zrx1100 schreef:SF is inderdaad duurder dan LA, maar als je op tijd boekt kan dat beperkt blijven tot een verschil van 50-60 Eur
Het is ietsjes duurder inderdaad (zal inderdaad rond de 50 euro zijn, alhoewel als ik bij vliegtarieven.nl kijk, dan scheelt het maar 7 euro!!)
Vertrek dan vanaf Schiphol:
- Met United Airlines naar Los Angeles: 689,00 euro + 89,41 tax = 778,41 euro per persoon
- Met Delta Airlines naar San Francisco: 709,00 euro + 76,27 tax = 785,27 euro per persoon.
Ik kan nu natuurlijk nog geen datum in 2007 pakken, maar heb maar 1 juli t/m 1 augustus 2006 genomen, aangezien jullie volgens mij wel van plan zijn om in de zomer te gaan. Ik zou jullie dan zeker adviseren om meteen de vliegtickets te boeken zodra de prijzen voor de zomer bekend zijn, aangezien ze dan het aller goedkoopst zijn.
Vanaf Brussel was het verschil overigens 65 euro per persoon (beide vluchts met American Airlines)
Mochten jullie toch besluiten om op San Francisco te vliegen, dan halen jullie deze kosten zeker uit het niet huren van de auto in de periode dat jullie in San Francisco zijn. Nogmaals, in Los Angeles heb je gewoon die auto nodig. Als jullie dus toch op Los Angeles vliegen, zul je al meteen de eerste dag een auto moeten huren. En in San Francisco zouden jullie eventueel de auto pas op kunnen halen op de dag van vertrek naar Monterey.
Plus het grote voordeel als jullie het rondje tegen de klok in doen, heb je de kustweg van Noord naar Zuid
Ik heb alleen maar ervaring van SF via LA, San Diego naar Las Vegas, maar anders zou je ongeveer zo'n begin van je planning krijgen:
Dag 01: Schiphol - San Francisco
Dag 02: San Francisco
Dag 03: San Francisco
Dag 04: San Francisco - Monterey
Dag 05: Monterey - San Simeon
Dag 06: San Simeon - Los Angeles
Dag 07: Los Angeles (Universal)
Dag 08: Los Angeles (Studio Tour Warner Bros / NBC en eventueel een opname van Jay Leno)
Dag 09: Los Angeles (Six Flags Magic Mountain)
Dag 10: Los Angeles (rondje sight-seeing Los Angeles (Hollywood Boulevard - Sunset Boulevard - Beverly Hills - Santa Monica Beach - Venice Beach - Rodeo Drive - Hollywood Sign) en 's avonds naar een hotel in Anaheim
Dag 11: Anaheim (Disney)
Dag 12: Anaheim (Knott's Berry Farm)
Dag 13: Anaheim (Disney en 's avonds naar een hotel in San Diego - ongeveer een ritje van 2 uur)
Dag 14: San Diego (San Diego Zoo en 's avonds lekker eten in Gaslamp Quarter)
Dag 15: San Diego (Seaworld)
Dag 16: San Diego - Las Vegas
Dag 17: Las Vegas
Dag 18: Las Vegas
Dag 19: Las Vegas - ?
Vanaf dag 19 weet ik het dus niet meer
Dan heb je dus nog 13 dagen om van Las Vegas naar San Francisco te rijden via een paar Nationale parken. Je zou eventueel ook vanaf San Diego een omweggetje kunnen maken naar Las Vegas via een paar Nationale parken.
Verder een paar opmerkingen aan m'n schema'tje:
- Zo'n Studio Tour is natuurlijk helemaal persoonlijk om dit te doen. Ik vond het dus echt geweldig. Dit vond ik zo gepast bij Los Angeles. *Note: in de weekenden zijn er geen tours, houdt hier rekening mee met eventuele planning mocht je deze tours je aanspreken.
- Hetzelfde geldt voor Six Flags Magic Mountain: Plan dit niet op
vrijdags, zaterdag of zondags! Snap nog niet waarom wij in godsnaam 3 uur en 3 kwartier op een ritje met de 'X' hebben staan wachten. Maarja..
- Misschien dat Disney ook een optie is om heen te gaan, zodat de Southern California Citypass misschien dan interessant wordt. Mocht je bij Disney te weinig actie vinden, kun je dit misschien in één dagje doen.
- Geldt natuurlijk ook voor de San Diego Zoo. Dit is misschien ook een leuk bezoekje als je toch de Southern California Citypass hebt. Zelf vond ik het park redelijk, maar dat komt - denk ik - omdat we redelijk moe waren van het reizen en de zoo is nou niet bepaald erg klein

(veel bergje op en bergje af).
- Van het rondje sight-seeing in Los Angeles zul je natuurlijk zelf moeten bekijken wat je wel en wat je niet leuk lijkt. Misschien heb je zelf nog wel idee'tjes om te doen/zien. Het rondje kan in ieder geval makkelijk in een dag gedaan worden.
- Ik weet niet in hoeverre je persé naar Salt Lake City en Denver wilt, maar zoals ik lees in de reacties, blijkt dit nogal uit de route te liggen. Maar dit is natuurlijk een eigen keuze