Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Niet naar New Mexico & Texas ?
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 21
- Contacteer:
Niet naar New Mexico & Texas ?
Dit jaar zullen wij ws een groot deel van de reis doorbrengen in New Mexico/ Texas.
Nu valt het me op in het "wie wat waarheen topic" dat er bijna niemand deze staten bezoekt komende zomer. Misschien was dat voorgaande jaren ook wel zo maar dat viel me dan niet op doordat wij die kant niet uitgingen.
ok, het is er misschien warm in de zomer (maar in AZ ook), TX is misschien "minder" interessant tov de overige Z/W-staten, je kunt niet alles bezoeken dus je moet keuzes maken: maar waarom laten zoveel mensen New Mexico & Texas links liggen? Ben benieuwd naar de overwegingen.
Nu valt het me op in het "wie wat waarheen topic" dat er bijna niemand deze staten bezoekt komende zomer. Misschien was dat voorgaande jaren ook wel zo maar dat viel me dan niet op doordat wij die kant niet uitgingen.
ok, het is er misschien warm in de zomer (maar in AZ ook), TX is misschien "minder" interessant tov de overige Z/W-staten, je kunt niet alles bezoeken dus je moet keuzes maken: maar waarom laten zoveel mensen New Mexico & Texas links liggen? Ben benieuwd naar de overwegingen.
- DVDGuy
- Amerika-expert
- Partner van: Krabbegat
- Aantal x V.S. bezocht: 7
Re: Niet naar New Mexico & Texas ?
Je hebt het specifiek over de zomer en mogelijk dat het klimaat dan inderdaad een rol speelt.
Wij gaan in elk geval in maart/april een aantal parken in Texas en new Mexico bezoeken en hopen op een aangename temperatuur
Wij gaan in elk geval in maart/april een aantal parken in Texas en new Mexico bezoeken en hopen op een aangename temperatuur

- Tipsy_1
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 20
Bij mij staan texas en new mexico alleszins ook hoog op de reis-verlanglijst!
Vooral New Mexico, ik denk dat er daar echt enorm veel te zien is (leuke stadjes en leuke natuurparken).
Texas lijkt me super voor het typische amerika gevoel...
Vooral New Mexico, ik denk dat er daar echt enorm veel te zien is (leuke stadjes en leuke natuurparken).
Texas lijkt me super voor het typische amerika gevoel...
- Marenko
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Wij zijn vorig jaar in New Mexico geweest. Texas staat nog op en verlanglijstje.
- markro
- Moderator
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
In ons reisverslag 2005 kan je lezen over onze belevenissen in o.a. New Mexico.
Het is een prachtige staat en er valt veel te zien en te genieten.
Wij waren er in september.
Het is een prachtige staat en er valt veel te zien en te genieten.
Wij waren er in september.
Wij zijn diverse malen naar NM en Tx geweest en met veel plezier. De zomer in Tx is echter niet alleen heet maar ook erg luchtvochtig. NM kent ook hogere gebieden waar het goed toeven is. Tx zou ik voor bv october of april gaan. Maart/april is wel de tijd van de Spring Break en dan zijn bv Port Aransas en South Padre maar ook bv Big Bend vol met teenagers. Kan ook leuk zijn natuurlijk.
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Ik ben ook al meerdere malen in New Mexico en Texas geweest. New Mexico overigens 'beter' bezocht dan Texas. New Mexico is een prachtige staat waar je genoeg bezienswaardigheden kunt vinden. Zie o.a. mijn reisverslag 2005.
Roland
Roland
- pollyblue
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 30
new mexico niet overslaan, een prachtige staat met oa de bisti badlands, white sands nm, chaco culture nm, great sand dunes np, kasha katuwe enz.
Vorig jaar mei New Mexico bezocht en uiterst tevreden over; White Sands was een van de toppers, maar ook Santa Fe en Taos, Bisti Badlands, Chaco Culture of de Salinas Missions zijn zeker de moeite waard. Texas slechts even bezocht op doorreis naar de Carlsbad Caverns, in NM!, maar daar komen we echt ook nog wel eens.
Doen dus.
Doen dus.
Ik denk dat Texas en tot zekere hoogte ook New Mexico gewoon een beetje buiten de route vallen. Je hebt rond LV gewoon een grote concentratie NPs waardoor het makkelijk is om in korte tijd veel verschillende indrukken op te doen.
Texas is inderdaad super! Als je nog wat met je planning kan schuiven en van paarden houdt kan je je aanraden een paar dagen als echte Texas cowboy op een dude ranch te verblijven.
Texas is inderdaad super! Als je nog wat met je planning kan schuiven en van paarden houdt kan je je aanraden een paar dagen als echte Texas cowboy op een dude ranch te verblijven.
Wij zijn 2x in beide staten geweest en ze zijn absoluut de moeite!
Maar ik denk inderdaad dat ze een beetje 'uit de richting' liggen en dus moeilijk in te passen zijn in het typische rondje met de NP's in Utah en Arizona.
Mensen die voor de 1e keer naar de VS gaan zullen eerder voor dat typische rondje gaan, denk ik, en daar zoveel mogelijk highlights meepikken.
Lilo
Maar ik denk inderdaad dat ze een beetje 'uit de richting' liggen en dus moeilijk in te passen zijn in het typische rondje met de NP's in Utah en Arizona.
Mensen die voor de 1e keer naar de VS gaan zullen eerder voor dat typische rondje gaan, denk ik, en daar zoveel mogelijk highlights meepikken.
Lilo
Al 25 jaar en + 50 reizen naar usa, 47 staten bezocht
- Henriëtte
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 18
- Contacteer:
Over Texas kunnen we niet meepraten (we hebben alleen een kort maar wel zeer geslaagd bezoek aan Guadalupe Mountains National Park gebracht), maar een bezoek aan New Mexico kan ik je echt van harte aanraden. Bisti Badlands hoort bij onze absolute favorieten, al zal het daar in de zomer wel veel te warm zijn om er een flink stuk in rond te gaan lopen. White Sands, Kasha Katuwe, Chaco Culture, Bandelier National Monument, Carlsbad Caverns, Ah-Shi-Sle-Pah, er is echt meer dan genoeg moois te zien daar. Het was onze bedoeling om over twee maanden weer naar New Mexico te gaan, helaas gaat onze reis wegens familie-omstandigheden niet door. Maar ook al zijn we er al eerder geweest (juist (!) omdat we er al eerder zijn geweest) staat New Mexico bij ons nog heel erg hoog op het verlanglijstje.
http://www.picturEyes.com" onclick="window.open(this.href);return false; : met o.a. een collectie van onze favoriete USA-foto's.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Wij zijn in beide staten al een paar keer geweest zeker voor Texas geld dat je flinke afstanden af moet leggen om bij een volgende mooie plek te komen.
NM is ook goed te combineren met CO en of AZ.
NM is ook goed te combineren met CO en of AZ.
Wij gaan deze zomer ook een stuk door New Mexico, en ik heb erg zin in de spots die we gaan bezoeken. Goed om te lezen dat de meesten hier het er erg mooi vonden.
- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
Great Sand Dunes NP ligt niet in New Mexico, maar in Colorado...pollyblue schreef:great sand dunes np

~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
Ach ja ........ Great Sand Dunes........heerlijke herinneringen aan de Sand Pit..... 

16x USA / 30 staten
Oops! Haha. Ik ben erg benieuwd naar het verhaal dat bij de foto's hoort. 

- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
Zo te zien vast komen te zitten in het zand, waarna de Ranger de bandenspanning aan het verlagen is waardoor je meer grip krijgt en (hopelijk) op eigen kracht weer het zand uit kunt...
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
Op eigen kracht eruit gekomen?
Vergeet 't maar!
Kijk maar eens wat de Ranger in zijn hand heeft
Vergeet 't maar!
Kijk maar eens wat de Ranger in zijn hand heeft

16x USA / 30 staten
- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
Oh dan zaten jullie goed vast inderdaad!
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 11 Reacties
- 1605 Weergaves
-
Laatste bericht door Roosuithoorn