Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Ervaringen E2 investors visa

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Matjong
Amerikafan
Contacteer:

Ervaringen E2 investors visa

Bericht door Matjong »

Ik kreeg een vraag per PM van iemand hoe onze E2 aanvraag procedure is gegaan, en ik dacht laat ik er maar een apart topic van maken zodat anderen er misschien in de toekomst ook iets aan hebben. Er is niet zo heel veel informatie over dit visum te vinden op dit forum (in vergelijking met bijv. het K visum), dus elk beetje helpt! ;-)

Tijdsduur
We zijn ongeveer een jaar geleden begonnen met onze visumaanvraag. Allereerst moest er enorm veel boekhoudkundige dingen worden uitgezocht. Dit is uiteraard per bedrijf verschillend, maar voor ons was het een hele kluif. Dit heeft ongeveer 6 maanden geduurt, en er moesten tal van boekhoudkundige beslissen moesten gemaakt worden met een eventuele move naar de VS in het achterhoofd. Dit geldt uiteraard niet voor een nieuw bedrijf.

Nadat we eindelijk wat cijfers hadden konden we beginnen met het schrijven van ons businessplan, dit heeft ongeveer 3 maanden geduurt.

Het opmaken van alle papieren richting consulaat kostte ongeveer 2 weken. Op ons aandringen hebben ze er wel enorme haast achter gezet want er moesten 6 miljoen formulieren worden ingevuld.
De hoofdaanvrager moet de meeste formulieren invullen. De partner en kinderen ook nog enkele.

De reactie van het consulaat duurde ongeveer 2 maanden. Toen kwam er een verzoek voor meer informatie (ze wilden een aantal invoices van kosten die we al hadden gemaakt, extra boekhoudkundig materiaal, en belastingaangiften). 2 weken later kregen we een uitnodiging voor ons interview.

Al met al duurde het ongeveer een jaar. Ik moet er wel bij opmerken dat mijn vrouw en ik in deze periode papa en mama geworden en dat heeft uiteraard wel voor de nodige vertraging gezorgd. ;-) Ik denk echter dat je altijd wel vrij lang bezig bent. In het begin hebben we ook een gesprek gehad met een Nederlands bureau dat helpt met visumaanvragen, en zij rekenenden op ongeveer 9 maanden van begin tot eind.

Kosten
Aan accountants en dergelijke hebben we ongeveer $75,000 uitgegeven. Ik zou niet durven zeggen hoeveel extra dit heeft gekost ter voorbereiden van ons visum en hoeveel werk sowieso nodig was, maar ik zou het schatten de directe kosten voortkomend uit verhuizing naar de VS schatten op ongeveer $10,000 tot $20,000. Bij een nieuw bedrijf zijn deze kosten er uiteraard niet. Bij een bestaand bedrijf zou ik echter rekening houden met kosten om uit te zoeken wat de mogelijke tax implications zijn bij een verhuizing naar de VS. Die kunnen gigantisch zijn. Uiteindelijk zullen de accountantkosten ongetwijfeld een stuk lager dan bij ons, maar het is zeker iets om rekening mee te houden.

De totale kosten voor aanvraag visum, schrijven business plan etc. zou ik schatten op ongeveer $15.000. Advocaatkosten waren $5000, flat fee. Het businessplan kostte ons $8000. Dat klinkt veel, maar je krijgt er ook enorm veel voor terug in ons geval. Het businessplan was voor ons niet alleen nuttig voor ons visum, maar ook voor de ontwikkeling van ons bedrijf. Veel brainstormsessies, veel nieuwe ideen, en een sterk en duidelijk beeld waar we heen willen met ons bedrijf. Daarbij is het volledig voor ons geschreven, opgemaakt en uitgewerkt (20 paginas), en daar zijn toch wel 15 drafts aan vooraf gegaan. Tot slot zijn er nog wat extra kosten zoals de aanvraag van het e-visa (ik geloof $390 per persoon, http://amsterdam.usconsulate.gov/pay_visa_fees.html, dus in ons geval iets meer dan $1000), en dan allerlei kleine kosten die ik zou schatten op een paar honderd dollar (zoals courier naar de VS, $150, postzegels consulaat, $20 etc. etc.).

Daarbij moet je ook de persoonlijke kosten niet vergeten. Verhuiskosten bijvoorbeeld. Er is geen bedrijf die dit voor je betaald zoals het geval is bij een werknemer die naar het buitenland gaat. Wij hebben er voor gekozen om slechts 5 vierkante meter te verschepen. Dit kostte ongeveer $3000, maar het was wel alles inclusief: deur tot deur, inclusief in en uitpakken via http://www.khz-movers.com/. Het kan een stuk goedkoper via http://www.particulierverschepen.nl, daar hadden we een quote van $1500.

Verhuiskosten zijn overigens WEL aftrekbaar van de belasting, dat scheelt. Ook aftrekbaar zijn de kosten voor travel en tijdelijk accomodatie tot je een eigen apartment hebt gevonden:
Expenses qualify as moving expenses if they are reasonable expenses in either of two categories. The first category is expenses for moving household goods and personal effects from the former residence to the new residence. The second category is expenses for traveling, including lodging, from the former residence to the new place of residence.
Zoals eerder al opgemerkt hebben we ook een gesprek gehad met een visum bureau in Nederland. Zij rekenenden ongeveer $7000 voor een e-visum. Ik kan het niet met zekerheid zeggen, maar volgens mij moet je dan nog wel je eigen businessplan schrijven. Ze helpen je daar wel mee. Ook geven ze iets van "consulaat interview training" ofzo, dacht ik, maar ik kan het verkeerd onthouden hebben.

Consulaat
Ons businessplan en begeleidende documentatie (zoals beknopt CV, motivatiebrief etc.) is wel degelijke gelezen door het consulaat. Overal staan markeringen van wat wat ze belangrijk vonden. Ik ga er vanuit dat het consulaat er geen problemen mee heeft als ik dat hier plaats. Dit zijn onze bevindingen:

* Ik heb geen college degree. Tevens heb ik geen speciale certificaten in de richting van mijn bedrijf (internet / marketing). Dit stond beiden aangestreept met een geschreven opmerking van het consulaat. Ook de tijd dat ik actief ben binnen het bedrijf was van belang. Blijkbaar vonden ze dit een minpuntje.
* Is er een locatie belang om naar de VS te gaan? In andere woorden: Waarom kun je het werk niet vanuit NL doen. Het E visum is niet een simpel trucje om de VS binnen te komen omdat je dat altijd al wilde. Er moet wel degelijke structurele en gegronde redeneen zijn waarom je perse naar de VS moet gaan. In ons geval stonden er markeringen van het consulaat bij partners, clienten, beursen en andere locatiegerelateerde gegevens, die zich in ons geval allen in de VS bevinden.
* Wat zijn de geplande investeringen, en hoeveel? In ons businessplan waren referenties naar investments (personeel, kantoor, materiaal, marketing etc.) allen aangemerkt. In ons geval zijn we van plan 1.5 miljoen te investeren de komende 3 jaar. Dit is uiteraard veel meer dan nodig is, maar in principe is dat niet alles bepalend. Iedereen kan immers een paar leuke cijfers opschrijven en beweren dat ze een zak geld gaan invsteren. Daarom is het veel belangrijker je case sterk te onderbouwen met investeringen die je al hebt gedaan. Hoe meer investeringen je al gedaan hebt, hoe beter. Deze hebben we ook genoemd en waren allemaal aangemerkt door het consulaat.
* Hoeveel jobs creer je? In ons businessplan zijn diverse aantekeningen te vinden bij het aantal jobs dat we willen creeren. In ons geval zijn dat 10 nieuwe banen. We hebben momenteel al 7 Amerikanen voor ons werken, en ook dat was voor het consulaat belangrijk.
* Waar gaan de centen vandaan komen? In ons businessplan waren alle revenue streams van ons bedrijf door het consulaat gemarkeerd. De vraag is dus: Waar gaat de omzet vandaan komen en is dat structureel?
* Hoeveel geld staat er nu op de bankrekening, oftewel, kun je de investeringen maken die je begroot hebt? Ze wilden hiervan ook bewijs zien.

Overigens zijn dit volgens mij allemaal wel bekende punten. In elk geval had onze visum advocaat ze al van tevoren aangegeven. Uiteindelijk komt het er simpelweg op neer dat je moet aantonen waarom je toegevoegde waarde hebt voor de VS. Ze willen investeringen, jobs, en een secure business model. Logisch. :-)

Het interview bij het consulaat was appeltje eitje. Ik weet niet waarom ze het een interview noemen want we hebben geen enkele vraag gehad. Ze wilden enkel vingerafdrukken maken en binnen een half uur waren we weer buiten. Medewerkers op het consulaat waren overigens heel vriendelijk, veel vriendelijker dan ik had gedacht. Ik was doodnerveus (mijn vrouw niet zo :P) maar dat was uiteindelijk nergens voor nodig. Gisteren kreeg ik ook nog een keurig telefoontje van het consulaat of we onze visa al hadden gekregen per post (ze hadden het dezelfde dag al verstuurd). Dat was overigens niet het geval, maar volgens track&trace worden ze vandaag bezorgd! YEEEAAAH! :D Al met al duurt het een poosje voor ze je aanvraag in behandeling nemen, maar als ze het eenmaal oppikken gaat het snel, soepel en vriendelijk.

Tot slot
Het aanvragen van een e-visum was voor ons zeker niet makkelijk. De kosten zijn hoog, het kost zeeen met tijd, en je zit lang in de onzekerheid. In ons geval was het denk ik wel een stuk lastiger dan bij anderen omdat we al een bedrijf hadden, alhoewel onze kansen voor het verkrijgen van ons e-visum wel weer hoog waren (ons businessmodel heeft zich al bewezen). Hoe dan ook, de mogelijkheden om de VS binnen te komen zijn beperkt en wat dat betreft is het natuurlijk geweldig dat het E-visum er is. En dat we nu eindelijk naar de VS kunnen maakt het alle moeite wel waard. :-)

Ik hoop dat deze informatie mensen helpt, en als er verder nog E-2 visum vragen zijn beantwoord ik ze graag. :-)
Onze emigratie naar Atlanta: http://movetoatlanta.wordpress.com/
Staceybeesie
Amerika-expert

Re: Ervaringen E2 investors visa

Bericht door Staceybeesie »

Wow! Super goed gedaan!
Wens jullie een fantastische doorstart van jullie bedrijf hier!
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Voor alle duidelijkheid: jullie hadden dus al een bedrijf. Hoofdzetel was in Nederland? En je had een vestiging in Amerika (waar al 7 mensen voor je werken)?

Ik denk dat dit overzicht zeker met interesse gelezen gaat worden, want voor velen is het E2 visum toch ook een soort van 'laatste redmiddel' (waardoor niet elk dossier altijd even stevig staat).
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Matjong
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Matjong »

Staceybeesie schreef:Wow! Super goed gedaan!
Wens jullie een fantastische doorstart van jullie bedrijf hier!
Dank!! :)
kastelke schreef:Voor alle duidelijkheid: jullie hadden dus al een bedrijf. Hoofdzetel was in Nederland? En je had een vestiging in Amerika (waar al 7 mensen voor je werken)?

Ik denk dat dit overzicht zeker met interesse gelezen gaat worden, want voor velen is het E2 visum toch ook een soort van 'laatste redmiddel' (waardoor niet elk dossier altijd even stevig staat).
Klopt. Vorig jaar juli hebben we een nieuw bedrijf opgericht in de VS (Georgia), en de 7 Amerikanen staan bij dit bedrijf op payroll. Vanaf eind 2010 zijn alle bezitten van ons Nederlandse bedrijf naar het Amerikaanse bedrijf overgeheveld en is het Nederlandse bedrijf opgeheven. Nu we naar de VS gaan zullen mijn vrouw en ik CEO en CFO worden van het bedrijf.

Ook is met terugwerkende kracht bepaald dat ons bedrijf vanaf 2009 een zogeheten "permanent establishment" heeft in de VS. Kort gesteld houdt dat in dat ons bedrijf al zodanig veramerikanseerd was dat we uiteindelijk in de VS belasting moeten betalen. Het kostte enorm veel tijd om dat alles uit te zoeken, maar dat was wel noodzakelijk voor we ons visum konden aanvragen.

Voor ons visum zaten we qua investeringen op zich wel goed, maar het was voor ons nog wel belangrijk om aan te tonen waarom we dit werk niet vanuit NL konden blijven doen. Dat hebben we immers tot nu toe ook altijd gedaan, dus het consulaat zou zich af kunnen vragen waarom we dan nu opeens naar de VS moeten. Er zijn echt heel veel redenen waarom we echt in de VS moeten zijn en dat hebben we dus in ons businessplan ook duidelijk proberen te maken.

Overigens zojuist de paspoorten ontvangen en de tickets geboekt. Kan niet wachten om te vertrekken. :D
kaap koraal
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 18

Bericht door kaap koraal »

Dank voor dit topic idd.

Mooi en goed verhaal. Heel veel succes daar !

Mijn E-2 weg (indien nodig) zal hopelijk wat sneller en goedkoper zijn.
Het zal idd veel schelen wanneer je zoals ik een simpele winkel/groothandel wil overnemen.
Die reeds bewezen langdurige cijfers heeft. Een bedrijf dat maar cijfers van 1 jaar heeft is voor de Amerikanen niet goed genoeg is mij verteld.
Dus extra knap dat jullie het toch hebben kunnen afdwingen.

Met zo'n mooi verhaal hebben jullie wel een 5 jarig visum gekregen zeker ?

Hou ons ook graag op de hoogte van ziektekosten verzekeringen/huisvesting voor jullie gezin aangezien ik ook een zoon van 3 jaar en één van 3 weken heb. :lol:
Matjong
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Matjong »

We hebben inderdaad 5 jaar gekregen. Ik wist niet eens dat het minder kon zijn... :)

Ik denk overigens dat het zeker goedkoper kan, maar het blijft hoe dan ook een kostbaar grapje. Het is een lastig visum waar een hoop fout kan gaan (er is een voorbeeld van iemand hier op het forum van iemand die afgewezen werd), en dat wil je echt voorkomen. Voorkomen betekent dingen professioneel aanpakken, en daar zit een prijskaartje aan... De aanvraag krijg je zonder advocaten niet gedaan, en advocaten zijn nou eenmaal duur.

Een zaak overnemen zal ook kosten met zich meebrengen. Er zal onderhandeld moeten worden, waardebepalingen gemaakt worden en advocaten nodig zijn om de koop te faciliteren. Ik heb er eigenlijk geen verstand van, maar dat lijkt me het geval. Het laatste wat je wil is dat je een hoop investeringen maakt en dat alsnog je visum niet wordt toegekend. Op een ander forum heb ik daar voorbeelden van gelezen. Misschien is het zeldzaam hoor, maar wel iets om bij stil te staan.

Alhoewel het misschien wel een centje kost zou ik er wel echt voor gaan. Als je de mogelijkheid hebt is het een unieke kans! Zoals ik al zei was het het voor ons een aardige klus, maar ik zou het wel weer opnieuw doen. Een droom is meer waar dan wat centen vind ik dan en het is het risico meer dan waard. :-)

Als je nog vragen hebt, ik beantwoord ze graag!
Laatst gewijzigd door kastelke op 30 jun 2011, 23:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Het is niet nuttig om het ganse voorgaande bericht te quoten. Quote verwijderd.
kaap koraal
Amerikakenner

Je kan ook een visum voor maar 2 jaar krijgen !

Ja, heb hier ook gelezen over die tattoohandel die mislukt was maar dat was ook iets nieuws en niet iets bestaands.
Moest er wel even iets bij fantaseren: Dat er 2 volledig getattooeerde mensen met piercings in haltershirts op het consulaat moesten komen en dan net een gesprek hebben
met de meest conservatieve medewerker/ster. Ja dan geef ik je weinig kans. :lol: Was wel echt een schrijnend verhaal.

Ik zit zelf te denken om met Visa Versa in zee te gaan, reeds een intake gesprek gehad.

Wat ik wel weet is dat je de in de koopovereenkomst een bepaling mag zetten dat wanneer de E-2 niet verstrekt word je de koop ongedaan kan maken.
Kijk dat scheelt weer een puntje.

Ja, als je over/met advocaten moet praten dan kan het snel gaan financieel dus ik zal probereb hier zo weinig als mogelijk mee zaken te doen, vooral
omdat de investering dan niet in verhouding zal staan met de kosten. Ik zit nl te denken aan een bedrijfje van rond de $200-250.000 daar kan ik dus geen
$75.000 kosten aan besteden.
En die zal dan op mijn vrouw haar naam komen en dan heb ik nl nog mijn handen vrij om nog wat anders te gaan doen, ik denk nog aan bv PA en/of makelaar.

Die tax-implications wat houd dat in ?

Ik zal dan wel nog wel wat voordelige websites nodig hebben, wellicht doen jullie dat ook. :lol:
Matjong
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Matjong »

Tax implications heb je vast niet bij een nieuw bedrijf. :-) Maar ik kan het alsnog wel even uitleggen mocht iemand anders per toeval op dit topic stuiten.

Als je al een bedrijf in Nederland hebt kan een emigratie grote gevolgen hebben. Dan kun je bijvoorbeeld te maken hebben met een mogelijke exit tax:
If a Dutch resident company, including all assets, transfers its seat abroad, an exit tax (article 15c/15d CITA) may be levied on the unrealized gains, such as undisclosed reserves and goodwill.
Oftewel, als ze je bedrijf op een miljoen waarderen (ik noem iets),dan mag de belastingdienst je voor een half miljoen aanslaan, ze doen dan net alsof je je bedrijf gaat verkopen...
The exit tax serves to prevent the unrealized gains and goodwill from being taxed. However, the exit tax also creates an additional burden for the emigrating company. Not only is the company taxed on the unrealized gains, which would not be necessary in similar domestic situations, it also requires the company to pay the exit tax out of its existing reserves, since the gains have not yet actually been realized. Usually, a ‘step up’ is provided in the country of migration, wherein the book value of the assets plus the realized gains will be taken into account for tax purposes. If the country of migration does not provide for a ‘step up,’ the company has to deal with an even greater disadvantage, due to the fact that only a lower amount of depreciation can be taken into account.
De VS geeft als een van de weinige landen GEEN step up, dus je bent dan gewoon een half miljoen armer. Er lopen van rechtzaken op europees niveau tegen deze wetgeving, omdat het mensen beperkt om naar een land buiten NL te verhuizen, en dat is onconstutioneel... In ons geval was dit dus ook een gigantisch probleem en moesten er 5 accountants (geen grapje) uit zowel NL als VS aan te pas komen om uit te zoeken wat voor gevolgen dit voor ons had... Vandaar de hoge accountantkosten. :(
Laatst gewijzigd door kastelke op 01 jul 2011, 19:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Het is niet nuttig het ganse voorgaande bericht te quoten. Quote verwijderd.
kaap koraal
Amerikakenner

Ok, even voor de duidelijkheid :

Dat geld dus voor als je UIT de USA wilt emigreren terwijl je nog een bedrijf had in NL ?7
Of dat je NAAR de USA wilt emigreren en nog een bedrijf hebt in NL ?
Matjong
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Matjong »

kaap koraal schreef:Ok, even voor de duidelijkheid :

Dat geld dus voor als je UIT de USA wilt emigreren terwijl je nog een bedrijf had in NL ?7
Of dat je NAAR de USA wilt emigreren en nog een bedrijf hebt in NL ?
Dat laatste, als je NAAR de vs wil en op het moment een bedrijf hebt in NL.
kaap koraal
Amerikakenner

Ok heftig, want ik zat ook aan een plan B te denken om juist mijn bedrijf te behouden en het te laten runnen, om ten 1e niet al mijn schepen te veranderen en ten 2e een zekere geldstroom te houden van euro's waarmee je zeker gezien de koersen van de laatste jaren al goed van kan leven.

MAAR.... het is dus jullie wel gelukt om onder die regeling uit te komen door die goede advocaten. Hoedan ??
Misschien kan je hierin ons ook nog tips geven. Je hoeft/kan vast niet alles de doeken te doen want dat heeft een lieve duit gekost.
Matjong
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Matjong »

kaap koraal schreef:Ok heftig, want ik zat ook aan een plan B te denken om juist mijn bedrijf te behouden en het te laten runnen, om ten 1e niet al mijn schepen te veranderen en ten 2e een zekere geldstroom te houden van euro's waarmee je zeker gezien de koersen van de laatste jaren al goed van kan leven.

MAAR.... het is dus jullie wel gelukt om onder die regeling uit te komen door die goede advocaten. Hoedan ??
Misschien kan je hierin ons ook nog tips geven. Je hoeft/kan vast niet alles de doeken te doen want dat heeft een lieve duit gekost.
Ik vrees dat ik je daarmee niet echt kan helpen. Dat heeft niks met geld te maken want ik help je graag voor niks (zoveel mensen op dit forum hebben mij al geholpen). :-) Het probleem is dat elke situatie anders is, en daarbij zijn belastingtechnische dingen zeker niet mijn sterkste kant... Grote kans dus dat ik je zomaar verkeerde informatie geef. Ik heb nog wel even op Google gezocht of jij misschien last kan krijgen van de exit tax en de kans lijkt me klein. Moet wel opmerken dat Google niet echt echt een goede bron voor dit soort dingen.

Hoe dan ook, één artikel (http://www.lexology.com/library/detail. ... 7ac080d179) gaat erover dat exit tax alleen toegepast wordt als de hoofdzetel van een bedrijf verplaats wordt naar een ander land:
Based on the Dutch incorporation system, a Dutch resident company established in The Netherlands (in contrast with a resident of a country that maintains a “real seat” system) can relocate its effective place of management and control abroad without the company ceasing to exist. However, if a Dutch resident company, including all assets, transfers its seat abroad, an exit tax (article 15c/15d CITA) may be levied on the unrealized gains, such as undisclosed reserves and goodwill.
In een ander artikel (http://www.henleyglobal.com/media-event ... in-europe/) staat dan echter weer het volgende:
In the Netherlands, exit taxes are also levied in cases where an individual taxpayer who is a substantial shareholder or who is self-employed, or a corporate taxpayer moves away from the Netherlands to another country.
Grote kans dat het voor jou niet geldt (gelukkig), maar precies weet ik niet. Mogelijk weet Visa Versa of de advocaat van Visa Versa dat wel. Nogmaals, dit is een gebied waar ik zelf zeer weinig verstand van heb en verder dan Google kom ik ook niet.

Tot slot: Het werk wat je in de VS wil doen, is dat hetzelfde als wat je met je huidige bedrijf doet? Want in dat geval kan het mogelijk interessant zijn om een ander type visum aan te vragen; namelijk een visum waarbij je een nieuwe vestiging opent in de VS voor je huidige bedrijf... Het is ontzettend stom maar ik weet het type visum niet meer. :( Hoe dan ook, volgens onze advocaat is dit een makkelijker visum dan het E-2 visum, en als bijkomende voordeel biedt het je ook de mogelijkheid om ooit een Green Card te krijgen, dit in tegenstelling tot het E-2 visum. In ons geval hebben we dat niet gedaan omdat we geen zin hadden om een bedrijfsstructuur in Nederland te houden (we zijn praktisch gezien een VS bedrijf en hebben geen NL activiteiten), en daarbij wilden we ook niet belastingplichting in NL blijven de komende jaren (dat zou in ons geval voor een hoop ellende hebben gezorgd).
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Als hij een manager aanhoudt in Nederland, dan kan hij zelf utigezonden worden op een L-visum. Wat meestal makkelijker is om een green card te krijgen. Maar dat hangt allemaal af van de exacte omstandigheden, en daar ga je dus ook weer moeten investeren in een *ervaren!!!* immigratie advoctaat.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
kaap koraal
Amerikakenner

Het zal idd een ander bedrijf worden als wat ik nu heb, dus ik zal me minder om die regels zorgen hoeven maken denk ik.
Maar toch weer bedankt voor de input.
Bij jullie is het dus wel het geval dat het hoofdkantoor in Atlanta komt.
Amerikanist
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Amerikanist »

Bedankt voor dit zeer leerzame verhaal! Heel veel succes met jullie bedrijf en jullie nieuwe leven.
Kingair
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 51

Bericht door Kingair »

kastelke schreef:Als hij een manager aanhoudt in Nederland, dan kan hij zelf uitgezonden worden op een L-visum. Wat meestal makkelijker is om een green card te krijgen. Maar dat hangt allemaal af van de exacte omstandigheden, en daar ga je dus ook weer moeten investeren in een *ervaren!!!* immigratie advoctaat.
En weet U er soms eentje die ons met deze matrie kan helpen want het L-visum kan ook voor ons een eventuele oplossing zijn naast het E2 visum.

Alvast bedankt

Groetjes

Kingair
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

L-visum materie is voor mij al enkele jaren geleden en bij ons ging het via een advocaat van de firma die niet anders deed dan dit soort visa.
Ik denk dat je in Nederland bij VisaVersa eens kan informeren? Maar ik weet niet of zij hier veel ervaring mee hebben.
In Belgie ken ik niemand, er zat een aantal jaren geleden een advocaat die zich profileerde als zijnde gespecialiseerd in deze materie, maar die is geschrapt door de balie en hij lijkt tevens met de noorderzon verdwenen te zijn (niet naar Amerika, heb ik mij door een oud-collega van hem laten vertellen :lol: ).
Verder heb je natuurlijk ook in de US advocaten genoeg die met dit bijltje gehakt hebben. Misschien dat er forumleden zijn die hier nog persoonlijke ervaringen hebben?

In ieder geval kan je best starten door deze info al eens door te lezen:
http://www.uscis.gov/portal/site/uscis/ ... 2ca60aRCRD
Elke
Matjong
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Matjong »

Volgens mij doet Buys het. Wij hebben toen een orientatiegesprek gehad en volgens mij noemden ze toen het L visum als optie.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Het is waar, Frans Buysse heeft het in ieder geval op zijn website staan. En ik moet zeggen dat we hem voor Canada een zeer goede consultant gevonden hebben. We hebben ons dossier volledig in zijn handen gegeven, en zouden dat zo terug opnieuw doen.
http://www.visaspecialist.com/cmsweb/in ... ?lm=5&vm=1
Elke
Kingair
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 51

Bericht door Kingair »

Hebben er nog mensen samengewerkt met Dhr Frans Buys en aan welk bedrag mogen we ons ongeveer verwachten ?

Groetjes en een prettig weekend,

Kingair
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer