Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Tijdelijk werken in Amerika

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
GEoDLeto
Amerikafan

Tijdelijk werken in Amerika

Bericht door GEoDLeto »

Hallo,

Over een tijdje ben ik klaar met mijn MLO opleiding microbiologie en ik
wilde een tijd in New York gaan werken. Nu lees ik op de site van de
Amerikaanse ambassade in Nederland wat je allemaal nodig hebt om überhaupt zo'n visum aan te vragen. Nu moet ik eerlijk bekennen dat ik er niet helemaal wijs uit kan worden uit al die formulieren. Heb ik bijvoorbeeld al een persoon of bedrijf nodig die mij werk wil verschaffen? Ten aanzien van formulier I-979-A of B. Tevens ben ik er nog niet zeker van in welke categorie ik hoor, skilled worker of unskilled worker? Ik volg een 4 jaar durende MLO-opleiding microbiologie met 10 maanden stage, ik weet niet eens of dit in Amerika een bachelor degree zal zijn, ik denk het niet maar ik weet het niet zeker.
Daarentegen heb ik al wel inwoning in New York bij mijn vriendin daar en
heb ik ook mensen die voor mij in zullen staan als daar naar gevraagd
wordt. Elk beetje advies en informatie ten aanzien van tijdelijk werken in
de VS en de VISA die daarvoor nodig is, is zeer welkom.

Alvast bedankt,

Mark
Texas Cowboy
Amerikafan

Bericht door Texas Cowboy »

Hey Mark,

Ik heb het ook geprobeerd om tijdelijk in de VS te gaan werken, maar het is practisch onmogelijk als je het zelf wilt regelen. Je moet inderdaad een bedrijf hebben dat jou in dienst wil nemen. Zij moeten aan de Amerikaanse overheid alleen aan kunnen tonen dat ze voor jouw functie geen Amerikaan aan kunnen nemen. Die procedure kost het Amerikaanse bedrijf al geld. Als je een bedrijf vindt dat dat voor je wil doen en het zou goedgekeurd worden, is het niet zo spannend meer. Maar mijn ervaring is dat er weinig bedrijven zijn die veel tijd willen steken in iemand die ze niet kennen.
Je zou een soort uitwiselingsprogramma kunnen proberen te doen, of probeer een soort opleiding/cursus daar te gaan doen met een soort stage. Je kunt dan op een uitwisselingsvisum (J1-visum volgens mij) en er zijn dan ook wel organisaties die je daarmee kunnen helpen. Misschien dat je vriendin daar nog wel contacten heeft die wat voor je kunnen betekenen?

Succes in ieder geval!

Gr. Haye
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer