Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Motor huren in Amerika?

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Plaats reactie
Broertje
Amerika-ontdekker

Motor huren in Amerika?

Bericht door Broertje »

Hallo,

Graag zou ik voor mijn rondreis door Amerika een motor willen huren. Ik ga samen met mijn partner die geen motorrijbewijs heeft. We willen ongeveer 2 maanden rondreizen in Amerika. Is het mogelijk voor zo'n lange tijd een motor te huren? En is mijn Nederlandse rijbewijs daar geldig? Heeft iemand hier ervaring mee en zo ja, wat zijn de ervaringen op dit gebied? Waar moet ik aan denken enzo?

Groetjes
Harley
Amerikafan

Re: Motor huren in Amerika?

Bericht door Harley »

Hallo Broertje,
wat leuk dat je dat ook wil doen. Wij gaan dit jaar voor de vierde keer. Wij laten onze eigen Harley overvliegen omdat het huren van zo'n machien voor twee maanden nog veel duurder komt en naar we gehoord hebben mag je er in de zomermaanden dan niet mee in de woestijnen. En Death Valley moet je als motorrijder toch ervaren hebben.
Als je een ander merk motor wil huren, kan je best eens kijken op sites van verhuurbedrijven, wij hebben daar geen ervaring mee.
Wil je enkel de West doen of wat zijn eigenlijk je plannen?
groetjes
Rita
Broertje
Amerika-ontdekker

Bericht door Broertje »

Hoi Rita,

We willen vooral het zuidwesten zien, arizona, california, nevada, new mexico. dat gebied.
Het merk van de motor maakt me niet zoveel uit.
Hoe duur is het om je eigen motor over te laten vliegen? Misschien is dat nog wel goedkoper, zeker omdat we 2 maanden willen gaan.

Groetjes
Harley
Amerikafan

Bericht door Harley »

Het is niet goedkoop maar een Harley huren is heel duur. Een Japanner zal misschien nog wel gaan, ik weet dat dus niet. Wij zijn echte H-D rijders, daar he je natuurlijk ook een echt wild west gevoel bij hé.
Wat rij jij? Als je je motor laat overbrengen, moet je wel ook een verzekering afsluiten bij een amerikaanse verzekering en bij mijn weten is alleen Berglund in Phoenix die dat doet en dat kost ong. 350 € voor twee maanden. Ik zal eens opzoeken hoeveel wij dit jaar gaan betalen voor het overvliegen.
De staten die jij wil doen zijn prachtig. Het is ook goed dat je voor zo'n lange tijd wil gaan dan kan je heel relaxed zijn, rijden zolang en waar je maar wil, totale vrijheid. Welke periode wil je gaan?
Broertje
Amerika-ontdekker

Bericht door Broertje »

Op dit moment heb ik zelf geen motor. Ik ben nog student, en heb daar het geld niet voor. We waren eerst van plan om met de auto te gaan, maar mijn vriend is nogal snel wagenziek. Toen kwam hij op het briljante plan om met de motor een rondreis te maken, wat mij enorm gaaf lijkt!
Ik ben ook een beetje voorbarig met plannen hoor, want de reis kan pas volgend jaar of het jaar daarop... duurt nog zo lang... :roll:
Waar ga jij heen dit jaar? En hoe lang ga je? Het lijkt me handig als je laat weten hoe duur het ongeveer wordt.

Heb jij nog tips waar ik rekening mee moet houden als ik een motorreis ga maken? Bijvoorbeeld is mijn nl rijbewijs daar geldig?

Groetjes
Harley
Amerikafan

Bericht door Harley »

Ons belgisch rijbewijs is daar wel geldig. Je nederlands ook heb ik al gelezen op dit forum.
Zoals gezegd zal ik de prijs opzoeken en laat je dit wel weten. Er is inderdaad nog heel wat waar je moet aan denken. De motor moet verpakt, als je het in een krat doet moet deze van hittebehandeld hout zijn. Dit klinkt erg maar dat is een soort plexiplaat. Wij hebben van een H-D shop een H-D pallet gekregen en mijn man maakt daar zelf een krat rond en een firma op de luchthaven van Brussel zorgt voor het vervoer. De prijs wordt berekend op het gewicht. Wij geven ook onze reistas direct mee, bespaart ons gesleur.
Wij hebben tot nu toe Californië, Nevada, Arizona, Utah, deel van Colorado en een deel van New Mexico gedaan. Dit jaar gaan we ook naar Yellowstone, hopen we. We kijken 's avonds naar weather channel en dat bepaald meestal onze richting voor de volgende dag. Wij zijn al altijd in augustus en september geweest. Gewoonlijk sluiten wij onze reis af met Street Vibrations, het laatste weekend van september in Reno, nevada
JKG
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door JKG »

Ik neem aan dat je weinig bagage mee kan nemen op je reis, hoe doen jullie dat dan?
Zelf ben ik ook een fervent motorrijder, maar in Amerika neem ik maar al te graag de auto als vervoermiddel. Zat ruimte voor bagage, kost minder lichamelijke energie dan motorrijden en in de warme gebieden lekkere airco (alhoewel, als je rijd maakt dat toch minder uit). Echter mag je in Amerika ook weer niet in de file tussen de auto's doorrijden, zoals bijv. in Nederland (en wellicht Belgie) wel gewoon mag, mits je natuurlijk niet te hard er tussendoor rijd.

Ben dus wel benieuwd hoe je dat dus met bijv. kleding doet. Je kan minder meenemen, dus ook meer wassen tussendoor?
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Loek »

JKG schreef:Echter mag je in Amerika ook weer niet in de file tussen de auto's doorrijden, zoals bijv. in Nederland...
File? Welke file? :lol:

Afbeelding
goldenhills
Amerika-expert

Bericht door goldenhills »

Wat ik gezien heb is een motor huren hier erg duur. Bijv. drie dagen huur voor een dikke motor alles inclusief (huur, verzekering, tax, GPS) is ruim $600 bij Eagle Rider in SF :shock:

Is een cabrio huren een optie? Helpt de frisse lucht en ruimer uitzicht tegen wagenziekte?
dutchie_in_boston
Amerika-expert

Bericht door dutchie_in_boston »

jeetje, wat een prijzen. Ja, precies, een cabrio en een dramamine?
Bushmaster
Amerika-expert

Bericht door Bushmaster »

als ik bij usareisen.de motorhuur bekijk in hoogseizoen (juli/augustus),
voor 3 weekjes zit je tussen de € 2000,00 - € 2600,00
terwijl je voor de auto op € 800,00 - € 1000,00 komt, ik vind verschil veel te groot.
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

Ik was vorig jaar voor 1 dag een Harley Davidson huren bij Eagle rider in Las Vegas via usareisen.de € 104 kwijt, wel een onvergetelijke ervaring hoor. 8)
Bushmaster
Amerika-expert

Bericht door Bushmaster »

Huur je dan ook helm, kleding etc.?
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

Helm zat bij de huurprijs in, kleding niet.
Harley
Amerikafan

Bericht door Harley »

JKG schreef:Ik neem aan dat je weinig bagage mee kan nemen op je reis, hoe doen jullie dat dan?
Zelf ben ik ook een fervent motorrijder, maar in Amerika neem ik maar al te graag de auto als vervoermiddel. Zat ruimte voor bagage, kost minder lichamelijke energie dan motorrijden en in de warme gebieden lekkere airco (alhoewel, als je rijd maakt dat toch minder uit). Echter mag je in Amerika ook weer niet in de file tussen de auto's doorrijden, zoals bijv. in Nederland (en wellicht Belgie) wel gewoon mag, mits je natuurlijk niet te hard er tussendoor rijd.

Ben dus wel benieuwd hoe je dat dus met bijv. kleding doet. Je kan minder meenemen, dus ook meer wassen tussendoor?
FH020027 (Small).jpg
ely (Small).JPG
Dit is dus de manier waarop wij reizen Op de eerste foto kan je zien dat we maar een gewone legerkitzak hadden. Voor onze reis in 2008 hadden we al iets degelijkers aangeschaft. Je bent inderdaad beperkt in bagage maar je hebt toch niet veel nodig. Gemakkelijke kleding, 's avonds uitwassen, 's morgens terug aandoen. Het is er gewoonlijk zo warm dat dat best lukt als je het over de douchestang hangt en anders bevestig je het de dag erna boven op je bagage en dan is het door het rijden in een mum droog. Als je gaat eten moet je ook niet op je paasbest kleden, dat bespaart dus ook op bagage. Een fleecetrui heb je wel nodig. Niet alleen voor als het wat frisser is maar juist als het zeer warm is. Wij kopen 's morgens altijd een slaatje of wat fruit en brood om te picknicken. In de tas met de fleece erop blijft dit heerlijk koel, de fleece werkt als een soort frigo.
De lekkere airco in de warmere gebieden (woestijnen en Death Valley), vergeet het maar. Na twee uur in de middag is het rijden zoals in de wind van een gigantische föhn. Je kan dan eigenlijk niet meer rijden zonder vizier en zelfs dan nog. En je krijgt er ook nog de warmte van de uitlaatpijpen bij en de warmteweerkaatsing van het asfalt. Maar dat hoort bij heel de ervaring van het motorrijden in de West.
En er zijn genoeg benzinestations om je op te frissen en af te koelen zodat je weer verder kan. Wel genoeg drinken, als je alleen bent zijn er systemen met een tubetje, heb ik al gezien. Wij zijn met twee dus ben ik de waterdrager.
In Californië mag je wel door de files rijden. Ze vinden het niet zo leuk en ze maken ook geen extra plaats zoals bij ons maar het is er niet verboden zoals in de andere staten.
De reden waarom wij begonnen zijn met twee maanden te gaan is omdat ik loopbaanonderbreking neem en dat moet met minimum 3 maanden. Om dan 2 maanden thuis te blijven terwijl de ticketten en het overbrengen(alles inbegrepen: overvliegen, verzekering, bewaren krat enz. voor dit jaar ong. 5.000€) hetzelfde bleef was wat gek, daarom twee maanden Amerika en 1 maand thuis daarna. We hebben het een paar keer uitgerekend en een H-D huren is voor die periode ong. het dubbele en nu hebben we onze eigen motor. Groot voordeel want als er iets aan mankeert kan mijn man het gewoonlijk zelf maken.
Ik hoop dat je hier wat aan hebt en als je zo graag motorrijdt, zou ik zeggen: niet laten om het ook eens te proberen, het is een verslavende ervaring.
Vele groetjes
Rita
jos0707
Amerika-newbie

Bericht door jos0707 »

Hallo Rita,
Een 15 tal jaar geleden heb ik mijn Goldwing ook meegenomen met het vliegtuig en ben van Atlanta via Mexico, de klassiek westkusttoer, naar Los Angeles gereden. Ik heb het destijds klaargekregen de motor gewoon op een pallet te zetten, zonder kist. Aangezien aankomst en vertrek niet op dezelfde luchthaven gebeurde zou ik anders 2 kisten nodig gehad hebben.
Ik denk eraan een nieuwe USA reis te plannen maar dan de moto met aanhanger te transporteren via roro scheeptransport wat veel goedkoper is. Motor met aanhangwaren op het vliegtuig lijkt me van het goede te veel.
De organisatie zal nu wel makkelijker zijn via internet. 15 jaar geleden moest nog alles met telefoon en fax gebeuren.
Aangezien jij pas geweest bent heb ik enkele vragen waar je me wel bij kan helpen denk ik.
Hoe zit het nu met de verzekering in de USA? Kan je me aub een adres geven waar je de motor hebt laten verzekeren? Prijs van de verzekering? Welke documenten heb je nodig voor de douane? Want je importeert de motor maar tijdelijk dus moet je geen invoerrechten betalen veronderstel ik. Heb je lang moeten wachten voor de douane de motor vrij gaf?
Ik zou het fijn vinden als je me wat kan helpen met die praktische beslommeringen.
Alvast bedankt voor de info.
Groeten,
Jos
Color01
Amerika-expert

Bericht door Color01 »

ik heb al half amerika bekeken van af m'n motor...maar ik weet niet hoe het gaat met de verzekeringen voor een nederlander en z'n motor.

je kunt met deze persoon mischien kontakt opnemen...hij is pas terug gekomen van een reis door amerika op de motor...hij kan je mischien wel meer informatie geven.

http://www.motor-forum.nl/forum/list_me ... -NY-1.html
Harley
Amerikafan

Bericht door Harley »

Sorry Jos, ik lees nu pas je berichtje. Ik ben nu op mijn werk en heb hier niet de nodige gegevens. Ik zal ze opzoeken en je de juiste data doorgeven.
De verzekeringsmaatschappij is Berglund ins. in Phoenix. Je kan ook via hun website contact opnemen. http://www.berglundins.com/
Voor de verzending doen wij altijd beroep op Brucargo in Brussel. Je mag daar de motor zelf inpakken en ze zijn heel behulpzaam. De motor moet je ong. een week op voorhand aanleveren en dan staat hij klaar als je aankomt. Je neemt aldaar contact op met hun agent. Die pikt je op aan het hotel en brengt je naar je moto. Het vergt op voorhand wel wat papierwerk maar het is goed te doen. Als je terugkomt, lever je de motor terug af, tegenwoordig bij een erkend inpakker maar als je wat zaagt staan ze wel toe dat je hem zelf terug inpakt en zij tekenen dan de papieren. Terugsturen duurt wat langer, reken op ong. 2 weken eer hij terug bij Brucargo is.
Harley
Amerikafan

Bericht door Harley »

hierbij foto's hoe het inpakken gaat. Onze bagage gaat direct mee, bespaart gesleur op de luchthaven. Het gat in de krat dient om het chassisnummer zichtbaar te houden. Dat is heel belangrijk voor de douane.
Bijlagen
DSCN9577 (Small).JPG
DSCN9576 (Small).JPG
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer