Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Slecht weer in Utah deze zomer

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
ericvdvlugt
Amerika-ontdekker

Slecht weer in Utah deze zomer

Bericht door ericvdvlugt »

Ik ben net terug van een onvergetelijk mooie trip. Waar ik van te voren niet op had gerekend was dat het met name in Utah bij de parken slechter weer was dan ik gewend ben.
Bij de Grand Canyon begon het al. 's-Morgens was het nog mooi, maar al heel snel kwam dan dreigende bewolking met onweer opzetten. Als gevolg hiervan heb ik de Bright angel trail niet kunnen lopen.
Later vooral in Moab geen zon gezien en paar fikse buien in Arches NP helaas. Canyonlands is geheel verregend. Bryce was alleen 's-morgens mooi en ook Zion was 1 dag noodweer. Ik vernam per sms dat een collega die een week na mij in dit zelfde gebied reisde vanuit Denver ook veel last had van regen en bewolking.
Voor mij was het met name lastig omdat ik de fotos' zoveel minder mooi vind, maar voor hem was het echt noodweer dat het bezoeken van bepaalde plaatsen onmogelijk maakte.
1 augustus in San Francisco was het overdag krap 15 graden en voelde het guur.

Ik ben 2 keer eerder in de zomer in dezelfde gebieden geweest en heb wel wat onweer gezien, maar dat was meestal alleen aan het eind van de middag, nu heb ik echt heel veel onweer gezien, maar meer overdag helaas.
Ik kan iedereen aanraden dat als het nog steeds niet zulk mooi weer is om met name 's-morgens zoveel mogelijk te zien en dus vroeg opstaan.

Ondanks het onbetrouwbare weer was het een geweldige vakantie. Ik zal nog een verslagje plaatsen binnenkort.
asv60
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 40

Re: Slecht weer in Utah deze zomer

Bericht door asv60 »

Wij waren afgelopen vrijdag in GC , en hadden prachtig weer en 30 graden.
Zaterdagochtend wilden we nog een trail lopen, maar toen regende het pijpenstelen.
Toen maar gelijk vertrokken naar Bryce daar was het droog , maar wel fris.
Zondagochtend de navajolooptrail gedaan. % min nadat we terug waren begon het te regenen.
Daarna gelijk door gereden naar Zion. daar prachtig weer.
Gisterenochtend de Emeraldpool trail gelopen, met schitterend weer en 31 graden.
S'middags lekker bij de pool gezeten, met een fantastisch uitzicht.
we zitten in de Desert Pearl Inn, echt een aanrader en z'n geld meer dan waard.
Al mijn blogs op: https://www.daneleens.blogspot.com
Als je mee wilt lezen stuur me dan een pb met je emailadres.
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Wij hebben ook de nodige weerswisselingen gehad deze vakantie.
We hadden het geluk dat we steeds voor de buien uit reden of net na de bui aankwamen, maar een aantal dingen hebben wij toch niet kunnen doen door hevige regenval de avond voor wij arriveerden. In Capitol Reef waren Flashfloods geweest en de Grand Wash was gesloten. Ook de Lower Antelope Canyon was gesloten wegens flashfloods en Red Rock SP en Sedona hebben we ook overgeslagen i.v.m de regen.
Tussen Capitol Reef en Bryce reden we in hevig noodweer en waren er mudslides over de weg.

Maar wij hadden deze vakantie eigenlijk meer last van de extreme hitte. Daardoor hebben we veel m idner hikes kunnen doen dan we van plan waren, het was gewoon niet te doen.In Moab was het bijna 100 gr F toen wij er waren, daardoor heb ik zelfs een zonnesteek opgelopen.
De dag dat wij vertrokken was ook daar hevige regen en onweer maar die hebben we gelukkig net gemist.

We zitten nu op het vliegveld in Phoenix, en ook hier in de stad is het bloedheet. Gisteren liep de temperatuur op tot 110 gr F.

Marjon
Mrs.Bean
Amerika-expert

Bericht door Mrs.Bean »

Dat hadden we trouwens in mei ook in Phoenix. leuk met de short privat tropical vacations :roll:

maar het kan erger....... vrienden waren naar Moskou voor een cultuurreisje, nou die hebben het geweten, met de smog, de mondkapjes en de hitte.... volgende keer gaan ze toch maar in oktober, lekkere nep-bontjas aan! :wink:
RoyBergen
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door RoyBergen »

Wij waren van 5 tot 10 juli in Utah en hebben geen wolkje gezien, het was wel erg warm........ :oops:
Arizona
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door Arizona »

Toen wij daar afgelopen waren dacht ik dat die weersomstandigheden normaal waren voor Utah. :oops:
Ik had daar een dikke trui aan, normaal gesproken heb ik in Nederland niet eens een trui aan, dus dat zegt wel wat. Het was echt fris, het miezerde af en toe en het was continu bewolkt, ik heb geen zonnetje gezien.

Ondanks alles vond ik Bryce Canyon geweldig, het weer mocht die pret niet drukken! :wink:
Laatst gewijzigd door Arizona op 10 aug 2010, 19:24, 1 keer totaal gewijzigd.
States visited: AZ, CA, DC, DE, FL, HI, IL, MD, NV, NJ, NY, PA, UT, VA
jta
Amerika-expert

Bericht door jta »

Het monsoon - seizoen, van ongeveer midden juli tot midden september, heeft ditmaal dus duidelijk al toegeslagen. Statistisch gezien zijn mei en juni minder warm en droger ( juni is zelfs de tweede droogste maand van het jaar in Moab ), dus de betere vakantie-maanden zeker voor wie graag wandelt, maar zelfs dan kan je een hitte-golf op je hoofd krijgen.

Jacques
jta
Amerika-expert

Bericht door jta »

Ik had daar een dikke trui aan, normaal gesproken heb ik in Nederland niet eens een trui aan
Ja, wij van de Lage Landen vergeten wel eens dat Bryce op bijna 3000 m hoogte ligt, wij hebben er eind mei ook nog wat sneeuw gehad. En drie uur later waren we in Escalante aan het zweten.

Jacques
RiverCola
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door RiverCola »

Vorig jaar waren we eind juli/begin augustus op reis in de VS, we reden van Denver naar LA via oa de Rocky's, Moab en Bryce. Bijna overal hadden we bewolking en bij Bryce zelfs noodweer (in Moab overigens ook flinke buien gehad). Pas in Las Vegas werd het weer strak blauw.

Dus als ik dit nu zo hoor lijkt het huidige weer op dat van vorig jaar en misschien is het elk jaar rond deze periode wisselvallig?
jta
Amerika-expert

Bericht door jta »

BEST TIME TO VISIT SOUTH UTAH PARKS

Spring - with its mild temperatures and good weather - is an excellent time to visit Zion and Bryce Canyon National Parks. Besides, April and May are also very beatiful months, with the park's flowers bloom...

Setember and October are also very good times for a visit. Temperatures are usualy great, weather good, and you may enjoy the fall colors along riverine forests of Zion Park.

WHEN NOT TO GO TO CEDAR, ST GEORGE, ZION, BRICE CANYON

Summer is the most popular season, but temperatures may attain disagreeable high levels in most parts of the Parks. August is also a time of rather frightening thunderstorms.

Winter has many nice days, but it isn't exactly the best period for outdoor activities, and namely for tours in the more hidden and less accessible parts of the parks

Jacques
Mrs.Bean
Amerika-expert

Bericht door Mrs.Bean »

Allemaal statistieken zei een meneer van het KNMI deze week. Weer is chaos.
Je kunt het treffen en ook niet.
Maar inderdaad de zomer is het minst stabiel zeker in bergachtig gebied. Aan de ene kant van de berg mooi weer, aan de andere kant plensbuien. Kijk maar hier in Europa.
Zo is het te droog, dan weer te nat, dan zweet je tent uit en nu drijft hij weg op sommige plekken.
jta
Amerika-expert

Bericht door jta »

Zo is het te droog, dan weer te nat, dan zweet je tent uit en nu drijft hij weg op sommige plekken.
Lijkt me een prima omschrijving van het zuidwesten in juli en augustus.

Jacques
René V
Amerika-ontdekker

Bericht door René V »

van 1-7 t/m 23 rond gereden in Utah.
Elke dag droog en 35+ geen regen gehad.
Ik begrijp dat we dus mazzel hebben gehad.
Zuid/West USA 2010 Reisblog http://www.zuidwestusa2010.blogspot.com
Westkust Californie USA 2011 Reisblog http://www.westkustusa2011.wordpress.com
Florida 2015
Rondreis Canada 2017
IJsland en New York 2018
Oregon & Washington 2019
Tipsy_1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door Tipsy_1 »

wij hebben in de periode 25-28 juli bijna elke avond regen/onweer gehad.Zo zaten we ook een avond voor de tour van 17u in Balcony House in Mesa Verde. De ranger zat de hele tijd met open mond te kijken naar de bliksemschichten. Hij zie dat dit erg zeldzaam was voor de streek en

dat de kleuren van balcony house nog nooit zo mooi geweest waren...
sep
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door sep »

Wij hebben onze plannen aangepast ivm het onbestendige weer. Het betekent dat we oa Page en Zion hebben laten zitten en dat we soms een motel in moeten duiken ipv de tent. Maar al met al hebben we een wereldreis waar we met 300% van genieten! We staan vroeg op, dan kun je nog erg veel doen meestal. Je kunt het weer niet beïnvloeden, dat is een gegeven waar je het gewoon mee moet doen.
Nu, in Las Vegas, is het heerlijk....in de airco! Morgen naar Death Valley, maar eens zien hoe het daar is.
Zie ons blog: bertensaskia.blogspot.com

Veel plezier iedereen die nog gaat, en veel napret als je al geweest bent!

Saskia
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer