Overstap Newark, 1 uur haalbaar?

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Plaats reactie
Martine1979
Amerikafan
Berichten: 154
Lid geworden op: 07 dec 2010, 11:40
Aantal x V.S. bezocht: 6

Overstap Newark, 1 uur haalbaar?

Bericht door Martine1979 »

Beste forumleden,

allereerst wil ik jullie van harte bedanken voor al jullie informatie. Ik heb met veel plezier vele topics gelezen en ben daardoor al een stuk wijzer geworden (en heb nog meer zin gekregen om naar de VS te gaan!!).

Wij vertrekken in juli naar Las Vegas voor een rondreis van bijna 3 weken. We vliegen terug vanaf LAX. We hebben een overstap in Newark. Vanuit daar vliegen we naar Amsterdam. De tussenstop op Newark bedraagt slechts 1 uur en nu ben ik een beetje bang dat dit te kort is. Ik heb het reisbureau gebeld (WRC, we hebben vluchten en hotels via reisbureau geboekt, reis wel zelf samengesteld) en die gaven aan dat Continental aangeeft dat dit genoeg tijd is en dat als dit wegens vertraging of iets dergelijks toch niet het geval is Continental verantwoordelijk is om ons op de volgende vlucht te zetten.

Heeft iemand van jullie ervaring met Newark airport? en hebben jullie ervaring met het missen van een vlucht ivm vertraging? hoe werd dit opgelost?

En wat zijn jullie ervaringen mbt het vliegen met Continental?

Bedankt!!

Groet, Martine
Groet, Martine
Gebruikersavatar
Njit
Amerika-expert
Berichten: 13545
Lid geworden op: 09 nov 2004, 22:04
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Re: Overstap Newark, 1 uur haalbaar?

Bericht door Njit »

1 uur is echt het minimale. Dan moet er dus echt niks tegenzitten. Bereid jezelf goed voor door al van te voren uit te zoeken op welke terminal je land en vanaf welke terminal je vertrekt. Als je je vlucht dreigt te missen spreek dan iemand van het personeel aan. Die kunnen je dan met een karretje sneller naar de juiste plek brengen.

Zie ook http://www.panynj.gov/airports/ewr-airport-map.html
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Gebruikersavatar
Pete.Z
Amerika-expert
Berichten: 7939
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:40
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Overstap Newark, 1 uur haalbaar?

Bericht door Pete.Z »

Een uur zal vaak net genoeg zijn, maar vaak ook niet.
Het is dan inderdaad aan Continentyal om je verder te krijgen, maar let goed op, dat KAN dus ook de volgende dag zijn, als er verder geen vluchten gaan.
Even goed voorbereiden dus, en check thuis al welke vluchten van Continental of partners er nog gaan die dag naar LV.

Ik heb het zelf meegemaakt, ook met Continental, in 2009, en ben toen perfect verder geholpen, was zelfs eerder in Phoenix dan ik had gepland omdat ze me als stand-by passenger op alle binnenlandse vluchten hadden gezet, waardoor ik met een lijndienst anderhalf uur sneller was. Had dat niet gelukt kon ik met een andere vlucht sowieso mee.
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14311
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Overstap Newark, 1 uur haalbaar?

Bericht door Coyote »

Eehh Pete..., Martine heeft het over de terugvlucht. :wink:

Een uur is niet ruim maar als het vliegtuig op tijd vertrekt uit Los Angeles verwacht ik niet al te veel problemen. Je komt waarschijnlijk zelfs eerder aan (meestal als je van west naar oost vliegt). Bij aankomst direct naar de juiste gate (kunnen ze je misschien al in het vliegtuig vertellen waar je naartoe moet). Maar, als je met vertraging vertrekt kan het wel eens krap worden.

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Gebruikersavatar
Pete.Z
Amerika-expert
Berichten: 7939
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:40
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Overstap Newark, 1 uur haalbaar?

Bericht door Pete.Z »

Barst, terugvlucht.
Lijkt me geen enkel probleem dan, ik heb wel een half uur of 20 minuten gehaald, uur zou ik me geen zorgen over maken, en anders helpen ze je nog steeds naar huis, maar dan bijna zeker een dag later.
Gebruikersavatar
lsl
Amerikakenner
Berichten: 1210
Lid geworden op: 03 aug 2008, 10:24
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: België

Re: Overstap Newark, 1 uur haalbaar?

Bericht door lsl »

En wat zijn jullie ervaringen mbt het vliegen met Continental?
2008 United, 2009 Continental, 2010 Delta
alle 3 :thumbup:

binnen 2,5 week American :D
1987 NY-Florida; 1989 CA-Hawai; 2008 WA DC-Florida; 2009 NY-CA-NV-UT-AZ; 2010 NV-AZ-UT-WY-MT;
2011 CO-UT-AZ-NV; 2012 CO-UT-AZ-NV-CA; 2013 WA-Canada-NV; 2014 CO-UT-AZ-NV; 2015 AZ-UT-CO-NM;
2016 CA-NV-UT-AZ; 2017 CO-UT-AZ
Martine1979
Amerikafan
Berichten: 154
Lid geworden op: 07 dec 2010, 11:40
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Overstap Newark, 1 uur haalbaar?

Bericht door Martine1979 »

Dank voor de reacties. Voel me wel iets gerustgesteld. Ik heb al even gekeken en er gaan nog iets van 2 vluchten richting AMS erna met overstap in Londen. We zien het wel... weten jullie of continental iets regelt (zoalshotel)indien de volgende vlucht pas de volgende dag gaat of wordt het dan wachten op de luchthaven :roll: ?
Groet, Martine
Gebruikersavatar
Doockles
Amerika-expert
Berichten: 2383
Lid geworden op: 31 jan 2008, 12:57
Partner van: Pietro
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Wilrijk - België

Re: Overstap Newark, 1 uur haalbaar?

Bericht door Doockles »

De eerste keer dat wij terugvlogen met Continental (wel vanuit Phoenix) werden we op de luchthaven ineens omgeroepen. Bleek onze vlucht van 8u vertraging te hebben waardoor het kon zijn dat we onze aansluiting in Newark zouden missen. We hadden nochtans wel wat overstaptijd, maar oke ;-) Ze boden ons toen aan om de vlucht van 7u te nemen die elk moment zou vertrekken. Zo waren we zeker van onze aansluiting. We kregen zelfs nog plaatsen bij de nooduitgang ook :thumbup:

Probeer dus op tijd naar de luchthaven te gaan. Misschien is er voor jullie ook een mogelijkheid om vroeger te vertrekken. Je weet nooit he :wink:

Wij zijn altijd al heel tevreden geweest over Continental. Jammer dat het bij hen dit jaar nog net hoogseizoen is als wij gaan, anders hadden we zeker opnieuw met hen gevlogen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer