In al die jaren nog nooit meegemaakt.
Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Record Dulles airport??
Record Dulles airport??
Zondag 08 augustus naar Washington gevlogen. Wat bleek? Hele hal was leeg! Geen intl vluchten voor ons en groot deel v/h vliegtuig bleek US citizen te wezen,waardoor wij meteen aan de beurt waren en met ons vieren binnen 3 minuten door de controle waren......
Re: Record Dulles airport??
Altijd een goed gevoel h
?
Wij hadden dit ook vorig jaar. Wij kwamen aan met de UA951 vanuit Brussel, deze vlucht komt (als er geen vertraging is) altijd als eerste binnen van de hele golf aan Europese vluchten, dan sta je dus altijd lekker vooraan
.
Wij hadden dit ook vorig jaar. Wij kwamen aan met de UA951 vanuit Brussel, deze vlucht komt (als er geen vertraging is) altijd als eerste binnen van de hele golf aan Europese vluchten, dan sta je dus altijd lekker vooraan
- Grandu
- Amerika-expert
- Contacteer:
Toen onze vlucht aankwam in New York, stonden er tien mensen te wachten bij de immigrations officer. Het is dat we op de achterste rijen zaten en er direct na ons een andere vlucht binnenkwam, dat we er iets langer over deden. Ik denk dat drie minuten een geval is van veel geluk en gunstige tijden 
The end and a new beginning - http://derkdegeus.blogspot.com/
“Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness.”
---Mark Twain
“Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness.”
---Mark Twain
Dankzij, ja ze was toch goed voor iets, de vulkaanaswolk, ook als eerste door immigratie in Dulles in Mei. Wel 2 uur later dan voorzien, maar toch altijd goed als het zo vlot gaat.
- RNA
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 7
- Contacteer:
Toen we in Philladelphia aankwamen waren we als laatste bij Customs (iets van een vriendin die moest plassen
) en ik had er al een zwaar hoofd in. Tot mijn verbazing was er maar één hokje voor Non-US citizens open en stond daar welgeteld één man. De rij bij de US Citizens was een stuk groter, waardoor wij al binnen een aantal minuten binnen waren
. Bovendien was de customs officer nog vriendelijk ook, heb ik wel eens anders meegemaakt
!

- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
In Dulles kan het ook heel druk zijn voor US citizens, inderdaad. Wij hebben daar weleens flink lang in de rij gestaan.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
In ieder geval een meevaller....had de kids al voorbereid op een lange wachttijd!
Wij hadden het dit jaar ook op O'Hare, waren meteen aan de beurt, binnen 5 minuten er doorheen! (heel erg vriendelijk, er werd ons zelfs succes gewenst met de WK-finale)
Helaas hadden onze koffers het niet gered, waardoor we alsnog 1.5 uur moesten wachten, dus het maakte geen zak uit
Helaas hadden onze koffers het niet gered, waardoor we alsnog 1.5 uur moesten wachten, dus het maakte geen zak uit
- Thierry73
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 16
Ik geloof dat wij de afgelopen augustus in Amerika in een paar seconden door de douane waren in Boston.
En onze koffers waren er ook nog als eerste
Toegegeven, we hebben een andere douane versie gehad.
Wij vloegen via Dublin en moesten daar overstappen.
In de tijd dat je toch op de overstap moet wachten ga je daar al door de Amerikaanse douane.
Dus toen we eenmaal echt in Amerika waren konden we zonder een enkel probleem zo doorlopen.
Het is dat we nog een stuk moesten lopen (maar goed anders hadden we wel op de koffers moeten wachten denk ik), maar geloof dat we binnen 15 minuten nadat we het vliegtuig hadden verlaten weer buiten stonden
Voor mij in ieder geval wel een reden dat als ik toch een overstap heb om te zien of dat weer via Dublin kan de volgende keer.
En onze koffers waren er ook nog als eerste
Toegegeven, we hebben een andere douane versie gehad.
Wij vloegen via Dublin en moesten daar overstappen.
In de tijd dat je toch op de overstap moet wachten ga je daar al door de Amerikaanse douane.
Dus toen we eenmaal echt in Amerika waren konden we zonder een enkel probleem zo doorlopen.
Het is dat we nog een stuk moesten lopen (maar goed anders hadden we wel op de koffers moeten wachten denk ik), maar geloof dat we binnen 15 minuten nadat we het vliegtuig hadden verlaten weer buiten stonden
Voor mij in ieder geval wel een reden dat als ik toch een overstap heb om te zien of dat weer via Dublin kan de volgende keer.
Wat apart dat je daar al door de douane gaat? Hoe komt dat zo?Thierry73 schreef:Wij vlogen via Dublin en moesten daar overstappen.
Laatst gewijzigd door markro op 26 aug 2010, 09:07, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote ingekort.
Reden: Quote ingekort.
- Thierry73
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 16
Ik neem aan dat het een deal is tussen ierland en Amerika.
Er is een aparte vertrekhal voor vluchten naar Amerika en daar ga je dus al door de douane. Inclusief vingerafdrukken en alles eromheen.
prima geregeld.
zou wel leuk zijn als dat op Schiphol ook zo zou kunnen
Er is een aparte vertrekhal voor vluchten naar Amerika en daar ga je dus al door de douane. Inclusief vingerafdrukken en alles eromheen.
prima geregeld.
zou wel leuk zijn als dat op Schiphol ook zo zou kunnen
Dat komt o.a. ook voor in Canada. Zelf vlieg ik nooit via Canada maar een vriend van me vertelde het.
- Bandido
- Amerika-expert
Er zijn meerdere landen waar een dergelijke overeenkomst mee bestaat. Dan moet je vooral denken aan plaatsen waar veel Amerikanen naartoe gaan (business of toerisme), zoals veel Caribische eilanden (Bahamas, Aruba etc), maar inderdaad vallen ook Canada en Ierland daaronder. De Amerikaanse overheid zet er met toestemming van de lokale overheid een aantal immigratiebeambtes neer en hierdoor hoeven die mensen in de VS niet meer in de rij om het land in te mogen. Maar ook hoeft een vliegtuig niet perse naar een internationale terminal van de Amerikaanse bestemming, want is het in wezen een binnenlandse vlucht geworden. En het is te verwachten dat Amerika de plekken waar deze overeenstemming mee bestaat in de toekomst nog verder zal uitbreiden.
"Keep Georgia On Your Mind"
-
Katja
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 12
- Contacteer:
Dat is wel heel erg gunstig als je op die manier gelijk door kunt lopen. Mogen ze in Amsterdam ook wel doen van mij.
Live vanaf 10-11 Hawaii http://2014hawaii.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Rondreis van Washington DC naar Orlando **Weekje Florida, omgeving Inverness. oa Discovery Cove **Low budget NY en DC tijdens hurricane Sandy
Rondreis van Washington DC naar Orlando **Weekje Florida, omgeving Inverness. oa Discovery Cove **Low budget NY en DC tijdens hurricane Sandy
- RNA
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 7
- Contacteer:
Klopt dat dit in Canada ook gebeurd. In Toronto werd aangegeven dat de hal waar de amerikaanse immigration officers hun werk deden ook daadwerkelijk amerikaans grondgebied was.......
Aan de ene kant is het voor Amerika reizigers wel prettig, maar het kan als nadeel hebben dat je NOG vroeger naar de luchthaven moet komen voor alle controles. Als je dan ook nog eens voor immigrations moet wachten op Schiphol.... Bovendien vind ik het wat ver gaan, Canada OK... maar Schiphol? Mensen controleren doen ze maar op hun eigen grondgebied
.
Aan de ene kant is het voor Amerika reizigers wel prettig, maar het kan als nadeel hebben dat je NOG vroeger naar de luchthaven moet komen voor alle controles. Als je dan ook nog eens voor immigrations moet wachten op Schiphol.... Bovendien vind ik het wat ver gaan, Canada OK... maar Schiphol? Mensen controleren doen ze maar op hun eigen grondgebied

Gisteren op Philadelphia..
Enorme rijen voor US Citizens, maar internationale hokjes achterin waren helemaal leeg. Kon letterlijk zo doorlopen en had nog een vriendelijke officer ook.
4e keer USA en nog nooit langer dan 10 minuten in de rij gestaan (en nee ik trek geen lange sprint).
Enorme rijen voor US Citizens, maar internationale hokjes achterin waren helemaal leeg. Kon letterlijk zo doorlopen en had nog een vriendelijke officer ook.
4e keer USA en nog nooit langer dan 10 minuten in de rij gestaan (en nee ik trek geen lange sprint).
-
Katja
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 12
- Contacteer:
Dat doe je goed!!
Ik heb de laatste twee keer enorme pech gehad vorig jaar op Newark deed ik er ruim anderhalf uur over en van het voorjaar in Orlando was bijna een uur.
In oktober landen we op Dulles, hopelijk hebben we dan ook weer een keertje mazzel.
Ik heb de laatste twee keer enorme pech gehad vorig jaar op Newark deed ik er ruim anderhalf uur over en van het voorjaar in Orlando was bijna een uur.
In oktober landen we op Dulles, hopelijk hebben we dan ook weer een keertje mazzel.
Live vanaf 10-11 Hawaii http://2014hawaii.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Afgelopen jaar in Houston anderhalf uur moeten wachten. Diverse rijen werden samengevoegd en er kwamen steeds meer reizigers, en steeds meer immigratiehokjes gingen dicht. Erg waardeloos was dat toen. Ook nog een onvriendelijke en norse immigration officer en bijna de vlucht gemist. 10 September reis ik weer via Houston, heb nu dubbele overstaptijd ingepland (4uur). Zal je zien dat we er binnen 10 minuten doorheen zijn 
Staten bezocht sinds 1997: AZ,CA,CO,CT,DC,DE,FL,ID,IL,IN,LA,MA,MD,MS,MT,NJ,NM,NV,NY,OH,PA,RI,SD,TX,UT,VA,WA,WV,WY
Aantal keren naar USA: 22 (inclusief komende reis)
Aantal keren naar USA: 22 (inclusief komende reis)
-
Daan1
- Amerika-ontdekker
- Partner van: 4me
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Wat ons vorig jaar op Dulles opviel was dat men alle koffers al van de band hadden afgehaald.
Daar de meesten onder ons donkere koffers hebben kan je dan mooi lang blijven zoeken waar of jouw koffer is.
Daar de meesten onder ons donkere koffers hebben kan je dan mooi lang blijven zoeken waar of jouw koffer is.
Je kan je koffer altijd het beste markeren met iets raars (kleur, strik, sticker, what ever) zodat je hem van verre herkend.
En vergeet vooral niet ook het label van de airline te controleren (is dat echt jouw naam?) nadat je jouw koffer hebt gepakt. De wereld barst van de mensen die zeker wisten dat ze hun eigen koffer meenamen maar ...............
En vergeet vooral niet ook het label van de airline te controleren (is dat echt jouw naam?) nadat je jouw koffer hebt gepakt. De wereld barst van de mensen die zeker wisten dat ze hun eigen koffer meenamen maar ...............
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 8 Reacties
- 1912 Weergaves
-
Laatste bericht door ronenivonne
-
- 6 Reacties