Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis esak: van SF naar SF

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
esak
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 7

Reis esak: van SF naar SF

Bericht door esak »

Hoi iedereen,

Ik ben Esther en ik volg al een tijdje het forum. Erg handig en leuk om te lezen!
Wij (mijn man en ik, 2 kids van 9 en 12) gaan in juli een rondreis maken. Voor ons, na ongeveer 13 jaar, de 2e keer naar het zuidwesten, voor de kinderen de eerste keer. Dit wordt de route. De hotels hebben we ondertussen ook geboekt, mede door de tips van iedereen!
dag 1: dusseldorf-San Francisco
dag 2: San Francisco
dag 3: San Francisco - Yosemite
dag 4: Yosemite -Death Valley
dag 5: DV - Las Vegas
dag 6/7: Las Vegas
dag 8: LV - Zion
dag 9: Zion - Bryce
dag 10: Bryce - Arches
dag 11: Arches
dag 12: arches - Glenwood springs
dag 13: Glenwood springs- Rocky Mountain NP
dag 14: RM Np
dag 15: RM np - Gunnison
dag 16: Gunnison - Durango
dag 17: Durango
dag 18: Durango - Kayenta
dag 19: Kayenta - Grand Canyon
dag 20: Grand Canyon
dag 21: Grand Canyon - Sedona
dag 22: Sedona
dag 23: Sedona - Needles
dag 24: Needles - LA
dag 25/26: LA
dag 27: LA - Grover Beach
dag 28: Grover Beach - San Francisco
dag 29: naar huis

Een flinke rit met hier en daar een paar lange stukken, maar ook kortere ritten er tussen.
Ben benieuwd wat jullie ervan vinden. Heeft iemand de Durango-Silverton train wel eens gedaan? Is dat de moeite waard? In Las vegas, zitten we in het Tropicana, ben dit hotel nog niet vaak tegen gekomen op het forum. Wie heeft er ervaring met dit hotel?
Cristobal
Amerikafan

Re: Reis Esther: van SF naar SF

Bericht door Cristobal »

Als alles al vastligt, is het moeilijk advies geven.

Met 1 overnachting van SF naar Death Valley door Yosemite vind ik bijvoorbeeld erg jammer.
Het zijn lange ritten met de kinderen op de achterbank en je raast door Yosemite.
sachasenne
Amerika-expert
Partner van: syce
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Bericht door sachasenne »

Het is imo een vrij haastige route. Vooral het eerste gedeelte is zeer strak.
Groetjes,
Carine
esak
Amerika-ontdekker

Bericht door esak »

Ja, klopt.
In Yosemite zijn we inderdaad niet erg lang.
we hebben wel geprobeerd om regelmatig 2 of 3 nachten op 1 plek te blijven. Alles is zo mooi en leuk om te zien, je moet dan toch kiezen.
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Naar mijn mening neem je te veel hooi op de vork maar dat is jullie keuze.
jolanxyz
Amerika-expert

Bericht door jolanxyz »

Je tijd in Yosemite is wat krap. Het park leent zich voor wandelingen, zwemmen, fietsen, paardrijden en allemaal dingen die kinderen leuk vinden.Yosemite is ook erg groot en druk dus ben je veel tijd kwijt met files en van A naar B rijden.

Yosemite - Death valley is te lang. Als je maar met 1 overnachting van Yosemite naar Las Vegas wil, dan is Bishop een betere keuze. Je vergist je in de tijd die je aan de Tioga Pass (even stoppen, wandelen etc.) kwijt bent.

Zion komt er in vergelijking met de Grand Canyon maar bekaaid vanaf. In Zion is meer te doen en te wandelen als in de Grand Canyon. De Grand Canyon zou ook met 1 overnachting kunnen.

Bryce - Arches; de snelste weg volgens ome Google is niet de mooiste. Voor de mooiste raad ik je een extra overnachting in Torrey aan zodat je http://www.scenicbyway12.com. Daarnaast, bij Arches (Moab) ligt ook nog Canyonlands wil je dat overslaan?

Maar als alles al vastligt, dan valt er eigenlijk weinig te zeggen. Tot en met Arches ga je gewoon te snel, beetje zonde. Keuzes maken kan ook zijn dat je RMNP en Durango laat vallen....
Cristobal
Amerikafan

Bericht door Cristobal »

esak schreef: Alles is zo mooi en leuk om te zien, je moet dan toch kiezen.
Dat klopt, maar dat doe je in mijn ogen net niet. Ik zie in 4 weken tijd 2 reizen van 3 weken gepropt aan ons tempo (en wij houden ook wel van kilometers rijden).

In elk geval gaat het op het einde wat rustiger aan. Zal je zeker kunnen gebruiken.
Als er hotels zijn die je kunt annuleren, kun je hier en daar nog wel wat spelen.
jerommeke10
Amerikakenner

Bericht door jerommeke10 »

Ook naar mijn mening veel te gehaast. Zeker met kinderen. Less is more....

- SF: 2 volle dagen verdient deze leuke stad toch wel.
- Yosemite: minstens één volle dag (2 nachten), en veel liever twee.
- Yosemite -DV in één dag is niet doenbaar.

Voor ons was 1 volle dag LV (2 nachten) wel voldoende. En volgens de meesten hier volstaat één nacht Grand Canyon. Daar zou je wat kunnen schrappen.

Persoonlijk zou ik van Arches (Moab) naar Kayenta rijden, en de dagen die je wint inzetten bij SF, Yosemite, Bishop, Zion, Torrey, Arches, kustweg terug naar SF.
Isis
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Isis »

Jeetje dacht ik dat is veel in 4 weken.
Reis je per zuto en hotels?? Met camper mag je niet Death Valley in in de zomer.
Zeker met 2 kids zou ik het wat kalmer aan doen. Wij vonden ons rondje in 2010 al strak en die is veel kalmer dan die van jouw.
Yosemite rijd je alleen met een vaartje door dat is wel erg kort door de bocht.. jammer.
Ik zou kiezen voor SF- Yosemite
SF- Lee Vinning
Lee Vinning - Death Valley
DV - Las Vegas
evt een volle dag in Yosemite.

Ik zou de loop naar Roky MOuntains schrappen je hebt ook daar nauwelijks tijd om iet ste doen en te beleven. Als je dat schrapt komt er wat tijd vrij voor Yosemite. Daar zou je iig 2 nachten kunnen verblijven, dat geldt ook voor ZIon

Van Bryce naar ARches (moab eo) kun je een mooie overnacht8ing in Torrey doen. IN Arches zelf kun je geen hotel of zo boeken.
Van Moab (er is ook nog veel te doen in die plaats raften en slickrock 4WD en Canyonlands NP) zou je naar Durango kunnen rijden maar persoonlijk zou ik het treinritje niet meer doen zeker met kids.. het is gewoon een dag in de trein zitten. Ik was destijds wel erg enthousiast maar met mijn kids (13 en 15) zou ik het nu niet doen. Een stuk is erg mooi maar of zij dat zien... Mesa Verde is evt wel mogelijk (niet al te ver van DSurango).
Kayenta zou ik kijken of ik kan overnachten in MV (gouldings) want Kayenta stelt niks voor. MV - Grand Canyon kan dan wel weer.
Wat ga je in Grover Beach doen het zegt me niks.

~Voor ervaringen met kids (toen 11 en 14) zie blog 2010.-
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
jvandijk65
Amerikafan

Bericht door jvandijk65 »

ik sluit me bij de rest aan. Gehaast, en erg veel reizen en dus slechts in de auto zitten.
Yosemite is slechts een tussenstop en dat is jammer, er is zoveel te zien en te doen. Zeker ook voor de kinderen.
Yosemite - Death Valley is een lange dag in de auto, maar wel te doen als je vroeg vertrekt. Je hebt zeker geen tijd voor Bodie.
Het stuk Arches - Kayenta ken ik niet, dus daar kan ik niets over zeggen.
Je neemt twee dagen voor de Grand Canyon. Mooi, zeker als je een stuk wilt wandelen de canyon in. Maar niet evenredig met de korte tijd die je uittrekt voor Yosemite, Zion en Bryce.
Het laatste stuk van jullie reis ziet er een stuk rustiger uit.
Hou rekening met het feit dat jullie nu met kinderen reizen, dat is echt anders dan met z'n tweeen, zoals jullie waarschijnlijk 13 jaar geleden gereisd hebben. Onze kinderen waren iets ouder tijdens onze reis, maar misschien vind je het leuk om het verslag te lezen: http://www.keesyvonnevandijk.blogspot.com, om een indruk op te doen. Misschien valt er nog iets te annuleren bij jullie hotels, zou er serieus over nadenken.
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Grover Beach naar San Francisco neemt een volle dag als je langs de kust over hw1 wil rijden.
esak
Amerika-ontdekker

Re: Reis esak: van SF naar SF

Bericht door esak »

Hallo allemaal,

Alvast bedankt voor alle reacties en tips tot nu toe.
Jullie hebben gelijk dat het een flinke reis is. Zeker het eerste stuk. Met Yosemite hebben we ons inderdaad een beetje in de vingers gesneden. Een optie is om van LV een dag af te halen en die bij Yosemite te plakken. Dat zou evt. ook nog kunnen.

We reizen met 2 jongens, overigens niet voor het eerst. We zijn nl. 2 keer naar Florida geweest, een keer met een camper en een keer met de auto. Nu gaan we ook met de auto.
Natuurlijk veel kilometers, maar hebben er ook voor gekozen op de route plaatsen met meer overnachtingen te plannen om lekker bij te komen bij het zwembad of lekker te shoppen.
Isis
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Isis »

Hte is niet alleen de vele kilometers maar ook eigenlijk weinig tijd nemen op plekken die de moeite waard zijn. Sommige plekken sla je eigenlijk over. Zion is echt een park waar je net wat langer moet zijn dan alleen een middag of ochtend. Wij hadden een rustiger schema maar ook wij hebben ons op Zion verkeken.
En het ZW is wel iets anders en ook anders rijden dan Florida... om elke bocht is wel iets prachtig dus zoveel km hoef je niet te rijden.
Als jullie al vaker in USA zijn geweest dan kom je er vast nog wel een keer en zou ik dan een rodnje met Denver doen en een paar dagen Rockie MOuntain NP, Gunnison, Durango etc
Enfin uiteindelijk moet je je eigen reis maken maar ik wil het je graag meegeven. En ik denk dat ik niet de enige ben.
:thumbup:
jolanxyz
Amerika-expert

Bericht door jolanxyz »

Met het verschuiven van een nacht Las Vegas naar Yosemite los je m.i. het probleem van het (te) hoge reistempo niet op. Juist in Las Vegas kun je lekker uitslapen en liggen aan het zwembad. Heb je het aantal mijlen al eens uitgerekend wat je af gaat leggen? Googlemaps geeft je alleen maar tijden zonder pauzes, files, wegwerkzaamheden etc. Heb je eigenlijk enig idee wat je IN de parken wilt doen? Of is het meer een lijstje afwerken van dingen die je gezien moet hebben?

Je kan het zuidwesten niet met Florida vergelijken. De afstanden tussen de bezienswaardige plaatsen, parken ed. zijn in Florida kleiner (uitzonderingen daargelaten). Neem de Everglades, het is een groot park. Maar het grootste deel is niet bereikbaar voor de gemiddelde toerist die de viewpunten bezoekt, een boottocht maakt en het trammetje in Shark Valley doet. De Grand Canyon is in feite op dezelfde manier te benaderen, de highlights zijn toegankelijk voor iedereen en alleen de diehards zullen naar de bodem lopen. Maar Yosemite, Zion, Arches... het kost veel meer tijd en je zult meer wandelen om bij de bezienswaardigheden te komen.
esak
Amerika-ontdekker

Bericht door esak »

Hallo,

Na een paar dagen nadenken over alle reacties, hebben we inderdaad de reis gewijzigd. het stuk Rocky Mountains is er nu uit gehaald. Uiteindelijk konden we alle hotels die moesten wijzigen, kosteloos omzetten naar andere data. We zijn er helemaal tevreden mee. Meer rust in de reis. Dit is het nu geworden:
dag 1dusseldorf - SF
dag 2 SF
dag 3 Sf - Yosemite
dag 4 Yosemite
dag 5 Yosemite - DV
dag 6 DV - Las Vegas
dag 7/8 Las Vegas
dag 9 Las Vegas - Zion
dag 10 Zion
dag 11 Zion - Bryce
dag 12 Bryce
dag 13 Bryce - Torrey
dag 14 Torrey - Arches (Moab)
dag 15 Arches
dag 16 Arches - Durango
dag 17 Durango
dag 18 Durango - Kayenta
dag 19 Kayenta - Grand Canyon
dag 20 Grand Canyon
dag 21 Grand Canyon - Sedona
dag 22 Sedona
dag 23 Sedona - Needles
dag 24 Needles - LA
dag 25/26 LA
dag 27 LA - Grover Beach
dag 28 Grover Beach - SF
dag 29 SF, naar huis
Isis
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Isis »

Dat ziet er rustiger uit. Je zou de dag Bryce eruit kunnen halen en aan Yosemite ' geven'. Bryce kun je wel met 2 halve dagen .. middag langs de punten en dan ochtend wandelen en naar Torrey rijden. Maar goed dat is een keus.
Misschien Durango-dagen toch bij Moab voegen... Ik weet dat ik het voorstelde maar in Moab is meer dan alleen Arches. Denk aan Canyonlands, Dead Horse Point Sp Raften in Moab, slickrock rijden.
Kayenta.. zou ik in MV doen (Gouldings). Dan kun je ook vroege licht in MV bekijken.
sachasenne
Amerika-expert
Partner van: syce
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Bericht door sachasenne »

Ik zou ook de Durango dagen bij Moab doen.
Relaxte reis zo :thumbup:
Groetjes,
Carine
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Heel mooi zo! Ik weet niet of alles definitief vastligt nu, wel jammer dat je niet even de nieuwe route hebt gepost voor je het ging boeken. Het stuk van Yosemite naar Death valley is erg lang, en je houdt zo erg weinig tijd voor Yosemite over terwijl je die tijd op zich wel hebt. Jammer, is juist voor kinderen zo leuk. Die van mij houden niet van al die rode rotsen en zijn liever aan het raften, zwemmen of fietsen. Ik ben wel benieuwd waar je zit, in het park of erbuiten?
Ik zou ook Durango vervangen door Moab.

Marianne
esak
Amerika-ontdekker

Bericht door esak »

Bij yosemite zitten we in Oakhurst, BW yosemite gateway inn. Het klopt dat het lang stuk is van Yosemite naar DV, dat is ook meteen onze langste reisdag. De rest is nu stukken beter verdeeld gelukkig.
In Durango zitten we in een leuke, kleinschalige bed en breakfast met grote groene tuin. Die wilden we er graag inhouden.
Isis
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Isis »

In Moab is ook een leuke B&B!!
Oakhurst jeetje dat is een eind rijden... ik zou ff kijken om dat om te boeken naar Portal of IN het park!!!!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer