Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Ingevd: reis California 2011

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Ingevd
Amerika-newbie

Reis Ingevd: reis California 2011

Bericht door Ingevd »

Hoi Iedereen,

Dit weekend hebben mijn vriend en ik onze vliegtuigtickets geboekt voor onze reis naar California (eind mei begin juni). We hebben de volgende planning in gedachten. Het is onze bedoeling om geen al te druk schema aan te houden.

Wat denken jullie ervan?

Dag 1 Aankomst San Francisco
Dag 2 San Francisco
Dag 3 San Francisco
Dag 4 San Francisco --> Monterey
Dag 5 Monterey
Dag 6 Monterey --> Cambria
Dag 7 Cambria --> Santa Barbara
Dag 8 Santa Barbara --> Santa Monica
Dag 9 Santa Monica
Dag 10 Santa Monica
Dag 11 Santa Monica --> Las Vegas
Dag 12 Las Vegas
Dag 13 Las Vegas --> Death Valley --> Lone pine
Dag 14 Lone Pine --> Mammoth lakes
Dag 15 Mammoth lakes --> Lee Vining --> Yosemite
Dag 16 Yosemite
Dag 17 Yosemite
Dag 18 Yosemite
Dag 19 Yosemite --> San Francisco
Dag 20 SF --> home

Bedankt voor jullie input.
Inge
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reis Ingevd: reis California 2011

Bericht door Martin & Marianne »

Hallo Inge,
Als Yosemite-fan vind ik dit heel mooi! Met iets minder tijd voor de kust (wat wil je daar allemaal doen?) zou je ook nog tijd kunnen nemen voor Joshua Tree - op weg naar Las Vegas.
Ik weet niet wanneer je er precies bent, maar de Tioga Pass kan ook begin juni nog een risico zijn. Maar je hebt voldoende tijd om om te rijden naar Yosemite.
Qua overnachtingen kan ik een overnachting in Death Valley aanraden. Vandaar heb je voldoende tijd om naar Mammoth Lakes te rijden. Of hadden jullie nog veel gepland tussen Lone Pine en Mammoth Lakes? Voor Bodie zit je in ML niet zo handig, dan kun je beter voor Lee Vining kiezen.

Reserveer Yosemite zo snel mogelijk, zie http://www.yosemitepark.com voor de mogelijkheden.

Marianne
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Lekkere rustige route zo, ik zou alleen overwegen toch een dag minder Yosemite te doen, en een extra dag te nemen in Death Valley, dat kan makkelijk in dit schema, en DV is meer dan de moeite waard.
gleuknie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Bericht door gleuknie »

Ik zou een dag Monterey inruilen voor een extra overnachting in Death Valley, maar dan uiteraard wel als jullie goed tegen de warmte kunnen, maar wat een prachtige en rustige route verder. :thumbup:
Groetjes René

2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
2014: Denver - S.F.?
Ingevd
Amerika-newbie

Bericht door Ingevd »

Bedankt voor jullie reacties en input.

We kunnen inderdaad wat overnachtingen in de kuststreek inruilen voor Joshua tree en death valley.

De dagen in Yosemite zullen we echter niet verminderen, mijn vriend wil er namelijk dolgraag gaan vliegvissen.

Nu begint de volgende stap van onze reis, namelijk het zoeken van hotels.

Groetjes,
Inge
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer