Begin juli verblijven wij 3 dagen in detroit, heeft er iemand tips over wat er allemaal te doen is?
De interesses zijn:
- auto's (Ford Museum staat al op ons lijstje).
- muziek (motown)
- mogelijk zijn er activiteiten rond the 4th of july?
En heeft iemand een tip in welk gedeelte van detroit we het beste een hotel kunnen boeken, voor een redelijke prijs. We zullen via hotwire of priceline boeken, maar wel handig om te weten wat een veilige buurt is.
Ik heb meerdere malen in het Hyatt Regency in de wijk Dearborn geslapen. Daar in- en rond de Mall is het wel te doen. Nu heeft iedere stad wel wat, maar DownTown Detroit was ronduit onveilig.
Dearborn is idd beter (en een aparte stad), Romulus is volgens mij ook prima (is de stad waar DTW airport gevestigd is).
Je zou misschien naar een Tigers game (baseball) kunnen gaan? Op een uurtje rijden van Detroit zit Howell, MI waar een grote outlet mall is. Ann Arbor is 40 minuten rijden, is een studenten stad waar vast iets te beleven valt. Veel details heb ik niet, aangezien ik een Michigan State University (MSU) aanhanger (East Lansing, MI) ben en ik me dus niet laat zien in de stad van de grote rivaal: University of Michigan (UofM)
In Lansing vindt je trouwens ook het MI state capitol, als dat je interesseert. Kost je wel 1.5 uur (maar goed, dan ben je wel bij het veel betere MSU )
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation. Clint's Thoughts
<off topic> @Clint -- je moet, net als Rick, dan wel heel blij geweest zijn gisteravond, dat ze met 1 punt wonnen van U of M!
Wat Detroit betreft, wij hebben kennissen in Novi, ook een mooie buurt. Al komen we zeer regelmatig in Michigan, de stad Detroit hebben we tot nog toe vermeden, ook omdat er zoveel misdaad voorkomt. Als jullie een auto tot jullie beschikking hebben, zou ik Clints suggesties opvolgen. De campus van Michigan State is echt de moeite waard, een van de tien grootste universiteiten in de VS.
@ Petra: haha idd, that'll teach those arrogant...
Novi ken ik ook, idd leuke omgeving. The Twelve Oaks Mall vind ik ook altijd een aanrader! Heeft ook een van de weinige (officiële) Apple Stores in de staat, mocht dat je ding zijn
Jammer dat je net te weinig tijd hebt om naar West-Michigan te gaan.. Dagje Lake Michigan, bv in Grand Haven, wellicht in combinatie met Holland is altijd een aanrader.
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation. Clint's Thoughts
Er is een verschil tussen de stad Detroit en de "Metro Detroit Area". Downtown Detroit is best interessant om te zien en is volkomen veilig gedurende de dag. Ik heb downtown gewerkt voor een aantal jaren en je kan er gewoon rondlopen. De slechte buurten zijn buiten het centrum en moeten ook vermeden worden. Grosse Pointe is leuk om door heen te rijden. Het is het Wassenaar of Aerdenhout van Michigan.
Ik heb veel in de Metro Detroit area in hotels geslapen en de gebieden waar ik altijd vaak naar terug ging zijn Novi, Southfield, Plymouth enzovoort. Voornamelijk west van I-275, noord van I-696 en west van I-75.
Een aantal maanden geleden was ik nog in het Doubletree hotel in Novi. Via Priceline toen maar iets van $50 per nacht (weekend) betaald. Zomers en door de week kan het allemaal wel duurder zijn.
Het Ford museum in Dearborn heeft eigenlijk niet zoveel op auto gebied. Er is wel een gedeelte maar er is ook aardig veel op trein en vliegtuig gebied. De rondleiding door de Rouge plant heb ik nog nooit gedaan maar lijkt me heel interessant.
dit was een topic van vorig jaar, wij hebben het persoonlijk niet als onveilig ervaren, ik heb er een stukje over geschreven in ons reisverslag, de link is
The views and comments posted in these fora are personal and do not necessarily represent the those of the Management of AllesAmerika.com Forum.
The Management of AllesAmerika.com Forum does not, under any circumstances whatsoever, accept any responsibility for any advice, or recommentations, made by, or implied by, any member or guest vistor of AllesAmerika.com Forum that results in any loss whatsoever in any manner to a member of AllesAmerika.com Forum, or to any other person.
Furthermore, the Management of AllesAmerika.com Forum is not, and cannot be, responsible for the content of any other Internet site(s) that have been linked to from AllesAmerika.com Forum.