Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Bankaccount leeg - geskimd ?
-
Nonaj
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Bankaccount leeg - geskimd ?
Ik ben net gearriveerd in Chicago na 2,5 dag in de California Zephyr gezeten te hebben, zonder wifi. Ik probeer alles cash te betalen, omdat ik dan beter overzicht kan houden. Alleen de hostels en Alcatraz heb ik met creditcard betaald, omdat daT van tevoren gereserveerd moest worden. Vlak voordat ik de Zephyr in ging heb ik nog gepind en vlak nadat ik eruit kwam ook, met mijn gewone Nederlandse pinpas. Nu heb ik echter weer toegang tot internet, dus even mijn rekening gecheckt en ik ben me rot geschrokken. Er staat 0 euro op.
Nu zit ik te twijfelen of ik mijn pas moet blokkeren...ik weet namelijk niet zeker of ik geskimd ben. Ik kan namelijk alleen inloggen via de Rabobank app op mijn IPhone. Via internet met de random reader lukt het niet, ik kan niet in het inlogpaneel komen want bepaalde onderdelen van de site zijn niet beschikbaar. Via mijn iPhone kan ik ook niet de laatste bij- en afschrijvingen checken, wat normaal wel kan en ik kan rood staan, en dat sta ik nu ook niet. Als ik een skimmer was had ik de hele rekening tot aan de limiet leeg getrokken.
Ook weet ik dat de Rabobank vaak updates inplant op zondagnacht, tussen 12 en 6 's nachts en dat is het nu precies in Nederland. Het kan dus softwarematig zijn. Plus ik heb de kaart nog fysiek in mijn bezit en heb mijn pincode zodanig afgeschermd met mijn hand dat het onmogelijk moet zijn geweest om hem afgekeken te hebben.
Er is een ATM om de hoek, heeft het zin om te proberen om daar cash uit de muur te trekken?
Nu zit ik te twijfelen of ik mijn pas moet blokkeren...ik weet namelijk niet zeker of ik geskimd ben. Ik kan namelijk alleen inloggen via de Rabobank app op mijn IPhone. Via internet met de random reader lukt het niet, ik kan niet in het inlogpaneel komen want bepaalde onderdelen van de site zijn niet beschikbaar. Via mijn iPhone kan ik ook niet de laatste bij- en afschrijvingen checken, wat normaal wel kan en ik kan rood staan, en dat sta ik nu ook niet. Als ik een skimmer was had ik de hele rekening tot aan de limiet leeg getrokken.
Ook weet ik dat de Rabobank vaak updates inplant op zondagnacht, tussen 12 en 6 's nachts en dat is het nu precies in Nederland. Het kan dus softwarematig zijn. Plus ik heb de kaart nog fysiek in mijn bezit en heb mijn pincode zodanig afgeschermd met mijn hand dat het onmogelijk moet zijn geweest om hem afgekeken te hebben.
Er is een ATM om de hoek, heeft het zin om te proberen om daar cash uit de muur te trekken?
Re: Bankaccount leeg - geskimd ?
Ik zou proberen om even de Rabofoon te bellen, dan krijg je te horen hoeveel geld er op je rekening staat: +31 499 499 199
En anders staat dit op de site:
En anders staat dit op de site:
Ik ga er van uit dat je dan ook met iemand kan spreken, dus wellicht kunnen zij je verder helpen.Rabo Interhelp
Voor het blokkeren van passen en cards na diefstal of verlies en hulp in het buitenland.
Telefoonnummer: 088-7226767 of 088-RABOSOS (lokaal tarief).
Bereikbaarheid: 24 uur per dag, zeven dagen per week.
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Clint's Thoughts
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Waarom niet die ATM proberen? Als er geen cash is lukt het toch gewoon niet? Wel balen voor je, hopelijk is het inderdaad alleen software.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
-
Nonaj
- Amerikakenner
Clint, dat nummer heb ik als eerste geprobeerd, maar dan krijg je geen levende ziel aan de telefoon, uiteindelijk heb ik een ander nummer gevonden waarbij ik wel iemand te spreken kreeg ipv een menu. Ze zijn inderdaad updates aan het uitvoeren, om 7 uur NL tijd zou alles weer normaal moeten zijn.
Overigens was het enige ongemak dan geweest dat ik nog op vakantie was geweest als de postbode aan de deur stond met mijn nieuwe pas, ik heb vanmiddag genoeg cash opgenomen om de rest van de vakantie door te komen en ik had ook nog wel een pasje van de ING mee.
Bij skimming krijg je je geld toch gewoon terug anders, of is dat alleen als je met cc betaalt?
Duur dagje zo, heeft me een paar telefoontjes naar interhelp gekost, en moest vanmiddag ook al een taxi nemen omdat ik verwaald was
Overigens was het enige ongemak dan geweest dat ik nog op vakantie was geweest als de postbode aan de deur stond met mijn nieuwe pas, ik heb vanmiddag genoeg cash opgenomen om de rest van de vakantie door te komen en ik had ook nog wel een pasje van de ING mee.
Bij skimming krijg je je geld toch gewoon terug anders, of is dat alleen als je met cc betaalt?
Duur dagje zo, heeft me een paar telefoontjes naar interhelp gekost, en moest vanmiddag ook al een taxi nemen omdat ik verwaald was
-
kastelke
- Amerika-expert
- Contacteer:
Geld pinnen gaat je geen uitsluitsel geven, want ik neem aan dat je van je bank in het rood mag gaan? Tenzij je natuurlijk enkele duizenden dollars gaat pinnen...
Hopelijk is het gewoon inderdaad een onderhoudswerkzaamheid, en krijg je morgen gewoon je echte rekeningstand te zien. Skimmen terwijl je rekeningstand op exact 0 uitkomt lijkt me ook wel apart, ze weten dat je in het rood kan gaan, dus kijken ze niet op een eurootje meer of minder.
Hopelijk is het gewoon inderdaad een onderhoudswerkzaamheid, en krijg je morgen gewoon je echte rekeningstand te zien. Skimmen terwijl je rekeningstand op exact 0 uitkomt lijkt me ook wel apart, ze weten dat je in het rood kan gaan, dus kijken ze niet op een eurootje meer of minder.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
- gyatso
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 7
Heb inmiddels wel wat ervaring met skimmen, het is mij nu inmiddels drie keer overkomen. De laatste keer met de creditcard. Naar ik heb begrepen werken de creditcard organisaties met een soort uitgavepatroon. Op het moment dat er geld wordt gevraagd/opgehaald dat buiten dit patroon valt is in mijn geval de Visarekening geblokkeerd. Voorbeeld: wij gaven op de creditcard bedragen uit, die vrijwel nooit hoger waren dan 100 dollar. Een paar dagen wordt er niets opgenomen en toen opeens bij Macy's een heel groot bedrag, toen heeft Visa uit zichzelf de card geblokkeerd.
Zou het kunnen zijn, doordat je een groot geldbedrag in één keer hebt gehaald, de Rabo de boel heeft geblokkeerd?
Zelf zit ik ook bij de Rabo, in Alkmaar is een keer mijn bankpas geskimd, met deze gegevens is in New York geld opgehaald, mijn rekening was nog niet leeg, maar de bank vertrouwde dit niet en heeft toen de rekening geblokkeerd. Het geld wat toen is opgenomen had ik binnen een dag terug op mijn rekening.
Zou het kunnen zijn, doordat je een groot geldbedrag in één keer hebt gehaald, de Rabo de boel heeft geblokkeerd?
Zelf zit ik ook bij de Rabo, in Alkmaar is een keer mijn bankpas geskimd, met deze gegevens is in New York geld opgehaald, mijn rekening was nog niet leeg, maar de bank vertrouwde dit niet en heeft toen de rekening geblokkeerd. Het geld wat toen is opgenomen had ik binnen een dag terug op mijn rekening.
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 33
- Contacteer:
Ja, dan krijg je gewoon je geld terug. Heb het zelf 2 weken geleden ondervonden. Pas geskimd bij mij in de woonplaats, geld opgenomen op de Dominicaanse Republiek, 2 dagen later had ik het alweer terug van de ABN AMRO Bank.Nonaj schreef:Bij skimming krijg je je geld toch gewoon terug anders, of is dat alleen als je met cc betaalt?
Succes ermee, hopelijk blijkt het vals alarm te zijn.
Roland
-
kastelke
- Amerika-expert
- Contacteer:
Roland, hoe weet je dat je in je eigen woonplaatst geskimmed geweest bent? Kunnen ze dat achterhalen?
Wel goed te weten dat je je geld terug krijgt!
Wel goed te weten dat je je geld terug krijgt!
Elke
Ze kunnen vaak achterhalen bij welke winkel of pinautomaat geskimd bent. Ik heb het twee jaar geleden ook gehad bij een pinautomaat op Scheveningen. Iedereen die daar gepind had binnen een bepaalde tijd, was geskimd dus dat kunnen ze gemakkelijk achterhalen 
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 33
- Contacteer:
Telefonisch wilde de bank het mij niet vertellen. Bij het bankkantoor in mijn woonplaats ken ik de mensen en die vertelden mij dat ze meer mensen aan de balie hadden gehad wiens pas geblokkeerd was (en waarschijnlijk ook slachtoffer waren geworden). Van al die mensen zijn ze de laatste transacties nagegaan en bij iedereen kwam één betaalterminal (een onbemand tankstation) als gemeenschappelijk betaalpunt naar voren. Dan is de conclusie natuurlijk gauw getrokken.kastelke schreef:Roland, hoe weet je dat je in je eigen woonplaatst geskimmed geweest bent? Kunnen ze dat achterhalen?
De bank weet natuurlijk waar het gebeurd is en gezamelijk ondernemen de banken dan ook actie. Ze hebben een speciale afdeling die zich hiermee bezighoudt.
Overigens kan ik mij ook wel voorstellen dat ze het liever niet vertellen want het zou het bedrijf (in dit geval het tankstation) natuurlijk klandizie kunnen kosten.
Roland
- gyatso
- Amerikafan
Ja, beide keren, met mijn normale bankpas kreeg ik nadat ik erom gevraagd had, te horen waar dit was gebeurt. En in beide gevallen een plaats waar je het niet zou verwachten.kastelke schreef:Roland, hoe weet je dat je in je eigen woonplaatst geskimmed geweest bent? Kunnen ze dat achterhalen?
Met de creditcard kreeg ik alleen te horen dat dit bij Macy's was, maar ze vertelde niet waar.
- US-fanboy
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 25
@Nonaj
Weet je ondertuseen al wat meer

Weet je ondertuseen al wat meer
-
kastelke
- Amerika-expert
- Contacteer:
@Roland: bedankt voor de uitleg. Klinkt inderdaad logisch. En 't is te hopen dat de banken er regelmatig in slagen om die bendes te pakken te krijgen.
Elke
-
Nonaj
- Amerikakenner
Het was inderdaad vals alarm, software-update. Als ik toch geskimd ga worden (denk het niet, hoef in principe niet meer te pinnen) valt dat trouwens ook buiten mijn uitgavenpatroon dus denk dat ze dan zelf wel actie ondernemen..zou namelijk zelf dat bedrag niet in
1 keer opnemen.
1 keer opnemen.
-
Katja
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 12
- Contacteer:
Fijn dat er niets aan de hand is. Kan me voorstellen dat je behoorlijk schrikt.
Live vanaf 10-11 Hawaii http://2014hawaii.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Rondreis van Washington DC naar Orlando **Weekje Florida, omgeving Inverness. oa Discovery Cove **Low budget NY en DC tijdens hurricane Sandy
Rondreis van Washington DC naar Orlando **Weekje Florida, omgeving Inverness. oa Discovery Cove **Low budget NY en DC tijdens hurricane Sandy
- DVDGuy
- Amerika-expert
- Partner van: Krabbegat
Fijn dat het slecht om een vals alarm ging
Bij een CC wordt gekeken naar je uitgavepatroon en bij een significante afwijking neemt met contact op en/of blokkeert je kaart; bij een pinpas van de bank vindt deze controle volgens mij niet plaats.
Bij een CC wordt gekeken naar je uitgavepatroon en bij een significante afwijking neemt met contact op en/of blokkeert je kaart; bij een pinpas van de bank vindt deze controle volgens mij niet plaats.