Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Oregon en omgeving
-
- Amerika-newbie
- Contacteer:
Oregon en omgeving
HI,
Enkele dagen terug heb ik bij toeval deze geweldige website gevonden met zeer veel interessante verhalen en tips. Over 8 dagen vertrek ik voor een maand naar het NW van VS en ZW van Canada. Het is m'n eerste keer dat ik meer dan 3uur in het vliegtuig zal zitten, maar heb ik er vollenbak zin in. Toch zit ik nog met enkele vragen.
M'n eerste twee weken verblijf ik in Portland, oregon en zal niet beschikken over een wagen. Wat zijn zoal leuke dingen om te bezoeken? waar kan ik lekker en goedkoop eten? Ik heb horen zeggen dat de kust van Oregon enorm mooi is, maar niemand wist me een leuk dorpje/stad te noemen. Wat zijn jullie ervaringen?
Ik verblijf in Portland bij vrienden, maar toch zou ik enkele dagen of een week willen gaan kamperen. Weten jullie of het toegelaten is om wild te kamperen en welke NP zijn de moeite in de omgeving van Portland (radius 200km).
Na twee weken moet ik enkele vrienden gaan ophalen in Seatlle voor een rondrit in Canada en VS. Onze eerste week is gepland: Seattle-Vancouver-Banff, maar daarna weten we nog niet wat te doen. Wat zijn jullie tips om te bezoeken tussen Banff en Seattle? We hebben 6 dagen om de afstand te overbruggen en willen doorheen de VS rijden. Hoe zit het eigenlijk met het klimaat in de Rockies? Valt daar al sneeuw mid-oktober?
Veel groenten,
Enkele dagen terug heb ik bij toeval deze geweldige website gevonden met zeer veel interessante verhalen en tips. Over 8 dagen vertrek ik voor een maand naar het NW van VS en ZW van Canada. Het is m'n eerste keer dat ik meer dan 3uur in het vliegtuig zal zitten, maar heb ik er vollenbak zin in. Toch zit ik nog met enkele vragen.
M'n eerste twee weken verblijf ik in Portland, oregon en zal niet beschikken over een wagen. Wat zijn zoal leuke dingen om te bezoeken? waar kan ik lekker en goedkoop eten? Ik heb horen zeggen dat de kust van Oregon enorm mooi is, maar niemand wist me een leuk dorpje/stad te noemen. Wat zijn jullie ervaringen?
Ik verblijf in Portland bij vrienden, maar toch zou ik enkele dagen of een week willen gaan kamperen. Weten jullie of het toegelaten is om wild te kamperen en welke NP zijn de moeite in de omgeving van Portland (radius 200km).
Na twee weken moet ik enkele vrienden gaan ophalen in Seatlle voor een rondrit in Canada en VS. Onze eerste week is gepland: Seattle-Vancouver-Banff, maar daarna weten we nog niet wat te doen. Wat zijn jullie tips om te bezoeken tussen Banff en Seattle? We hebben 6 dagen om de afstand te overbruggen en willen doorheen de VS rijden. Hoe zit het eigenlijk met het klimaat in de Rockies? Valt daar al sneeuw mid-oktober?
Veel groenten,
-
- Amerikafan
- Contacteer:
Re: Oregon en omgeving
8 dagen voor vertrek stel je deze vraag?wobody schreef:HI,
Hoe zit het eigenlijk met het klimaat in de Rockies? Valt daar al sneeuw mid-oktober?
Veel groenten,

ik heb er geen idee waar er dan precies sneeuw ligt, maar als er ligt mag je er zeker van zijn dat er wegen of passen afgesloten zullen zijn, dus dan zal je planning (als die er is natuurlijk) wijzigen...
mei 2003: LA
september 2004: San Fransisco-Hwy1-Goldroute-Sacramento-Napa Valley-SFO
mei 2005: LA-Death Valley-Vegas-Canyons-Monument Valley-Tombstone-San Diego-LA en alles ertussen
mei 2006: NY-Toronto-NY
oktober 2007: Texas (Dallas-Austin-S Antonio)
september 2004: San Fransisco-Hwy1-Goldroute-Sacramento-Napa Valley-SFO
mei 2005: LA-Death Valley-Vegas-Canyons-Monument Valley-Tombstone-San Diego-LA en alles ertussen
mei 2006: NY-Toronto-NY
oktober 2007: Texas (Dallas-Austin-S Antonio)
- Njit
- Amerika-expert
- Partner van: SpaceAce
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
http://www.rocky.mountain.national-park.com/weather.htmwobody schreef:Hoe zit het eigenlijk met het klimaat in de Rockies? Valt daar al sneeuw mid-oktober?
Er kan een beetje sneeuw vallen...
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
-
- Amerika-expert
allo,
sneeuw in de rockies ? zie http://www.canadianrockies.net/weather.html
er kan altijd sneeuw vallen ( en wegen gesloten zijn), zelfs in de zomer.
in en rond Portland ? maar zonder auto ? Zal de mogelijkheden enorm beperken. Op Google ,,Portland Oregon" intikken zal wel heelwat info opleveren.
jacques
sneeuw in de rockies ? zie http://www.canadianrockies.net/weather.html
er kan altijd sneeuw vallen ( en wegen gesloten zijn), zelfs in de zomer.
in en rond Portland ? maar zonder auto ? Zal de mogelijkheden enorm beperken. Op Google ,,Portland Oregon" intikken zal wel heelwat info opleveren.
jacques
-
- Amerika-newbie
- Contacteer:
iK zit eigenlijk al een hele tijd met die vraag, doch heb ik ze niet kunnen stellen aan m'n omgeving omdat ik niemand ken die in regio is geweest. Zoals reeds eerder geschreven, deze site is me nog maar kort bekend.zrx1100 schreef: 8 dagen voor vertrek stel je deze vraag?![]()
Trouwens een beetje sneeuw is best wel te pruimen,'k zal maar al wortelen kopen om de sneeuwmannen van een neus te voorzien:roll:
Goed om weten, misschien dat ik toch nog een exemplaar te pakken krijg.in en rond Portland ? maar zonder auto ? Zal de mogelijkheden enorm beperken
Grote kuil graven, takken eroverheen, zand en stenen eroverheen. Blikje benzine erop zetten:wobody schreef:Goed om weten, misschien dat ik toch nog een exemplaar te pakken krijg.
Wellicht dat je er zo eentje vangt...

Mack
MW Drawings
2002: NY, NJ, PA, MI, IN, IL, WI, MN, ND, MT, WY, ID, WA
2005: NY, NJ, PA
2008: CA, NV, AZ, UT
2010: NY, CT, RI, MA, VT, NH, ME
2012: NY, CA, NV, AZ, UT
2013: NY
MW Drawings
2002: NY, NJ, PA, MI, IN, IL, WI, MN, ND, MT, WY, ID, WA
2005: NY, NJ, PA
2008: CA, NV, AZ, UT
2010: NY, CT, RI, MA, VT, NH, ME
2012: NY, CA, NV, AZ, UT
2013: NY
Hoi Wobody, Portland heeft vele goedkope vietnamese ,thai en chinese restaurants.(groot vietnamese community) .
Wel moeilijk als je niet over een eigen wagen beschikt.
Oregon heeft aleen een NP , Crater lake en dat is te ver van Portland (4 uur rijden).
Maar wij hebben veel State parken en sommige zijn mooier dan de Nationale parken.
Je ziet vele tenten naast de rivieren en op het strand,maar ik weet niet zeker if het legaal is omdaar te kampeeren.
My campingdays are over.
Een mooie dagtrip is naar de Columbia Gorge, Bonneville dam, Hoodriver en Mount Hood ,je kan dat in een dag doen.
De kust is inderdaad heel mooi,mijn favorite plaats is Lincoln City , Newport.
De meeste Portlanders gaan naar Seaside ,dichterby voor hun.
Tussen Seattle en Banf, bezoek ik meestal Victoria en Vancouver.
Daar kan wel sneeuw zijn in mid Oktober, het hangt er vanaf aan het weer.
De saturdaymarket in Portland is wel interessant (alleen op de weekend)
Have a good trip.
Wel moeilijk als je niet over een eigen wagen beschikt.
Oregon heeft aleen een NP , Crater lake en dat is te ver van Portland (4 uur rijden).
Maar wij hebben veel State parken en sommige zijn mooier dan de Nationale parken.
Je ziet vele tenten naast de rivieren en op het strand,maar ik weet niet zeker if het legaal is omdaar te kampeeren.
My campingdays are over.
Een mooie dagtrip is naar de Columbia Gorge, Bonneville dam, Hoodriver en Mount Hood ,je kan dat in een dag doen.
De kust is inderdaad heel mooi,mijn favorite plaats is Lincoln City , Newport.
De meeste Portlanders gaan naar Seaside ,dichterby voor hun.
Tussen Seattle en Banf, bezoek ik meestal Victoria en Vancouver.
Daar kan wel sneeuw zijn in mid Oktober, het hangt er vanaf aan het weer.
De saturdaymarket in Portland is wel interessant (alleen op de weekend)
Have a good trip.
The Oregon Caves heb ik nooit gezien, hetzelde voor Mount St Helens.
Wel erg he en ik woon hier in Oregon voor de laatste 26 jaren.
Ook heb ik nog voor jaren in NYC gewoond en het statue of Liberty ,UN en empire state building nooit bezocht.
Mischien volgend jaar,volgende maand ga ik naar Cuba,Engeland,Spanje en Holland voor 3 maanden.
Wel erg he en ik woon hier in Oregon voor de laatste 26 jaren.
Ook heb ik nog voor jaren in NYC gewoond en het statue of Liberty ,UN en empire state building nooit bezocht.
Mischien volgend jaar,volgende maand ga ik naar Cuba,Engeland,Spanje en Holland voor 3 maanden.
-
- Amerikakenner
- Contacteer:
Tussen Seattle en Banff, behoorlijk stukje tussenin. Vergeet Olympic NP niet ten westen van Seattle
En dan naar Vancouver Island met de plaats Victoria, dan Vancouver op het vastenland en je kan onderweg naar Mount Revelstoke gaan. Ook kom je op weg naar Banff door Yoho NP, ook heel mooi.
Anneke

Anneke
Noord-Amerika 2001, 2002, 2003, 2004, 2005/2006, 2009, 2011, 2012, 2013, 2016
-
- Amerika-newbie
- Contacteer:
Blijkbaar gaan m'n twee weken rond portland veel te kort zijn. Ik was al van plan om de Colombia gorge en een vulkaan(helens, hood,...) te doen, en nu komt daar Olympic NP. Die grotten lijken me ook wel de moeite, maar zo even over en weer rijden voor wat grotten, lijkt me nogal zot. In België hebben we ook enkele grotten, en die zijn lang zo ver niet.
Ik denk dat een auto huren ook niet zo eenvoudig zijn, (want ben nog maar 23). Ik hoop vooral een fiets te gebruiken (100km dag moet wel lukken) of openbaar vervoer.
Ik heb ergens gelezen dat in dat park beren zitten, hoe en waar kan ik die spotten in hun natuurlijke omgeving(dus niet in vuilnisbakken ?
veel groenten,

Ik denk dat een auto huren ook niet zo eenvoudig zijn, (want ben nog maar 23). Ik hoop vooral een fiets te gebruiken (100km dag moet wel lukken) of openbaar vervoer.
Hebben jullie weet van gezellige hostels/bunkhouses in of rond Olympic NP? Kom ik met 4 dagen toe om dat park eens te bekijken?Vergeet Olympic NP niet ten westen van Seattle
Ik heb ergens gelezen dat in dat park beren zitten, hoe en waar kan ik die spotten in hun natuurlijke omgeving(dus niet in vuilnisbakken ?
mjammie, mjammiePortland heeft vele goedkope vietnamese ,thai en chinese restaurants

Ik zal er zijn op de 1e oktober, wie nog?De saturdaymarket in Portland

veel groenten,

*zucht, denkt met weemoed terug aan P-town*. Toffe stad. Ga winkelen @ hawthorne, super 2de hands winkeltjes en ik ben er Gus van Sant tegengekomen (ook leuk). Verder is er idd veel te doen. Helaas is het geen mooi weer meer anders waren de fonteinen in het centrum een zeer aangename plek om een middagje te vertoeven. Uitgaansleven is ook erg leuk. Ze hebben een Irish bar (volgens mij vlak bij die saturdaymarket die ik niet veel boeiends vond) die ik erg leuk vond, en ONTZETTEND veel concertjes. Ze hebben een magazine waar alles in staat (maar waar ik de naam even van kwijt ben). Kijk er zeker in! (je ziet daar vast wel welke dat is. hij ligt op veel plekken!)
Maar goed: ik denk dat ik verder weinig tips heb. Ik verbleef bij vriendin at se44th (woodstock) wat een zeer relaxte wijk was. Heb me in Portland makkelijk 2.5 week kunnen vermaken dus dat moet jou ook zeker lukken

ps: Fiets? wens je succes. Ik vond elk heuveltje al een berg daar vergeleken met Nederland. Je mag wel een supermountainbike en een perfecte conditie hebben om er goed te fietsen. Ik heb me er na 1 dag al niet meer aan gewaagd en ben toch 22 en erg gezond

PS: Geniet van 't eind van de vliegreis. Als je over canada vliegt richting p-town zie je schitterende mountains. Was voor mij ook m'n eerste lange vlucht en was zwaar impressed*
-
- Amerikakenner
- Contacteer:
Rond Olympic NP zijn vrij weinig goedkope hostels. Er is er 1 in Port Townsend, ten noord-oosten en in Seattle natuurlijk. Op Bainbridge Island en in Olympia. Vooral het noorden en westen van het park is prachtig en de kustlijn. Plaatsen om te bezoeken zijn Hurricane Ridge, Lake Crescent, Sol Duc in het noorden en de kust, Mora / La Push en het Hoh Rainforest in het westen. Dat is in een paar dagen te doen. Ook in 1 dag, maar dan kun je nergens echt van genieten, dus neem de tijd, waar mogelijk. In Forks, ten westen is een soort backpackershostel, ik ben er niet geweest, het schijnt vrij alternatief te zijn, maar wel echt cultuursnuiven van de 'locals'.
Er zitten zwarte beren in dit hele gebied. Er 1 zien is echter vrij moeilijk. Ze zijn nog echt wild en schuw en niet tam en agressief zoals in veel andere toeristische gebieden. Je moet echt heel veel geluk hebben en meestal vrij diep het park in backpacken om echt kans te maken. Zoeken heeft niet echt veel nut. De lokale bewoners zien er meestal ook geen of maar enkele in een jaar tijd. Ik heb er een aantal gezien rond de trails in de Hoh Rainforest, maar dat was al backpackend, dagen ver het park in. Geluk, dat moet je meenemen. Het zijn prachtige dieren en in en rond Olympic NP zijn er vrijwel geen problemen met ze.
Heel prettige reis!
Anneke
p.s. Vergeet rond Portland en alle andere gebieden waar je komt de optie van het OV niet. Het is goedkoop en heel goed te gebruiken. De plaats Astoria heeft trouwens een historisch monument en museum, genaamd Fort Clatsop. Over de ontdekkingsreizigers Lewis and Clark.
Er zitten zwarte beren in dit hele gebied. Er 1 zien is echter vrij moeilijk. Ze zijn nog echt wild en schuw en niet tam en agressief zoals in veel andere toeristische gebieden. Je moet echt heel veel geluk hebben en meestal vrij diep het park in backpacken om echt kans te maken. Zoeken heeft niet echt veel nut. De lokale bewoners zien er meestal ook geen of maar enkele in een jaar tijd. Ik heb er een aantal gezien rond de trails in de Hoh Rainforest, maar dat was al backpackend, dagen ver het park in. Geluk, dat moet je meenemen. Het zijn prachtige dieren en in en rond Olympic NP zijn er vrijwel geen problemen met ze.
Heel prettige reis!
Anneke
p.s. Vergeet rond Portland en alle andere gebieden waar je komt de optie van het OV niet. Het is goedkoop en heel goed te gebruiken. De plaats Astoria heeft trouwens een historisch monument en museum, genaamd Fort Clatsop. Over de ontdekkingsreizigers Lewis and Clark.
Noord-Amerika 2001, 2002, 2003, 2004, 2005/2006, 2009, 2011, 2012, 2013, 2016
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 3 Reacties
- 3147 Weergaves
-
Laatste bericht door Intothewild67
-