Ik baal er wel van.. het is vooral zuur omdat 2010 nog geen anderhalve maand geleden
Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Limiet Privé berichten inbox?
Limiet Privé berichten inbox?
De titel zegt het al; is er een limiet in het aantal berichten wat je in je inbox hebt staan? Ik ben een aantal PB's kwijt met waardevolle informatie. Ik weet wel dat je PB's kunt bewaren in 'Saved Messages', maar ik had dat nog niet gedaan. Ik wist niet dat de berichten zo snel verwijderd werden. (volgens mij was het eind 2010 of begin 2011). Of worden alle berichten van 2010 automatisch verwijderd?
Ik baal er wel van.. het is vooral zuur omdat 2010 nog geen anderhalve maand geleden
Sandy
- RiverCola
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Re: Limiet Privé berichten inbox?
Ze worden inderdaad verwijderd als je een bepaald aantal berichten hebt. Komen er nieuwe bij dan verdwijnen de oudste berichten.
Ik kwam er zelf ook een tijdje geleden achter en vind het hoogst irritant. Inmiddels heb ik wel een aantal berichten ge-saved maar vraag me af of daar ook een limiet aan zit?
Ik kwam er zelf ook een tijdje geleden achter en vind het hoogst irritant. Inmiddels heb ik wel een aantal berichten ge-saved maar vraag me af of daar ook een limiet aan zit?
- DVDGuy
- Amerika-expert
- Partner van: Krabbegat
- Aantal x V.S. bezocht: 7
Sansy,
als je weet van wie die berichten kwamen, dan heeft de afzender ze misschien nog bij Verzonden Items staan en kan die ze nogmaals naar jou sturen.
als je weet van wie die berichten kwamen, dan heeft de afzender ze misschien nog bij Verzonden Items staan en kan die ze nogmaals naar jou sturen.
Jammer dat het software niet een melding daarvan geeft wanneer je een max dreigt te overschreiden.
Ik ben ook wel benieuwd hoeveel de max is dan, dan kan ik daar rekening mee houden. Ik heb nu 18 PB's in mijn inbox staan. Als je een gesprekje over en weer hebt, dan kom je daar snel aan. Ik zal nu wel even een aantal weggooien en saven.
Toch ben ik ook benieuwd of er nog leden zijn die berichten in hun inbox (dus niet saved messages) hebben staan die dateert uit 2010. Ik denk dat de berichten uit 2010 automatisch verwijderd zijn. Dat is toch wel handig te weten, want zoals ik schreef als je nog in het begin van een nieuw jaar zit, dan worden er relatief nieuwe berichten definitief verwijderd :/
@DVD guy: Dat kan ik wel vragen ... maar als het zo is dat alle berichten van 2010 weg zijn dan geldt hetzelfde voor de 'Verstuurde berichten'.
Ik heb een gecheckt en in mijn verstuurde berichten, staat ook niets meer uit 2010.
Ik ben ook wel benieuwd hoeveel de max is dan, dan kan ik daar rekening mee houden. Ik heb nu 18 PB's in mijn inbox staan. Als je een gesprekje over en weer hebt, dan kom je daar snel aan. Ik zal nu wel even een aantal weggooien en saven.
Toch ben ik ook benieuwd of er nog leden zijn die berichten in hun inbox (dus niet saved messages) hebben staan die dateert uit 2010. Ik denk dat de berichten uit 2010 automatisch verwijderd zijn. Dat is toch wel handig te weten, want zoals ik schreef als je nog in het begin van een nieuw jaar zit, dan worden er relatief nieuwe berichten definitief verwijderd :/
@DVD guy: Dat kan ik wel vragen ... maar als het zo is dat alle berichten van 2010 weg zijn dan geldt hetzelfde voor de 'Verstuurde berichten'.
Ik heb een gecheckt en in mijn verstuurde berichten, staat ook niets meer uit 2010.
Sandy
- Harry
- Amerika-expert
- Partner van: jaha
- Aantal x V.S. bezocht: 26
- Contacteer:
Ik heb ook nog berichten van mei 2010.
- Mickey99
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 28
Ik heb ook nog 1 bericht van 2010 in mijn inbox staan. De anderen zijn allemaal van 2011. Ik wist trouwens niet dat ze automatisch verwijderd werden als je aan het limiet zat. Wel jammer dat je daar geen melding van krijgt..
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Ik heb nog berichten uit augustus 2010 in mijn PB-box zelfs. Ha, ik pb dus erg weinig.
Bedankt voor het kijken dan is dat uitgesloten. Dan zit ik gewoon aan mijn limiet. Op zich ben ik niet zo actief met PB's versturen.
Maar door de berichtjes over Parijs enzo is het de laatste twee weken ineens snel gegaan.
Ik ben wel benieuwd wat de max precies is..
Maar door de berichtjes over Parijs enzo is het de laatste twee weken ineens snel gegaan.
Ik ben wel benieuwd wat de max precies is..
Sandy
Ik heb zelfs nog berichten vanaf 2007 in mijn inbox, dus aan de ouderdom van de berichten ligt het niet.
Ben niet zo van de PB-tjes
Ben niet zo van de PB-tjes
16x USA / 30 staten
Wat overigens wel interessant is om te weten, is dat de message history bewaard blijft als je een PB opslaat bij bewaarde berichten... Ik heb bijvoorbeeld een tig aantal PB's over en weer gestuurd met Derk over Parijs. Ik heb nu het laatste bericht opgeslagen in mijn bewaarde berichten en de overige PB's verwijderd. Onder dat ene bewaarde bericht, kun je onderaan bij message history de hele PB wisseling over Parijs teruglezen. Dus je hoeft niet alle berichten in dezelfde 'PB wisseling' op te slaan. Als je begrijpt wat ik bedoel. Geen idee of aan die message history ook weer een limiet zit.. dus ik zou er niet blind op vertrouwen 
Sandy
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Als je je Postvak IN opent staat er links boven aan hoe vol je postbus is ***% = ** van *** berichten het laatse getal is het maximum aantal berichten wat er in je postbus kan.
Zo is het bij mij maar ik weet niet of dat alleen bij de Mods zo is, even kijken dus.
Max is dacht ik 18 berichtem voor forumleden.
Zo is het bij mij maar ik weet niet of dat alleen bij de Mods zo is, even kijken dus.
Max is dacht ik 18 berichtem voor forumleden.
- Harry
- Amerika-expert
- Partner van: jaha
- Aantal x V.S. bezocht: 26
- Contacteer:
Die van mij is 100% vol en dat zijn inderdaad 18 berichten.
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 33
- Contacteer:
Misschien mag dat aantal van 18 berichten weer een keer omhoog? Ik weet dat het ooit van 12 naar 18 is gegaan op ons verzoek. Misschien uitbreiden naar 25?
Roland
Roland
- Grandu
- Amerika-expert
- Contacteer:
Nog iemand die zich meldt
Ik vind het enorm vervelend dat mijn inbox iedere keer vol zit.
Derk
Derk
The end and a new beginning - http://derkdegeus.blogspot.com/
“Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness.”
---Mark Twain
---Mark Twain
Ja hier ook: Folder is 6% full (1 from 18 messages stored). Stom is me nooit eerder opgevallen.Rob schreef:Als je je Postvak IN opend staat er links boven aan hoe vol je postbus is ***% = ** van *** berichten het laatse getal is het maximum aantal berichten wat er
Sandy
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Persoonlijk vraag ik mezelf af wat je met al die oude berichten moet doen, ik heb er maar 8 in mijn "postvak in" staan.
Berichten die afgehandeld/beantwoord zijn gooi in weg of als ik ze wil bewaren sla ik ze op in een wordbestand.
doe ik trouwens ook met mijn gewone mailbox, zie soms (op het werk) mensen met honderden berichten in hun mailbox en vraag me dan af wat je daarmee moet.
Berichten die afgehandeld/beantwoord zijn gooi in weg of als ik ze wil bewaren sla ik ze op in een wordbestand.
doe ik trouwens ook met mijn gewone mailbox, zie soms (op het werk) mensen met honderden berichten in hun mailbox en vraag me dan af wat je daarmee moet.
- Grandu
- Amerika-expert
- Contacteer:
Mijn gewone mailbox is van Gmail, daar kan zoveel in dat ik in al die jaren nog nooit één bericht heb moeten verwijderen.. Waarom zou ik dat dan doen?
Ik heb dagelijks/wekelijks dat ik een e-mail nodig heb van een paar weken terug, een paar maanden geleden of zelfs langer.
Derk
Derk
The end and a new beginning - http://derkdegeus.blogspot.com/
---Mark Twain
---Mark Twain
- RiverCola
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Ik vraag me eigenlijk af waarom er (zo'n kleine) limiet op de inbox zit. Heeft dat met de capaciteit van server oid te maken?
Ik vind het ook wel handig als er meer berichten in kunnen. Ik heb bv recentelijk veel met Iris_1982 heen en weer gemailed over het meerijden naar de meeting en bij elk bericht dat ik van haar ontving zijn dus andere berichten verloren geraakt die ik wel had willen bewaren.
Ik vind het ook wel handig als er meer berichten in kunnen. Ik heb bv recentelijk veel met Iris_1982 heen en weer gemailed over het meerijden naar de meeting en bij elk bericht dat ik van haar ontving zijn dus andere berichten verloren geraakt die ik wel had willen bewaren.
Is ook zo, maar een limiet heb je snel bereikt. Ik heb in een kort tijdbestek van een week: Een PB wisseling gehad met Grandu over Parijs en Iris over mijn assessment en dan zit je in no time over dat limiet, met gevolg dat je berichten kwijt bent.Rob schreef:Persoonlijk vraag ik mezelf af wat je met al die oude berichten moet doen, ik heb er maar 8 in mijn "postvak in" staan.
Ik ga daar nu wel op letten, nu ik het weet.
Sandy