Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Marianne1305: SF - LA (rondreis 4 weken ZW)

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Marianne1305
Amerika-newbie

Reis Marianne1305: SF - LA (rondreis 4 weken ZW)

Bericht door Marianne1305 »

Hoi Allemaal,

Allereerst wat een nuttige informatie op dit forum! Super!
Wij zijn er helemaal enthousiast van geworden en inmiddels zijn een ticket en camper geboekt.
Wij gaan komende zomer een camperrondreis van 4 weken maken. Wie zou er op onze route willen 'schieten'?

Amst - SF
Sf - 3 dagen
Camper ophalen en overnachting in Stockton
Yosemite (3 dagen)
Kings/Sequia (3 dagen)
Overnachting in Bakerfield (goed idee?)
Las Vegas (2 dagen)
Zion (3 dagen)
Bryce (3 dagen)
Page/monument valley (2 dagen) (is dit te cobineren, iemand tips waar we het beste kunnen verblijven?)
Grand Canyon (3 dagen)
Kingman (overnachting)
Joshua Tree (1 dag)
Een mooie campingplek rond de kust tussen LA en San Diego (3 dagen) (iemand tips?)

Alvast onwijs bedankt!
Groet
Marianne en Ruud
Dude
Moderator

Re: rondreis 4 weken westen

Bericht door Dude »

Wauw 4 weken. Je kan dan makkelijk Moab erbij voegen.
Je kan ook beter dag per dag uitschrijven, zo krijg je een beter overzicht hoe lang je ergens werkelijk verblijft
Ik zal een poging wagen in het maken van een route om als voorzetje te dienen op andere reacties :wink: :

Dag 1 : Ams-SF
Dag 2 : SF
Dag 3 : SF
Dag 4 : SF
Dag 5 : SF - Yosemite
Dag 6 : Yosemite
Dag 7 : Yosemite
Dag 8 : Yosemite - Sequoia
Dag 9 : Sequioa
Dag 10 : Sequioa - Lake Isabella
Dag 11 : Lake Isabella - Las Vegas
Dag 12 : LV
Dag 13 : LV
Dag 14 : LV - Zion
Dag 15 : Zion NP
Dag 16 : Zion NP - Bryce
Dag 17 : Bryce - Torrey
Dag 18 : Torrey - Moab
Dag 19 : Moab
Dag 20 : Moab
Dag 21 : Moab - Monument Valley
Dag 22 : Monument Valley - Page
Dag 23 : Page
Dag 24 : Page -Grand Canyon
Dag 25 : Grand Canyon
Dag 26 : Grand Canyon - Joshua Tree/Sedona
Dag 27 : Joshua Tree/Sedona - San Diego/LA
Dag 28 : SD/LA
Dag 29 : SD/LA

Ik ken niet het exacte aantal dagen dat jullie ter beschikking hebben. Slaan jullie bewust Death Valley over?
En zijn jullie echte wandelaars? Anders kan er her en der nog geschoven worden. 3 dagen Bryce lijken me wel erg lang. Enorm mooi park maar niet zo groot dus drie dagen zou mij te veel zijn. Wij waren er één dag en dat vonden wij voldoende om een lange trail te doen. Verder is het allemaal nogal persoonlijk en vooral het feit of jullie veel gaan wandelen zal de route mee bepalen.

Het is maar een voorzetje waar je nog voldoende kan schuiven naargelang jullie interesses.

Bart
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reis Marianne1305: SF - LA (rondreis 4 weken ZW)

Bericht door Martin & Marianne »

Hallo naamgenote!

Je hebt een geweldige reis uitgestippeld. Eindigen jullie in LA? Zonder kustroute heb je in principe ook wel tijd voor Moab zoals Bart aangeeft, maar aan de andere kant vind ik het ook wel mooi om eens een route te zien met lekker veel tijd overal. Kijk wel wat je wilt doen, soms is 1 of 2 dagen ook wel voldoende om ergens te staan.
Death Valley lukt inderdaad niet met een camper. Je mist nu wel de Tioga Pass, wat een prachtige route is richting Las Vegas. Sequoia/Kings Canyon is echter prachtig om meerdere dagen te blijven (misschien op verschillende campings). Om wel de Tioga Pass mee te nemen (en Bodie en Mono Lake) zou je vanuit SF naar Lee Vining kunnen rijden, via de Sonora Pass of de Carson Pass, of een van de andere routes. Je kunt dan vanuit de oostkant Yosemite binnen rijden zodat je ook Tuolumne Meadows kunt zien.
Ik denk dat ik een dag minder aan Bryce zou besteden. Doe wel een overnachting in Monument valley, de camping daar ligt prachtig, en het is mooi omde rotsen rond zonsopgang/ondergang te zien.

Schrijf de route eens uit zoals Bart aangaf, dan zie je beter hoeveel tijd je overal hebt.

Marianne
Marianne1305
Amerika-newbie

Bericht door Marianne1305 »

Bedankt voor jullie reactie! Hartstikke fijn!
De tips wat betreft Bryce gaan we zeker meenemen. We willen inderdaad wel veel gaan wandelen maar te veel ook weer niet.
Is Moab echt de moeite waard om mee te nemen? En weten jullie dan toevallig ook we dan daar vandaan weer terug kunnen rijden naar Page?

Groetjes
Marianne
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

Dat kan via Monument Valley waar in de buurt nog enorm veel te zien is, je kan er oa naar Valley of the Gods, Moki Dugway, Mexican Hat, Muley Point, Gooseneck SP, en eventueel naar Natural Bridges NM.
Als dit je wat zegt kan je over al deze dingen lezen op onze website 2008 gedeelte, dag 8

Bart
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
MichelH
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Bericht door MichelH »

Je kunt ook nog 1 overnachting winnen bij de Grand Canyon, in principe heb je aan 1 volle dag voldoende. De trails zijn beperkt, je kunt de Rim trail lopen en 1 van de 2 trails die naar beneden gaan, maar als je helemaal naar beneden wilt heb je geloof ik een permit nodig. Je zou eventueel de Bright Angel Trail een stuk kunnen lopen, maar het leukste vonden wij om alle uitzichtpunten te bekijken en een helicoptervlucht te doen boven de Grand Canyon.
Als je tegen het eind van de middag aankomt in de Grand Canyon en de zonsondergang mee pakt en de volgende dag een helicoptervlucht doet en een stuk van de Bright Angel trail loopt heb je in principe voldoende tijd daar door gebracht.
vtveen
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door vtveen »

Hoewel een 'fan' van Bryce lijkt mij 3 dagen ook wat veel van het goede.
Ik zou bij aanpassing van je plannen wel een volle dag overhouden voor het park: aan te bevelen een wandeling in de canyon - combinatie van Queens Garden en Navajo Loop Trail - een rit langs de Scenic Drive met alle lookouts en misschien nog wat kortere wandelingen.

Jaap
Foto's Arizona/Utah: http://www.flickr.com/photos/vtveen/set" onclick="window.open(this.href);return false; ... 054762958/
Foto's Californië: http://www.flickr.com/photos/vtveen/set ... 964833115/" onclick="window.open(this.href);return false;
Walnic
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Walnic »

Hoi Marianne en Ruud,
Wij hebben afgelopen zomer 4 weken met de camper gereisd van LA naar SF. Onze route kan je zien op amerikazw.reismee.nl. Ik zou zelf beginnen in LA en eindigen in SF, deze laatste stad vonden wij veel leuker, vooral als afsluiting. Ik zou wel voor Moab gaan, wij vonden Archer prachtig. Wij kwamen vanuit Page en reden in 1 dag van Page naar Moab, door Monument Valley. Een lange dag, maar wel te doen. Bryce heb je inderdaad voldoende aan 1 dag. Wij kwamen 's avonds aan, liepen de volgende ochtend de Navajo Loop en Queens Garden en reden daarna nog door naar Zion.
Je hebt in ieder geval tijd genoeg, in 4 weken kun je veel zien.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

MichelH schreef:De trails zijn beperkt, je kunt de Rim trail lopen en 1 van de 2 trails die naar beneden gaan, maar als je helemaal naar beneden wilt heb je geloof ik een permit nodig.
Je hebt geen permit nodig om naar beneden te lopen. In principe is het te doen om in 1 dag op en neer naar de rivier te lopen, maar het wordt - zeker in de zomer - sterk afgeraden om dat te doen. De permit is nodig als je een meerdaagse trip gaat maken.
MichelH schreef:Als je tegen het eind van de middag aankomt in de Grand Canyon en de zonsondergang mee pakt en de volgende dag een helicoptervlucht doet en een stuk van de Bright Angel trail loopt heb je in principe voldoende tijd daar door gebracht.
Ik vind het altijd jammer als gezegd wordt dat je aan 1 overnachting wel voldoende hebt. Kijk eens hier en hier voor mogelijkheden. Er zijn naast de verschillende wandelmogelijkheden nog voldoende andere activiteiten. Een stuk naar beneden lopen is zeker aan te raden, hoewel het in de zomer wel zwaar is. Een ranger programm of guided hike is ook een aanrader.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer