Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

USA trucks

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Dude
Moderator

USA trucks

Bericht door Dude »

Ik wist niet goed waar te plaatsen dus dan maar met vervoer in Amerika.
Wie houd er nog van die dikke USA trucks die je steevast tegenkomt op de wegen in Amerika. Ik kan het niet laten om er steeds een hoop foto's van te nemen, maar ik wou vroeger dan ook altijd vrachtwagenchauffeur worden.
Ik heb nu voor de liefhebbers mijn foto's ook op de website geplaatst. De rechstreekse link is :

http://www.bartenevy.be/10-foto's%20vrachtwagens.htm

Zijn er hier veel liefhebbers van deze trucks ? Zoja foto's graag :P
Ik wilde ook nog vragen of in zo'n cabine te mogen kijken maar de meeste chaffeurs lagen te slapen op de parkings naast de weg of leken me erg gehaast waardoor ik ze niet wou lastig vallen terwijl ze hun lading en banden controleerde.
Ik zal ooit nog wel eens de kans krijgen zeker :wink:

Bart
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
Color01
Amerika-expert

Re: USA trucks

Bericht door Color01 »

ik vind die grote trucks prachtig, daarom heb ik ook een truck aangeschaft ...2007 Ford F-250 V8 Turbo Diesel :)
Gypsygirl1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9
Contacteer:

Bericht door Gypsygirl1 »

Prachtige foto's!!
Ok wij zijn gek van (Amerikaanse) vrachtwagens, mijn man is trucker en ook ik heb mijn chauffeursdiploma al doe ik er niets meer mee.
Maar dan weet je wel waarom wij zo gefascineerd zijn door vrachtwagens.
We mogen dan ook graag in Amerika/Canada met ons 'campertje' tussen de vrachtwagens parkeren bij een truckstop en binnen ons te mengen tussen de truckers... :thumbup:
Color01
Amerika-expert

Bericht door Color01 »

mijn truck

Afbeelding

Afbeelding
Gypsygirl1
Amerika-expert
Contacteer:

Een foto ter illustratie van mijn vorige bericht
Afbeelding
Gypsygirl1
Amerika-expert
Contacteer:

Deze hadden we graag mee naar huis genomen...:
Afbeelding
We hadden dan geen huis meer nodig gehad.... :wink:
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door markro »

Tussen mijn digitale fotoalbums bij webshots heb ik ooit een hoofdstuk Trucks gemaakt. Ik heb het echter de laatste jaren niet meer bijgewerkt. Dat zal ik eens gaan doen, want ook ik maak altijd wel weer een aantal foto's van vrachtauto's en treinen tijdens onze reizen door de VS en Canada.
Zie http://rides.webshots.com/album/322707790FKxGkj
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Ik ben jaren internationaal chauffeur geweest, en zit nu weer op de weg als berger.
Ik kijk dus ook altijd met veel belangstelling naar die dikke trucks daar, en heb al regelmatig een praatje gemaakt en binnen gekeken, gewoon aanspreken, meeste chauffeurs vinden dat alleen maar leuk.
Gringo
Amerika-ontdekker

Bericht door Gringo »

Ook wij vinden het altijd leuk om naar de vrachtwagens te kijken,ze zien er ook zo mooi uit, en kan het dan ook niet laten
om al rijdend er fotos van te maken.Ook de lengtes van de wagens doen ons steeds weer verbazen. :o
We vinden wel dat er vergeleken met 15 jaar geleden toch minder van die vrachtwagens zo als de rode op de foto te zien waren.
Zal eens kijken voor fotos.
Er was dit keer genoeg te zien op de weg ook hele oude opgeknapte autos :)
Afbeelding
Mack
Amerika-expert

Bericht door Mack »

Hier nog een grote truckliefhebber.

Mijn album uit 2008 had 2 pagina's met truckfoto's, en nog wat willekeurig verspreid door het album.

Toen ik bij een truckstop stond te wachten tot een enorme witte Kenworth met enorme sleeper onder de overkapping van het tankstation vandaan kwam, werd ik door de chauffeur (en vrouw) uitgenodigd binnen te kijken. Enorme truck, daar kon elke camper aan tippen met complete keuken en douche.

Helaas zie je op deze foto niet de lengte van de sleeper maar het geeft een idee. De sleeper was langer dan die rode hierboven.
Afbeelding
Mack
MW Drawings

2002: NY, NJ, PA, MI, IN, IL, WI, MN, ND, MT, WY, ID, WA
2005: NY, NJ, PA
2008: CA, NV, AZ, UT
2010: NY, CT, RI, MA, VT, NH, ME
2012: NY, CA, NV, AZ, UT
2013: NY
Texas Boy
Amerika-expert

Bericht door Texas Boy »

Bij mijn staan ze een paar keer week in de voortuin :wink:

Afbeelding
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

Jaja Hans maak ons nog wat meer jaloers !! :twisted: :evil:

8) :wink: :lol:
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
dimple
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door dimple »

Even als leek een vraagje:
Waarom zijn ze in Amerika zo groot? (de neus bedoel ik dan vooral)

In NL rijden ze allemaal met de platte voorkanten, maar dat vind ik zó saai. Ik vind ze geweldig zoals hierboven.

Ik geloof dat je er soms nog eentje ziet rijden van De Telegraaf of zo?
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Hier is er nog een voor je... "Showtime":

Afbeelding
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

dimple schreef:Even als leek een vraagje:
Waarom zijn ze in Amerika zo groot? (de neus bedoel ik dan vooral)

In NL rijden ze allemaal met de platte voorkanten, maar dat vind ik zó saai. Ik vind ze geweldig zoals hierboven.

Ik geloof dat je er soms nog eentje ziet rijden van De Telegraaf of zo?
Heeft veel of alles te maken met de maximale lengte die we hier op de weg mogen zetten, meer neus betekent simpelweg minder lading, aangezien de lengte van het totaal vaststaat.
heb je dus een neus van twee meter, kan je twee meter minder laden.
dimple
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door dimple »

Oke, ik dacht misschien dat er een krachtigere motor onder de kap zat ivm klimwerk wat er in USA gedaan wordt.

Thx! :thumbup:
bluemoon
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door bluemoon »

Volgens mij is in de US alleen de maximale opleggerlengte vastgelegd en niet de lengte van de totale combinatie.
Dan maakt het ook niet uit hoe lang de truck is die er voor staat.
In Nederland zie je de trucks met "neuzen" nog weleens in het container vervoer of in het tanktransport.

De gangbare maximale lengte van een oplegger in NL is 13,60m, de meeste zee containers en de opleggers daarvoor (uitzonderingen daargelaten) zijn maximaal 12m lang, dan houd je nog 1,60m over een neus.

Sommige producten die in een tankwagen worden meegenomen hebben een hoge soortelijk massa, daardoor kunnen ze maar een relatief klein volume van het product meenemen voordat ze aan hun maximale gewicht zitten. Transporteurs die alleen maar zo`n specifieke stof vervoeren hebben daar ook vaak kortere opleggers voor. Zo hebben ze weer ruimte voor een truck met een "neus".
Crisis ? What Crisis ?
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Op federaal niveau is het als volgt vastgelegd qua combinatielengtes:

Als er sprake is van een vrachwagencombinatie van truck tractor met een semi-trailer dan is er geen maximale lengte mits de semi-trailer niet langer is dan 57 voet 4 inches (17,48 m) lang. Heb je dus een standaard maat semi-trailer van 53 voet (16,15 m), dan is er geen maximale lengte aan je truck tractor.
Is er sprake van een combinatie van een semi-trailer met een trailer, dan is er geen maximale lengte mits zowel de semi-trailer en de trailer even lang zijn, en beiden niet langer zijn dan 28 voet 6 inches (8,69 m). Is een van de twee langer dan 28 voet 6 inches (8,69), dan mag de totale combinatie inclusief tractor trailer niet langer zijn dan 65 voet (19,81 m).
Indien er sprake is van twee semi-trailers achter elkaar, dan mag ook deze combinatie niet langer zijn dan 65 voet (19,81 m).

Wel kun je speciale permits aanvragen om toestemming te krijgen voor langere combinaties (bijvoorbeeld twee semi-trailers van 48 voet (14,63) achter elkaar). Er is dan sprake van Longer Combination Vehicles (LCV), waarvoor per staat weer lengterestricties zijn ingesteld (in Colorado mag een LCV bijvoorbeeld niet langer zijn dan 111 voet (33,83 m) als er sprake is van twee (semi-)trailers, of 115,5 voet (35,2 m)bij drie (semi-)trailers.

Bij transport van bijvoorbeeld auto's en boten hangt het af van het type truck tractor en trailer combinatie. Is er sprake van een zogenaamde "stinger steer" truck tractor (waar het "scharnierpunt" tussen truck tractor en trailer zich niet direct achter de cabine bevindt maar richting midden, en er zich vracht (dus auto/boot) boven en achter de cabine bevindt), dan is de minimale lengte die een staat nog moet toestaan vastgesteld op 75 voet (22,86 m). Bevindt het "scharnierpunt" zich direct achter de cabine (zoals bij de meeste normale truck tractors het geval is) dan is die minimale lengte die een staat moet toestaan vastgesteld op 65 voet (19,81 m). (Bij beiden zijn er wel maxima gesteld aan hoe ver een auto of boot uit mag steken aan voor- en achterkant: 3 voet aan de voorkant, 4 voet aan de achterkant).
Op staatsniveau mag er dus wel een langere combinatie dan 65/75 voet (19,81/22,86 m) worden toegestaan, maar niet korter.
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
RNA
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door RNA »

Geweldig die trucks!
Al moet ik zeggen dat ik best schrok toen ik op de I95 zo rond de 70 mph reed (max snelheid daar) en alsnog voorbij gedenderd werd door een truck met lading... :clap:
Ben gewend dat ze altijd langzamer rijden dan ikzelf, maar dat ging daar niet op !
Afbeelding WA, NY, NJ, PA, MD, VA, FL, TX, MN, HI + Puerto Rico - nog 40 te gaan

Afbeelding
sachasenne
Amerika-expert
Partner van: syce
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Bericht door sachasenne »

Sinds ik die film gezien heb waar een auto achtervolgd wordt door ene grote truck waarvan de chauffeur onder weg ook nog enkele mensen vermoordt, heb ik altijd iets 'ooh pas op! ' bij die trucks :o De film gaat de hele tijd enkel over die achtervolging.
Weet er iemand per toeval hoe die film heet, want ik heb m helaas niet kunnen uitzien en weet dus niet hoe het eindigt.
Groetjes,
Carine
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer