Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Etienne&Sarah: weekje Las Vegas, advies gevraagd

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
etienne&sarah
Amerika-ontdekker

Reis Etienne&Sarah: weekje Las Vegas, advies gevraagd

Bericht door etienne&sarah »

Wij gaan in augustus een weekje naar Las Vegas (verblijf Planet Hollywood) en na het lezen van het forum zie ik dat veel mensen een auto huren.

Mijn vraagjes zijn dus: '
- Wat raden jullie aan, is het verstandig om een auto te huren? (alleen Etienne heeft een rijbewijs, maar nog nooit in buitenland gereden)
- kun je ook alle uitstapjes maken zonder auto.
- zijn de auto verhuurbedrijven daar te vertrouwen als je ter plekke een auto huurt (in b.v. Kreta moet je bijvoorbeeld goed opletten waar je huurt).

Qua uitstapjes wordt minimaal Grand Canyon en Hoover Dam. Zijn er nog niet uit welke andere parken we gaan bezichtigen. Sowieso één dag naar outlet.

In ieder geval is iedere tip welkom!! :)

alvast bedankt.
Reizen:
juni 2009: New York
augustus 2011: Las Vegas
Yeehaw
Amerika-expert

Re: Reis Etienne&Sarah: weekje Las Vegas, advies gevraagd

Bericht door Yeehaw »

HI
Grand Canyon NP is geen "uitstapje"" Hij is een bestemming. Het is mogelijk om dat in een dag te doen maar je zit 10 uur op de weg heen en terug. Ik zou een overnachting plannen www.grandcanyonlodges.com of www.tusayanhotels.com Sunset en sunrise zijn de hoogtepunten. Je kan ook bustours maken van LV naar GC (totaal 14 uur) of fixed wings flights (ca 8 uur) en verwar niet Grand Canyon National Park aka South rim met Grand Canyon West (GCW). Heeft niets met elkaar te maken.
Als je bezoeken wil brengen aan bv Red Rock, Valley of Fire, Lake mead, Hoover Dam en de New Bridge, Mt. Charleston etc. zou ik een auto huren . In Las Vegas zelf kan je gemakkelijk zonder auto. Zelfs dagtochten naar Death Valley NP en Zion zijn mogelijk bij een heel vroeg vertrek uit Las Vegas. Zion en DV zijn dichterbij LV dan GC.
Huur gewoon een auto bij de bekende verhuurbedrijven zoals Hertz, National. Avis, Alamo etc etc.
Yeehaw
etienne&sarah
Amerika-ontdekker

Bedankt voor de tip. Hebben we al veel aan!

Ik wist dat het lang was..maar zo lang...naja zolang het maar de moeite waard is!

We zijn nog flink aan het orienteren...en ook nog altijd op zoek naar een leuke/goede reisgids over Las Vegas (altijd handig om iets op papier bij te hebben). In New York hadden we 3 gidsen en hebben er veel aan gehad (vooral 100% New York, met erg leuke wandelingen). Echter over Las Vegas geen gids te vinden in de boekenwinkels en tot nu toe ook nog niet op i'net (alleen engels en wil nederlands).

groetjes...
Reizen:
gleuknie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Bericht door gleuknie »

Ik sluit me weer eens bij Yeehaw aan. :wink:
Voor de Grand Canyon ben je minimaal 1 overnachting ter plaatse nodig.
Ik neem aan dat je nog wel een nachtje van Planet Hollywood kunt annuleren?
Met een overnachting daar kun je op de terugweg nog via de Route 66 rijden. (Seligman, Peach Springs, Hackberry, Oatman)
Groetjes René

2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
2014: Denver - S.F.?
etienne&sarah
Amerika-ontdekker

Helaas is een nachtje annuleren bij PH niet mogelijk. Hebben vakantie geboekt via een reisbureau aan een speciale aktieprijs voor volledige week. Overnachting gaat het dus niet worden...wie weet voor een eventuele volgende keer als die komt (wil nog zoveel zien van amerika...)

Dus het zullen alleen maar dagtripjes worden....
Reizen:
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Dan annuleer je niets, maar boek je een nacht extra. Je kunt redelijk goedkoop overnachten in het park als je niet te veel luxe wilt. Yeehaw heeft de site al gegeven. Kijk eens naar de Bright Angel Lodge (aan de rim), of yavapai of Maswick.

Autohuur regel je het beste hier al, dan weet je zeker dat je qua verzekeringen goed zit.

Marianne
KW1984
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door KW1984 »

Ik zou ook gewoon alsnog een overnachting boeken bij de grand canyon, wellicht 'zonde' van je al betaalde nacht in PH maar dit geeft je wel veel meer mogelijkheden bij de grand canyon. Hotel Caynon Plaza Resort is een eenvoudige maar goedkope optie, op 10-15min rijden van de 'afgrond'...

Overigens is PH een prima hotel, vooral resort kamers met strip view (vraag naar een upgrade)
2010: Zuid-Westen
2011: Noord-Oost USA & Canada
2012: Florida
2013: Chicago - Orlando (via Zuiden & Texas)
2016: Las Vegas
2018: Florida
2019: Noord-Westen
2023: Californië + ?
jolanxyz
Amerika-expert

Bericht door jolanxyz »

Ik zou de auto als je die wil huren, vanuit Nederland huren. De verzekeringen en opties die je ze daar laten afsluiten zijn duurder als dat je het vanuit Nederland geregeld hebt. Ik weet niet hoe oud jullie zijn, maar onder de 25 jaar, krijg je te maken met een toeslag.

Vanuit Las Vegas kun je ook helicoptertochten maken over wat ze dan noemen de Grand Canyon. Vaak is dat de West Canyon en dat deel valt niet onder Grand Canyon NP. De Skywalk, ook West Canyon, is naar mijn idee een touristtrap, vanwege de prijs en het verbod om foto's te maken vanaf de Skywalk. Kijk voor meer informatie over Grand Canyon NP op www.nps.gov/grca
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer