Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Goedkoper: motel of B&B?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
JayLovesUSA
Amerikafan

Goedkoper: motel of B&B?

Bericht door JayLovesUSA »

Bed & Breakfasts vormen het alternatief voor degenen die niet in standaard hotel- of motelkamers willen zitten. U kunt dan een kamer huren in een klein pension gevestigd in (meestal) een wat ouder woonhuis waarbij gezelligheid en samenzijn voorop staat; zo ontbijt u samen met de andere gasten.

Bed & Breakfasts zijn er in allerlei prijsklassen; de gemiddelde prijs ligt tussen de $40 en $75 per nacht.
Aldus deze website hier: http://www.allesamerika.com/reistips-amerika.html

Maar als ik het goed begrijp is een B&B dus goedkoper dan een motel? Terwijl ze mij leuker, echter en gezelliger lijken. Of zijn B&B's moeilijker te vinden? Motels zie je overal, maar hoe vindt je een B&B als je je reis niet al teveel wilt plannen?
Raziel
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Goedkoper: motel of B&B?

Bericht door Raziel »

Wij hebben voor onze rondreis komende zomer 2 maal een B&B gereserveerd.
In beide betalen we rond de $150 voor 4 personen per nacht. In beide locaties hebben we een cabin die bij de B&B staat.
De prijsopgave kregen we na mail-contact en was onderhandelbaar.
RiverCola
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door RiverCola »

De meeste B&B's zijn vele malen duurder dan de meeste motels. Natuurlijk verschilt het per regio en per accomodatie maar een standaard motel kost meestal tussen de 40 en de 80 dollar per nacht (1 king of 2 queen bedden), terwijl de prijs van de gemiddelde B&B daar ver boven ligt. Daarvoor krijg je dan wel wat terug; goede locatie, sfeer en een fantastisch ontbijt!
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

Volgens mij is een B&B duurder dan een h/motel, echter zeker niet "vele malen" :wink: . Daarbij moet je ook bedenken dat een B&B vaak inclusief een uitgebreid ontbijt is, waarbij je de lunch over kan slaan. Het prijsverschil wordt daardoor wat minder.
Als voorbeeld: Wij betaalden vorig jaar in het Labor Day weekend $120 voor een tweepersoons kamer in Torrey Schoolhouse B&B.

De door Riverola genoemde motelprijzen kunnen naar onze ervaring in het hoogseizoen en dichtbij toeristische attracties toch wel wat hoger liggen, zeker inclusief tax. B&B prijzen liggen echter dan ook wel hoger, dus dat is lood om oud ijzer.
Groet,

Old Faithful
guinevere
Amerika-expert

Bericht door guinevere »

B&B zijn meestal inderdaad duurder dan motels, maar niet altijd. Het is ook niet per definitie zo dat je een uitgebreid ontbijt krijgt, soms stelt het niet zoveel voor. Als je vooraf gewoon alles goed uitzoekt (dmv beoordelingen op tripadvisor en andere websites) dan sta je zelden voor nare verassingen.

Ik denk dat het zeker als Nederlander erg leuk is om het in ieder geval een keer te doen, omdat je vaak een kamer in het woonhuis krijgt en je hele leuke gesprekken kan hebben met de eigenaars. Ik heb keer op keer ontzettend lieve mensen getroffen die heel erg hun best doen om jou alles naar je zin te maken.

Als ik het me goed herinner heb je een vrij uitgesproken mening over het homo huwelijk. Je denkt vast, wat heeft dat er nou weer mee te maken, maar in mijn ervaring zijn een flink aantal B&B onder beheer van homostellen en je verblijft dan dus bij hun in huis. Ik weet niet of je daar moeite mee zou hebben, maar ik wilde je hier toch even op attenderen, zodat je je straks niet ongemakkelijk voelt.
Afbeelding
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

Ook wij 'doen' af en toe graag een B&B tussendoor. Of het duurder is dan een motel hangt vooral af van je eigen verwachtingen van dat motel. Als je vergelijkt met een motel 6 of Travelodge is het inderdaad duurder. Vergelijk je met een Best Western of de betere hotels zoals Desert Pearl Inn dan is het wat goedkoper. Met wat zoekwerk vind je makkelijk een B&B tussen de 90 en 130 dollar. In elke B&B kregen we telkens een super lekker ontbijt met vaal leuke praatjes aan tafel met de andere gasten, vaak Amerikanen die ook op doorreis zijn.

Even wat prijzen van ons op een rijtje
Newportbeach B&B - LA : 85 $
Schoolhouse B&B - Torrey : 125 $
Bryce Trails B&B - Tropic : 140 $ (beste ontbijt ooit :mrgreen: )
Mayors B&B - Moab : 112 $ (x4 nachten)

Bart
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
Mirav5410
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Bericht door Mirav5410 »

Ik kwam deze site tegen http://www.airbnb.com/
Volgens mij ook leuk en net zo duur als je zelf ervan wil maken.
:thumbup:

Mira
gera_r
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door gera_r »

Wij hebben voor 2 nachten een B&B gereserveerd voor het hoogseizoen bij de Niagara Watervallen, voor $ 95.00 per nacht. We zitten dan op 5 min. loopafstand van de watervallen. Er waren duurdere te vinden, maar niet zoveel goedkopere... Veelal zijn er verschillende prijzen voor verschillende kamers. Hoe mooier/groter, hoe duurder... Er bestaan bemiddelingssites (http://www.bedandbreakfast.com/?bid=2&a ... 3godahlTOg, maar je kunt ze in de meeste gevallen ook zelf benaderen. Gewoon even googelen op plaatsnaam in combinatie met bed & breakfast...
Katja
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12
Contacteer:

Bericht door Katja »

Welke B&B heb je geboekt Gera?

Een motel is volgens mij meestal goedkoper maar met een B&B kun je het zo gek maken als je zelf wilt. Voor ons hoort het er echt bij om tijdens de vakantie minimaal één keer een B&B mee te pakken vanwege de sfeer. We kiezen dan vaak wel voor een betere die in ieder geval voldoende goede kritieken op TA heeft.
Bij goedkopere B&B's valt het me vaak op dat de sfeer ook minder persoonlijk is.
gera_r
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door gera_r »

Katja, ik heb Angel's Hideaway geboekt: http://www.angelshideaway.net/welcome.html. Heeft goede recensies ook. Ze hebben maar 2 kamers. Wat ook fijn is, we mogen de auto al voor inchecken daar op het erf zetten.
Katja
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12
Contacteer:

Bericht door Katja »

Ziet er geweldig uit en helemaal voor de prijs die je noemde!
Big Al
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 9 jaar in Virginia

Bericht door Big Al »

Mirav5410 schreef:Ik kwam deze site tegen http://www.airbnb.com/
Volgens mij ook leuk en net zo duur als je zelf ervan wil maken.
:thumbup:

Mira
Mijn vader heeft een B&B via airbnb geboekt voor rond de $40 in Denver en $50 in Boulder. Daar kan je geen motel voor krijgen. Airbnb is wel grappig, je communiceerd vaak eerst persoonlijk met de 'huisbaas' voordat ze toestemming geven voor de boeking.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer