Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Bart-: Augustus / September

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Bart-
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Reis Bart-: Augustus / September

Bericht door Bart- »

Volg het forum hier al een tijdje en mijn vriendin en ik zijn van plan om in de periode augustus - september 2011 onze eerste reis naar de USA te maken. We zouden een 28-tal dagen gaan. Ik heb gelezen dat het makkelijker is om je route aan te passen nog voor je vliegtuigtickets hebt geboekt, dus heb ik alvast een eerste voorlopige route uitgestippeld:

Dag 1: Brussel - LA
Dag 2: LA ( Universal studio's )
Dag 3: LA ( Venice Beach )
Dag 4: LA -> San Diego
Dag 5: San Diego ( Seaworld )
Dag 6: San Diego ( Zoo ) -> Palm Springs
Dag 7: Palm Springs -> Kingman
Dag 8: Kingman -> Grand Canyon
Dag 9: Grand Canyon
Dag 10: Grand Canyon -> Page ( Antelope, Horseshoe bend ) * ( route aangepast )
Dag 11: Page -> Monument Valley *
Dag 12: Monument Valley -> Moab
Dag 13: Moab ( Arches NP )
Dag 14: Moab
Dag 15: Moab -> Bryce Canyon NP
Dag 16: Bryce Canyon NP -> Springdale
Dag 17: Springdale ( Zion NP )
Dag 18: Springdale ( Zion NP ) - Las Vegas
Dag 19: Las Vegas
Dag 20: Las Vegas -> Death Valley
Dag 21: Death Valley -> Lee Vining
Dag 22: Lee Vining -> Yosemite
Dag 23: Yosemite
Dag 24: Yosemite
Dag 25: Yosemite - San Francisco
Dag 26: San Francisco
Dag 27: San Francisco
Dag 28: San Francisco - Brussel

Is deze route te doen, want zitten toch 2 ritten in van over de 5u (DV -> Lee Vinning en Moab -> Bryce ) ? Heb Page niet in de route opgenomen omdat ik daar niet echt een opening voor zag in de huidige route. Ook de tijd voor Death Valley is gelimiteerd omdat ik vrees dat het daar toch te warm gaat zijn om daar rond te lopen ? Een extra dag Las Vegas behoort nog tot de mogelijkheden.

Dan nog enkele vragen:
- We zouden vanaf San Francisco de huurwagen terug inleveren omdat we hebben gelezen dat in SF alles goed te doen is met het openbaar vervoer, klopt dit?
- Hoeveel NPs moet je bezoeken voor je geld uitspaart met zo een America The Beautifull-pass ?
- Zijn er nog handige duotickets die je kan kopen ( zoals bvb Universal Studio's + Seaworld ) om de kosten te drukken ?

Alvast bedankt voor de tips !

Bart
Laatst gewijzigd door Bart- op 29 jul 2010, 09:56, 2 keer totaal gewijzigd.
Dude
Moderator

Re: Reis Bart - Augustus / September

Bericht door Dude »

Prachtige route Bart,
Zou er niet veel meer aan veranderen maar Page kan je wel nog opnemen in je route.
IPV een volle dag Monument Valley zou je kunnen Page toevoegen, je krijgt dan dit:

Dag 10: Grand Canyon -> Page
Dag 11: Page -> Monument Valley
Dag 12: Monument Valley -> Moab

Zo kan je toch de highlights van Page (Antelope Canyon, Horseshoe bend, de dam, bezoeken)
Die parkenpas heb je vrij snel weer terug verdient, zeker met de parken die jij allemaal gaat bezoeken.
Om je een idee te geven, wij betaalden 25 dollar voor Zion omdat onze pas net vervallen was op het einde van onze reis.

Bart
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Ja Bart, ik ben het eens met Bart! Prachtige route en Page is nog best in te passen. Van Palm Springs zou je in een dag naar GC kunnen rijden maar liever 2 zoals gepland door de woestijnen en via R66. Yosemite zou ook een dag minder kunnen eventueel en een volle dag Monument Valley is echt niet nodig voor de meesten. Na GC, Arches, Canyonlands en Bryce heb je de prijs van de pass er al bijna uit. Monument Valley moet je apart betalen ($ 5,-- pppd) net als Dead Horse Point SP (mis dit niet...) Maak je reserveringen voor de NP's.
Yeehaw
jta
Amerika-expert

Bericht door jta »

hallo,

wat commentaar ( bij een prachtige route ) die misschien nuttig kan zijn:

- zoals Bart al geschreven heeft : die volledige dag Mon Valley kan wegvallen. Vanaf Grand Canyon in alle rust naar Monument Valley rijden, ben je daar al kort na de middag ( mag zelfs rond 16u00 zijn), tijd genoeg. de dag daarop dan via de gekende ,,attracties" naar Moab, is ook een korte rit.
is het de bedoeling San Diego te bezoeken of gaat het enkel ( verkeerd woord want ik ben een grote sea world fan ) om sea world en de zoo ( fantastisch ! ) ? indien ja zou je mits een vroege start van LA naar SD kunnen rijden en diezelfde dag nog Sea World of de zoo kunnen bezoeken . Win je een dagje in en die zou je misschien spenderen aan het heel mooie traject op de scenic road tussen Moab - Capitol Reef en Bryce. Eventueel overnachten in Torrey of Escalante of Boulder. Dat traject is toch wel bijzonder mooi, de weg tussen Boulder en Escalante ga je niet vlug vergeten.
- San Francisco zonder auto ? we hebben het ook zo gedaan, viel prima mee. moet je wel transport ( mogelijk heel heel vroeg, zeg maar 's nachts )naar luchthaven regelen ( of hotel hebben met shuttle). en je kan er ook altijd een dagje een fiets huren, is voor velen ook een superdag daar in SF.

Jacques
jta
Amerika-expert

Bericht door jta »

en inderdaad, er zijn duo-tickets voor sea world en universal ( dit jaar was de prijs ong 109 $ terwijl ingang voor ieder apart iets rond de 70 $ was ).

Jacques
johan1973
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door johan1973 »

Page gewoon toevoegen zoals Dude-Bart aangeeft.
Dan zou je dag 15 nog over 2 dagen kunnen verdelen, zodat je meer tijd hebt voor Goblin Valley SP, Little Wild Horse Canyon, Capitol Reef NP en de scenic UT-12. Maar dan moet je nog ergens een dag weghalen.
Johan
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Prachtige route! En niet aan die dagen Yosemite komen, ik heb nog nooit iemand horen zeggen dat hij er te lang geweest is, maar daarentegen wel heel vaak mensen horen verzuchten dat ze er te weinig tijd hadden. Je kunt al bijna accommodatie boeken daar (een jaar van te voren), is wel aan te raden om het tijdig te doen als je niet te veel wilt betalen en iets meer luxe wilt dan een tent.
Wil je tijd nemen voor Capitol Reef en omgeving dan misschien minder tijd tussen LA en de GC? Of er gwoon nog een dag bij nemen.
Is het een idee om de route in omgekeerde volgorde te doen? Dan heb je nog iets meer water in de watervallen in Yosemite.
Je kunt bij elk park zien wat de toegang is (via http://www.nps.gov ) maar die America the Beautiful-pas haal je er echt wel uit.

Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 28 jul 2010, 14:24, 1 keer totaal gewijzigd.
jta
Amerika-expert

Bericht door jta »

vermits tickets toch nog niet geboekt zijn, over het verkeer in LA :

moesten jullie op donderdag naar LA kunnen vliegen en een hotel tamelijk dicht ( relatief ) bij Universal nemen dan zouden jullie op vrijdag maar een korte rit hebben naar Universal, zaterdag naar venice beach is er dan geen werkverkeer, en ook zondag naar san diego zou het moeten minder druk zijn dan tijdens werkdagen. wel eens uitdokteren wanneer jullie dan in las vegas zijn want daar is het weekend veel duurder dan weekdagen.

Jacques
Bart-
Amerika-ontdekker

Bericht door Bart- »

Route: GC -> Page, Page -> Monument Valley, Monument Valley -> Moab lijkt mij inderdaad wel ok, ga dit nog eens bekijken.

Ivm het omkeren van de route, dat is een mogelijkheid maar de kans is klein dat we dit doen.
Aangezien we van plan zijn om in SF onze huurwagen op te zeggen om de kosten te beperken. Een fiets huren in SF staat zeker op onze to-do !

Verblijf in Yosemite is wel duur, we slapen liefst in een hotel en als ik dan kijk naar een standard room in Yosemite Lodge is dat al iets van een $130 / nacht. De Lodge is toch het goedkoopste hotel in het park ?

We zouden onze vliegtuigtickets pas in januari boeken omdat ze dan normaal gezien goedkoper zijn (Connections). Dus ik hoop dat ik in januari nog een plaats zal kunnen vastleggen in Yosemite.
jta
Amerika-expert

Bericht door jta »

We zouden onze vliegtuigtickets pas in januari boeken omdat ze dan normaal gezien goedkoper zijn (Connections).
zijn er in oktober/november al geen zaakjes te doen ?

Jacques
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bart- schreef:Ivm het omkeren van de route, dat is een mogelijkheid maar de kans is klein dat we dit doen.
Aangezien we van plan zijn om in SF onze huurwagen op te zeggen om de kosten te beperken. Een fiets huren in SF staat zeker op onze to-do !
Je kunt toch ook de auto later ophalen? Maar het was maar een idee.

Bart- schreef:Verblijf in Yosemite is wel duur, we slapen liefst in een hotel en als ik dan kijk naar een standard room in Yosemite Lodge is dat al iets van een $130 / nacht. De Lodge is toch het goedkoopste hotel in het park ?
Curry Village is goedkoper, en prima gelegen. Ik denk trouwens dat de lodge veel duurder is dan 130 dollar; als je het voor die prijs kunt krijgen zou ik het meteen doen, buiten het park zul je ook niet goedkoper zitten.
Bart- schreef: We zouden onze vliegtuigtickets pas in januari boeken omdat ze dan normaal gezien goedkoper zijn (Connections). Dus ik hoop dat ik in januari nog een plaats zal kunnen vastleggen in Yosemite.
Je kunt toch boeken en eventueel later weer annuleren, januari is echt laat.

Marianne
Bart-
Amerika-ontdekker

Bericht door Bart- »

jta schreef:
We zouden onze vliegtuigtickets pas in januari boeken omdat ze dan normaal gezien goedkoper zijn (Connections).
zijn er in oktober/november al geen zaakjes te doen ?

Jacques
Ik hoop het, ik ga het allesinds opvolgen, maar dit jaar hadden ze in december / januari telkens promo's. Wat niet wil zeggen dat dat nu ook zo gaat zijn. Maar ik hoop tickets te vinden rond 600 euro. Zou voor de periode na 20 augustus hopelijk moeten lukken.
Martin & Marianne schreef:Curry Village is goedkoper, en prima gelegen. Ik denk trouwens dat de lodge veel duurder is dan 130 dollar; als je het voor die prijs kunt krijgen zou ik het meteen doen, buiten het park zul je ook niet goedkoper zitten..
Echt ? Zal het nog eens moeten bekijken, heb gisteren gekeken en weet de prijs niet meer uit het hoofd. Als ik nu kijk is het inderdaad 179 euro per nacht. Curry Village is toch niet enkel tenten ? Want zie daar ook Stoneman Standard Rooms en Cabins. Die vind ik wel niet meer terug als ik voor een bepaalde datum zoek, dan heb ik enkel nog heated en non-heated tents.
Martin & Marianne schreef: Je kunt toch boeken en eventueel later weer annuleren, januari is echt laat.
Zit daar een kost aan vast ?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Je hebt ook cabins en een paar kamers in Curry Village. Die zijn echter heel snel volgeboekt, vandaar dat ik aanraad om het zo snel mogelijk te boeken. Maar ach, zo'n tent heeft ook wel iets. :wink:
Annuleren is gratis, je kunt het allemaal op www.yosemitepark.com vinden.

600 euro voor een ticket lijkt me wel heel weinig, misschien voor de zekerheid maar op iets meer rekenen?

Marianne
Bart-
Amerika-ontdekker

Bericht door Bart- »

Martin & Marianne schreef:
Bart- schreef:Ivm het omkeren van de route, dat is een mogelijkheid maar de kans is klein dat we dit doen.
Je kunt toch ook de auto later ophalen? Maar het was maar een idee.
Kunnen we inderdaad doen, zou er een groot verschil zitten op de grootte van de watervallen als we eerst SF-Yosemite doen ipv de huidige route ?

Heb nog een vraagje, werkt je GSM in Amerika ? Stel dat je pech hebt met je wagen kan je dan met je GSM de wegbijstand bellen ?
nimie
Amerika-ontdekker

Bericht door nimie »

voor bellen is usa heb je een quadband of tripple telefoon nodig, anders werkt hij niet.

Ik zou 1 dag mv laten vallen en daarvoor page doen. Bij ons was vorig jaar mv de grootste teluerstelling en page (fototoer bij antylope) 1 van de hoogtepunten.

Voor een auto zou ik net als vele andere forumleden bij usareisen.de kijken en de equinox huren en die als het nodig is terplekke upgraden.

In SFO kun je voor het vervoer het beste naar mijn mening een bart pas kopen voor 3 dagen. Kun je 3 dagen lang onbeperkt riezen met openbaarvervoer inclusief de cable voor +_ 20 dollar.
Afbeelding
Peter & Claudia
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Peter & Claudia »

• Mooie route Bart,
    ik zou zeker naar Page gaan en Antelopy Canyon bezoeken. Wij komen er net een uur geleden vandaan en het was fantastisch. Naar onze mening zeker zo mooi als Bryce en de Grand Canyon. Wel erg druk, zeker op de tijden dat het licht het mooiste is (11.30 lokale tijd). Vorig jaar hebben wij bij Yosemite een lodge gehuurd bij de Evergreen lodge. Dit is net naast de ingang van het park aan de westzijde. Autorit naar ingang park is ca. 10 min en naar Curry Village een halfuur. In 1997 heb ik in Curry Village gezeten maar dat vond ik minder leuk dan deze lodge. De komende dagen gaan we naar MV (halve dag) en daarna Canyonlands en Arches. Voor de toegang tot de natuurparken hebben wij de anual pas genomen. Deze kost 80 dollar en geeft een jaarlang toegang tot alle parken exclusief de Indianen reservaten.

Veel plezier met je reis plannen.

Peter en Claudia
1997 Rondje Zuid-West
2000 LA E3
2008 New York
2009 LA-Vegas-Sf
2010 Rondje oost en LV
2011 Florida
2013 Yellowstone-LV-Moab-Page
2014 LA-SF- Sequoia-Kings- LV
2016 Las Vegas
2018 New York
2019 Grand old South
2023 LA-SF-Vegas
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bart schreef: zou er een groot verschil zitten op de grootte van de watervallen als we eerst SF-Yosemite doen ipv de huidige route ?
Het hangt er van af. Het kan net het verschil zijn tussen wel en geen water - wij hebben de Yosemite Falls eens in augustus in de dagen dat wij er zaten droog zien vallen - maar droog is droog, dus als je wat later in augustus bent zal het niet veel meer uitmaken misschien. De Vernal en Nevada Fall blijven wel stromen, maar het is sowieso onvergelijkbaar met mei/juni.

Marianne
Bart-
Amerika-ontdekker

Bericht door Bart- »

nimie schreef:Ik zou 1 dag mv laten vallen en daarvoor page doen. Bij ons was vorig jaar mv de grootste teluerstelling en page (fototoer bij antylope) 1 van de hoogtepunten.
Zijn we wel van plan, zou 1 dag Page voldoende zijn voor antylope en horseshoe bend ? Ik vermoed van wel.
nimie schreef: Voor een auto zou ik net als vele andere forumleden bij usareisen.de kijken en de equinox huren en die als het nodig is terplekke upgraden.
De equinox is die SUV zeker, is dat te doen van prijs voor 2 personen?
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

Ja en ja
Wij hadden in 2009 een equinox en dat is goed te doen. Voor foto's kan je een kijkje nemen op onze website (zie handtekening onderaan) in het 2009 gedeelte
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
Tipsy_1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door Tipsy_1 »

Bart- schreef:Zijn we wel van plan, zou 1 dag Page voldoende zijn voor antylope en horseshoe bend ? Ik vermoed van wel.
nimie schreef: Voor een auto zou ik net als vele andere forumleden bij usareisen.de kijken en de equinox huren en die als het nodig is terplekke upgraden.
De equinox is die SUV zeker, is dat te doen van prijs voor 2 personen?
-> 1 dag page lijkt mij daarvoor zeker voldoende! Wij hebben niet in page overnacht, maar - om je een idee te geven - op onze rit van kayenta (mv) naar Grand canyon via page het volgende kunnen meepakken: navajo national monument (korte trail) - lower antelope canyon (gewoon ticketjes gekocht aan de ingang, dit kan ook voor de upper) - lunch bij antelope marina - stop bij glen canyon dam (visitor center) - waterholes canyon - horse shoe bend - en dan nog helemaal doorgereden naar grand canyon waar we nog net voor zonsondergang (letterlijk in het water gevallen overigens) waren.

-> Equinox boeken of een midsize SUV is prima voor 2 personen! Kan al je bagage gemakkelijk in en rijdt goed. Wij kregen een dodge journey mee, was super!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer