Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Waarom is het zo leuk om in Amerika te wonen...?
Waarom is het zo leuk om in Amerika te wonen...?
...
Laatst gewijzigd door SylVol op 14 jul 2010, 16:24, 1 keer totaal gewijzigd.
- Color01
- Amerika-expert
Re: Waarom is het zo leuk om in Amerika te wonen...?
de ruimte en de vrijheid ..ik ben meer een buiten mens ..en hou er van, om met de motor of met m'n vrouw en de paarden naar de bergen te gaan voor de weekend.
De vele zonnige dagen .. alleen de temperatuur mag van mij wel een beetje omlaag ...90 - 95 degrees elke dag is een beetje te veel van het goede.
ik hou er van om s'morgens vroeg bij ons achter het huis te zitten .. en het wild rond te zien lopen.
dat zijn nog maar een paar dingen die ik van amerika mooi vind.
De vele zonnige dagen .. alleen de temperatuur mag van mij wel een beetje omlaag ...90 - 95 degrees elke dag is een beetje te veel van het goede.
ik hou er van om s'morgens vroeg bij ons achter het huis te zitten .. en het wild rond te zien lopen.
dat zijn nog maar een paar dingen die ik van amerika mooi vind.
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Het klimaat staat bij mij ook heel hoog. Veel zonnedagen hier in Noord-Virginia, zelfs als het ijskoud is. De dagen in de winter zijn langer, dus meer licht dan. Ik vind het ook heerlijk gegarandeerd zomer te hebben en iedere dag naar het zwembad te kunnen van mei tot september. De winters zijn relatief kort, maar kunnen intens zijn, zoals afgelopen winter, wat toch weer wat opwinding biedt.
Verder de natuur en de ruimte, eekhoorntjes en mooie rode cardinaaltjes in de tuin. Herten en vossen overal, heel veel wilde bloemen en groen. Urenlang door de natuur lopen zonder een mens tegen te komen, mijlenver fietsen door mooie natuur.
Ook het gemak van het leven, bijna overal gratis parkeren, vriendelijke service, drive thrus (soms echt erg handig), gratis wc's overal etc.
Verder de natuur en de ruimte, eekhoorntjes en mooie rode cardinaaltjes in de tuin. Herten en vossen overal, heel veel wilde bloemen en groen. Urenlang door de natuur lopen zonder een mens tegen te komen, mijlenver fietsen door mooie natuur.
Ook het gemak van het leven, bijna overal gratis parkeren, vriendelijke service, drive thrus (soms echt erg handig), gratis wc's overal etc.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
- manja
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 8
- Contacteer:
De ruimte en de mooie natuur, de bergen staan bijna in onze achtertuin.
Het klimaat, heerlijke zomers en echte winters al heb ik in Maart wel genoeg van de sneeuw. En inderdaad de vriendelijkheid en beleefdheid van de Amerikanen. We hoeven nooit te zoeken naar een parkeerplaats, nooit te haasten omdat de supermarkt sluit en we rijden bijna nooit in een file. Volgend jaar Juli verhuizen we na 4 jaar Amerika weer terug naar Nederland, wat zullen we bovenstaand allemaal gaan missen.
Het klimaat, heerlijke zomers en echte winters al heb ik in Maart wel genoeg van de sneeuw. En inderdaad de vriendelijkheid en beleefdheid van de Amerikanen. We hoeven nooit te zoeken naar een parkeerplaats, nooit te haasten omdat de supermarkt sluit en we rijden bijna nooit in een file. Volgend jaar Juli verhuizen we na 4 jaar Amerika weer terug naar Nederland, wat zullen we bovenstaand allemaal gaan missen.
Groetjes, Anja
http://onslevenrondomwashingtondc.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://onslevenrondomwashingtondc.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Amerika-expert
Voor mij ook op nummer 1 de ruimte.
Ruimte in huis, om huis, in de natuur, Amerikanen weten als geen ander je je "personal space" te geven, waar ik inmiddels erg op gesteld ben.
(geen karretje tegen je hielen bij de kassa, maar tig sorry's als iemand tegen je oploopt) Makkelijk je auto kwijt kunnen, zonder te betalen.
De beleefdheid van mensen en had ik al gezegd de ruimte???
Ruimte in huis, om huis, in de natuur, Amerikanen weten als geen ander je je "personal space" te geven, waar ik inmiddels erg op gesteld ben.
(geen karretje tegen je hielen bij de kassa, maar tig sorry's als iemand tegen je oploopt) Makkelijk je auto kwijt kunnen, zonder te betalen.
De beleefdheid van mensen en had ik al gezegd de ruimte???

-
- Amerikakenner
- Contacteer:
Ruimte, natuur, maar ook de mensen. Alles kan hier en ik heb het gevoel veel meer jezelf te kunnen zijn hier. mensen zijn veel vriendelijker. Alles gaat een standje langzamer en hoeft niet gisteren gedaan te zijn. Mensen leven relaxter.
Klimaat is iets wat mij ook erg trekt. echter winters en echter zomers. I love it!
Klimaat is iets wat mij ook erg trekt. echter winters en echter zomers. I love it!
http://www.vandijkjes.punt.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Every day is a gift, not a given right
Every day is a gift, not a given right
- Grandu
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ruimte, de overweldigende natuur (die ik gauw in het echt hoop te zien) en de schitterende enorme steden met hun gi-gan-ti-sche highways maar waar ik misschien wel het meeste van houd is het enthousiasme en de beleefdheid van de Amerikanen zoals ik dat zag in New York. Heerlijk land...
The end and a new beginning - http://derkdegeus.blogspot.com/
“Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness.”
---Mark Twain
“Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness.”
---Mark Twain
Ah, SylVol, dank je wel voor dit draadje!
Dit biedt het nodige tegengewicht en vind ik heel leuk om te lezen. De redenen die wij hebben om naar naar de US te willen, zie ik dus nu al ruimschoots terugkomen. Wat ook erg leuk zou zijn is als er hier kleine anekdotes worden verteld, over dagelijke dingen die iemand in de states heeft meegemaakt.
Ik heb zelf ook wel zo'n verhaal, dat zal ik binnenkort hier opschrijven.
Ben natuurlijk nog maar twee keer een maand in Amerika geweest, maar dan maak je ook al het nodige mee.
En volgend jaar, dan hopelijk heading for California!

Dit biedt het nodige tegengewicht en vind ik heel leuk om te lezen. De redenen die wij hebben om naar naar de US te willen, zie ik dus nu al ruimschoots terugkomen. Wat ook erg leuk zou zijn is als er hier kleine anekdotes worden verteld, over dagelijke dingen die iemand in de states heeft meegemaakt.
Ik heb zelf ook wel zo'n verhaal, dat zal ik binnenkort hier opschrijven.
Ben natuurlijk nog maar twee keer een maand in Amerika geweest, maar dan maak je ook al het nodige mee.
En volgend jaar, dan hopelijk heading for California!

- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
Het gemak waarmee veel mogelijk is: na werktijd nog terecht kunnen bij een kapper, een dokter, een winkel.
Het feit dat mensen je in je waarde laten en je accepteren hoe je bent, het feit dat "appearances" minder belangrijk zijn, het minder snel met een oordeel klaarstaan (niet overal, natuurlijk), en de behulpzaamheid van de mensen.
Het feit dat je midden in de natuur zit op minder dan een uur rijden, en het aanvoelt alsof je in een ander land zit.
De diversiteit in de samenleving, op alle vlakken.
Het feit dat autorijden een stuk goedkoper is...
Het feit dat mensen je in je waarde laten en je accepteren hoe je bent, het feit dat "appearances" minder belangrijk zijn, het minder snel met een oordeel klaarstaan (niet overal, natuurlijk), en de behulpzaamheid van de mensen.
Het feit dat je midden in de natuur zit op minder dan een uur rijden, en het aanvoelt alsof je in een ander land zit.
De diversiteit in de samenleving, op alle vlakken.
Het feit dat autorijden een stuk goedkoper is...

~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
- dimple
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 7
- Contacteer:
Hou maar op, ik ben overtuigd............nu manlief nog 

Al die dingen die al genoemd zijn - het klimaat, het gemak, de ruimte. Ambitie wordt gewaardeerd (je wordt niet direkt raar aangekeken als je met je met je kop boven het maaiveld uitsteekt). Je hoeft er niet netjes uit te zien als je even naar de supermarkt gaat. Acht Nationale Parken zijn binnen 1 dag rijden te bereiken. Je bent hier nooit te oud om te gaan studeren (als je dat wilt).
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
Vandaag even een achteras halen voor een klant in Shreveport, LA, ruim 200 mile van Buffalo, TX, ritje van niks omdat je 5 stoplichten tegenkomt en bijna geen verkeer, dus idd, de ruimte, heerlijk. De Texaanse zomer is wat te heet, maar schijnen meer mensen last van te hebben, belasting klimaat is ook erg prettig en na een uur of 6 kom je thuis en zou je nog een boswandeling kunnen in de achtertuin
Tussenstopje

Tussenstopje

- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Eerlijkheidshalve moet ik toegeven me niet geheel "vrij" te voelen in dit topic. Ik ben bang al gauw als "te positief" etc. afgeschilderd te worden. Ik heb me heel koest gehouden over de positieven, maar moet zeggen, dat ik er nog heel veel meer heb. Belangrijk is om te vermelden, dat het niet "in vergelijking met" is voor mij. Ik woon hier al te lang om te vergelijken, het zijn gewoon redenen, waarom ik blij ben te wonen, waar ik woon.
Ik lees het met veel plezier
@ Petra
Don't hold back!

@ Petra
Don't hold back!

- dimple
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 7
- Contacteer:
Inderdaad Petra, vertel gerust meer! Ik ben erg benieuwd!
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Het zijn vooral allemaal kleine dingen, die een geheel maken. Ik heb net het reisverslag van Mattrob gelezen en daarin vond ik precies het enthousiasme, dat ik zelf ook voor onze omgeving heb, terug. De stad Washington is prachtig en heeft veel cultuur te bieden. De gratis musea en de prachtige gebouwen vervelen nooit en er zijn zelfs na zoveel jaren nog tig dingen te ontdekken. Met een uurtje rijden lopen we in een nationaal park, maar mooie natuurgebieden zijn nog dichterbij te vinden. 's Winters kunnen we skien in de bergen, dichtstbijzijnde skigebied is een uur rijden. Zomers zijn lekker lang. Maar het is ook de diversiteit van de bewoners hier en het gemeenschapsgevoel. Het voor elkaar klaar staan in moeilijke tijden, als de hele buurt samenkomt om een gezin, waarvan een van de leden ernstig ziek is, te helpen bijvoorbeeld. Kortom, ik vind het hier gewoon heerlijk wonen
. Ik merk het ook aan mijn beste vriendin, die helaas naar Alabama is verhuisd. Zij zou er bijna alles om geven om terug hierheen te verhuizen. Misschien, dat ik het daarom ook extra waardeer om hier te wonen.

- goldenhills
- Amerika-expert
All of the above...
Wij wonen in een druk stedelijk gebied, maar met 15 minuten rijden loop je in de heuvels tussen de enorme Sequioas. Ons huurhuisje is zo'n echte Amerikaanse bungalow uit 1950, opritje, garage, flinke tuin. De gemiddelde bouwkwaliteit is beduidend minder dan in Nederland, maar de ruimte een stuk beter: ruimere percelen, bredere straten, diverse stadsparken. Boodschappen doen op loopafstand (ik geef toe, erg on-amerikaans). Het multi-culturele karakter vind ik ook erg leuk en leerzaam, want het is eigenlijk meer een kleurrijk mozaiek dan een grijze meltingpot. Ik heb meetings gehad waarbij de tien deelnemers allemaal uit een ander land kwamen. Zoals Dutchess schrijft wordt ambitie gewaardeerd en beloond, en krijg je veel makkelijker de kans om je te bewijzen. You think you can? Show me in a week!
Het weer hier is erg lekker, al kan de winter een echte moesson zijn. In de zomer & najaar is het bijna altijd zonnig, zelden heet, en 's nachts meestal koel. Heerlijk! Er is ook veel te doen, straatfestivals, muziekoptredens in het stadspark of downtown, etc.
Voor mijn vakgebied is 'Silicon Valley' echt de meest interessante plek op deze aardbol. Ik heb heel divers werk, en ook als klein bedrijf kun je high-tech dingen doen zonder je in een klein hoekje te laten vastpinnen. Het innovatieklimaat is ook beter voor kleine bedrijven dan in Nederland.
Zo kan ik nog wel even doorgaan...
Wij wonen in een druk stedelijk gebied, maar met 15 minuten rijden loop je in de heuvels tussen de enorme Sequioas. Ons huurhuisje is zo'n echte Amerikaanse bungalow uit 1950, opritje, garage, flinke tuin. De gemiddelde bouwkwaliteit is beduidend minder dan in Nederland, maar de ruimte een stuk beter: ruimere percelen, bredere straten, diverse stadsparken. Boodschappen doen op loopafstand (ik geef toe, erg on-amerikaans). Het multi-culturele karakter vind ik ook erg leuk en leerzaam, want het is eigenlijk meer een kleurrijk mozaiek dan een grijze meltingpot. Ik heb meetings gehad waarbij de tien deelnemers allemaal uit een ander land kwamen. Zoals Dutchess schrijft wordt ambitie gewaardeerd en beloond, en krijg je veel makkelijker de kans om je te bewijzen. You think you can? Show me in a week!
Het weer hier is erg lekker, al kan de winter een echte moesson zijn. In de zomer & najaar is het bijna altijd zonnig, zelden heet, en 's nachts meestal koel. Heerlijk! Er is ook veel te doen, straatfestivals, muziekoptredens in het stadspark of downtown, etc.
Voor mijn vakgebied is 'Silicon Valley' echt de meest interessante plek op deze aardbol. Ik heb heel divers werk, en ook als klein bedrijf kun je high-tech dingen doen zonder je in een klein hoekje te laten vastpinnen. Het innovatieklimaat is ook beter voor kleine bedrijven dan in Nederland.
Zo kan ik nog wel even doorgaan...

Geweldig leuk om te lezen en een enorme opsteker. Dank alvast iedereen.
Ik zou ook nog een verhaal vertellen.
* weggehaald wegens negatieve reactie, dan niet.
Ik zou ook nog een verhaal vertellen.
* weggehaald wegens negatieve reactie, dan niet.
Laatst gewijzigd door Sten op 11 jul 2010, 23:38, 2 keer totaal gewijzigd.
- goldenhills
- Amerika-expert
Wow, wat een mooi verhaal...
Wat zoudern Joe en Marie daar van vinden?Sten schreef:
Ik heb ook foto's van Joe en Marie, die zal ik nog plaatsen als jullie het leuk vinden!
... maar dat is natuurlijk mijn persoonlijke opvatting
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 0 Reacties
- 2895 Weergaves
-
Laatste bericht door ClaireVHaut
-