Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

gps usa

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
corvette81
Amerika-newbie

gps usa

Bericht door corvette81 »

hey ik vertrek nu woensdag 8 juni voor een week naar california. de vraag was een gps huren bij de autoverhuur of er eentje kopen bij wall mart op internet. het probleem was dan als we er eentje bestelden dan zouden we natuurlijk nog de weg moeten vinden van de luchthaven naar ons hotel en dan naar deze specifieke wall mart. toevallig zocht ik op 2de hands.be naar gps usa en ik heb nu een toestel gehuurd voor 25 euro. misschien ook te overwegen voor collega"s reizigers. het was in ieder geval veel voordeliger dan in amerika te huren. let wel op!! in amerika mag een gps NIET op je voorruit geplaatst worden . het mag geen hindernis vormen voor je gezichtsveld!! let erop. goede reis !
pbuyse1
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 35

Re: gps usa

Bericht door pbuyse1 »

Rechts onderaan aan de kant van chauffeur mag wel
Rudolfje
Amerikafan

Bericht door Rudolfje »

Ongeveer iedereen plakt zijn gps hier gewoon aan de voorruit. De toestellen die je huurt bij de verhuurbedrijven zijn ook allemaal voor midden op het dashboard.
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Dat mag in Californie niet .Er is meer in Amerika dan Californie
Texas Boy
Amerika-expert

Bericht door Texas Boy »

Dat je in California een GPS mag hebben, die dingen verbruiken toch stroom :lol: In Texas gewoon midden op je voorruit en daar horen ze :wink:
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

ned in MO schreef:Dat mag in Californie niet .Er is meer in Amerika dan Californie
Inderdaad; Californie is een van de staten die dit echt zo specifiek heeft geregeld, in andere staten is men zo streng niet.
corvette81 schreef: let wel op!! in amerika mag een gps NIET op je voorruit geplaatst worden . het mag geen hindernis vormen voor je gezichtsveld!! let erop.
Dus: niet "in Amerika", maar in bepaalde delen van :wink: Zoals zo vaak in de VS kun je ook hierbij niet generaliseren :wink:
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
goldenhills
Amerika-expert

Bericht door goldenhills »

Ik neem altijd een rolmaat mee voordat ik onze GPS aan de voorruit plak... Dit zegt de CA DMV:
(12) A portable Global Positioning System (GPS), which may be mounted in a (1) seven-inch square in the lower corner of the windshield farthest removed from the driver or in a (2) five-inch square in the lower corner of the windshield nearest to the driver and outside of an airbag deployment zone, if the system is used only for door-to-door navigation while the motor vehicle is being operated.
Texas Boy
Amerika-expert

Bericht door Texas Boy »

goldenhills schreef:Ik neem altijd een rolmaat mee voordat ik onze GPS aan de voorruit plak...
Ik neem altijd ducktape mee
:lol:

Afbeelding
goldenhills
Amerika-expert

Bericht door goldenhills »

He da's een goeie, kun je gelijk hands-free bellen. Maar het aflezen van de GPS kaart langs een bochtige weg zal wel duizelingwekkend zijn...
DVDGuy
Amerika-expert
Partner van: Krabbegat
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door DVDGuy »

Links onder op het raam werkt prima; ook in Nederland :wink:
Moniquemichiel
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Moniquemichiel »

Ze lieten laatst bij blik op de weg zien dat hele vrachtauto's verdwijnen achter een verkeerd geplaatste GPS. ( het wordt een grote blinde vlek ) echt heel erg gevaarlijk dus. Wel goed dat er richtlijnen zijn voor de plek waar zo'n ding bevestigd moet worden.

Groetjes,
Monique
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Ik heb 'm altijd in het midden, zo laag mogelijk, op het raam zitten. Op dit manier wordt niets van mijn zichtsveld ontnomen. Zo rijd ik ook al jaren door Amerika, en ook door Californië. :D

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Texas Boy
Amerika-expert

Bericht door Texas Boy »

Coyote schreef:Zo rijd ik ook al jaren door Amerika, en ook door Californië. :D

Roland
Zie je wel dat California niet bij Amerika hoort :lol:
detulp050
Amerika-ontdekker

Bericht door detulp050 »

Ik heb mijn eigen TomTom mee gehad. Voor 29,95 euro een kaart gekocht via de site en op de TomTom gezet (de kaart van Europa gebackupt op de PC). Erg goedkoop vind ik.

Deze TomTom had ik in het midden van de ruit aan de onderkant aan het raam bevestigd. Dus met de onderkant bijna op het dashboard. Ik werd aangehouden (voor een andere overtreding), de agent zag de GPS en zei er niets van. Dit was in Californië.
DejaVu
Amerika-expert

Bericht door DejaVu »

Ik begrijp ook nooit waarom die GPS dingen bij de verhuurder zo duur zijn, na 3 dagen kan je er zelf één kopen...
BBX
Amerikafan

Bericht door BBX »

detulp050 schreef:Ik heb mijn eigen TomTom mee gehad. Voor 29,95 euro een kaart gekocht via de site en op de TomTom gezet (de kaart van Europa gebackupt op de PC). Erg goedkoop vind ik...
Hier had ik dus nog niet over nagedacht! Wat 'n geweldig plan, want sinds een paar maanden hebben we hier thuis ook een TomTom liggen en als we van de zomer naar the USA gaan is dat ideaal. Je bent immers al aan je eigen systeem gewend, je hebt alle updates, je instellingen zijn helemaal zoals je dat wilt ... yippie!

Wat blijkt nu; onze vrienden bij TomTom vinden het blijkbaar niet zo belangrijk om een nieuw apparaat pas te releasen als alles werkt. Wij hebben meer dan vier maanden terug een gloedje nieuw systeem gekocht en er staat op de site gewoon dood leuk dat ze er mee bezig zijn en dat je voorlopig nog geen nieuwe kaarten op je systeem kan zetten dan die er al op staan.

Zal wel aan mij liggen maar ik vind dit dus belachelijk...
detulp050
Amerika-ontdekker

Bericht door detulp050 »

BBX schreef:
detulp050 schreef:Ik heb mijn eigen TomTom mee gehad. Voor 29,95 euro een kaart gekocht via de site en op de TomTom gezet (de kaart van Europa gebackupt op de PC). Erg goedkoop vind ik...
Zal wel aan mij liggen maar ik vind dit dus belachelijk...
Ik zou TomTom eens bellen of mailen; hun klantenservice is vaak vrij goed, misschien kunnen ze iets voor je betekenen :) Ik zou er dan wel specifiek bij aangeven dat je deze TomTom ondermeer voor je USA-reis hebt aangeschaft ;)
Dreamz
Amerikafan

Bericht door Dreamz »

Ik heb mijn eigen Garmin Zumo mee gehad naar FL en links in het voor mij vertrouwde hoekje gezet (op de voorruit)!
Geen enkel last gehad van politie of wat dan ook, niemand had er last van en weet je wat ik vervelender vindt? Die Hollanders die de GPS midden op de voorruit plaatsen! Daar kun je geen klap mee zien (extra dode hoek)!
Groetjes,
Jolanda

Onze website: http://www.onzeavonturen.nl met onze reisavonturen!
ToonW
Amerikafan

Bericht door ToonW »

Je kan ook gewoon een GPS kopen, er tijdens je verblijf gebruik van maken, om dan de laatste dag de GPS terug te brengen. Niet tevrede, geld terug!;)
Heb het zelf nog niet gedaan, maar vele ketens betalen de aankoopsom blijkbaar gewoon terug indien je niet tevrede bent!
2008: Las Vegas - ... - Yellowstone
2011: NY/Washington + Florida
2013: Las Vegas - ... - Yellowstone
2025: Florida met kids
mreijrink
Amerika-ontdekker

Bericht door mreijrink »

Maar ook als je naar een andere vestiging gaat?
Bijvoorbeeld gehaald bij wallmart in LA en terug brengen in SF?

Het zou erg handig zijn, maar lijkt me erg moeilijk. en wat is dan het terugbreng termijn. 7 of 8 dagen is tekort voor velen
Dat krijg je natuurlijk wel bij rondritten.
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer