Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

6 maanden per fiets door de US

Als je een vraag hebt over non-immigratievisa (tijdelijk verblijf in de VS), kun je die hier stellen.
Plaats reactie
robhaanstra
Amerika-newbie

6 maanden per fiets door de US

Bericht door robhaanstra »

Hoi,

Ik zit met de volgende vraag. Deze zomer begin ik aan een tocht vanaf Vancouver (Canada) tot aan Argentinie. Ik ben van plan via Montana naar New Mexico te fietsen en dan naar NYC-Miami-San Antonio. Dit is een tocht die 4-6 maanden gaat duren. Nu heb ik ooit een J-visa gehad om een jaar high school te doen (Ja ik ga mn oude host family opzoeken :))

Ik zit nu al twee dagen op de US consulate site te zoeken naar welk visum ik nodig heb. T probleem wat ik tegenkom is:

A: Welk algemeen visum heb ik nodig voor 6 maanden?
B: Er wordt bij langere Visa gevraagd of ik ooit een J-visa gehad heb (jaar studeren in USA) en ik moet daar bewijs voor leveren. Ik heb dat ooit gehad, maar was 13 jaar geleden en ik heb nul bewijs dat ik dat had.

Hoe vul ik dus een visa aanvraag in dat ik 5-6 maanden wil blijven en moet ik aangeven dat ik al een x een jaar daar heb doorgebracht?

Rob
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Re: 6 maanden per fiets door de US

Bericht door ned in MO »

Gewoon een toeristen visum voor 6 maanden. Anderen kunnen vast wel vertellen welke dat precies is (niet de visa waiver)
Lijkt me sterk dat voor die aanvraag je bewijs van je J1 visum van tig jaar geleden nodig hebt.
Heb ook vroeger een J1 visum gehad maar zelfs bij emigratie nooit nodig gehad om te laten zien
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

B2 visum.
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

juustem
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

robhaanstra schreef:Ik zit nu al twee dagen op de US consulate site te zoeken naar welk visum ik nodig heb. T probleem wat ik tegenkom is:
Twee dagen? Wat is er moeilijk aan dit lijstje? http://amsterdam.usconsulate.gov/visa_categories.html
Je gaat 6 maanden op vakantie. Dat lijkt me 'Temporary visitor for business or pleasure'

Klik je verder dan lees je dit. Aangezien je niet voor zaken komt heb je een B2 nodig..
B Visas

Generally, a citizen of a foreign country who wishes to enter the United States must first obtain a visa, either a nonimmigrant visa for temporary stay or an immigrant visa for permanent residence. The visitor visa is a nonimmigrant visa for persons desiring to enter the United States temporarily for business (B-1) or for pleasure or medical treatment (B-2). Persons planning to travel to the U.S. for a different purpose, such as students, temporary workers, crewmen, journalists, etc, must apply for a different visa in the appropriate category. Travelers from certain eligible countries may also be able to visit the U.S. without a visa, through the Visa Waiver Program.
Dit ook doorlezen en je bent klaar om te vertrekken: http://amsterdam.usconsulate.gov/non-im ... visas.html
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer