Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Cabrio of geen cabrio in juni/juli?
Cabrio of geen cabrio in juni/juli?
Hai Allemaal,
Wij hebben onze reis naar Amerika samengesteld en moeten alleen nog een auto boeken. Wij willen eigenlijk een cabrio, maar die is toch wel een stukje duurder. Of zich nog niet zo'n probleem, maar wij vragen ons af of wel iets aan de cabrio hebben, gezien de hitte. Iemand ervaring met cabrio rijden in juni/juli?
Wij gaan naar LA, SF, LV, SD en aantal NP's.
Graag horen wij van jullie,
Groeten,
Esmee
Wij hebben onze reis naar Amerika samengesteld en moeten alleen nog een auto boeken. Wij willen eigenlijk een cabrio, maar die is toch wel een stukje duurder. Of zich nog niet zo'n probleem, maar wij vragen ons af of wel iets aan de cabrio hebben, gezien de hitte. Iemand ervaring met cabrio rijden in juni/juli?
Wij gaan naar LA, SF, LV, SD en aantal NP's.
Graag horen wij van jullie,
Groeten,
Esmee
Re: Cabrio of geen cabrio in juni/juli?
Het hangt natuurlijk van het weer af wat je treft maar 2 jaar geleden in de mustang cabrio was het eigenlijk alleen in Death Valley te warm (was mid/eind juli). Nog niet eens de temperatuur maar meer het feit dat je levend verbrand als je met de cabrio rijdt.
We zijn niet helemaal naar SF geweest maar Lake Tahoe was behoorlijk koud en in een aantal gevallen hebben we met de kap dicht moeten rijden omdat het niet te doen was. Zeker wat vroeger in de dag.
Nu wonen we in Phoenix dus zijn we wellicht meer gewend maar bij ons ging de kap dus vooral dicht omdat het te koud was. In LV, LA en SD zal het wel loslopen, wellicht op het warmst van de dag de kap dicht maar dan kan je 'savonds weer lekker los op de boulevard touren oid.
We zijn niet helemaal naar SF geweest maar Lake Tahoe was behoorlijk koud en in een aantal gevallen hebben we met de kap dicht moeten rijden omdat het niet te doen was. Zeker wat vroeger in de dag.
Nu wonen we in Phoenix dus zijn we wellicht meer gewend maar bij ons ging de kap dus vooral dicht omdat het te koud was. In LV, LA en SD zal het wel loslopen, wellicht op het warmst van de dag de kap dicht maar dan kan je 'savonds weer lekker los op de boulevard touren oid.
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Op het heetst van de dag (zeker rondom Las Vegas) zul je waarschijnlijk de kap wel dicht doen maar 's ochtends vroeg en langs de kust (rijden jullie Highway 1?) is het heerlijk met de kap naar beneden.
Ik heb 'm overigens ook wel eens nabij Los Angeles dichtgedaan omdat het mij te warm werd.
Het kan dus best maar houd er rekening mee dat je 'm ook wel eens dicht wilt hebben op het warmst van de dag.
Roland
Ik heb 'm overigens ook wel eens nabij Los Angeles dichtgedaan omdat het mij te warm werd.
Het kan dus best maar houd er rekening mee dat je 'm ook wel eens dicht wilt hebben op het warmst van de dag.

Roland
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Veel te warm, dak open met de brandende zon, maar ik ben dan ook geen liefhebber van cabrio's.
Zelf prive een Jeep gereden zonder dak en een Corvette, maar als de zon echt scheen ging de boel snel dicht, zeker in Nederland met zijn files schroei je de auto uit.
SUV is veel handiger, ook nog eens lekker hoog zodat je onderweg veel meer ziet.
Zelf prive een Jeep gereden zonder dak en een Corvette, maar als de zon echt scheen ging de boel snel dicht, zeker in Nederland met zijn files schroei je de auto uit.
SUV is veel handiger, ook nog eens lekker hoog zodat je onderweg veel meer ziet.

Ik vind een cabrio altijd fantastisch. Wij hadden in Hawai een Mustang en dat was super. Alleen, denk eraan, er is minder ruimte in de koffer dan bij een gewone auto.
En ja, soms is het te heet, dan kan je het dak nog altijd dicht doen.
Lilo
En ja, soms is het te heet, dan kan je het dak nog altijd dicht doen.
Lilo
Al 25 jaar en + 50 reizen naar usa, 47 staten bezocht
Als je een lichte reiziger bent (weinig kleding, weinig shoppen en weinig eten voor onderweg) dan is een cabrio top. Wij vonden wat ruimte wel prettig en namen daardoor geen cabrio.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht