Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Walkie Talkie in Amerika
Walkie Talkie in Amerika
Een maat van mij gaat volgend jaar opnieuw naar Amerika en ze zijn met een groep en 2 huurwagens. Daarom zouden ze graag walkie talkies mee willen nemen om met mekaar in verbinding te staan tijdens het autorijden.
Zou zijn van het merk TOPCOM met 446 MegaHertz.
Weet er iemand of die in Amerika ook werken of hoe dit in mekaar zit?
Alvast bedankt
Bart
Zou zijn van het merk TOPCOM met 446 MegaHertz.
Weet er iemand of die in Amerika ook werken of hoe dit in mekaar zit?
Alvast bedankt
Bart
Grts, Bart
You can't milk a cow with your hands in your pants
- Henriëtte
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 18
- Contacteer:
Re: Walkie Talkie in Amerika
Hoi Bart, ik heb even bij Hans nagevraagd (want zelf heb ik er geen verstand van), maar zijn verhaal is:
Walkies Talkies werken in principe overal, ze kennen geen basisstation dus je praat rechtstreeks van het ene apparaat naar het andere. 't Maakt dus niet uit in welk land je je bevindt. Dus als de walkie talkie van jouw maat hier in Nederland goed werkt, dan moet 't in Amerika ook lukken.
Zelf hebben wij de Midland GXT (5 watt). In Nederland mag je maar met hooguit 0,5 Watt werken (bij meer heb je een vergunning nodig). Wij gebruiken de walkie talkie alleen in afgelegen gebieden in de USA, als Hans in z'n eentje rond gaat lopen waar ik niet meer verder durf of kan. Werkt perfect.... ik vind 't heel fijn om zo contact met elkaar te blijven houden.
Walkies Talkies werken in principe overal, ze kennen geen basisstation dus je praat rechtstreeks van het ene apparaat naar het andere. 't Maakt dus niet uit in welk land je je bevindt. Dus als de walkie talkie van jouw maat hier in Nederland goed werkt, dan moet 't in Amerika ook lukken.
Zelf hebben wij de Midland GXT (5 watt). In Nederland mag je maar met hooguit 0,5 Watt werken (bij meer heb je een vergunning nodig). Wij gebruiken de walkie talkie alleen in afgelegen gebieden in de USA, als Hans in z'n eentje rond gaat lopen waar ik niet meer verder durf of kan. Werkt perfect.... ik vind 't heel fijn om zo contact met elkaar te blijven houden.
http://www.picturEyes.com" onclick="window.open(this.href);return false; : met o.a. een collectie van onze favoriete USA-foto's.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
Niet alle Europese apparaten zijn toegestaan in de USA en omgekeerd
... maar dat is natuurlijk mijn persoonlijke opvatting
Henriëtte, bedankt voor de info.
6foot6: hoe kan je weten welke verboden zijn ? En hoe wordt dit gecontroleerd als die dingen gewoon in je koffers zitten? Wordt dat dan ook in beslag genomen moesten ze die vinden?
Bart
6foot6: hoe kan je weten welke verboden zijn ? En hoe wordt dit gecontroleerd als die dingen gewoon in je koffers zitten? Wordt dat dan ook in beslag genomen moesten ze die vinden?
Bart
Grts, Bart
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 33
- Contacteer:
Bart,
Ze zijn voor weinig ook te koop in Amerika. Heb zelf ook al eens een setje gekocht in Amerika. Handig tijdens de hikes. Maar ook voor 2 huurwagens natuurlijk.
Roland
Ze zijn voor weinig ook te koop in Amerika. Heb zelf ook al eens een setje gekocht in Amerika. Handig tijdens de hikes. Maar ook voor 2 huurwagens natuurlijk.
Roland
Je kunt zien of ze een ul-keur hebben, dat moet er ergens op staan.Dude schreef:Henriëtte, bedankt voor de info.
Bart
Er wordt niet speciaal op gecontroleerd maar als ze erover struikelen zouden ze mischien in beslag genomen kunnen worden.
In Nederland is dan alleen het gebruik verboden, niet het bezit.
... maar dat is natuurlijk mijn persoonlijke opvatting
- Bushmaster
- Amerika-expert
Wij hebben ze destijds ook gekocht in de US toen we met twee RV's op pad waren,
reuze handig. Alleen het maximaal bereik dat op de verpakking staat mag je wel met een korreltje zout nemen (euuh ik bedoel een heel pak zout).
http://www.walmart.com/cp/2-Way-Radios/164120
reuze handig. Alleen het maximaal bereik dat op de verpakking staat mag je wel met een korreltje zout nemen (euuh ik bedoel een heel pak zout).
http://www.walmart.com/cp/2-Way-Radios/164120
Range mag je rustig delen door 20. Dus als er staat dat die een range heeft van 20 dan heeft die maximaal een range van 1. Misschien heeft die alleen een range van 20 als je in de ruimte zit maar daar kom ik de laatste tijd niet meer zo vaak