de oorspronkelijke vlucht DL1115 van Atlanta naar Phoenix nog 2 vluchten die van Atlanta naar Phoenix vertrekken, de DL 1015 en dan heb je een overstaptijd van 4 uur en 10 minuten en dan is er nog de DL 1915 maar dan is de overstap al 6 uur en 45 minuten. Ik zou persoonlijk gewoon de oorspronkelijke vlucht laten staan, en mocht je die niet halen wordt je vanzelf overgeboekt op de latere vlucht, maar ik heb geen kinderen..... dus is het misschien een idee om dan de DL 1015 te nemen met een overstap van ruim 4 uur.
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Ik vlieg meestal via Minneapolis en heb aan de overstaptijd van 1,5 uur tot nog toe voldoende tijd gehad. Op Atlanta zou je het gewoon kunnen proberen. Soms valt het mee en ben je er redelijk snel door. Als je het niet haalt zal Delta je omboeken.
Wij hadden vorig jaar (wel zonder kinderen) 1 uur om over te stappen in JFK naar LA. Zonder problemen de vlucht gehaald (we kregen wel overal voorrang met een speciale pass die ze ons gaven toen we landen in JFK.
Ik zou in jullie geval ook gewoon de oorspronkelijke vluchten behouden en dan kijken in Atlanta. Zoals aangegeven gaan er van Atlanta meerdere vliegtuigen per dag naar Phoenix. Ik zou het risico nemen, want de voorstellen die ze doen, zijn niet echt aantrekkelijk.
Ik zou in jullie geval ook gewoon de oorspronkelijke vluchten behouden en dan kijken in Atlanta. Zoals aangegeven gaan er van Atlanta meerdere vliegtuigen per dag naar Phoenix. Ik zou het risico nemen, want de voorstellen die ze doen, zijn niet echt aantrekkelijk.
- MattRob
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 65
- Contacteer:
Harry schreef:Ik zou persoonlijk gewoon de oorspronkelijke vlucht laten staan, en mocht je die niet halen wordt je vanzelf overgeboekt op de latere vlucht, maar ik heb geen kinderen.....

Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
- Doockles
- Amerika-expert
Harry heeft blijkbaar de vluchten al opgezocht.
Ik zou dan precies ook vragen of ze die tweede vlucht niet kunnen verzetten naar de volgende die vertrekt (DL 1015). Dan ga je zelf geruster zijn dan dat je nog omgeboekt moet worden als je je aansluiting zou missen.

Onze reisverslagen:
-
- Amerikakenner
Heb net even met delta gesproken en ze kwamen met een hoop meer alternatieven dan klm. Ik heb nu een vlucht later gekozen vanaf Atlanta dus inderdaad die van 19:15. Nu hebben we 4 uur de tijd om over te stappen en hoewel ik dat nog wel lang vind geeft het me een rustiger gevoel en het is beter dan 6 uur op new york.....Ook zei hij dat Delta bezig was een hoop vluchten te veranderen dus dat er een aardige kans is dat dit ook nog wijzigt voor vertrek. We wachten het dus maar weer af.....
-
- Amerikakenner
@doockles Zit jij nou in hetzelfde vliegtuig als wij vanuit brussel?
- Doockles
- Amerika-expert
Als jij de 15e vertrekt wel.
Nee, Delta vertrekt gewoon elke dag om 11u15 uit Brussel als ik me niet vergis.
Ik hoop wel dat ze niet al te veel meer wijzigen.

Ik hoop wel dat ze niet al te veel meer wijzigen.

Onze reisverslagen:
- Harry
- Amerika-expert
- Partner van: jaha
- Aantal x V.S. bezocht: 26
- Contacteer:
De zomerschema's worden pas eind februari definitief, en zelfs dan verandert er nog wel eens wat.
- pumi1000
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
Wij hebben ook zo'n overstap gehad van 1.20 uur in Atlanta. In eerste instantie hadden we meer tijd, maar die werd na een wijziging ook korter. Omdat er daar nog meerdere vluchten die dag gingen hebben we dan gewoon zo gelaten. We hebben het wel gehaald.
1998-2010-2011-2019-2023 Florida
2012 - west usa
2013 - oost usa
2014 - noordwest usa
2015 - ronde NY
2016 - west usa
2017 - Florida
2018 - west usa
2019 - west usa
2022 - noordwest usa
2023 - oost + zuid usa
2024 - west usa
2025 - midwest
2012 - west usa
2013 - oost usa
2014 - noordwest usa
2015 - ronde NY
2016 - west usa
2017 - Florida
2018 - west usa
2019 - west usa
2022 - noordwest usa
2023 - oost + zuid usa
2024 - west usa
2025 - midwest
Allereerst veel succes gewenst met jullie verblijf in Phoenix, ik spreek uit ervaring als ik zeg dat Phoenix jullie zeer goed zal bevallen. De stad zelf heeft mooie stukken (Scottsdale en Camelback Mountain) en een prima klimaat (buiten juni/juli/augustus dan) en in een straal van 4 tot 5 uur rijden zit je of in San Diego, LA, Las Vegas, Grand Canyon, skieen in Flagstaff, Page, Tucson of de White Mountains. Kortom zeer veel unieke en totaal verschillende omgevingen. Ik zo bijna zelf weer teruggaan. Ik denk dat jullie in Atlanta voldoende dingen kunnen doen om die 4 uur door te brengen. Neem rustig de tijd bij de douane, is al snel een uur weg van je wachttijd en ga lekker een hap eten bij 1 van de verschillende restaurants op de luchthaven. Er zijn op de diverse terminals diverse restaurants te vinden waar een behoorlijke maaltijd te verkrijgen is. Mijn persoonlijke favoriet is On the Border en die zit op terminal A.
Have fun.
Have fun.
-
- Amerikakenner
bedankt voor je berichtje we gaan nu zeker rustig aan doen bij de douane enzo en lekker rustig met de kinderen een hapje eten (zal on the border in de gaten houden
).
Ik zat eerst nog een beetje te twijfelen of ik toch nog voor de 1:20 zou gaan maar ik ben op vakantie en om nou al gelijk te stressen bij de douane e.d. alleen om 2:40 eerder aan te komen komt mijn vakantie gevoel niet ten goede, en over een maand ofzo bel ik gewoon nog een keer en wie weet wat er dan weer is veranderd....

Ik zat eerst nog een beetje te twijfelen of ik toch nog voor de 1:20 zou gaan maar ik ben op vakantie en om nou al gelijk te stressen bij de douane e.d. alleen om 2:40 eerder aan te komen komt mijn vakantie gevoel niet ten goede, en over een maand ofzo bel ik gewoon nog een keer en wie weet wat er dan weer is veranderd....
Joh, die 4 uurtjes zijn zo voorbij. Eerst rustig door immigrations, bagage oppikken en weer afgeven, daarna rustig wat drinken en eventueel een hapje eten, met de kids even alle winkeltjes af en voordat je het weet is het alweer tijd om te boarden op je nieuwe vlucht.
Groeten,
Roel.
Groeten,
Roel.
Laatst gewijzigd door Rob op 30 jan 2012, 19:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote van complete, bovenstaande bericht verwijderd. Lees a.u.b. "Het quoten (citeren) van andere berichten"
Reden: Quote van complete, bovenstaande bericht verwijderd. Lees a.u.b. "Het quoten (citeren) van andere berichten"
- Doockles
- Amerika-expert
Ja, die 11u15 is bij ons ondertussen 11u35 geworden, dus 20 minuutjes later. Wie weet wat is het volgende maand.lovely_laura schreef:en over een maand ofzo bel ik gewoon nog een keer en wie weet wat er dan weer is veranderd....

Onze reisverslagen:
-
- Amerikafan
Wij hadden vluchten in de zomer geboekt, ook bij KLM uitgevoerd door Delta. Van Brussel via Atlanta naar San Francisco en terug van Los Angeles via Atlanta naar Brussel.
Vorige week werden de uren ineens gewijzigd en voor de overstap in Atlanta naar San Francisco bleef ook maar 1u20min over. In eerste instantie zij de medewerkster dat dat voldoende tijd zou zijn maar later belde ze mij zelf terug op. De overstap tijd was toch te kort en we moesten toch andere vluchten nemen.
Dat lijkt voor ons toch positief uitgevallen: nu vliegen we met KLM zelf via Amsterdam en komen we al om 12u in San Francisco aan in plaats van 19u. En terug vertrekken we in LA pas om 14u in plaats van 9u, kunnen we toch nog wat langer slapen en lekker ontbijten. Het enige nadeel op de terugvlucht hebben we in Amsterdam een overstaptijd van 4u voor de vlucht naar Brussel.
Het is de eerste keer dat ik alles zelf regel en ben toch heel erg geschrokken dat, ondanks dat die tickets zoveel geld hebben gekost je toch maar afhankelijk bent van wat de luchtvaartmaatschappij beslist.
Ik check nu dan ook om de paar dagen of er niets meer verandert is en hopelijk blijft alles zoals het nu is.
Vorige week werden de uren ineens gewijzigd en voor de overstap in Atlanta naar San Francisco bleef ook maar 1u20min over. In eerste instantie zij de medewerkster dat dat voldoende tijd zou zijn maar later belde ze mij zelf terug op. De overstap tijd was toch te kort en we moesten toch andere vluchten nemen.
Dat lijkt voor ons toch positief uitgevallen: nu vliegen we met KLM zelf via Amsterdam en komen we al om 12u in San Francisco aan in plaats van 19u. En terug vertrekken we in LA pas om 14u in plaats van 9u, kunnen we toch nog wat langer slapen en lekker ontbijten. Het enige nadeel op de terugvlucht hebben we in Amsterdam een overstaptijd van 4u voor de vlucht naar Brussel.
Het is de eerste keer dat ik alles zelf regel en ben toch heel erg geschrokken dat, ondanks dat die tickets zoveel geld hebben gekost je toch maar afhankelijk bent van wat de luchtvaartmaatschappij beslist.
Ik check nu dan ook om de paar dagen of er niets meer verandert is en hopelijk blijft alles zoals het nu is.
-
- Amerikakenner
Wat fijn voor jullie!!! Ik heb via de telefoon ook voorgesteld om via amsterdam te kijken maar via hun was dat onmogelijk omdat dan de hele vlucht veranderd. Misschien ga ik het nu toch nog maar eens proberen ik woon namelijk maar een uurtje vanaf amsterdam!
GR Laura
GR Laura
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 19 Reacties
- 1745 Weergaves
-