Afstand tussen New York en Philadelphia

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Geoffrey
Amerika-ontdekker
Berichten: 36
Lid geworden op: 20 mar 2010, 17:10

Afstand tussen New York en Philadelphia

Bericht door Geoffrey »

Hallo allemaal,

weet er iemand ongeveer wat de afstand is tussen New York & Philadelphia en in hoeveel tijd je dit traject zou kunnen afleggen vanuit New York? Ik wil tijdens mijn verblijf in New York namelijk graag even richting Philadelphia om het Independence National Historic Park te gaan bezoeken.

Alvast bedankt.

Geoffrey
Afbeelding
Gebruikersavatar
Chrisp
Amerikakenner
Berichten: 1340
Lid geworden op: 21 mei 2008, 18:09
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Afstand tussen New York en Philadelphia

Bericht door Chrisp »

Met de trein doe je er vanaf Penn station tot downtown Philly ongeveer 1.30 uur over. Goed te doen lijkt mij. Als je gaat rijden, kost dat volgens google maps 1.48 uur, en met traffic 2.30 uur.
Afbeelding
Geoffrey
Amerika-ontdekker
Berichten: 36
Lid geworden op: 20 mar 2010, 17:10

Re: Afstand tussen New York en Philadelphia

Bericht door Geoffrey »

Hm oké bedankt. Ga vandaag even langs in een Connections store hier in de buurt om me een beetje te verdiepen in de mogelijkheden op vlak van transport, want dat is me nog niet allemaal geheel duidelijk. Bedankt in ieder geval!

P.S: Is Philadelphia het bezoek waard of is het niet echt iets bijzonders? Gezien de geschiedenis zou 'k het wel op de planning zetten, maar weet niet hoe jullie hierover denken?
Afbeelding
Gebruikersavatar
Chrisp
Amerikakenner
Berichten: 1340
Lid geworden op: 21 mei 2008, 18:09
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Afstand tussen New York en Philadelphia

Bericht door Chrisp »

Ik ga in oktober ook een hele dag in Philly bestenden. Wat ik er tot nu toe over heb gelezen lijkt me echt heel leuk :) . Je kunt er o.a. de liberty bell bekijken, independence hall, en nog veel meer historische gebouwen. Verder schijnt de Eastern state penitentiary ook erg leuk te zijn, een soort van met het Alcatraz van het oosten qua toeristische waarden volgens mij :lol: .

Als je alleen binnen de stedne blijft is de trein by far de beste optie voor tussen NY en Philly, rijden kost meer tijd, auto huren is duurder voor puur transport tussen die twee steden en, vliegen is duur en kost teveel tijd.

Wat voor route wil je eigenlijk gaan reizen?
Afbeelding
Geoffrey
Amerika-ontdekker
Berichten: 36
Lid geworden op: 20 mar 2010, 17:10

Re: Afstand tussen New York en Philadelphia

Bericht door Geoffrey »

Oké, bedankt. Ik ben nog bezig met te bekijken wat de route exact moet worden en wat haalbaar is in een maand tijd. Ik vlieg van Brussel op New York en wil vervolgens ook de steden Washington (hoe kan het ook anders?), Boston en dus misschien ook Philadelphia doen. Wat verder moet ik nog even goed bekijken en ben ik volop mee bezig.
Afbeelding
shivo
Amerikafan
Berichten: 118
Lid geworden op: 08 dec 2009, 06:25
Locatie: Connecticut

Re: Afstand tussen New York en Philadelphia

Bericht door shivo »

Als het budget moet dan kun je ook met het uitgebreide bus network van bijvoorbeeld megabus.com en boltbus.com. De bus is minder comfortabel maar kost ongeveer 20% van de prijs van een treinkaartje.
Geoffrey
Amerika-ontdekker
Berichten: 36
Lid geworden op: 20 mar 2010, 17:10

Re: Afstand tussen New York en Philadelphia

Bericht door Geoffrey »

shivo schreef:Als het budget moet dan kun je ook met het uitgebreide bus network van bijvoorbeeld megabus.com en boltbus.com. De bus is minder comfortabel maar kost ongeveer 20% van de prijs van een treinkaartje.
Het hoeft zeker niet budget. Heb een jaar hard gewerkt om deze reis te kunnen betalen dus wil ik er ook optimaal van genieten. Ik denk dat ik sowieso de voorkeur geef aan binnenlandse vluchten. Zelf rijden is ook geen optie, want ik ga pas 1 maand m'n rijbewijs hebben tegen de tijd dat ik vertrek.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Marjol
Amerika-expert
Berichten: 1541
Lid geworden op: 12 mar 2006, 19:15
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Re: Afstand tussen New York en Philadelphia

Bericht door Marjol »

Volgens mij is treinen veel sneller hoor... met al die tijd die je op het vliegveld kwijt bent!
Met de trein ben je in 1 uur en 18 minuten van harte NY in hartje Philly. En de trein zit ook nog eens super comfortabel, lekker veel beenruimte en zelfs stroom voor je laptop :) En ook nog eens een leuk uitzicht! Ik zou het zo weer doen!

Afbeelding
Geoffrey
Amerika-ontdekker
Berichten: 36
Lid geworden op: 20 mar 2010, 17:10

Re: Afstand tussen New York en Philadelphia

Bericht door Geoffrey »

Die treinen lijken me ook wel goed te doen, alleen wordt er gezegd dat ze niet echt betrouwbaar zijn op vlak van aankomst & vertrektijden. We willen eigenlijk maar één dag naar Philadelphia, dus 's morgens vanuit NY de trein (of taxi?) nemen naar Philadelphia en en 's avonds terug. Kregen we van de Connections medewerker ook meteen de waarschuwing mee dat je moet opletten wanneer je 's avonds laat in bepaalde stations aankomt. Vooral naar LA treinen werd door hun zelfs afgeraden als je 's avonds daar aankomt. Ik ben er nog helemaal niet uit eigenlijk...
Afbeelding
Gebruikersavatar
Marjol
Amerika-expert
Berichten: 1541
Lid geworden op: 12 mar 2006, 19:15
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Re: Afstand tussen New York en Philadelphia

Bericht door Marjol »

Onze treinen van Boston naar NY en van NY naar Philadelphia waren in ieder geval keurig op tijd. Volgens mij zijn de vertragingen op dat traject veel minder hoor, er rijden behoorlijk veel treinen op een dag!
Geoffrey
Amerika-ontdekker
Berichten: 36
Lid geworden op: 20 mar 2010, 17:10

Re: Afstand tussen New York en Philadelphia

Bericht door Geoffrey »

Ik ben ook eens de binnenlandse vluchten aan het bekijken. Als ik echter Philadelphia ingeef bij Connections krijg ik een hele waslijst met luchthavens. Welke is deze voor Philadelphia bij New York? Philadelphia International Airport zal het al zeker niet zijn, maar verder kom ik niet. Ook onderzoek op internet geeft weinig bruikbare resultaten...
Afbeelding
Gebruikersavatar
Marjol
Amerika-expert
Berichten: 1541
Lid geworden op: 12 mar 2006, 19:15
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Re: Afstand tussen New York en Philadelphia

Bericht door Marjol »

Philadelphia is gewoon Philadelphia international airport, of code PHL.
Gebruikersavatar
Chrisp
Amerikakenner
Berichten: 1340
Lid geworden op: 21 mei 2008, 18:09
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Afstand tussen New York en Philadelphia

Bericht door Chrisp »

Even een vergelijking:

Penn station - Centrum Philly

Trein: 1:25 uur, rechtstreeks

Vliegen:

Vanaf Penn station ~50 uur taxi naar JFK, of 30 minuten naar laguardia. Dan minstens een uur van te voren aanwezig zijn. Vervolgens een uur in de lucht. Dan nog 30 minuten met een trein naar centrum Philly: 3:20 uur.

Ik weet het wel :D .
Afbeelding
Geoffrey
Amerika-ontdekker
Berichten: 36
Lid geworden op: 20 mar 2010, 17:10

Re: Afstand tussen New York en Philadelphia

Bericht door Geoffrey »

Marjol schreef:Philadelphia is gewoon Philadelphia international airport, of code PHL.
Hm ligt het dan aan mij of zijn die binnenlandse vliegtickets op Philadelphia erg duur? Van NY naar Phil. kom ik uit op dik 220 euro via connections. Ter vergelijking, van NY naar Washington is 60 euro ongeveer...
Afbeelding
Gebruikersavatar
Marjol
Amerika-expert
Berichten: 1541
Lid geworden op: 12 mar 2006, 19:15
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Re: Afstand tussen New York en Philadelphia

Bericht door Marjol »

Geen idee, ik heb het traject alleen per trein afgelegd.
Gebruikersavatar
Chrisp
Amerikakenner
Berichten: 1340
Lid geworden op: 21 mei 2008, 18:09
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Afstand tussen New York en Philadelphia

Bericht door Chrisp »

Klopt ook, die tickets zijn idd veel duurder. Minder aanbieders, en minder vraag = hogere prijs.
Afbeelding
Geoffrey
Amerika-ontdekker
Berichten: 36
Lid geworden op: 20 mar 2010, 17:10

Re: Afstand tussen New York en Philadelphia

Bericht door Geoffrey »

christvs schreef:Even een vergelijking:

Penn station - Centrum Philly

Trein: 1:25 uur, rechtstreeks

Vliegen:

Vanaf Penn station ~50 uur taxi naar JFK, of 30 minuten naar laguardia. Dan minstens een uur van te voren aanwezig zijn. Vervolgens een uur in de lucht. Dan nog 30 minuten met een trein naar centrum Philly: 3:20 uur.

Ik weet het wel :D .
En hoe zit het met een taxi? Is het mogelijk om een taxi te nemen van NY naar Phil. of is dit gewoon te gek? Bij het reisbureau zeiden ze dat het eigenlijk wel gewoon kon, want dat de prijzen er ook niet echt gek hoog liggen...

@Marjol & Chris: das snel :) bedankt voor jullie reactie alweer...
Afbeelding
Gebruikersavatar
Marjol
Amerika-expert
Berichten: 1541
Lid geworden op: 12 mar 2006, 19:15
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Re: Afstand tussen New York en Philadelphia

Bericht door Marjol »

Een taxi? Dat lijkt me echt belachelijk duur! 't Is bijna 100 mijl... dat gaat echt hónderden dollars kosten vrees ik!

Ga nou maar gewoon met de trein ;)
Geoffrey
Amerika-ontdekker
Berichten: 36
Lid geworden op: 20 mar 2010, 17:10

Re: Afstand tussen New York en Philadelphia

Bericht door Geoffrey »

Lijkt me inderdaad het beste. Bedankt voor de informatie allemaal!
Afbeelding
Gebruikersavatar
Iris_1982
Amerika-expert
Berichten: 2826
Lid geworden op: 02 mar 2005, 16:35
Aantal x V.S. bezocht: 35
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Afstand tussen New York en Philadelphia

Bericht door Iris_1982 »

Ik ben met de Greyhound bus van Philly naar NY gereisd, duurde geloof ik 1 uur en 50 minuten of zo.
Was goedkoop en snel genoeg
Blog: http://www.eyerisphotography.nl
Reisverslag: http://irisgoesny.waarbenjij.nu" onclick="window.open(this.href);return false; en http://irisgoessanfran.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer