Vooral het deel over het 'oude' Amerika (voor de oorlog dus) vond ik heel mooi uitgewerkt. Niet de grootste tentoonstelling die ik al gedaan heb, maar wel interessant voor wie meer wil weten over de achtergrond van ons allen geliefde land.
Vele dingen wist ik wel al, maar het is toch leuk om op dingen die je al weet verder in te gaan. Daar is deze expo in mijn ogen dus wel degelijk in geslaagd.
Maar zoals gezegd vond ik het stuk na de oorlog echt véél te kort. Daar was je op 10 minuten (15 als je het echt traag doet) door, zelfs met alles te lezen. Voor mij voelde het aan of deze periode er op het laatste moment is bij gekletst om de tentoonstelling wat langer te maken, maar dan heb ik liever een kortere expo die volledig op punt staat dan een langere die bijna een halve eeuw 'vergeet'.
Maar krijg niet de indruk dat het een slechte tentoonstelling was, verre van! Ook de kinderen krijgen (voornamelijk vanaf het midden van de tentoonstelling) de geschiedenis op een zachtere, speelsere manier te zien aan da hand van een strip, kijkvenstertjes etc. Voor elke Amerika liefhebber die in Brussel geraakt eigenlijk een must. De expo loopt nog tot 9 mei 2011. Tijd genoeg dus
Meer info vind je hier: http://www.expo-europe-usa.be/