Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Dit zijn de gezichten van de oorlog in Irak
-
Dennis
- AllesAmerika.com Webmaster
- Contacteer:
Dit zijn de gezichten van de oorlog in Irak
Deze pagina had ik een jaar geleden voor het laatst bekeken (het zijn trouwens maar liefst 7 pagina's, niet slechts eentje). Kijk er nu nog eens naar. Ik wed dat je je rotschrikt.
http://www.cnn.com/SPECIALS/2003/iraq/f ... index.html
http://www.cnn.com/SPECIALS/2003/iraq/f ... index.html
-
Marceljesse
- Amerikakenner
afgrijselijk.
Maar heel even off-topic:
Wat betekend:Spc,Pfc, Cpl, Lance Cpl. Ik weet dat het militaire rangen zijn maar welke??
Wat ik erg vind is dat de gemiddelde leeftij echt gigantisch laag is. Je komt nauwelijks 40+-ers tegen en als je die al ziet dan zijn het reservisten (en we weten allemaal dat zij nooit gerekend hadden op uitzending)
Maar heel even off-topic:
Wat betekend:Spc,Pfc, Cpl, Lance Cpl. Ik weet dat het militaire rangen zijn maar welke??
Wat ik erg vind is dat de gemiddelde leeftij echt gigantisch laag is. Je komt nauwelijks 40+-ers tegen en als je die al ziet dan zijn het reservisten (en we weten allemaal dat zij nooit gerekend hadden op uitzending)
De jonge reservisten van zeg maar zo'n 3 jaar geleden rekenden er niet op, maar die zich nu aanmelden weten heel goed waar ze aan beginnen.
Mijn vriend is reservist en heeft in 2003 een klein jaar in Irak gezeten. Voor ze vertrokken heeft zijn eenheid nog 3 maanden intensieve training gehad. Verder hebben reservisten één weekend in de maand ook oefening. In het geval van mijn vriend is het zo dat hij beroeps is geweest voordat hij getekend heeft voor reservist. Maar inderdaad de leeftijd van die jongens/meisjes is schrikbarend laag vind ik. Maar als je kijkt in het NL leger is dat over het algemeen niet anders.
Enne.......naar die lijst met casualties daar kijk ik niet naar. Ik word er alleen maar heel verdrietig van........ En ja, de eenheid waar mijn vriend bijhoorde is niet teruggekomen zoals ze vertrokken zijn naar Irak.....helaas.
Mijn vriend is reservist en heeft in 2003 een klein jaar in Irak gezeten. Voor ze vertrokken heeft zijn eenheid nog 3 maanden intensieve training gehad. Verder hebben reservisten één weekend in de maand ook oefening. In het geval van mijn vriend is het zo dat hij beroeps is geweest voordat hij getekend heeft voor reservist. Maar inderdaad de leeftijd van die jongens/meisjes is schrikbarend laag vind ik. Maar als je kijkt in het NL leger is dat over het algemeen niet anders.
Enne.......naar die lijst met casualties daar kijk ik niet naar. Ik word er alleen maar heel verdrietig van........ En ja, de eenheid waar mijn vriend bijhoorde is niet teruggekomen zoals ze vertrokken zijn naar Irak.....helaas.
- Njit
- Amerika-expert
- Partner van: SpaceAce
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
http://www.nationmaster.com/encyclopedi ... k-insigniaMarceljesse schreef:Wat betekend:Spc,Pfc, Cpl, Lance Cpl. Ik weet dat het militaire rangen zijn maar welke??
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
-
Marceljesse
- Amerikakenner
Heb een tijdje een artikel gelezen in en dit was best confronterend.
De conclusie was toen dat de gemiddelde leeftijd van de gesneuvelde soldaat 22 was. Bij reservisten lag de gemiddelde leeftijd vele jaren hoger. Nu weten de reservisten waar ze aan toe zijn als ze "enlisten", daarvoor was het in 10-tallen jaren niet gebeurd dat reservisten werden uitgezonden. Door hun slechte training sterven er in verhouding meer reservisten dan beroeps.
Bedankt Njit voor de link, had ik ook zelf kunnen vinden natuurlijk maar dacht ff te makkelijk
De conclusie was toen dat de gemiddelde leeftijd van de gesneuvelde soldaat 22 was. Bij reservisten lag de gemiddelde leeftijd vele jaren hoger. Nu weten de reservisten waar ze aan toe zijn als ze "enlisten", daarvoor was het in 10-tallen jaren niet gebeurd dat reservisten werden uitgezonden. Door hun slechte training sterven er in verhouding meer reservisten dan beroeps.
Bedankt Njit voor de link, had ik ook zelf kunnen vinden natuurlijk maar dacht ff te makkelijk
was ik ook juist aan het denkenUSA fan schreef:Vreselijk,
En de meeste zijn allemaal van die jonge ventjes die nog een heel leven voor zich hadden.
ik zou niet in die ouders hun plaats willen zijn...je kind verliezen...
http://web.me.com/eric.katja/Site/Welkom.html
under construction
under construction
Where have all the soldiers gone?
Gone to graveyards,everyone
Oh,when will they ever learn?
Oh,when will WE ever learn?
Why???
So Bush and his cronies,who run the US EMPIRE can chase over their grandiose delutions in drawing rooms,surrounded by an army of servants attending to their every whim and so the class they represent can continue to make money.
That,s why 1830 ripped up bodies have been shipped home-boxed and draped in bright new flags to sanitize the obscenity.
Gone to graveyards,everyone
Oh,when will they ever learn?
Oh,when will WE ever learn?
Why???
So Bush and his cronies,who run the US EMPIRE can chase over their grandiose delutions in drawing rooms,surrounded by an army of servants attending to their every whim and so the class they represent can continue to make money.
That,s why 1830 ripped up bodies have been shipped home-boxed and draped in bright new flags to sanitize the obscenity.
Ik heb het over oorlog in het algemeen in mijn reactie naar jou, omdat ik dacht dat jij dat ook zo stelde.. vandaar vond ik jouw antwoord SIMPEL!
Laat ik het zo zeggen: Ik ben niet tegen de oorlog in Irak – Ik ben zeker voor de strijd tegen terrorisme.. Dat de oorlog tegen Irak één van de middelen is om terrorisme te bestrijden, daar ben ik verdeeld over. Ik kan die vraag dus niet beantwoorden of ik expliciet voor of tegen deze oorlog ben. Het werd tijd dat Saddam Hussein een keer gepakt werd, maar ik ben me er ook van bewust dat financiële belangen ook een rol spelen.
Het was een serieuze vraag van mijn kant, maar als ik jouw reactie zo lees weet ik het antwoord denk ik al..
Laat ik het zo zeggen: Ik ben niet tegen de oorlog in Irak – Ik ben zeker voor de strijd tegen terrorisme.. Dat de oorlog tegen Irak één van de middelen is om terrorisme te bestrijden, daar ben ik verdeeld over. Ik kan die vraag dus niet beantwoorden of ik expliciet voor of tegen deze oorlog ben. Het werd tijd dat Saddam Hussein een keer gepakt werd, maar ik ben me er ook van bewust dat financiële belangen ook een rol spelen.
Het was een serieuze vraag van mijn kant, maar als ik jouw reactie zo lees weet ik het antwoord denk ik al..
Sandy
Sandy schreef:Ik heb het over oorlog in het algemeen in mijn reactie naar jou, omdat ik dacht dat jij dat ook zo stelde.. vandaar vond ik jouw antwoord SIMPEL!
Het terrorisme is aangewakkerd door de oorlog in Irak, of beter, niet aangewakkerd, meer ge-explodeerd erdoor. Mr. Bush heeft het terrorisme "gebruikt" om zijn oorlogs drang goed te praten en goedkeuring van het volk te krijgen. Saddam Hoesein was een bastaard, maar heeft nooit Amerika aangevallen, en in die zin van het woord dus niet een terrorist.
Serieus : Waarom ben jij niet tegen de oorlog in Irak ? Treft het je niet genoeg?
En mijn antwoord is dus inderdaad tegen, dat had je dus goed begrepen.
/PeeJay
Don't Call Me 'Sir'!

-
Dennis
- AllesAmerika.com Webmaster
- Contacteer:
Wat mij betreft starten we over dat onderwerp een nieuw draadje met als titel: "Ben jij voor of tegen de oorlog in Irak" (als dit niet al bestaat) - dat hoort thuis in het politieke forum, niet hier.
Het viel mij op, dat het aantal Amerikaanse doden in Irak zo gigantisch is (en daarbij wil ik overigens het aantal Irakese slachtoffers, dat vele malen hoger ligt, niet ontkennen - ik ken alleen geen webpagina die dit bespreekt). We hebben het hier over meer dan 2.000 (!) Amerikaanse mensenlevens, meestal erg jong. Ongeacht je opvattingen over de oorlog moet je zoiets toch tegen de borst stuiten. Ik snap echt niet hoe mensen dit zichzelf en vooral ook anderen kunnen aandoen.
Het viel mij op, dat het aantal Amerikaanse doden in Irak zo gigantisch is (en daarbij wil ik overigens het aantal Irakese slachtoffers, dat vele malen hoger ligt, niet ontkennen - ik ken alleen geen webpagina die dit bespreekt). We hebben het hier over meer dan 2.000 (!) Amerikaanse mensenlevens, meestal erg jong. Ongeacht je opvattingen over de oorlog moet je zoiets toch tegen de borst stuiten. Ik snap echt niet hoe mensen dit zichzelf en vooral ook anderen kunnen aandoen.
-
kastelke
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik had daar ook al iets over gepost:
http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... light=irak
http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... light=irak
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON