Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Hawaii in Augustus 2011

Als je vraag over Hawaii gaat, kun je hem hier plaatsen.
Plaats reactie
Richard&Krista
Amerika-ontdekker

Hawaii in Augustus 2011

Bericht door Richard&Krista »

Hallo Allemaal,

Graag wil ik wat hulp vragen bij het plannen van 10 dagen HawaII in de maand Augustus.

We vertrekken eind juli richting San Fransisco en zaken dan af naar Las Vegas via de Nationale parken, we willen op woensdag 3 augustus vertrekken richting Hawaii, na wat speurwerk, ben ik uitgekomen op de volgende verdeling van onze dagen. We weten dat we niet alles kunnen zien en we willen terugvliegen vanaf Honolulu.

Dag 12 Woensdag 3 augustus 2011 Hawaii - Big Island
Dag 13 Donderdag 4 augustus 2011 Hawaii - Big Island
Dag 14 Vrijdag 5 augustus 2011 Hawaii - Big Island
Dag 15 Zaterdag 6 augustus 2011 Hawaii - Big Island
Dag 16 Zondag 7 augustus 2011 Hawaii - Big Island Hawaii - Oahu
Dag 17 Maandag 8 augustus 2011 Hawaii - Oahu
Dag 18 Dinsdag 9 augustus 2011 Hawaii - Oahu
Dag 19 Woensdag 10 augustus 2011 Hawaii - Oahu
Dag 20 Donderdag 11 augustus 2011 Hawaii Oahu- LA of LV

Graag suggesties en ideeen wat we kunnen doen, zijn er leuke evenementen, links van handige sites, we willen wel een beetje relaxen en daarom niet alles vol plannen :wink: , maar wat is toch een MUST SEE!

Heb al veel goede ervaringen met het forum, dus ik weet dat er forum leden die me opweg kunnen helpen :thumbup:

Groetjes Krista & Richard
gleuknie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Re: Hawaii in Augustus 2011

Bericht door gleuknie »

Big Island is echt een prachtig eiland. Er valt daar heel veel te zien. Wat wij in o.a. hebben gezien zijn South Point (het zuidelijkste puntje van de hele V.S.), Hawaii Volcanoes National Park, Black Sand Beach, Akaka Falls en Waipio Valley. Geniet alleen al hoe de natuur verandert als je van Kona naar Hilo rijdt. De westkant is namelijk de droge kant en de oostkant de nattere en veel groenere kant.
Groetjes René

2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
2014: Denver - S.F.?
Hans B
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25
Contacteer:

Bericht door Hans B »

Als ik uit mijn eigen ervaring mag spreken (Hawaii 1x geweest in 2009).
Wij waren er 13 dagen en hebben 3 eilanden bezocht.
Wij vlogen met United rechtstreeks van Los Angeles naar Lihue Kauai (5 uur vliegen).

Daarna zijn we met Hawaiian naar Kona Big Island gevlogen.
Jullie beginnen daar.
Daar hadden we drie volle dagen en dat is echt te weinig.
Het eiland is erg groot, wij zijn alleen op het zuidpunt geweest (Vulcanoes NP, snorkelen).
Hier had ik minimaal een week kunnen en willen zitten, maar dan wel op twee verschillende plaatsen, omdat de ritten anders wel erg lang worden.

Vervolgens zijn we met Hawaiian naar Honolulu Oahu gevlogen.
Ook hier hadden we drie volle dagen.
Polynesian Cultural Center (prachtig), Pearl Harbor (indrukwekkend), Diamond Head (steile klim, mooi uitzicht), Waikiki Beach (vele andere stranden zijn mooier), Dole ananas (leuke tour).
Achteraf hadden we hier ook wel één dag langer kunnen blijven.

Daarna rechstreeks terug naar Los Angeles.
Ik hoop dat dit je wat vooruit helpt.
In 29x
1685
dagen en
151.800
mile gereisd door Amerika

1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda

Home is were we park it.
Tucson AZ
Assy
Amerikafan

Bericht door Assy »

Wij zijn in 2008 in Oahu geweest, 4 dagen waren wij er. Ik denk dat dat net genoeg is, als je niet blijft hangen op de set van film/serie opnames zoals wij. Wij verbleven in Haleiwa, en ik vondd dat echt een prachtig stadje, alles draait er om surfen en big game fishing! Ik zou er zo willen gaan wonen!! Eigenlijk vond ik heel de North Shore geweldig, zo ook Sunset Beach en andere kleine stadjes langs de Kamehameha Highway. Wat ik ook echt een aanrader vind, is Kualoa Ranch, http://www.kualoa.com/ waar je allerlei tochten kan doen, te paard, met quad, met een hummer,... Wij deden de Hummer Tour met Ed Kos, http://www.hummertourshawaii.com/. Als je nog vragen hebt,...
2008: Westkust + Hawaii
2012: Florida
2013: Las Vegas en omgeving
http://www.wegousa.blogspot.com
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer