Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
yellowstone en verder ?
yellowstone en verder ?
Hello,
Ik heb juist het forum ontdekt en mij onmiddellijk geregistreerd.
Eind juni 2012 zijn wij zinnens eindelijk Yellowstone te bezoeken. Wij dachten eraan dit hoogtepunt aan te vullen met Glacier N.P. , Craters of the moon , Teton en zeker ook Crater Lake N.P.
We kunnen max. 17 à 18 dagen weg.
Heeft iemand deze zaken al in één reis van 17 dagen gedaan en welke reisroute ?
Wij dachten te vertrekken in Seatle.
Wij rijden graag lang door om daarna enkele dagen ter plaatse te blijven en te wandelen.
Ik heb juist het forum ontdekt en mij onmiddellijk geregistreerd.
Eind juni 2012 zijn wij zinnens eindelijk Yellowstone te bezoeken. Wij dachten eraan dit hoogtepunt aan te vullen met Glacier N.P. , Craters of the moon , Teton en zeker ook Crater Lake N.P.
We kunnen max. 17 à 18 dagen weg.
Heeft iemand deze zaken al in één reis van 17 dagen gedaan en welke reisroute ?
Wij dachten te vertrekken in Seatle.
Wij rijden graag lang door om daarna enkele dagen ter plaatse te blijven en te wandelen.
- Isis
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Re: yellowstone en verder ?
http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... 10&t=30586
Hie rkun je al wat reisverslagen vinden met daarin vast wel wat reizen die kant op.
Je geeft aan dat je iig Yellowtsone wilt bezoeken. Als je in Seatle begint wat kan zul je kunnen eindigen in SLC of Denver. Kijk eerst eens globaal hoeveel km het is als je via Glacier NP naar Yellowstone gaat en dan naar 1 vd twee steden. Danzie je waar je nog ruimte hebt en hoe je dat mooi kunt opvullen met ideeën uit reisverslagen. Jasmino is vorig jaar in die buurt geweest en ook Dude, Rob en Annie (2 personen op forum), Heleen Zwaffel, Dutchie en zo nog meer waar een live verslag van is..
Dat is alleen info van 2011 maar er zijn ook verslagen van 2010 en eerder... dat vergt wat zoekwerk.
Kijk ook op http://www.ontdek-amerika.nl
Hie rkun je al wat reisverslagen vinden met daarin vast wel wat reizen die kant op.
Je geeft aan dat je iig Yellowtsone wilt bezoeken. Als je in Seatle begint wat kan zul je kunnen eindigen in SLC of Denver. Kijk eerst eens globaal hoeveel km het is als je via Glacier NP naar Yellowstone gaat en dan naar 1 vd twee steden. Danzie je waar je nog ruimte hebt en hoe je dat mooi kunt opvullen met ideeën uit reisverslagen. Jasmino is vorig jaar in die buurt geweest en ook Dude, Rob en Annie (2 personen op forum), Heleen Zwaffel, Dutchie en zo nog meer waar een live verslag van is..
Dat is alleen info van 2011 maar er zijn ook verslagen van 2010 en eerder... dat vergt wat zoekwerk.
Kijk ook op http://www.ontdek-amerika.nl
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
dank voor de snelle reactie. Ik heb al naar reisverslagen gekeken en ook naar georganiseerde reizen in brochures. Het probleem is echter Crater Lake N.P. Dit past m.i. nooit als als we zouden eindigen in Denver of SLC. Dus ik veronderstel dat enkel Seatle- Seatle mogelijk is en dan zit ik vast bij Crater Lake NP...
- vana
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
Het is wel veel in 18 dagen maar het zou wel kunnen.
Je zou bijvoorbeeld deze route kunnen rijden
1 Seattle
2 Seattle- Spokane
3 Spokane - Glacier NP
4 Glacier NP
5 Glacier NP - Helena
6 Helena- Yellowstone
7 Yellowstone
8 Yellowstone
9 Yellowstone -Grand Teton
10 Grand Teton
11 Grand Teton - Craters of the Moon - Boise
12 Boise - Bend
13 Bend - Crater Lake
14 Crater Lake - Portland
15 Portland
16 Portland - Seattle
17 Seattle
18 Seattle- Amsterdam
Of je zou kunnen eindigen in San Francsico (bij Alamo via http://www.usareizen.de betaal je dan geen drop-off kosten) en dus vanaf Crater Lake naar het zuiden rijden.
Misschien kun je wat ideëen halen uit ons reisverslag 2008
Je zou bijvoorbeeld deze route kunnen rijden
1 Seattle
2 Seattle- Spokane
3 Spokane - Glacier NP
4 Glacier NP
5 Glacier NP - Helena
6 Helena- Yellowstone
7 Yellowstone
8 Yellowstone
9 Yellowstone -Grand Teton
10 Grand Teton
11 Grand Teton - Craters of the Moon - Boise
12 Boise - Bend
13 Bend - Crater Lake
14 Crater Lake - Portland
15 Portland
16 Portland - Seattle
17 Seattle
18 Seattle- Amsterdam
Of je zou kunnen eindigen in San Francsico (bij Alamo via http://www.usareizen.de betaal je dan geen drop-off kosten) en dus vanaf Crater Lake naar het zuiden rijden.
Misschien kun je wat ideëen halen uit ons reisverslag 2008
-
FerryM
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 7
- Contacteer:
Glacier, Yellowstone en The Tetons zijn prachtige wandelgebieden. Perfect voor dagwandelingen met alle mogelijke afstanden al naar gelang je conditie.
De mooiste dagwandelingen die wij hebben gedaan:
- Glacier: 1. Grinnell Glacier, 2. Iceberg Lake en 3. The Hidden Lake
- Yellowstone: 1. Pelican Valley, 2. Hayden Valley en 3. Mt. Washburn
- Grand Teton: 1. Cascade Canyon, 2. Leigh-Bearpaw & Trapper Lakes en 3. Garnet Canyon (900 m stijgen)
Dit zijn allemaal prachtige dagwandelingen, ben je echt een dag mee zoet. Op mijn website zie je een overzicht van al onze wandelingen, met de afstand, het aantal meters stijgen en onze waardering. Wees alert op het weer en de beren en bizons, ook daarover vind je veel tips op de site (zie pagina's Voorbereiding en Tips). En vergeet niet om 's ochtends vroeg wolven te spotten in Lamar Valley, daar heb je de grootste kans om ze te zien.
http://home.kpn.nl/marqu042/
Alvast veel voorpret met de route en planning.
Groet, Ferry
De mooiste dagwandelingen die wij hebben gedaan:
- Glacier: 1. Grinnell Glacier, 2. Iceberg Lake en 3. The Hidden Lake
- Yellowstone: 1. Pelican Valley, 2. Hayden Valley en 3. Mt. Washburn
- Grand Teton: 1. Cascade Canyon, 2. Leigh-Bearpaw & Trapper Lakes en 3. Garnet Canyon (900 m stijgen)
Dit zijn allemaal prachtige dagwandelingen, ben je echt een dag mee zoet. Op mijn website zie je een overzicht van al onze wandelingen, met de afstand, het aantal meters stijgen en onze waardering. Wees alert op het weer en de beren en bizons, ook daarover vind je veel tips op de site (zie pagina's Voorbereiding en Tips). En vergeet niet om 's ochtends vroeg wolven te spotten in Lamar Valley, daar heb je de grootste kans om ze te zien.
http://home.kpn.nl/marqu042/
Alvast veel voorpret met de route en planning.
Groet, Ferry
Waarom wil je zo graag naar Crater Lake? Straks raas je door alles heen om te ontdekken dat het bij CL bewolkt is en dan is er geen fluit aan tenzij je van diepgrijze meren houdt. Je zal het al druk genoeg hebben in 18 dagen en dan is er ook nog een hoop te zien in WA.
Yeehaw
Yeehaw
Het doel van de reis is Yellow Stone. Dit moet gecombineerd worden met andere zaken,daarom leek mij Glacier n.p. ,Teton en Crater Lake een goede keuze.
Crater Laker wordt in verschillende gidsen beschreven als het meest bizarre n.p. van de usa,vandaar onze keuze. We kunnen toch moeilijk stoppen na Teton.
Via Moab naar Denver lijkt ons ook geen optie gezien we al 2 maal 4 dagen in Moab gelogeerd hebben bij vroegere reizen. Afzakken naar San Francisco ook niet (hebben we al gedaan)
Is de kans van slecht weer dan zo veel groter is Crater Lake dan bvb Glacier n.p. ?
Andere suggesties ? Wij houden van wandelingen in spectaculaire natuur.
Nog een vraagje : Ik ben juist begonnen met het uitstippelen van de weg :
Dag 1 : aankomst in Seatlle
Dag 2 : vertrek naar Glacier n.p. : we zouden graag logeren in Many Valley (Many Glacier Hotel) . Dit is 11 uur rijden van Seatle,dus te ver. Daarom dat ik te logeren in Bigfork (voor de ligging en mooi hotel ) maar dit is nog 8 u 15 m rijden (dus misschien toch vroeger stoppen maar waar ?) . Voordeel is dat de de volgende dag rustig de going to the sun road kunnen doen en eindigen in Many Glacier waar we 2 nachten verblijven om te kunnen wandelen.
Daarna vertrek naar Yellow Stone (maar zover ben ik nog niet ...)
Crater Laker wordt in verschillende gidsen beschreven als het meest bizarre n.p. van de usa,vandaar onze keuze. We kunnen toch moeilijk stoppen na Teton.
Via Moab naar Denver lijkt ons ook geen optie gezien we al 2 maal 4 dagen in Moab gelogeerd hebben bij vroegere reizen. Afzakken naar San Francisco ook niet (hebben we al gedaan)
Is de kans van slecht weer dan zo veel groter is Crater Lake dan bvb Glacier n.p. ?
Andere suggesties ? Wij houden van wandelingen in spectaculaire natuur.
Nog een vraagje : Ik ben juist begonnen met het uitstippelen van de weg :
Dag 1 : aankomst in Seatlle
Dag 2 : vertrek naar Glacier n.p. : we zouden graag logeren in Many Valley (Many Glacier Hotel) . Dit is 11 uur rijden van Seatle,dus te ver. Daarom dat ik te logeren in Bigfork (voor de ligging en mooi hotel ) maar dit is nog 8 u 15 m rijden (dus misschien toch vroeger stoppen maar waar ?) . Voordeel is dat de de volgende dag rustig de going to the sun road kunnen doen en eindigen in Many Glacier waar we 2 nachten verblijven om te kunnen wandelen.
Daarna vertrek naar Yellow Stone (maar zover ben ik nog niet ...)
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik vond Crater Lake mooi om gezien te hebben (zie ons 2006-verslag), maar niet om ver voor om te rijden. Misschien hadden we er meer tijd voor uit moeten trekken, maar het was nog niet allemaal begaanbaar (sneeuw in juli). Het bizarre begrijp ik niet zo goed, dat is een omschrijving die ik eerder voor Yellowstone zou gebruiken.
Is een rondje vanuit Salt Lake City niet handiger? Of Seattle - Salt Lake city? Wel jammer om in Seattle te beginnen en dan niets in Washington te bezoeken.
Ik vind de suggestie van Marjon om in SF te eindigen als je Crater Lake meeneemt niet zo gek, is iets minder ver dan naar Seattle rijden en het doet er toch niet toe dat je al in SF bent geweest of heb je het deel ten noorden van SF ook al gedaan?
Marianne
Is een rondje vanuit Salt Lake City niet handiger? Of Seattle - Salt Lake city? Wel jammer om in Seattle te beginnen en dan niets in Washington te bezoeken.
Ik vind de suggestie van Marjon om in SF te eindigen als je Crater Lake meeneemt niet zo gek, is iets minder ver dan naar Seattle rijden en het doet er toch niet toe dat je al in SF bent geweest of heb je het deel ten noorden van SF ook al gedaan?
Marianne
Ai ai, Ik weet echt niet meer wat we gaan doen. De reis is voor ons 35 jaar huwelijk en we willen het wow-effect terug vinden van enkele jaren geleden toen we Grand Canyon, Bryce Canyon, Arches en Canyonlands deden. Daarom dachten we dit terug te vinden in Yellowstone. De vraag is natuurlijk wat erbij te doen ?
Voor Crater Lake heb ik nog maar weinig enthoesiasme gezien op dit forum.
Misschien beperken we ons beter tot Glacier N.P., Yellowstone en Tetton eventueel aangevuld met een bezoek aan New York om ongeveer 17 à 18 dagen te vullen.
Wij moeten wel rond 22 à 23 juni vertrekken wat wsl ook onze keuze beperkt.
Iemand suggesties voor een wow effect zoals in in het zuidwesten van usa ? Er zijn nog geen vluchten geboekt en ook geen accomodaties.
Voor Crater Lake heb ik nog maar weinig enthoesiasme gezien op dit forum.
Misschien beperken we ons beter tot Glacier N.P., Yellowstone en Tetton eventueel aangevuld met een bezoek aan New York om ongeveer 17 à 18 dagen te vullen.
Wij moeten wel rond 22 à 23 juni vertrekken wat wsl ook onze keuze beperkt.
Iemand suggesties voor een wow effect zoals in in het zuidwesten van usa ? Er zijn nog geen vluchten geboekt en ook geen accomodaties.
- vana
- Amerika-expert
- Contacteer:
In Yellowstone kwamen had ik ook af en toe het wow effect zoals in het zuidwesten. Wat wij daar speciaal vonden waren de vele dieren die daar rondlopen en vooral de beren die we daar tegen kwamen, dat geeft een enorm apart gevoel. Het hele park is gewoon prachtig en heel divers, schitterende kleuren springs, geisers, mooie watervallen. Het is op een hele andere manier mooi dan de rode rotsen van het zuidwesten.
Ook hadden wij het wow gevoel toen we de Beartooth Pass reden en ook toen we de Going to the Sun Road door Glacier reden. Echt prachtig!
Ook hadden wij het wow gevoel toen we de Beartooth Pass reden en ook toen we de Going to the Sun Road door Glacier reden. Echt prachtig!
Waarom begin je niet in Calgary, Canada?
Banff, Jasper met de Canadese Rockies, daarna afzakken naar Glacier en Yellowstone.
Banff, Jasper met de Canadese Rockies, daarna afzakken naar Glacier en Yellowstone.
16x USA / 30 staten
-
Gijs&Kelly
- Amerikakenner
- Partner van: a.ka. Damzkie
Heb je dan geen gigantische kosten voor one-way autoverhuur?
2011: New York + Southwest: http://www.adamsusa.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2012: Vegas + Northwest: http://www.nwusa2012.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2013: Vegas + Southwest: http://www.swusa2013.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2012: Vegas + Northwest: http://www.nwusa2012.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2013: Vegas + Southwest: http://www.swusa2013.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Dan moet je de auto ook weer in Canada inleveren plus autohuur in Canada is meestal een stuk duurder.
Geen one way doen, maar een rondje maken lost dat probleem op.
En de autohuur in Canada is inderdaad duurder, maar je bespaart wel behoorlijk op een vliegticket (want goedkoper dan naar Seattle), dus dat heft elkaar dan op.
En de autohuur in Canada is inderdaad duurder, maar je bespaart wel behoorlijk op een vliegticket (want goedkoper dan naar Seattle), dus dat heft elkaar dan op.
16x USA / 30 staten
Ja , wij hadden ook aan Canada gedacht maar 1) is eind juni niet te vroeg ?
2) Zal de reis dan niet wat eentonig zijn en koud ? (we hebben het liever te warm dan te koud...) Bossen zijn niet direct onze favoriete uitstappen
Dus het probleem blijft : wat combineren met Yellowstone ?
Beginnen in Seatle, daarna Glacier , daarna Yellowstone en Tetton en dan zitten we vast.
2) Zal de reis dan niet wat eentonig zijn en koud ? (we hebben het liever te warm dan te koud...) Bossen zijn niet direct onze favoriete uitstappen
Dus het probleem blijft : wat combineren met Yellowstone ?
Beginnen in Seatle, daarna Glacier , daarna Yellowstone en Tetton en dan zitten we vast.
Eind juni
koud in canada??? maar ja, wat vind je koud?
En verwacht eind juni ook geen warme temperaturen in Yellowstone. Dit omdat Yellowstone erg hoog ligt, ik dacht gemiddeld op 2400 meter . Ik heb al foto's gezien van reisverslagen van juni dit jaar en op sommige campings lag nog erg veel sneeuw en veel wandelroutes zijn dan nog onbegaanbaar en veel paden zullen nog afgesloten zijn ivm de beren die daar nog zullen bevinden.
Juni/juli gaan wij ook naar Yellowstone, maar we gaan ons goed voorbereiden op goed, slecht en koud weer. En zullen (hopelijk) niet voor verrassingen staan.
En verwacht eind juni ook geen warme temperaturen in Yellowstone. Dit omdat Yellowstone erg hoog ligt, ik dacht gemiddeld op 2400 meter . Ik heb al foto's gezien van reisverslagen van juni dit jaar en op sommige campings lag nog erg veel sneeuw en veel wandelroutes zijn dan nog onbegaanbaar en veel paden zullen nog afgesloten zijn ivm de beren die daar nog zullen bevinden.
Juni/juli gaan wij ook naar Yellowstone, maar we gaan ons goed voorbereiden op goed, slecht en koud weer. En zullen (hopelijk) niet voor verrassingen staan.
Go T@bbing!!!!
Laatste reisverslag canada:
http://www.rwndbr.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Laatste reisverslag canada:
http://www.rwndbr.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik neem aan dat jullie nog steeds een rondje Seattle-Seattle doen?
Seattle-Mount Rainier-Mount St Helens, Portland, Columbia River Gorge-Boise/Twin Falls-Craters of the Moon-Grand Teton NP-Yellowstone NP-Glacier NP- Coeur d'Alene-Us2-Seattle. Dan zullen 18-19 dagen al kort zijn. En dan heb ik het nog niet gehad over de Oregon coast en bv Olympic NP in Wa.
Yeehaw
Seattle-Mount Rainier-Mount St Helens, Portland, Columbia River Gorge-Boise/Twin Falls-Craters of the Moon-Grand Teton NP-Yellowstone NP-Glacier NP- Coeur d'Alene-Us2-Seattle. Dan zullen 18-19 dagen al kort zijn. En dan heb ik het nog niet gehad over de Oregon coast en bv Olympic NP in Wa.
Yeehaw
Koud weer in Yellowstone vind ik niet zo erg omdat dit het hoogtepunt van de reis zou moeten zijn.
Maar hoe meer we naar het westen trekken hoe meer kans op regen neem ik aan.
Ik heb eens verder gekeken : Canada combineren met Yellowstone is waarschijnlijk de "mooiste" route met de meeste wow-momenten.Alleen vind ik dan 18 dagen tekort vermits we veel tijd willen doorbrengen in Yellowstone .
Vanuit Brussel zijn de vluchten naar Calgary of Vancouver duurder dan Seatle + dat de autohuur ook duurder is .Dit zou alleen maar interessant zijn indien we in Canada ook voldoende tijd kunnen doorbrengen.
Bestaat er trouwens een website lijk AA over Canada ?
Maar hoe meer we naar het westen trekken hoe meer kans op regen neem ik aan.
Ik heb eens verder gekeken : Canada combineren met Yellowstone is waarschijnlijk de "mooiste" route met de meeste wow-momenten.Alleen vind ik dan 18 dagen tekort vermits we veel tijd willen doorbrengen in Yellowstone .
Vanuit Brussel zijn de vluchten naar Calgary of Vancouver duurder dan Seatle + dat de autohuur ook duurder is .Dit zou alleen maar interessant zijn indien we in Canada ook voldoende tijd kunnen doorbrengen.
Bestaat er trouwens een website lijk AA over Canada ?
- Nici
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 7
- Contacteer:
Wij zijn van half juni tot half juli 2006 in Canada geweest en hebben het niet te koud gehad. Wel zijn wij Canada ingetrokken (eerst Vancouver island, vervolgens via Sea-to-the-Sky highway naar Wells Gray, Jasper, Banff) en ja, ze hebben veel bomen/bos in Canada en dat heeft me geen moment verveelt! Je gaat ook niet bossen kijken vind ik, maar goed dat is misschien persoonlijk. Wat mij bij gebleven is de ontzettend mooie route met heel veel watervallen, prachtige meren, wilde dieren, sneeuw en mooie uitkijkpunten. Nisk geen eentonigheid. Wij hebben overigens prachtig weer gehad. Op Vancouver Island (half juni) was het wel fris 's avonds en 's nachts (we hadden een camper), maar we hebben overdag toch onze driekwart/korte broeken aan kunnen hebben. In Jasper hadden we zelfs 33 graden (eind juni), maar dat schijnt wel uitzonderlijk te zijn.Ja , wij hadden ook aan Canada gedacht maar 1) is eind juni niet te vroeg ?
Na Canada zijn wij doorgereden naar Yellowstone, Grand Teton en dan via een aantal andere parken weer richting Seattle en Vancouver gereden. Bij Grand Teton hadden we regen en voor de route terug naar Canada hadden we eigenlijk te weinig tijd. Zo hebben we Olympic niet echt goed kunnen bekijken.Crater Lake zijn wij niet geweest.
Misschien heb je wat aan bovenstaande om uit je dilemma te komen! Wij hadden wel bijna vier weken, dat is wel iets meer dan jullie hebben. Als je voor warmte gaat en niet voor kou, tsja dan moet je naar het Zuidwesten! Weer kun je van te voren niet bestellen, dus je kunt geluk hebben of niet!
Misschien is het goed om gewoon een one way fee te betalen als je voor zo'n korte periode vakantie kunt nemen. Bijv. heen op Seatle en terug via Salt Lake of andersom. Keuzes, keuzes, keuzes... (maar wel hele leuke keuzes!)
http://www.roadbook2013.blogspot.com/ Verslag juni 2013: Alburquerque - Las Vegas
http://www.roadbook2012.blogspot.com/ Verslag juni 2012: Las Vegas-Denver (met Havasupai en GT/Y)
http://juliannicoline.blogspot.com/ Verslag Juni 2010: SF-Phoenix.
http://www.roadbook2012.blogspot.com/ Verslag juni 2012: Las Vegas-Denver (met Havasupai en GT/Y)
http://juliannicoline.blogspot.com/ Verslag Juni 2010: SF-Phoenix.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik vind Seattle als uitgangpunt voor Yellowstone niet zo logisch, je zou een rondje Salt Lake City kunnen doen, of in Denver beginnen en via South Dakota (badlands, Mt Rushmore, Custer SP, etc) via Yellowstone naar SLC kunnen rijden.
Ik denk dat het voor Glacier NP in juni nog erg vroeg is. Wij zijn er eens in juni geweest en toen was de going to the sun road net open, maar de trails waren nog onbegaanbaar.
Ik weet niet of je meer kans op regen hebt als je naar het westen gaat, zo lang je maar oostelijk van de bergen in Washington en Oregon zit valt het wel mee denk ik.
Marianne
Ik denk dat het voor Glacier NP in juni nog erg vroeg is. Wij zijn er eens in juni geweest en toen was de going to the sun road net open, maar de trails waren nog onbegaanbaar.
Ik weet niet of je meer kans op regen hebt als je naar het westen gaat, zo lang je maar oostelijk van de bergen in Washington en Oregon zit valt het wel mee denk ik.
Marianne
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 2 Reacties
- 1788 Weergaves
-
Laatste bericht door Raziel
-