Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Geld overmaken van VS naar NL

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Plaats reactie
SanneN
Amerikakenner

Geld overmaken van VS naar NL

Bericht door SanneN »

Nu we terug zijn in Nederland en alle financiën in de VS zijn afgehandeld probeer ik mijn zuurverdiende dollars die in de VS op een bankrekening staan om te zetten in Euro's op mijn Rabobank rekening. Dit gaat echter niet zo handig. Ik heb bij mijn bank (NIH FCU, een credit union) een formulier meegekregen dat ik moest invullen en faxen. Dit heb ik 3 weken geleden gedaan en er gebeurde niets. Dus heb ik vorige week maandag gebeld en het bleek dat ik nog mijn amerikaanse GSM nummer er op had staan dat ze niet kunnen bereiken. Dinsdag 2 formulieren gefaxt, 1 telefoonnummer wijzigingsformulier, en 1 nieuw geld overmaakformulier. Tot heden niets gehoord op mij nederlandse nummer en geen geld afgeschreven. Ik ga vanavond weer even bellen, maar wellicht hebben jullie nog tips.

Zijn er nog andere manieren om mijn geld in Nederland te krijgen, de Rabobank opperde al om ze een cheque te laten sturen naar Nederland en die dan bij de Rabobank inleveren.
DVDGuy
Amerika-expert
Partner van: Krabbegat
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Geld overmaken van VS naar NL

Bericht door DVDGuy »

Heb je geen PayPal-account (=gratis), daarmee kun je kostenloos geld overmaken van en naar de USA/Nederland

Je opent een PayPal-account met als tegenrekening je USA-rekening en vervolgens open je een PayPal-account gekoppeld aan je Rabo rekening.
SanneN
Amerikakenner

Bericht door SanneN »

Op zich een goed idee, maar ik zie dat je dan 3.4% transactiekosten en 2.5% vreemdevaluta kosten betaalt. Dat is dus 6% en dat wordt al snel meer dan 200 dollar...
DVDGuy
Amerika-expert
Partner van: Krabbegat
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door DVDGuy »

Oeps, dat heb ik nooit geweten; maak op die manier vaak geld over naar iemand in NYC die voor mij pakketjes doorstuurt.

Gebruik het ook voor internetaankopen vanuit de USA en nooit extra kosten op mijn CC-afrekening gezien; misschien eroverheen gekeken of misschien heb jij nu iets anders ontdekt.
elninjoo
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door elninjoo »

Had je het geld er niet beter afgehaald en cash mee naar Nederland genomen? Of is het daar teveel voor?

Zelf werk ik ook graag met paypal, ik krijg daar dollars op betaald en die boek ik hier weer naar m'n Nederlandse rekening.
Vond het trouwens al wel 'n pluspunt dat ik tijdens m'n afgelopen reis 'n keer ergens met paypal mocht betalen, dus daar hoefde ik geen omwisselkoers voor te betalen en het scheelt toch ook weer transactiekosten.
choco
Amerikafan

Bericht door choco »

En het kan niet gewoon via het online banking system? Zo niet, dan zou ik gewoon blijven bellen.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Die transfertkosten ga je nu bij de bank toch ook hebben? Vraag eens na hoe hoog die zijn (bij je Amerikaanse bank, maar vergeet ook je Nederlandse bank niet, soms rekenen die ook nog aan). Misschien ben je dan toch goedkoper af via PayPal.
Ken je verder nog iemand ginder persoonlijk die je vertrouwt? Anders kan je het geld laten overschrijven naar hun rekening, zodat zij het kunnen doorstorten naar je Nederlandse bank, met die afspraak dat ze de kosen van jouw geld mogen afhouden.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
1250
Amerika-expert

Bericht door 1250 »

- Amerikaanse Debit Card die aan je rekening hangt naar ATM in NL gaan, geld uit de muur trekken en dan een deposito maken op je NL rekening.
- Via een cheque ?
9 maanden per jaar in Fort Collins, CO, 3 maanden per jaar in Nederland.
SanneN
Amerikakenner

Bericht door SanneN »

Bedankt voor de tips. Het overboeken kost slechts 35 dollar, dat is minder dan 1%... Maar na 3 keer bellen en vage antwoorden nog niets... Ik heb mijn chequeboekje meegenomen naar Nederland en ga nu een cheque uitschrijven aan mezelf en dan aan de Rabobank vragen of ze die willen innen voor mij. Dat lijkt nu de meest handige methode.

Ik zou ook geld kunnen "overmaken" naar iemand in de VS die ik ken, maar heb geen idee hoe ik dat moet doen, want internetbankieren is niet de sterkste kant van de Amerikaanse bank!
goldenhills
Amerika-expert

Bericht door goldenhills »

Jammer dat je Amerikaanse bank zo uit de tijd is... (onze credit union heeft eigenlijk wel alle internetbankierfuncties, incl. internationale transacties). Je kunt ook een cheque van de VS bank uitschrijven en die naar een bekende in de VS sturen, en die het geld naar jouw NL rekening laten overschrijven. Wellicht het goedkoopst en eenvoudigst.
John V
Amerikafan

Bericht door John V »

SanneN schreef:Ik zou ook geld kunnen "overmaken" naar iemand in de VS die ik ken, maar heb geen idee hoe ik dat moet doen, want internetbankieren is niet de sterkste kant van de Amerikaanse bank!
Persoonlijk vind ik dat wel meevallen. Ik zit bij BoA en die heeft gewoon een 'internetbankier' optie waarmee je ook geld naar een Nederlandse rekening kunt overmaken. Het enige waar ik me wel eens over verbaas zijn de hoge kosten die voor het overmaken van geld in rekening wordt gebracht. Nu ook nog eens betaald moet gaan worden voor de debitcard lopen de kosten ineens erg op. Op dat punt lijkt het er op dat de banken mensen weer willen dwingen om meer met cash te gaan betalen.
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

DVDGuy schreef:Oeps, dat heb ik nooit geweten; maak op die manier vaak geld over naar iemand in NYC die voor mij pakketjes doorstuurt.

Gebruik het ook voor internetaankopen vanuit de USA en nooit extra kosten op mijn CC-afrekening gezien; misschien eroverheen gekeken of misschien heb jij nu iets anders ontdekt.
Die kosten zijn er wel degelijk.
Bij elke int transactie die ik doe wordt van het totaal overgemaakte geld bijna 4% door paypal geind. De ontvanger is hier voor de klos. Maak jij $100 aan mij over krijg ik dus maar $96.
Het is voor mij na verzendkosten de grootste onkosten post.
Het jammere is dat er niet goed een alternatief is
SanneN
Amerikakenner

Bericht door SanneN »

Een voordeel van het lang moeten wachten, onze dollars zijn in een paar weken heel wat meer waard geworden :wink:

De Rabobank was niet heel happig op een zelf uitgeschreven cheque, ik ga de bank maar weer bellen en vragen of ze geen bank cheque naar me op kunnen sturen...
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Bel hen, en vraag naar de manager. En zeg dat je niet tevreden bent over deze gang van zaken...
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer