Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Advies...

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
jeroenket
Amerika-newbie

Advies...

Bericht door jeroenket »

Hoi Allen,

Het duurt nog even, maar volgend jaar willen wij in de zomervakantie met zijn 3'tjes naar Amerika.
We willen ons richten op de West en Zuid kant, en in ieder geval naar New York, Washington, Chicago, de Niagra Waterfals, en naar Florida.
Dit het liefst in een tijdsbestek van 4 weken.

Wij zijn nu alvast aan het nadenken hoe we de reis willen gaan doen. Uiteraard vanaf NL met het vliegtuig, maar dan in Amerika?..
Auto, OV of Trein? De vervoersmogelijkheden maken ons niet zo heel veel uit maar wij hebben geen idee hoe het zit met de kosten.
Wat is de goedkoopste of prettigste oplossing?

Hebben jullie advies/tips vwb de reis? (is er nog een bepaalde volgorde die het makkelijkst aan te houden is? (Eerst New York bijvoorbeeld, of juist eerst Florida bijvoorbeeld?
Hebben jullie advies/tips mbt het veroer in Amerika zelf?

Hoor graag van jullie! :-)
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Re: Advies...

Bericht door Njit »

We willen ons richten op de West en Zuid kant, en in ieder geval naar New York, Washington, Chicago, de Niagra Waterfals, en naar Florida. <je noemt een aantal plaatsen en een complete staat. Wat wil je in Florida gaan doen?>

Auto, OV of Trein? De vervoersmogelijkheden maken ons niet zo heel veel uit maar wij hebben geen idee hoe het zit met de kosten. Wat is de goedkoopste of prettigste oplossing? <Auto is het prettigst denk ik.>

Hebben jullie advies/tips vwb de reis? (is er nog een bepaalde volgorde die het makkelijkst aan te houden is? (Eerst New York bijvoorbeeld, of juist eerst Florida bijvoorbeeld? <Hangt er een beetje vanaf wat je in Florida wilt gaan doen>
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Inge
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Bericht door Inge »

Ehm, zal ik dan maar de stoute schoenen aantrekken?
4 weken is echt veel te weinig voor wat je allemaal wilt zien. Jullie zullen dus keuzes moeten maken.

En verder aangeven waar jullie interesses naar uitgaan. Naast de genoemde steden ook natuurbezoek? Als jullie weinig interesse in natuur hebben, zou ik het westen achterwege laten en in 4 weken een mooie rondreis langs de oostkust uitzetten.

De westelijke steden (en evt. natuur) kan je dan voor een andere keer bewaren.
rijocaer
Amerikakenner

Bericht door rijocaer »

jeroenket schreef:Hoi Allen,

Het duurt nog even, maar volgend jaar willen wij in de zomervakantie met zijn 3'tjes naar Amerika.
We willen ons richten op de West en Zuid kant, en in ieder geval naar New York, Washington, Chicago, de Niagra Waterfals, en naar Florida.
Dit het liefst in een tijdsbestek van 4 weken.
Wist niet dat NY, Chicago, Niagara verhuisd waren naar het westen :lol:

wat ben je van plan.Reis je met een binnenvlucht van NY naar Chcago, of anders. Als je alles tussen door wilt zien denk ik dat een huur auto een betere optie is. Kan je verder niet helpen, tenzij je naar Tennessee komt.
rijocaer
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Advies?
Beperk je tot één gebied, en ga niet als een stuiterballetje dwars door Amerika scheuren, want uiteindelijk ben je kapot en heb je niks gezien wat je je kan herinneren.
Bramster
Amerika-expert

Bericht door Bramster »

Wat je beschrijft is goed te doen, ik heb zo'n 20 jaren geleden zoiets gedaan samen met mijn vriendin. Voornamelijk met huurauto en Greyhound (rijden terwijl je slaapt). Greyhound heeft het voordeel dat je veel mensen ontmoet, maar toen zag je ook al dat in sommige staten er alleen arme hispanics in de bus zaten die geen engels konden/wilden praten.

Als je die al areas gaat bezoeken in 4 weken krijg je een globale indruk van een groot gebied. Veel tijd voor diepgang zal er niet zijn en als ik iets zou moeten schrappen zou het Florida zijn.

Dus als je een globale indruk van een groot gebied wilt krijgen en van road trips houdt dan zal het een fantastische reis worden.

Bramster

PS: Ik ben toendertijd in geloof ik 6 weken van NY -> N Falls -> Salt Lake City -> SF -> LA -> Vegas -> El Paso -> New Orleans -> Miami -> Key West -> Washington -> NY. (en nog wat andere kleinere steden) Was fantastisch. Maar ik houd dan ook van Road Trips :D
jeroenket
Amerika-newbie

Bericht door jeroenket »

Hoi Allen,

Bedankt voor de reactie's!

Wat we willen zien op alle plekken is de natuur maar ook het gewone "dagelijks leven"
Florida willen we het liefst als laatst gebruiken om nog even een aantal dagen bij te komen voor we weer naar huis gaan :-) dus niet rondreizen in Florida maar lekker in een hotelletje bijkomen.

Een eventuele binnenlandse vlucht in Amerika zou ook kunnen (ipv per auto bijv.) maar heb geen idee wat de kosten daarvan zijn tov een auto trip.
Bramster
Amerika-expert

Bericht door Bramster »

Wat ook een rol speelt is hoe oud die 3 personen zijn. Kinderen ? Tieners ? Studenten ? Bejaarden ?

Als je alleen maar naar Florida wilt om uit te rusten dan zou ik het zeer zeker schrappen. Van dat geld kun je dan beter ergens anders waar je toch als was gaan uitrusten of leuke dingen gaan doen.

Wat is trouwens jullie budget ? Enig idee wat je wilt/kan/mag uitgeven ?

Je vroeg ook naar een goede volgorde. Ik zou he als volgt doen (heb Florida al vast geschrapt): Washington DC -> New York -> Niagara Falls -> Chicago (of in de andere richting)

Als je wat van het dagelijkse leven wilt meemaken dan zou ik zeer zeker een groot deel per auto doen en dan ook regelmatig de binnenwegen kiezen om een hotel/restaurant/supermarkt te vinden.
Ta2 Gerrit
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 35
Contacteer:

Bericht door Ta2 Gerrit »

Persoonlijk zou ik een andere route kiezen, maar ik ben dan ook Floridafanaat :lol:
Aaanvliegen op NY, van daar uit Niagara Falls en dan via Washington, Great Smokey Mountains, Charleston of Savannah afzakken naar een plaats naar keuze in Florida om de laatste dagen te relaxen (hoewel dat erg relatief is in bijv.Orlando :wink: ).

Dat alles met de automobiel, en Chicago e.o. bewaren voor een (ongetwijfeld) volgende keer.
Moet goed te doen zijn in 4 weken. Veel plezier met de voorbereiding.
Been There, Done That, Will Probably Do It Again.......Many Times. Onze reissite; DILLIGAF
Afbeelding
2010 "I've been standing on a corner in Winslow Arizona"
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer