Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Jess: Willen we teveel op 3 weken tijd ???
Reis Jess: Willen we teveel op 3 weken tijd ???
Mijn echtgenoot en ik trekken volgend jaar in mei voor een 3/4 tal weken naar Amerika.
We hebben een route via mapquest opgemaakt waarin de meeste zaken zitten vervat die we absoluut willen zien.
Probleem is alleen of we niet net teveel kilometers op de agenda hebben staan...
Dit is de planning die we voorzien hebben :
Dag 1 Vlucht Brussel - San Francisco
Dag 2 Volledige dag San Francisco (Alcatraz - fietsen - Fisherman's Warf)
Dag 3 San Francisco - Yosemite NP
Dag 4 Volledige dag Yosemite NP
Dag 5 Yosemite NP - Bodie - South Lake Tahoe
Dag 6 Volledige dag South Lake Tahoe
Dag 7 South Lake Tahoe - Virginia City - Antelope Island
Dag 8 Antelope Island - Moab
Dag 9 Volledige dag Moab - Arches - Canyonlands
Dag 10 Moab - Dead Horse Point - Little Wildhorse Canyon - Goosenecks SP
Dag 11 Goosenecks SP - Monument Valley - Page
Dag 12 Volledige dag Page - The Wave
Dag 13 Volledige dag Page - Horeshoe Bend - Antelope Canyons
Dag 14 Page - Bryce - Zion NP
Dag 15 Zion NP - Grand Canyon
Dag 16 Grand Canyon - Las Vegas
Dag 17 Volledige dag Las Vegas
Dag 18 Las Vegas - Death Valley
Dag 19 Death Valley - Sand Dunes - Joshua Tree - Palm Springs
Dag 20 Palm Springs - Los Angeles - Beverly Hills - Malibu - Manhattan Beach
Dag 21 - 24 Manhattan Beach of andere (route 1 wat afrijden en zien wat ons het meest bevalt...)
Zijn er zaken die we missen on the road ?
Zaken die absoluut niet de moeite zijn en wel voorzien zijn ?
Graag wat tips......
Thanks in advance !
Jess
We hebben een route via mapquest opgemaakt waarin de meeste zaken zitten vervat die we absoluut willen zien.
Probleem is alleen of we niet net teveel kilometers op de agenda hebben staan...
Dit is de planning die we voorzien hebben :
Dag 2 Volledige dag San Francisco (Alcatraz - fietsen - Fisherman's Warf)
Dag 3 San Francisco - Yosemite NP
Dag 4 Volledige dag Yosemite NP
Dag 6 Volledige dag South Lake Tahoe
Dag 7 South Lake Tahoe - Virginia City - Antelope Island
Dag 11 Goosenecks SP - Monument Valley - Page
Dag 12 Volledige dag Page - The Wave
Dag 13 Volledige dag Page - Horeshoe Bend - Antelope Canyons
Dag 15 Zion NP - Grand Canyon
Dag 16 Grand Canyon - Las Vegas
Dag 17 Volledige dag Las Vegas
Dag 18 Las Vegas - Death Valley
Dag 19 Death Valley - Sand Dunes - Joshua Tree - Palm Springs
Dag 20 Palm Springs - Los Angeles - Beverly Hills - Malibu - Manhattan Beach
Dag 21 - 24 Manhattan Beach of andere (route 1 wat afrijden en zien wat ons het meest bevalt...)
Zijn er zaken die we missen on the road ?
Zaken die absoluut niet de moeite zijn en wel voorzien zijn ?
Graag wat tips......
Thanks in advance !
Jess
Laatst gewijzigd door Jess op 19 nov 2010, 00:10, 1 keer totaal gewijzigd.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Reis Jess: Advies voor geplande rondreis W-USA mei 2011
Even kort een paar opmerkingen:
- de Tioga Pass kan nog gesloten zijn, dus zorg voor een alternateve route/voldoende tijd rondom Yosemite. Meer tijd is sowieso aan te raden in mei, het is er prachtig dan.
- is Antelope Island een echte must? Idem voor Lake Tahoe. Het is een volle reis en dat lijken me dingen die je zou kunenn schrappen.
- jammer om Monument Valley en Bryce alleen maar op doorreis (en zonder zonsondergang) te zien
Marianne
- de Tioga Pass kan nog gesloten zijn, dus zorg voor een alternateve route/voldoende tijd rondom Yosemite. Meer tijd is sowieso aan te raden in mei, het is er prachtig dan.
- is Antelope Island een echte must? Idem voor Lake Tahoe. Het is een volle reis en dat lijken me dingen die je zou kunenn schrappen.
- jammer om Monument Valley en Bryce alleen maar op doorreis (en zonder zonsondergang) te zien
Marianne
Standaardrondjes zijn niet voor niets populair. Heb je die al eens bekeken, hier op het forum zwerven er genoeg. Ik zou ook nog maar eens goed op de kaarten kijken, want er zitten wat kronkels in die wat onlogisch zijn. Is er een rede waarom je Death Valley overslaat. Little Wild Horse Canyon ligt niet echt logisch op de route naar Gooseneck SP. Dead Horse SP kan je het beste bezoeken in combinatie met Canyonlands Isle in the Sky, beide liggen aan dezelfde weg. Eventueel zou je Canyonlands Needles section wel mee kunnen nemen op weg naar Gooseneck SP. Zijn met name Lake Tahoe, Antelope Island (dat is iets anders als Antelope Canyon, deze ligt bij Page) en Manhattan Beach een must? Als dat zo is, dan zou ik zowel Bryce als Zion overslaan voor beide neem je onvoldoende tijd. Je weet dat de Wave alleen toegankelijk is met vergunning en dat er per dag maar een heel beperkt aantal vergunningen verstrekt worden?
als je ze allebei een beetje deftig wil zien kan je Arches en Canyonlands nooit combineren op 1 dag
je hebt (zonder al te veel hikes) toch zeker een dag nodig per park
LA vond ik persoonlijk niet zoveel aan, maar das persoonlijke smaak
en dag 21-24 zijn nog vrij? om meer dingen te zien in en om LA
anders moet je opteren om door te rijden naar San Diego .. laidback en leuke stad
je hebt (zonder al te veel hikes) toch zeker een dag nodig per park
LA vond ik persoonlijk niet zoveel aan, maar das persoonlijke smaak
en dag 21-24 zijn nog vrij? om meer dingen te zien in en om LA
anders moet je opteren om door te rijden naar San Diego .. laidback en leuke stad
http://derkgoesusa.wordpress.com

2013 MT-WY-ID-UT-COL-NM-AZ-CA
2012 WAS-PHI-NYC
2009 NV-AZ-UT-CA
1998 NYC
1991 St.Louis - MO
1990 Orlando - FL

2013 MT-WY-ID-UT-COL-NM-AZ-CA
2012 WAS-PHI-NYC
2009 NV-AZ-UT-CA
1998 NYC
1991 St.Louis - MO
1990 Orlando - FL
Leuke route, met juist een paar niet standaard bestemmingen. Of het (te) veel kilometers zijn, kunnen jullie het beste zelf beoordelen. Tel alleen wel wat 'uren' op bij de opgegeven rijtijden (stops, bezoekjes, wandelingen etc).
Een paar opmerkingen:
Mono Lake toevoegen.
dag 7 South Lake Tahoe - Virginia City - Antelope Island
Neem aan dat dit Antelope Island State park is ? De plaatjes zien er heel mooi uit !!
Geen idee hoe lang dit rijden is, maar misschien kun je die dag hetzij Canyonlands of Arches meepakken
Arches en Canyonlands + Dead Horse Point SP op één dag is een beetje teveel van het goede.
Little Wild Horse Canyon ligt niet bepaald p de route, maar aangezien jullie Antelope Canyon ook op het lijstje hebben staan, zou ik die overslaan.
Ik weet niet waar jullie van plan zijn te slapen, maar daar in de buurt kun je ook nog de Moki Dugway en evt Valley of the Gods meenemen.
Beide parken komen er wel heel karig af.
Jaap
Een paar opmerkingen:
Mono Lake toevoegen.
dag 7 South Lake Tahoe - Virginia City - Antelope Island
Neem aan dat dit Antelope Island State park is ? De plaatjes zien er heel mooi uit !!
Geen idee hoe lang dit rijden is, maar misschien kun je die dag hetzij Canyonlands of Arches meepakken
Arches en Canyonlands + Dead Horse Point SP op één dag is een beetje teveel van het goede.
Little Wild Horse Canyon ligt niet bepaald p de route, maar aangezien jullie Antelope Canyon ook op het lijstje hebben staan, zou ik die overslaan.
Ik weet niet waar jullie van plan zijn te slapen, maar daar in de buurt kun je ook nog de Moki Dugway en evt Valley of the Gods meenemen.
Beide parken komen er wel heel karig af.
Jaap
Foto's Arizona/Utah: http://www.flickr.com/photos/vtveen/set" onclick="window.open(this.href);return false; ... 054762958/
Foto's Californië: http://www.flickr.com/photos/vtveen/set ... 964833115/" onclick="window.open(this.href);return false;
Foto's Californië: http://www.flickr.com/photos/vtveen/set ... 964833115/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik zie nu pas dat je Death Valley doet tussen Las Vegas en L.A. Dat kan wel, maar het is logischer omdat te doen tussen Lake Tahoe (als de Tioga nog dicht is, is dat geen onlogische variant) en Las Vegas.
Wat vind je hiervan:
Dag 2 S.F.
Dag 3 San Francisco - Monterey (Whalewatching, Aquarium)
Dag 4 Monterey - Cambria
Dag 5 Cambria - Yosemite
Dag 6 Yosemite
Dag 7 Yosemite - South Lake Tahoe (als Tioga dicht is, is Tioga open dan zou ik opteren voor Mammoth Lakes)
Dag 8 South Lake Tahoe/Mammoth Lakes - Death Valley
Dag 9 Death Valley - Las Vegas
Dag 10 Las Vegas
Dag 11 Las Vegas - Zion
Dag 12 Zion - Bryce
Dag 13 Bryce - Capitol Reef (overnachting in Torrey of als je met een camper reist in Fruita)
Dag 14 Capitol Reef - Little Wild Horse Canyon - Moab
Dag 15 Moab (Canyonlands/Dead Horse Point SP)
Dag 16 Moab (Arches)
Dag 17 Moab - Natural Bridges NM - Moki Dugway - Gooseneck SP - Monument Valley
Dag 18 Monument Valley - Page
Dag 19 Page (the Wave, Lake powell, Antelope Canyon, Horseshoe Bend)
Dag 20 Page - Grand Canyon
Dag 21 Grand Canyon - Route 66 - Kingman
Dag 22 Kingman - L.A.
Dag 23 L.A.
Dag 24 L.A. - Brussel
Als je meer dagen hebt en van wandelen houdt dan zou een extra dag Zion niet verkeerd zijn. In deze route zie je het mooiste deel van de kustroute of te wel Big Sur. De rit van Lake Tahoe naar Death Valley is een lange dus dan zou ik Bodie overslaan en alleen een stop maken bij Mono Lake. De weg rijdt op zich wel makkelijk. Ik heb de kronkel naar Antelope Island er uitgehaald.
Wat vind je hiervan:
Dag 2 S.F.
Dag 3 San Francisco - Monterey (Whalewatching, Aquarium)
Dag 4 Monterey - Cambria
Dag 5 Cambria - Yosemite
Dag 6 Yosemite
Dag 7 Yosemite - South Lake Tahoe (als Tioga dicht is, is Tioga open dan zou ik opteren voor Mammoth Lakes)
Dag 8 South Lake Tahoe/Mammoth Lakes - Death Valley
Dag 9 Death Valley - Las Vegas
Dag 10 Las Vegas
Dag 11 Las Vegas - Zion
Dag 12 Zion - Bryce
Dag 13 Bryce - Capitol Reef (overnachting in Torrey of als je met een camper reist in Fruita)
Dag 14 Capitol Reef - Little Wild Horse Canyon - Moab
Dag 15 Moab (Canyonlands/Dead Horse Point SP)
Dag 16 Moab (Arches)
Dag 17 Moab - Natural Bridges NM - Moki Dugway - Gooseneck SP - Monument Valley
Dag 18 Monument Valley - Page
Dag 19 Page (the Wave, Lake powell, Antelope Canyon, Horseshoe Bend)
Dag 20 Page - Grand Canyon
Dag 21 Grand Canyon - Route 66 - Kingman
Dag 22 Kingman - L.A.
Dag 23 L.A.
Dag 24 L.A. - Brussel
Als je meer dagen hebt en van wandelen houdt dan zou een extra dag Zion niet verkeerd zijn. In deze route zie je het mooiste deel van de kustroute of te wel Big Sur. De rit van Lake Tahoe naar Death Valley is een lange dus dan zou ik Bodie overslaan en alleen een stop maken bij Mono Lake. De weg rijdt op zich wel makkelijk. Ik heb de kronkel naar Antelope Island er uitgehaald.
Geweldig om zo snel én nuttige reacties te mogen ontvangen.
Marianne : Thanks voor de tip mbt The Tioga Pass ! Voorts zijn Antelope Island en Lake Tahoe er aan toegevoegd omdat ik initieel de 4 staten die we gaan bezoeken eens van naderbij heb bekeken (mbt parken en to do's..) Deze 2 zaken springen er voor mij enorm uit en daarom dat ik ze in de reis zou willen vervatten ... maar misschien moet ik toch maar overwegen om m'n route in te korten ...
Ik ga sowieso een dagje Bryce extra vorozien, dan hebben we meer tijd voor Zion en Bryce. Ik weet dat Monument Valley maar en passant is ingepland .. maar ik heb gehoord dat het toch niet erg de moeite zou zijn ??...
Jolan : Bedankt voor de tip mbt Gooseneck en Little Wilde Horse Canyon ! Manhattan Beach is mee opgenomen omdat vrienden van ons (Amerikanen die momenteel in België verblijven) daar in de buurt gewoond hebben en zij die plaats het leukste plaatsje vonden aan de kust (ROUTE 1). De bedoeling is dat we de laatste 2/3 dagen van onze reis lekker niets gaan doen en genieten van zon / zee / ... Als het ons niet zou bevallen in Manhattan Beach kunnen we daar nog altijd Route 1 nemen naar een ander kustplaatsje ??... Super dat je de info over The Wave hebt meegegeven ! Ik moet echt werk gaan maken van een concreet reisschema zodat ik zulke zaken kan beginnen reserveren ........
Derk : Voor Moab had ik gedacht (maybe wishfull thinking
dat we op dag 9 reeds rond de middag ter plaatse zouden zijn zodat we dan nog een middag hebben en de dag erop een volledige dag. Wat is dan een aanrader om op de halve en wat op de volledige dag in te plannen ? Door LA willen we gewoon doorrijden, niets meer ... Dag 20 is dus eigenlijk een 'cruiseday' van LA nr Beverly Hills, Malibu ... we zouden onze SUV daags voordien willen wisselen vr een convertable en gezellig willen rondrijden ... met uiteindelijk als stop : Manhattan Beach.
Jaap : Bedankt voor alle tips !!! Ga ik zeker eens bekijken !! Voor Bryce voorzie ik sowieso een extra dag ! Dat is duidelijk
To view our map,click on the link below or copy and paste it to your browser:
http://mapq.st/h/5-1VLhibpu
Jess
Marianne : Thanks voor de tip mbt The Tioga Pass ! Voorts zijn Antelope Island en Lake Tahoe er aan toegevoegd omdat ik initieel de 4 staten die we gaan bezoeken eens van naderbij heb bekeken (mbt parken en to do's..) Deze 2 zaken springen er voor mij enorm uit en daarom dat ik ze in de reis zou willen vervatten ... maar misschien moet ik toch maar overwegen om m'n route in te korten ...

Jolan : Bedankt voor de tip mbt Gooseneck en Little Wilde Horse Canyon ! Manhattan Beach is mee opgenomen omdat vrienden van ons (Amerikanen die momenteel in België verblijven) daar in de buurt gewoond hebben en zij die plaats het leukste plaatsje vonden aan de kust (ROUTE 1). De bedoeling is dat we de laatste 2/3 dagen van onze reis lekker niets gaan doen en genieten van zon / zee / ... Als het ons niet zou bevallen in Manhattan Beach kunnen we daar nog altijd Route 1 nemen naar een ander kustplaatsje ??... Super dat je de info over The Wave hebt meegegeven ! Ik moet echt werk gaan maken van een concreet reisschema zodat ik zulke zaken kan beginnen reserveren ........
Derk : Voor Moab had ik gedacht (maybe wishfull thinking

Jaap : Bedankt voor alle tips !!! Ga ik zeker eens bekijken !! Voor Bryce voorzie ik sowieso een extra dag ! Dat is duidelijk
To view our map,click on the link below or copy and paste it to your browser:
http://mapq.st/h/5-1VLhibpu
Jess
Als je een halve dag in Moab plant, dan zou ik gaan voor Canyonlands/Dead Horse Point. Beide zijn geschikter voor een kort bezoek vanwege de uitzichten. Arches is groter en kost door de wandelingen van en naar de Arches meer tijd, dit zou ik dan op een hele dag doen.
Monument Valley niet de moeite? Wie heeft je dat wijs gemaakt? Het klopt dat je er geen hele dag kwijt bent, maar het is het mooist in de namiddag dus dan blijf je er al gauw in de buurt slapen. Ik vond het echt dat "once upon a time in the west " gevoel geven.
Er bekruipt me ergens het gevoel dat je Antelope Island en Antelope Canyon door elkaar haalt. Antelope Island ligt bij Salt Lake City aan het meer, het ziet er prachtig uit maar of het de moeite van het omrijden waard is ten koste van andere parken in het zuidwesten.... Antelope Canyon is een slotcanyon net als de Wave. Wel kun je tochten hiervoor boeken in Page. Probeer wel de tocht rond het middaguur te nemen voor het mooiste licht. The Wave geeft dusdanig weinig permits uit dat de kans groter is dat je er niet heen kan, als wel. Het is iets om rekening mee te houden. Kijk anders hier eens rond op het forum, er is genoeg geschreven over het permitsysteem van the Wave.
Monument Valley niet de moeite? Wie heeft je dat wijs gemaakt? Het klopt dat je er geen hele dag kwijt bent, maar het is het mooist in de namiddag dus dan blijf je er al gauw in de buurt slapen. Ik vond het echt dat "once upon a time in the west " gevoel geven.
Er bekruipt me ergens het gevoel dat je Antelope Island en Antelope Canyon door elkaar haalt. Antelope Island ligt bij Salt Lake City aan het meer, het ziet er prachtig uit maar of het de moeite van het omrijden waard is ten koste van andere parken in het zuidwesten.... Antelope Canyon is een slotcanyon net als de Wave. Wel kun je tochten hiervoor boeken in Page. Probeer wel de tocht rond het middaguur te nemen voor het mooiste licht. The Wave geeft dusdanig weinig permits uit dat de kans groter is dat je er niet heen kan, als wel. Het is iets om rekening mee te houden. Kijk anders hier eens rond op het forum, er is genoeg geschreven over het permitsysteem van the Wave.
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
The Wave kan je niet reserveren, er worden per dag 20 permits uitgegeven, 10 hiervan worden 5 maanden van te voren via internet verloot hiervoor zijn meestal een paar duizend aanmeldingen, de andere 10 worden ter plaatsen verloot (dat zijn permits voor de dag erop) hiervoor zijn ook altijd veel mensen aanwezig.Super dat je de info over The Wave hebt meegegeven ! Ik moet echt werk gaan maken van een concreet reisschema zodat ik zulke zaken kan beginnen reserveren ........
Wij zijn dit voorjaar geweest je kan in ons reisverslag lezen hoe we aan de permits gekomen zijn.
http://www.robenannie.nl/reisverslag2010.html
Ik ben me bewust van het verschil tussen Antelope Island het Antelope Canyon.. En ik weet ook dat het enorm omrijden is... maar als ik de foto's en reviews bekijk kan ik het niet naast me neerleggen ??? Is het echt niet de moeite ??? Het ziet er zo fantastisch uit.
Thanks btw ivm de info over The Wave... I think it's 4 the lucky ones ... dus I'm not counting on it. Maar dat zien we wel weer als we ter plaatse zijn.
Ben ondertussen ook erg geïnteresseerd geraakt in het Aman resort -Lake Powell, Anybody got some tips 4 discount ????
Jess
Thanks btw ivm de info over The Wave... I think it's 4 the lucky ones ... dus I'm not counting on it. Maar dat zien we wel weer als we ter plaatse zijn.
Ben ondertussen ook erg geïnteresseerd geraakt in het Aman resort -Lake Powell, Anybody got some tips 4 discount ????
Jess
Re: Reis Jess: Willen we teveel op 3 weken tijd ???
Je bedoelt Amangiri Resort in Big Water Utah. Voor de prijs van een nacht daar zit je een week in Days Inn in Page. Het is maar wat je er voor over hebt.
S Lake Tahoe naar Virginia City en naar Antelope Island is geen dagtrip. Voor VC heb je echt een aantal uren nodig en ik schat de directe route van S Lake Tahoe naar Antelope Island op zo'n 10 uur rijden. Mooier is om de route via us50 to volgen via Delta en dan naar Moab. 2 dagen rijden.
S Lake Tahoe naar Virginia City en naar Antelope Island is geen dagtrip. Voor VC heb je echt een aantal uren nodig en ik schat de directe route van S Lake Tahoe naar Antelope Island op zo'n 10 uur rijden. Mooier is om de route via us50 to volgen via Delta en dan naar Moab. 2 dagen rijden.
-
- Amerikakenner
Reviews van Antelope Island: http://www.tripadvisor.ca/ShowUserRevie ... ml#REVIEWS
Je moet ze zelf maar doorlezen en beslissen of je het de moeite waard vindt om er 2+ dagen voor om te rijden.
Amangiri: http://www.amanresorts.com/amangiri/resort.aspx
Wanneer ik de loterij win, zal ik er zeker eens naar toe gaan!
Je moet ze zelf maar doorlezen en beslissen of je het de moeite waard vindt om er 2+ dagen voor om te rijden.
Amangiri: http://www.amanresorts.com/amangiri/resort.aspx
Wanneer ik de loterij win, zal ik er zeker eens naar toe gaan!

Laatst gewijzigd door markro op 19 nov 2010, 08:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Link naar Amangiri gewijzigd; de tijd van de geplaatste link was verstreken.
Reden: Link naar Amangiri gewijzigd; de tijd van de geplaatste link was verstreken.
Groetjes, Ilona
Countdown to Grand Canyon... Rim to River hike
Countdown to Grand Canyon... Rim to River hike
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Wij vonden Monument Valley een van de mooiste en indrukwekkendste parken op onze rondreis.
Ik zou altijd spijt gehad hebben als ik deze overgeslagen zou hebben.
Het is zo'n indrukwekkend gezicht al die massieve 'hompen' steen midden in de woestijn en dan al die kleuren van de omgeving.
Prachtig en daar rij je dan gewoon met je auto over een kiezelweggetje doorheen. Het was voor ons een hele ervaring.
Ik zou altijd spijt gehad hebben als ik deze overgeslagen zou hebben.
Het is zo'n indrukwekkend gezicht al die massieve 'hompen' steen midden in de woestijn en dan al die kleuren van de omgeving.
Prachtig en daar rij je dan gewoon met je auto over een kiezelweggetje doorheen. Het was voor ons een hele ervaring.
Monument Valley is schitterend en het mooist is om ook nog een nachtje te logeren in het dure The View Hotel. Maar Goulding's Lodge is een goed alternatief. Zelf de Valley inrijden met een huurauto zou ik afraden. We zijn diverse malen de Valley ingereden maar zo erg als 5 weken geleden hadden we het nog niet meegemaakt. We hadden een dikke awd SUV bij ons maar je huurauto is niet verzekerd. Ik zou met een sedan van deze weg wegblijven. Je kan tours maken met een gids vanaf het parkeerterrein of een tour arrangeren.
Yeehaw
Yeehaw
Hoi,
Ik wil even kort reageren op Antelope Island. Ik ben daar deze zomer geweest. Het is een mooie plek. Je kunt er zwemmen in Salt Lake, maar ik zou er zeker NIET voor omrijden. Daaarvoor vind ik het niet de moeite waard. 3 jaar geleden heb ik het standaard-rondje SF-LA gemaakt en ik heb daar mooiere parken gezien dan Antelope Island.
Je kunt er wel voor kiezen om bijvoorbeeld naar Yellowstone te gaan en dat te combineren met Antelope Island. Yellowstone is overigens het mooiste park wat ik bezocht heb.
Mijn advies: Less is more!! Liever iets goed bekijken, dan veel in de auto zitten, want dan beleef je niet het Amerika gevoel.
Succes met plannen!!
Groetjes Susanne
Ik wil even kort reageren op Antelope Island. Ik ben daar deze zomer geweest. Het is een mooie plek. Je kunt er zwemmen in Salt Lake, maar ik zou er zeker NIET voor omrijden. Daaarvoor vind ik het niet de moeite waard. 3 jaar geleden heb ik het standaard-rondje SF-LA gemaakt en ik heb daar mooiere parken gezien dan Antelope Island.
Je kunt er wel voor kiezen om bijvoorbeeld naar Yellowstone te gaan en dat te combineren met Antelope Island. Yellowstone is overigens het mooiste park wat ik bezocht heb.
Mijn advies: Less is more!! Liever iets goed bekijken, dan veel in de auto zitten, want dan beleef je niet het Amerika gevoel.
Succes met plannen!!
Groetjes Susanne
Als het slecht is zou ik het ook niet doen. Je kunt ter plekke nog beoordelen of zelf rijden op dat moment (on)haalbaar is.Yeehaw schreef: Zelf de Valley inrijden met een huurauto zou ik afraden.
Foto's Arizona/Utah: http://www.flickr.com/photos/vtveen/set" onclick="window.open(this.href);return false; ... 054762958/
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 3
@ jolanxyz
Klaar als je het mij vraagt! Veel logischer en het stuk tussen Bryce en Capitol Reef is prachtig evenals Capitol Reef zelf
Klaar als je het mij vraagt! Veel logischer en het stuk tussen Bryce en Capitol Reef is prachtig evenals Capitol Reef zelf

Heb ik in beschouwing genomen ! Heb een nachtje Monument Valley voorzien ipv ineens door te rijden naar PageYeehaw schreef:Monument Valley is schitterend en het mooist is om ook nog een nachtje te logeren in het dure The View Hotel. Maar Goulding's Lodge is een goed alternatief.

Van VC naar Moab is zo'n 700 miles. (moeten we dus idd op 2 dagen doen) Via Delta ... wat is daar juist te zien ?? Uiteindelijk is de route van VC via Antelope Island naar Moab ook zo'n 700 miles (zouden we ook op 2 dagen doen) Dus dan zou Delta moeten primeren op Antelope Island. Iemand wat tips over Delta ?Yeehaw schreef: S Lake Tahoe naar Virginia City en naar Antelope Island is geen dagtrip. Voor VC heb je echt een aantal uren nodig en ik schat de directe route van S Lake Tahoe naar Antelope Island op zo'n 10 uur rijden. Mooier is om de route via us50 to volgen via Delta en dan naar Moab. 2 dagen rijden.
?? Wordt de Wave als slotcanyon omschreven ??jolanxyz schreef:Antelope Canyon is een slotcanyon net als de Wave.
Vond er niet veel slotcanyon aan. Maar wel het hoogtepunt van de drie reizen die ik gemaakt heb !! (je kan er eventueel over lezen op onze site op dag 18, 2009 gedeelte)
@ Jess: je eerste opzet is wat druk, daarom vind ik de route die jolanxyz je geeft stukken mooier en rustiger. Als je persé Antelope Island wil doen, zal je andere dingen moeten schrappen. Ik ben er nog niet geweest, en heb het onderzocht voor onze volgende trip maar laat het links liggen.
Bart
Grts, Bart
You can't milk a cow with your hands in your pants
You can't milk a cow with your hands in your pants
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 7 Reacties
- 1426 Weergaves