Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Fraude Mastercard rondreis Westcoast

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
vnvmouse
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Fraude Mastercard rondreis Westcoast

Bericht door vnvmouse »

Gisteren gebeld door Mastercard dat sinds vorige week onze hele limiet is opgekocht in Canada ! We zijn nu een maand terug van onze rondreis aan de westcoast, dus de limiet stond nog op 10000 euro. Is wel even schrikken, we werden zelf opgebeld door Mastercard om de fraude te melden. Kaart geblokkeerd en een nieuwe op komst. De afgehaalde bedragen / aankopen worden door Mastercard aan ons terugbetaald of de doorrekening ervan wordt tegengehouden. Wij hebben er dus verder geen financieel nadeel van. Dank je Mastercard om dit zelf in de gaten te houden ! :thumbup: Het is natuurlijk door iedereen geweten dat dit kan gebeuren, je houdt je kaart in de gaten tijdens de reis, en toch gebeurt het nog steeds ... Afin, iedereen weze nogmaals gewaarschuwd ! vnvmouse
Kerst-Nieuwjaar 2009-2010 : Florida
Juli-aug 2011 : Westcoast + New York
Juli 2014 : Canadian Rockies + Yellowstone
Yeehaw
Amerika-expert

Re: Fraude Mastercard rondreis Westcoast

Bericht door Yeehaw »

Bedankt voor de waarschuwing Vnvmouse. Hoe goed je ook op je cc past, dit kan altijd gebeuren. Wij staan aan de vooravond van een nieuwe lange reis en ik waarschuw MC en Visa van te voren waar we ongeveer heen gaan en van hoe lang tot hoe lang waardoor ze alert kunnen reageren op rare afschrijvingen. Verleden jaar was er een (veel geringere) afschrijving gepleegd en Visa reageerde onmiddellijk.
Yeehaw
Gerd
Amerikakenner

Bericht door Gerd »

Ook wij vertrekken volgende week en vraag me af hoe je dat doen om MC te verwittigen ? Hopelijk blokkeren ze je kaart niet direkt als ze iets merken ?
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Ik heb het opgenomen met mijn "private banker" toen ik er toch was en Visa heb ik gewoon gebeld. Wij gebruiken Visa veel meer dan MC.
Isis
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Isis »

Jeetje wat vervelend gelukkig goed opgelost. Waar zou het nu aan kunnen liggen? Ergens geskimd???
Als je het bij je bank meldt waar je de Mastercard van 'krijgt' kun je het ook bij hen melden?????
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Vorig jaar na mijn vakantie in Californie, Nevada en Arizona kwam ik er na thuiskomst achter dat er bedragen van mijn creditcard werden afgeschreven. Allemaal van betalingen in Arizona na mijn vakantie. Terwijl mijn creditcard nog gewoon in mijn bezit was.
RoyBergen
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door RoyBergen »

Vervelend, wist je maar waar de fraudeur zat....ik geef m'n creditcards niet zo gauw af, en volg altijd goed mee, maar een swipe is gauw gebeurd jammergenoeg....
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Ik gebruik elke dag credit cards, als sinds 1999 en vorig jaar is voor het eerste frauduleus gebruik van gemaakt. Discover card belde ons gelijk en gelijk de volgende dag een nieuwe kaart en geen schade. Nou helpt het ook dat wij elke dag alles bijhouden en gelijk zien als er iets niet klopt.

Je schade krijg je vergoed. Ik heb wel eens gevraagd waarom er niet een extra beveiliging op komt of zo en waarom niet zo'n handig kastje voor internet betalingen zoals in ned

Reden hiervoor is dat de maatschappijen er bang voor zijn dat als je het ingewikkelder maakt men de kaart minder zou gebruiken waardoor er minder verdient zou worden. Minder dan het terugbetalen van frauduleuze praktijken.
Rover
Amerikafan

Bericht door Rover »

Vind het nog altijd vreemd dat die creditcards niet zo goed beveiligd zijn. Dat moet die bedrijven toch bakken met geld kosten. Een simpele pincode, net als de nieuwe CC in NL en je bent vrijwel van het probleem af... (bij mijn Amex hoeft dat trouwens nog steeds niet in NL). Maar goed, dan kun je net zo goed je Maestro gebruiken.

Mij gelukkig nog nooit wat overkomen, ben wel alert maar ook niet extra alert, bij een tankstation ook wel eens een kaart achter gelaten bij tanken, maar ook ben je alert, kan het overkomen. Ga ik in de toekomst in ieder geval niet meer doen. Tip van Yeehaw had ik eigenlijk nog nooit over nagedacht maar dat is een prima idee.
Amerikanist
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Amerikanist »

Enig idee waar je gegevens gestolen zijn? Niet dat het veel uitmaakt, ook bij als-betrouwbaar-bekende hotels en bedrijven kan dit gebeuren natuurlijk.
Gerd
Amerikakenner

Bericht door Gerd »

Yeehaw schreef:Ik heb het opgenomen met mijn "private banker" toen ik er toch was en Visa heb ik gewoon gebeld. Wij gebruiken Visa veel meer dan MC.
Hier bij ons zijn de Visa-kaarten vervangen door MC . Toch bij twee banken waar wij klant zijn .
laanvdj
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 26

Bericht door laanvdj »

Bij ons is vorig jaar zowel onze visa als onze mastercard geskimd.
Mastercard in juni in florida, visa in september in Spanje.
Toen wij vroegen of ze enig idee hadden waar dit was gebeurd, mochten ze dit niet zeggen aldus de banken.
Schade werd helemaal vergoed. Ze hadden o.a. geprobeerd vliegtickets ermee te kopen.
pelsmaker
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door pelsmaker »

Ik vraag mij af waar iedereen naartoe belt om te laten weten wanneer ze op reis zijn. Ik heb daarvoor gebeld en ze willen het niet weten.
Joke
Amerikakenner

Bericht door Joke »

Ik reis al sinds 1976 met credit cards, en er is nog nooit iets fout gegaan. Ben nu al een paar weken op reis door enkele westelijke staten, en heb Visa gebeld, want ik weet uit ervaring dat er problemen komen als ik dat niet doe, maar m'n Mastercard bank wil niet weten wanneer ik op reis ga. Vreemd.
Lust is easy. Love is hard. Like is most important.
Luc1
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 90

Bericht door Luc1 »

De credit card maatschappijen gebruiken een soort "pattern recognition" techniek.
Dit zijn computerprogramma's die continue analyzeren wat je "koopt' met je credit card : waar, wanneer, hoe frequent, enz.
Zo gauw ze een afwijking zijn in deze patronen, slaan ze alarm.

Bij mij was dit een 15 jaar geleden in het zuiden van Frankrijk. Mijn Visa kaart was gekopieerd en ongeveer 3 maand later krijg ik een telefoontje van VISA: waar bent u op dit moment ? Ze hadden een 40tal transacties met mijn kaart rond Nice, op Corsica en dit op een paar uur tijd, zelfs sommige op hetzelfde moment : dit was duidelijk mis, en daarom contacteerden ze mij.

Niks zelf moeten betalen : ze vroegen wel een officiele klacht neer te leggen : ik kon nog achterhalen waar het gebeurd was : een "louch" restaurant in Nice. Alles werd dan nog eens doorgegeven aan Interpol.

mvg

Luc
sinds 1989 : +/- 50 businesstrips naar Phoenix, +/- 25 businesstrips naar Houston, 1 rondreis Canadese Rockies, 4 rondreizen SouthWest, 1 rondreis US Rockies, 1 verblijf Orlando, plus nog enkele businesstrips (Washington, Minneapolis, LA, New Orleans)
sandesign
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door sandesign »

Ook wij hebben dit vorig jaar meegemaakt. We waren inmiddels een maand weer in Nederland totdat we gebeld werden met de vraag of wij nog in Amerika zijn omdat er 2 transacties gedaan waren in een autozaak met onze card. Ze hebben de card geblokkeerd en ze zouden het verder gaan onderzoeken. Je gaat dan direct denken van waar zou het gebeurt kunnen zijn..wij vermoeden dat het in SF gebeurt is in het hotel waar wij verbleven en waar wij 's avonds gegeten hebben en later nog wat gedronken hebben en toen duurde het best wel lang voordat we onze card terugkregen. Maar ja je weet het niet het kan overal gebeurt zijn tijdens onze rondreis door Californie.

Als je bijv. uit eten gaat en je wilt met de card betalen dan nemen ze je card mee en dat vind ik ook niet echt vertrouwd maar ja het is volgens mij wel de normaalste zaak van de wereld dat je zo je card gebruikt.
Gerd
Amerikakenner

Bericht door Gerd »

Tegenwoordig werken ze met apparaatjes die ze in de gleuf van de geldautomaat monteren om zo kaarten en nummers te kopieëren . Info van iemand die op een bank werkt .
Triestig vind ik dat :roll:
Joycee
Amerikakenner

Bericht door Joycee »

Afgelopen vakantie in USA was ING wel heel wantrouwend. Ze hebben tot 3x toe onze kaart geblokkeerd omdat ze het niet vertrouwde. Mijn kaart werd de 3e dag al geblokkeerd en aan het eind van de vakantie. Die van mijn man halverwege de reis. Op zich snap ik het wel maar het is wel heel vervelend. Je kunt de bank alleen bereiken op tijden dat het in Amerika nachtvan 9 tot 5 en het voelt zo knullig bij het betalen van bijvoorbeeld een tank benzine van een RV. Steeds maar hopen dat ze hem niet doorknippen. Gelukkig hadden we ook nog een ABN kaart bij ons en die is nooit geblokkeerd.
Ik heb van te voren gebeld met de ING maar die konden nergens informatie verwerken zodat ze wisten dat wij in Amerika zaten en dan nog wisten ze niet of alle transacties klopten. We mogen het afkloppen maar gelukkig is alles deze keer ook goed gegaan.
2008: Zuid-West: SF-Yosemite-Sequioa-DV-Zion-Bryce-Moab (Arches)-Mesa Verde-Monument Valley-Page-Grand Canyon NR-Grand Canyon SR-LV
2011: West: LV-GT-Yellowstone-Devils Tower-Badlands-Mount Rushmore-Custer SP-RMNP-Arches-Moab-Zion-LV
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Ik lees dat veel mensen naar hun bank bellen om te melden dat ze naar Amerika gaan. Maar volgens mij kun je het beste gewoon rechtt=sstreeks met de service desk van Visa bellen.
Toen mijn creditcard gestolen was heb ik ook niet naar de bank gebeld, maar direct naar Visa.

Marjon
meijdj
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Bericht door meijdj »

Voordat wij naar Amerika vertrokken hebben we International Card Services gebeld om onze vakantie door te geven. Hebben zowel een Mastercard als een VISA creditcard via de ANWB die via ICS loopt.
Wij werden circa anderhalve week nadat we thuis waren gebeld door ICS omdat ze onze VISA kaart geblokkeerd hadden ivm mogelijke fraude. Eerder die dag was er een betaling gedaan van tien cent en daarna was er getracht vliegtickets mee aan te schaffen. Die tweede transactie hadden ze al tegengehouden, dus er was alleen nog maar die tien cent af... Na aangegeven te hebben dat wij niks van die betalingen af wisten, werd de kaart definitief geblokkeerd. Binnen een week hadden we een nieuwe kaart.
Geen idee waar het mis kan zijn gegaan. Kan op onze vakantie gebeurd zijn, maar aangezien we de kaart daarna ook al weer gebruikt hadden bij internet aankopen, kan het ook best daarna zijn geweest. De tien cent hebben we inmiddels ook al weer terug :wink:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer